Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Sprzedam zestaw do przebudowy widelca rockshox reba na wersję z blokadą sterowaną manetką. W skład zestawu wchodzi tłumik kompresji motion control oraz manetka oneloc (ma wyjście na widelec i na damper) z pancerzem i linką. Na pancerzu jest założony regulator, co pozwala na precyzyjne ustawienie blokady bez wielokrotnego odkręcania i przykręcania linki. Długość pancerza była dobrana na kierownicy 740mm. Manetka do montażu lewy dół lub prawa góra. Nominalnie powinno pasować do wszystkich widelców reba RL i SID RL od rocznika 2012 w górę, ale dla referencji załączam wymiary by sobie porównać. Zestaw wymontowany z widelca rockshox Reba A8. Nowe uszczelki założono w końcu marca 2025, od tego czasu przebieg wyniósł około 25 godzin. Możliwy odbiór osobisty w Trójmieście lub przesyłka OLX. Cena 250zł. Zdjęcia: https://photos.app.goo.gl/nR41UNh7c1kvvsWXA
  3. zekker

    [FAT Bike] Warto?

    Kwestia możliwości amortyzatora i terenu, bo o ile rąk nie będzie wyrywać tak tył nadal sztywny Mam trasę Gdańsk - Wejherowo mieszanką czerwonego i czarnego szlaku i na jednych sekcjach szybciej i sprawniej jest grawelowym, na innych fullem (i nie mówię o jakichś ekstremach, tylko dziurawej gruntówce). Całościowo wychodzi bardzo podobnie, a frajda z jazdy tak czy inaczej jest tylko w trochę innych kategoriach. Śnieg to temat rzeka, bo możesz mieć cienką warstwę puchu na równym twardym podłożu, a możesz mieć ciężki kopny. Jeżdżąc po mieście czasami przydałyby się zapasowe komplety opon, bo rano może się dobrze jeździć po ubitym zmrożonym, a wracając z pracy po rozłażącym się topniejącym. Np. Kenda Klondike 29x2,1" niby dostosowana do jazdy w terenie, kawał zimowej opony. W praktyce po ubitym śniegu ma gorszą trakcję niż Marathon Winter 1,6" czy GT 365 2" (dopóki się nie zetrą lamelki). Zimą większe znaczenie ma bieżnik i guma niż sama szerokość (nie powiem na tych 2" jest stabilniej niż 1,6"). Z błotem jest podobnie. Jest rzadkie kiedy wąska opona może mieć przewagę, bo dogrzebie się do dna, jest gęste, kleiste gdzie nawet fat będzie się ślizgał i grzązł. Na pewno xc będzie lepiej dopasowany do jazdy w terenie niż sztywny grawel ale to nie znaczy, że wszędzie zrobi się łatwo i gładko. Szersze opony dają większą stabilność, wybaczają więcej błędów na nierównościach ale nie są panaceum na wszelkie przypadłości jazdy w terenie. Resztę załatwia samozaparcie, technika, para w nogach. Fat w tym względzie też problemu nie rozwiąże, a doda innych (np. mniejsza dostępność opon, obręczy). Tyle że jazda grawelem to mieszanka terenu i dobrych dróg. W takim przypadku trzeba by co chwila w facie spuszczać lub pompować, a trochę objętości do ogarnięcia jest. XC na oponach +/- 2,4" w tym względzie jest zdecydowanie uniwersalniejszy i łatwiej o jakiś kompromis masy opon, komfortu i trakcji, wydajności jazdy po twardym i w terenie. Bo się człowiek przyzwyczaja i traci punkt odniesienia. Tak samo mam z mieszczuchem, ciężki z dodatkowymi oporami na planetarce i dynamie. Na co dzień nie czuć zamulania ale jak się siądzie na lepszy, to różnica jest oczywista. Najmocniej się o tym przekonałem jak pojechałem nim na testy rowerów i pojeździłem jakimiś szosówkami (pierwsze wrażenie jak rakieta, kilka ruchów korbą i 40 na liczniku), przełajami, czy nawet lepszymi xc. Potem wsiadłem na swój i pierwszy moment, to wrażenie jakby mi ktoś hamulce zaciągnął. W tym roku zmieniłem koła i dętki w grawelowym, poszło około 1,3kg w dół. Pierwsze wrażenia, że idzie jak rakieta. Teraz po ponad pół roku już tak dużego nie robi, bo się przyzwyczaiłem do tego poziomu dynamiki.
  4. Nie naprawdę takie porady "sadzisz"? Dobry amor 32 mm i smigasz jak mało.Moze jeszcze 50mm 😂😂😂
  5. Dzisiaj
  6. KNKS

    [FAT Bike] Warto?

    Niezłe parametry. W terenie szybciej nić większość riderów spod znaku XC/XCM, a na przelotach jak amatorzy kolarstwa szosowego na "kompaktach" 50-34. A mówią że nie ma uniwersalnych rowerów. Tak z ciekawości przy jakich watach te kozackie prędkości ? 😉
  7. Napisał ktoś, kto pewnie tylko DDR'y widział...
  8. Z tego co widzę zostało to 1554-1 zostało już wycofane z produkcji i zastąpione przez WAG-4 https://www.parktool.com/en-int/product/centering-gauge-1554-1 https://www.parktool.com/en-int/product/wheel-alignment-gauge-wag-4 Zamysł jest chyba taki żeby centrownicę centrować teraz idealnie wycentrowanym kołem Orientujecie się może czy można zastąpić 1554-1 przymiarem od innego producenta, np ze wschodu ? https://pl.aliexpress.com/item/1005009138124713.html?spm=a2g0o.detail.pcDetailTopMoreOtherSeller.11.23ab74e5MX5gbC&gps-id=pcDetailTopMoreOtherSeller&scm=1007.40196.444363.0&scm_id=1007.40196.444363.0&scm-url=1007.40196.444363.0&pvid=be6b7bd8-c48f-4789-b161-d093a7952fd5&_t=gps-id:pcDetailTopMoreOtherSeller,scm-url:1007.40196.444363.0,pvid:be6b7bd8-c48f-4789-b161-d093a7952fd5,tpp_buckets:668%232846%238111%231996&pdp_ext_f={"order"%3A"10"%2C"eval"%3A"1"%2C"sceneId"%3A"30050"%2C"fromPage"%3A"recommend"}&pdp_npi=6%40dis!PLN!37.10!30.95!!!71.08!59.28!%402103985c17596450631815246ed045!12000048052369577!rec!PL!1685143229!XZ!1!0!n_tag%3A-29919%3Bd%3A81497ea%3Bm03_new_user%3A-29895%3BpisId%3A5000000188342982&utparam-url=scene%3ApcDetailTopMoreOtherSeller|query_from%3A|x_object_id%3A1005009138124713|_p_origin_prod%3A W komentarzach ktoś nawet pokazuje jak wykorzystuje to właśnie z centrownicą Parka Takie przymiary widziałem też u Proxa i SuperB https://allegro.pl/oferta/klucz-superb-do-kalibracji-ustawiania-centrownicy-10096119294 https://www.rowertour.com/p/290948/przyrzad-do-kalibracji-centrownicy-prox-tt-92 Mam też pytanie odnośnie centrownicy Park Tool TS-4.3 https://www.parktool.com/en-int/product/professional-wheel-truing-stand-ts-4-3?category=Wheel+Truing+Stands Czy potrzebny jest do niej adapter TS-TA do sztywnych osi ? Ze zdjęć i opisu zrozumiałem że ma ona zrobione już miejsca montażowe pod sztywniaki w ramionach. https://www.parktool.com/en-int/product/thru-axle-adaptor-ts-ta W takim razie do czego przy niej ten adapter ?
  9. spidelli

    [FAT Bike] Warto?

    No to masz niezłe kopyto, mnie na uszosowionym gravelu wyszło 24,5 km/h średnia na 256 km trasie przy ok 875 metrach przewyższeń - co uznaję za dobry, jak na mnie, wynik.... Wychodzi na to, że nie jesteś przypadkiem typowym, jak Kolega @kaido2 lecz wyjątkiem od reguły Nie kwestionuję Twoich wyników, u mnie na gravelu z kompaktem 50/34 i slickach 32 mm problemem były dziury w asfalcie - spowalniały mnie. Czasami jeżdżę na drugim gravelu, dość ciężkim Revolcie na oponach 2" i miększym napędzie - na gładkim na pewno jest wolniejszy ale na dziurach nie muszę tak zwalniać i średnia nie wychodzi dramatycznie gorzej. Ale co do zasady to rower poza asfalt.
  10. Widelce do Marinów miewa dystrybutor, Motorland. Może od DSXa podejdzie? Karbą, szywna oś...
  11. @glados_v9 Nie ma w tym nic nieeleganckiego, na dodatek nacisk na korbę nie ma najmniejszego znaczenia. Stopka może ma jakiś minimalny sens w miejscu gdzie jest równo i twardo, w terenie o to trudno, a fulla raczej kupuje się do jazdy w terenie. Milion razy widziałem jak rower mojej żony, lub rowery moich kolegów się przewracały, bo nóżka zagłebiała się w podłoze i rower tracił równowagę. Ostatni rower w którym miałem stopkę to Wigry 3, jakieś 35 lat temu...
  12. Oś korby która ma nieść szarpane 800 W ma się mścić za statyczny nacisk kilkudziesięciu newtonów? Nóżka w rowerze używanym do jazdy w terenie jest po prostu niebezpieczna, dlatego rowery dedykowane do zastosowań innych niż rekreacja nie mają mocowań.
  13. To są dystanse do zmiany skoku.
  14. Witam.Ktos tu napisał że do Machet niema tokenów.Bzdura oczywiście że są takowe byle w zestawie z nową macheta Comp.Pozdrawiam.
  15. Pewnie wielu z was nie wierzy w prawdziwość tej zrzutki ale mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto wesprze mnie w leczeniu. Od wielu lat choruję i nigdy nie musiałem prosić nikogo o pomoc aż do tego czasu..
  16. Wczoraj
  17. Jeszcze można rozważyć Orbeę OIZ M30. Chociaż u mnie Orbea odpadła za prowadzenie przewodòw przez stery. Zależy czy planujesz: 1 robić modyfikacje osprzętu. 2. Będziesz robił to sam czy w serwisie.
  18. bo jak zapiaszczać napęd to po całości
  19. kup trek dual sport. ładnie, firmowo, nowy nie amortyzatora no i dobrze bo po co w ogóle to badziewie. Kup kobiecie ładny rower i nie wymyślaj jakiegoś monstrum
  20. bo się skończyły wakacje
  21. Dla mnie to trochę patologia opierać fulla o drzewo lub kłaść na glebę. Bardzo nieeleganckie i problematyczne - uszkodzić łatwo gdy się rower przewróci, a kładzenie na ziemi - gdy kierownica jest węższa niż 800mm, powoduje nacisk na korbę od boku - suport potem się zemści. Ja całe życie miałem w rowerach nóżkę, więc odruchowo też w e-fullu szukam jej nogą na postoju. @chudzinki, dzięki, poszukam następnym razem krawężnika w lesie. Fajnie wiedzieć że są ludzie dla których ten problem jest kompletnie z czapy, tak jak @Tyfon79.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...