Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Wypowiem się tylko w małym aspekcie...Giant Tcr to świetny sprzęt, super podjeżdża, fenomenalnie zjeźdża, ale to rower raczej ukierunkowany na sport,a te 32 to mocno na styku...wiem bo mam. I gdyby tylko wchodziły opony 35c to kupiłbym drugiego jako lekkie gravela. Natomiast spójrz na nowego Defiego...geometria nie jest już tak endurancowa jak w poprzednim, rower zbiera dobre opinie, dobrze się zbiera, dobrze podjeżdża. No i pytanie co rozumiesz jako lekki teren w Jurze. Jeśli robisz go swoim cx to spokojnie road+ z szerszą oponą da radę. Oczywiście są na rynku inne ciekawe propozycje....canyon endurance ( mnie nie urzekł, dobrze podjeżdżał, ale kiepsko zjeżdżał, miał tendencję do myszkowania większą niż tcr, kiera aero fatalna). Superiox xroad.
  3. To nie kwestia typu roweru tylko przełożenia. Jeśli coś można wymienić p&p to równie dobrze można wrócić do stanu poprzedniego. Kupujesz sobie korbę cues u6000 46-30 za dwie stówy, wymieniasz w trzy minuty, regulujesz przerzutkę i śmigasz. Linia łańcucha się trochę przesunie ale przy 9 rzędach to raczej bez większego znaczenia
  4. Ostatecznie niczego satysfakcjonującego nie znalazłem i kupiłem oryginalne Ergon GA3. To że nie można przełożyć ich na wylot na szczęście nie wynika z tego że tam jest pełna "ścianka" na zakończeniu, tylko po prostu prześwit jest delikatnie mniejszy na końcu. 10 minut roboty metalowym pilnikiem z Castoramy, ta blokująca plastikowa obwódka bardzo wdzięcznie się ściera i mam to co chciałem.
  5. Witam wszystkich, najpierw się przywitam, bo to mój pierwszy post. Rozważam zakup nowego roweru, ale chciałbym to zrobić na spokojnie, mam więc czas na szukanie promocji/wyprzedaży, lecz najpierw chciałbym podzielić się wątpliwościami. Obecnie posiadam rower przełajowy o dość sportowej geometrii, choć nieco zbyt duży. Sam mam prawie 2 metry i gdy kupowałem go 10 lat temu zdecydowałem się na rozmiar 62 (realnie geo podobna jest do niektórych 59-60), skończyło się jednak na tym, że jeżdzę bez podkładek pod mostkiem, ale sam mostek skróciłem z fabrycznych 120mm do 90mm (choć obecnie mógłbym go nieco wydłużyć, na jakieś 100-110mm). Ale po 10 latach myślę o zakupie nowszego roweru, zależałoby mi na: - hamulcach hydraulicznych (standard w tej cenie, ale obecnie mam mechaniczne - na asfalcie są bardzo ok, ale na zjazdach, zwłaszcza w terenie nieco górsko-przełajowym są czasami za słabe) - bardziej "czystej" kierownicy i wewnętrznym prowadzeniu linek (teraz mam tego za dużo, bo prowadzenie jest zewnętrzne - linki od klamkomanetek, od dodatkowych klamek, które kiedyś montowało się w przełajach i ostatecznie żeby zainstalować garmina i oświetlenie musiałem kupić K-Edge Combo Mount, bo inaczej nie miałem tego jak zmieścić, a pancerze i tak nieco przeszkadzają). - możliwości włożenia nieco grubszej opony niż w normalnej szosie, która mieści zazwyczaj 25/28mm. Obecnie na sezon jesienno-zimowy zakładam 32 albo 33mm i jest to ok. W terenie też się w miarę sprawdza. Chyba nie potrzebuję grubszej. - grupie w okolicy 105 lub 105 Di2. Jeździłem dwa razy na rowerach z Ultegrą i nie odczułem jakiejś dużej różnicy względem mojej obecnej 105. Nie mam doświadczenia z Di2, ale są coraz popularniejsze, choć podbijają cenę. Początkowo rozważałem szosę (zwłaszcza, że jeżdzę 80-90% po asfalcie i 10-20% jakieś szutry - aczkolwiek zdarza mi się wyskoczyć w beskid niski/na jurę lub jakiś lekki teren). Ponadto rowery szosowe po prostu mi się podobają. Tu wybrałem 2-3 modele: Giant TCR - mieści opony 32mm Scott Addict - mieści chyba nawet 34mm opony Ridley Falcn - piękny rower z prześwitami na opony 34mm, ale cena trochę zabija. Musiałbym jeszcze doskładać, choć jest chyba i tak trudno dostępny. Serce skłania się ku szosie, ale tu pojawiają się 3 pytania: 1) Czy jeśli producent deklaruje oponę 32/34 mm to z Waszego doświadczenia wchodzi każda opona tej grubości, czy 32/34mm z jakimś terenowym bieżnikiem to już będzie zbyt dużo? I czy jeśli założę do takiego roweru taką oponę, to czy prześwity będą miały na tyle miejsca, żeby zimą zmieścić też nieco błota 2) czy mając rower z wewnętrznym prowadzeniem linek nie ma problemu potem przy fittingu z wymianą mostka na dłuższy/krótszy, bo musi on pasować kształtem do tych "aero" rozwiązań producenta? 3) Zacząłem się też zastanawiać czy szosy po prostu nie szkoda i czy z racji większej lekkości rama będzie odpowiednio wytrzymała w terenie i czy nie pójść w kierunku jednak roweru przełajowego/gravelowego ze sportową geometrią. Z tym, że chyba po prostu chciałem mieć szybki rower asfaltowy, z możliwością założenia grubszych opon. Jako alternatywę widziałem Bianchi Impulso Comp, Ridley Astr, Canyon Grail. Nie są tak piękne jak szosy, bo zawsze mi się marzyła, no ale...na pewno dają radę Tak jak pisałem - mam czas z zakupem. Mogę zaczekać na promkę/dozbierać.
  6. A, i jeszcze jedno. Ta debilna ćwierćinteligencja zaproponowała koła 30x25. Ty porównaj jaką będziesz miał szerokość wewnętrzną w Beskarach, potem obejrzyj ofertę na ali co zaproponował ten kretyn AI a co ja i którym bliżej do 30mm szerokości wewnętrznej,
  7. Dzisiaj
  8. Weź ty się może nie bierz za żadne przeróbki z taką wiedzą i pojmowaniem kwestii technicznych. Ramy o takim kształcie potrzebujesz żeby ten silnik zamontować https://encrypted-tbn0.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcQOXnEsIXqXP663po8GPFcur_3xQzj-9dAw6nRMxqj01r6QuLhneJ8pkT8lWJ6xbV2fVCjNtKXaou0BpLMNWyDgwHO-LB-_2xce6iy-i-riGrhhJHffqtf6
  9. No ale ja tam widzę na zdjęciach tarcze centerlock, więc jak zamówisz pod 6 loch to jeszcze tarcze będziesz musiał zmienić. No ale ja nie jestem sztuczna inteligencja
  10. Kands Colt Dirt dopominał się o wymianę tylnej osi (piasta SF-B45V2) i znalazłem taki oto zestaw naprawczy https://www.zico-bike.pl/piasty-rowerowe/zestaw-naprawczy-piasty-kands-colt-dirt-sf-b45r-os-nakretki-bebenek?from=listing&campaign-id=14&q=Zestaw+naprawczy Okazuje się jednak że nie jest to 1:1 z tym co było zamontowane i muszę wykręcić pierścień (bieżnię?) wolnobiegu. Problem w tym, że jest to tak niestandardowe (jak na polskie warunki) rozwiązanie, że nie dysponuję narzędziem do wykręcenia pierścienia 30T. Na polskim rynku dostać można narzędzia dla DT SWISS 24T, Novatec 27T, jednak to czego użył Kands to mistrzostwo świata - zdiagnozowałem to jako SRC/SRX 30T. I teraz pytanie - jak to ugryźć? Znalazłem narzędzia w zagranicznych sklepach po $50-100 https://www.dirtworksb2b.com.au/src-srx-30t-ratchet-ring-tool-281-33222-k001
  11. Jak chcesz zamocować M410 w ramie Krossa Evado?
  12. Kupowalem wszystkie rowery wysylkowo, bez testowania. Pozniej osobiscie rower ustawialem pod siebie. Tak naprawdę to nie ma tam zbyt wiele do ustawiania. A ustawienie mozesz zmienic w zaleznosci jaki chcesz miec styl jazdy. Na marke nie patrze, patrze tylko co dostaje za dana kwote i zeby pomoglo mi to w jezdzie. opony, kola i dobry amortyzator sa najwazniejsze. Siodelko pewnie i tak kupisz osobno
  13. No i wszystko jasne👍 Cały czas byłem przekonany, że te 3 łożysko jest " po środku" ośki. Jak jest tak jak piszesz, to jak kiedyś je wyciągałem, to się po prostu skleiły i miałem "jedno"👍
  14. Tak, ja używam z radarem W100
  15. Podam Ci przykładowe ceny kół i elementów sterowania napędu Nexus z polskiego sklepu: KOŁO 28" SHIMANO NEXUS INTER 7 SG-C3001-7R + MACH1 ER-10 KOŁO PRZÓD 28" RIGIDA ZAC 19 CZARNE + SHIMANO HB-TS30 MANETKA SHIMANO NEXUS SL-C3000-7 OSPRZĘT PIASTY SHIMANO NEXUS INTER 7 DO HAKÓW PIONOWYCH
  16. QR nic nie przekreśla . Kwestia odpowiedniego koła / piasty
  17. Tak, z przodu mam najmniejszą a tylną zazwyczaj przedostatnią/ostatnią. Tylko obecny rower jeszcze jest rok na gwarancji, więc pewnie mocna ingerencja odpada a i tak coś myślałem żeby kupić kolejnego a wszystkie stare rowery sprzedać/wybrakować. Coś nawet myślałem aby zamienić się z siostrą obecnym rowerem (chyba i tak troszkę małą ramę ma dla mnie ten kellys). Siostra mniej jeździ i częściej prowadziła na tej wyprawie, więc dłużej na nią czekałem czasami, a mógłbym jeszcze kupić po prostu coś budżetowego aby na kolejnych wspólnych wyprawach pojeździć. Jeśli zdarzało się prowadzenie odbywało się na szczęście na bardzo bocznych drogach.
  18. Samo prowadzenie roweru na ostrych podjazdach nie jest niczym wstydliwym. Po prostu sporo trenuj same podjazdy i wyrobisz mięśnie. Wjeżdżasz na najlżejszym przełożeniu? Jeśli tak to możesz zmienić korbę na taką z mniejszymi zębatkami (46/30T) albo odciążyć maksymalnie rower - żadnych bagażników czy błotników.
  19. Przerabiam rower crossowy kross evado 3.0, ładując w niego napęd centralny Bafang M410: Spotkałem się z opinią, że to obciąży ramę, która może się złamać lub pęknąć przez dodatkowe siły. Przeanalizowałem temat i tego za bardzo nie mogę sobie wyobrazić. Dodatkowy moment obrotowy wpłynie jedynie niekorzystnie na napęd (zębatka, łańcuch, kaseta) i to jest dla mnie logiczne. A co w przypadku ramy? Siły dalej powinny być podobne, bo jedyną siłą z zewnątrz przykładam przez nogi, a jedyną różnicą jest dodatkowa masa silnika skręcona z mufą (4kg) zamiast 1kg w klasycznym wydaniu. Albo może nie uważałem na fizyce.. pomóżcie
  20. @RabbitHood Nie będę kupowała nowego roweru bo tu strasznie kradną. Podobno nasi rodacy… No cóż. Ponadto rowery które mi się podobają są znacznie droższe niż planowana naprawa starego. @marvelo W takim razie zapytam mój serwis o różnicę w cenie. Jeśli będzie jakaś interesująca, to może zamówię przeróbkę na 7. @pawelpiwowarczyk I na taką odpowiedź czekałam. Wielkie dzięki a) jeśli już, to będą zakładali całe nowe tylne koło. Zdemontują cały 'zad' i założą wszystko nowe. Stary zostanie bagażnik Tubus i zabezpieczenie Axa. Widzę tu w sumie na kole ok. 20 euro różnicy w cenie, może w sumie nie warto kombinować z liczbą biegów. Jeszcze nie wiem ile manetka + co tam potrzebne, ale pewnie różnica jakaś 5-10 euro. b) tak samo będzie wymieniane przednie koło, całe. Ale to prostsza sprawa (chyba…) nie potrzebuję tam dynama w piaście ani żadnych cudów, używam przypinanych lampek, hamulce mam (i nowe też takie będą) v-brake. c) 'pancerz' – która to jest dokładnie część? Czy chodzi po prostu o osłonkę mechanizmu zmiany biegów?
  21. Witam. Posiadam rower Kellys Physio 50 w domyślnej konfiguracji (bagażnik z istotnych dodatków). O ile jestem zadowolony z niego do jazdy po mieście czy po płaskim terenie tak po ostatnich przejażdżkach w Beskidzie Niskim szczególnie jeśli chodzi o podjazdy to nie daję rady przy mocniejszych podjazdach (np. 12%) i muszę nieco prowadzić rower mając wrażenie, że opór w korbie jest zbyt duży. Jakoś długo co prawda nie prowadziłem, ale jednak. Póki co sporadycznie jeździłem po większych górkach, a przyszłości chciałbym też wybrać się w inne pagórkowate tereny. Jaki typ roweru powinienem wybrać aby na wzniesienia dało się wjechać i było to mniej męczące? Aby rower nie stracił też na mobilności? Wzrost: 175 cm / waga: 60 kg Zastosowanie: asfalt, sporadycznie utwardzane drogi Kolor: odcienie zielonego, szarego, niebieski, stricte czarny mi się nie podoba Waga: poniżej 11 kg (dot. fitness/gravel/szosowy) - w beskidzie muszę go znosić po stromych schodkach aby mieć na widoku z domku letniskowego Inne: hamulce tarczowe, przewody schowane wewnątrz ramy, prosta (chyba) kierownica Długość trasy: póki co raczej krótkie poniżej 100 km Szukałem ostatnio czegoś podobnego niekoniecznie nowego, ale było to przed tym wyjazdem w Beskid i rowery jakie obserwuję to: Merida Speeder 400/500, Canyon Roadlite 7 R096 (ciekawe też są ROADLITE AL R46 i Roadlite 6), Kellys Soot 20, Cube SL Road Race. Pogrubione modele miałbym szansę gdzieś bliżej (Rzeszów/Kraków) obejrzeć na olx (rzadko kto wysyła). Z czego co zauważyłem oprócz napędu to stopniowanie korby/kasety w powyższych modelach zazwyczaj jest takie samo lub zmienia się w kasecie na 11-32 czyli jak rozumiem nie będzie to żaden znaczący przeskok. Z innych modeli rowerów to: KROSS Esker 5.0 (niestety baranek), KTM Ultra Glorious 29 oraz KTM X-Strada 20 Fit. Szczególnie ten ostatni bardzo podoba mi się wizualnie i te modele już mają inne stopniowanie korby/kasety z tego co widzę. Ogólnie klasa rowerów fitness jakoś przypadła mi do gustu jak i 2 rzędowy napęd bardziej mnie przekonuje. Z prostą kierownicą wiem, że bardzo ciężko coś teraz znaleźć. Obecny rower Kellys posiadam od zeszłego roku, więc przeskok z roweru crossowego z 2013r. opartego na napędzie alivio jest odczuwalny.
  22. Dzień dobry wszystkim. Ostatnio upgradowałem swój rower z 2017 roku. Maszyna to Ghost Kato 7. Niestety maszyna stała pod kocem w piwnicy przez sześć lat. Z powodów rodzinnych musiałem zając się firmą i kompletnie nie miałem czasu na cokolwiek innego. Rowerek aktualnie dostał cały nowy napęd XT 8000 manetki XT 8000, wkład suportu i łańcuch XTR. Hamulce to SLX7000 kupione w 2018 do których zakupiłem teraz tarcze XTR RT-M 900 i metaliczne klocki z radiatorami. Całe nowe koła oparte o piasty XT, obręcze DT Swiss H552, szprychy Sapim Leader, opony Vittoria Mezcal XC Trail G2.0 i jeszcze kilka innych części jak amorek Reba, nowa sztyca siodełka Zipp i kilka detali. Zdaję sobie sprawę, że 8000 to stara grupa. Hamulce XT8000 z mocowaniem I-Spec 2 i dwupalcowymi klamkami w stanie nowym są praktycznie niedostępne. Dopadła mnie pewna wątpliwość. Mianowicie jak długo jeszcze dostępne będą części z tej starej serii? Może warto, skoro są jeszcze dostępne kupić kolejną kasetę i łańcuch, być może też korbę? Aby za jakiś czas nie borykać się z brakiem dotępności tych części? Problem w tym ze rama roweru a konkretnie mocowanie tylnej piasty jest na QR, co raczej przekreśla przejście na nowsze grupy, np 1x12. Przód mam już w systemie boost. Pozdrawiam serdecznie.
  23. Ok fajnie i dzięki za doradztwoale takiego Radona pewnie nie sprawdzę a chciałbym się przejechać przed zakupem .Treka wypróbuję pewnie a może i Marlina gdzieś znajdę.
  24. To jest istotny argument. Od wielu lat jeżdżę tylko na 1x - i to jest ich najsłabszy punkt, szczególnie przy obciążonym rowerze: mało biegów w najbardziej miękkiej części zakresu, tam gdzie 2x, 3x mają 3-4 biegi, 1x ma najwyżej 2 (mówię o analogicznym odcinku zakresu, obejmującym te same zakresy prędkości przy identycznej kadencji).
  25. Jaki wzrost zawodnika? Jaki budżet? - może coś gotowego. Dlaczego nie 26" lub 27."5? - będzie zwrotniejszy. Pytania o "Standardy" - przecież to nie będzie rower na całe życie, ale żeby był optymalny, to na 1-2 sezony.
  26. Prawie wszystkie sprzedane, zostały Conti Winter: 275 zł. 🚴‍♂️
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...