Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Ta orca jest na niżej klasyfikowanych włóknach OMR, natomiast nie jest to wada, w sensie rozumiem, że dopiero zaczynasz jazde na szosie, nie odczujesz różnicy między OMR a OMX, różnica w wadze niewielka oraz sztywności, szosa w porównaniu do gravela opiera się na węższych oponach z wyższym ciśnieniem, tak więc karbon w tym wypadku pełni również rolę narzędzia do zwięszenia komfortu, tłumienie mikrodrgań, myślę, że raczej każdy CI powie, że jeśli tylko byś miał do wyboru karbon powiedzmy z 105 a aluminium z ultegrą to opcja karbonu jest o wiele lepsza, napęd od 105 w góre działa bardzo podobnie jeśli chodzi o jakość pracy, różnica to głownie waga, ale na pewno jest łatwiej zupgradować osprzęt niż wymieniać cała ramę. Ważne jest aby rama miała odpowiednią geometrię do założonego przez Ciebie celu, bo możesz kupić super rower ale np z zbyt agresywną geometrią i potem męczyć się w trakcie jazdy. Generalnie jeśli chodzi o orbe bardzo ją polecam bo sam mam orce aero i w cenie jaką za nią dałem myślę, że ciężko o coś lepszego.
  3. Super, tylko te Foxy to spory koszt serwisowania. Sami tutaj na forum piszecie. Sam przegląd podstawowy po 125 godzinach (zalecenie Foxa) to kwota rzędu 700 zł tył i ok. 600 przód. Jestem w błędzie !? A może dla nie wymagajacej jazdy należałoby po prostu olać ten przegląd po 125 godzina ?
  4. @Galvatron czyli chcesz powiedzieć, że niepotrzebnie smarujemy i chłopaki biją pianę w wątkach o lubrykantach do łańcucha?
  5. Smarowanie nie ma żadnego wpływu na rozciąganie się łańcucha, a wymiana korby jest konieczna tylko w wypadku, gdy rozciągnięty łańcuch zniszczył zęby, a zębatki są przynitowane. Wypróbuj KMC X8/X9.
  6. A tę swoja teorię na czym opierasz? Chłopski zdrowy rozum?
  7. Te wszystkie mierniki wyciągnięcia łańcucha są nic nie warte.
  8. Raczej słaby łańcuch. U mnie ostatnio łańcuch 11 rzędowy HG-701 po 4000 km ma 0,4 wyciągnięcia wg. przymiaru MW-03 PS @chudzinki ten przymiar to:
  9. Zdecydowanie za duże koła. Mój 9 latek jezdzi w MTB na 24" i według mnie to optymalny rozmiar. Kilku rówieśników ma 26" i w mojej opinii są to rowery zdecydowanie za duże i za ciężkie. W szosie ma ramę XS i opony 700c i jest to zestaw zdecydowanie na wyrost. Wszystko poskracane na minimum łącznie z mostkiem i przesunięciem siodełka do przodu.
  10. Kup nowy lepszy łańcuch i jeździj aż Ci zacznie przeskakiwać przy silnym nacisku. Wtedy będziesz wiedział ile wytrzymuje zestaw kaseta + łańcuch. Ja się też kiedyś przejąłem i kupiłem przymiar do łańcucha ale jak mi wyszło że powinienem wymieniać łańcuch co 500 km to trafił na złom. Jeżdżę do zużycia łańcucha i kasety i wychodzi mi ok 8000 km. Wyciągnięty łańcuch co najwyżej zniszczy kasetę ( tarcze z przodu z reguły są bardziej wytrzymałe) a 8 rzędowa kaseta nie jest na tyle droga by opłacało się wymieniać co chwilę łańcuch by ją chronić.
  11. Czyli to jednak karbonowa rama robi na tyle dużą różnicę, że lepiej kupić nawet ze słabszymi podzespołami? Myślałem że właśnie na opak, zwłaszcza że w tej cenie to pewnie jakiś entry-level karbon. No nic, na szczęście mi się nie spieszy to się popytam jeszcze w sklepach. Dzięki za odpowiedź
  12. Dzisiaj
  13. sznib

    [sztyca] One up trzaski

    Jak sprawdzić czy to na pewno sztyca/siodełko: chwilę jechać na stojanko jak ustanie to tak. Niestety, ale jarzmo sztycy jest podatne na zabrudzenia, które mogą prowadzić do niepożądanych odgłosów. Pomaga jedynie rozebranie, wyczyszczenie, ponowne nasmarowanie i złożenie do kupy. Bebechy sztycy nie mają na to wpływu.
  14. 34:51 = 0,666. Analogicznie przy Twoim. Im mniejsza wartość tym miększe przełożenie bądź jakiś kalkulator np. https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=22,36&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF=2215&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth
  15. Dziękuję za porady. Rozglądnę się jeszcze za rowerem skoro już od jakiegoś czasu to robię. Dobrze, że nie śpieszyłem się z zakupem. Mam jeszcze tylko pytanie jak obliczyć tą wartość przełożeń, odnośnie swojego roweru górskiego i przykładowo roweru KTM Ultra Glorious 29 z napędem 1x12, kasetą Shimano M6100-12 / 10-51 i korbowodem Shimano Deore MT510 34T.
  16. Na 8-10 latka aż 29"? Nawet jak jest bardzo wysoki to nie wiem czy więcej niż 26" nie będzie za duże i mało zwrotne. No i waga.
  17. Branża rowerowa przeinwestowała i wiele firm upada. Sklepy nawet nie odbierają zamówionych rowerów, bo nie sprzedały starych. Rynek ogólnie rzecz mówiąc się załamał i rowery są sprzedawane nawet poniżej kosztów.
  18. Bo o zachodzie. Pozdrow'er😘
  19. Jeśli to KMC serii Z to jest jeszcze gorszy niż HG41.
  20. Nie znam tego przymiaru (w ogóle żadnego nie używam), ale znam HG40 i to jest jak guma od majtek. Jeżeli nie znasz modelu KMC to najprawdopodobniej jest taki sam. Kup porządny łańcuch, może być nawet 9-rzędowy HG53 i problem zniknie. Czy tempo zużycia 0,2% na 250 km z dużymi przewyższeniami to norma, czy rzeczywiście za dużo? - nie zwracam na to uwagi, ale jeżdżę na dobrych łańcuchach Jak bardzo zużyta przednia korba może wpływać na żywotność łańcucha? - zależy zapewne jak bardzo Skoro poprawiłem swoje nawyki, a problem nadal występuje - na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę? - zmienić łańcuch na coś normalnego Czy warto wymienić korbę przed następną wymianą łańcucha, żeby przerwać ten cykl? - jak wyżej
  21. Mam problem z niepokojąco szybkim zużywaniem się łańcuchów i próbuję znaleźć przyczynę. Moja sytuacja: Jestem kolarzem amatorem, jeżdżę zazwyczaj raz w tygodniu po około 100 km. Mieszkam w Małopolsce, więc trasy obfitują w podjazdy (500-700m przewyższeń na dystansie). Jazda spokojna, 15-20 km/h, bez dodatkowego obciążenia. Historia problemu: Dwa miesiące temu po przejechaniu około 700 km łańcuch (CN-HG40) osiągnął 1% zużycia i wymagał wymiany wraz z kasetą. Wyszło to przy okazji innej awarii na trasie (łancuch zaklinował się tak podczas zmiany przerzutki przedniej, że wymagało to rozkręcenia). To było zdecydowanie za szybko, więc zacząłem analizować swoje nawyki. Moje dawne błędy (które już poprawiłem): Zmieniałem przerzutkę przednią podczas pedałowania, bez "zwalniania" Zmieniałem przełożenia podczas podjazdów pod obciążeniem Nie dokładnie czyściłem łańcuch przed smarowaniem - tylko przejechałem szczotką i nakładałem kolejną warstwę oleju Czasem ruszałem z twardszego przełożenia Podczas przerzucania przedniej przerzutki nie dostosowywałem równocześnie tylnej, co powodowało duże przekosy Obecny problem: W czasie tamtej wymiany, w serwisie dostałem nowy łańcuch KMC - niestety nie wiem jaki bo w tamtym momencie chcialem po prostu jak najszybciej ruszać. Teraz staram się unikać wszystkich wcześniejszych błędów, a mimo to: Po 200-300 km przymiar MW-03 pokazał 0,4% zużycia - ok, uznałem że może dali mi zużyty łanuch ale… Właśnie skończyłem trasę 250 km z 2500m przewyższeń i przymiar pokazuje już 0,6% zużycia To oznacza wzrost o 0,2% na jednej trasie, co wydaje mi się niepokojąco dużo, szczególnie że poprawiłem swoje nawyki. Potencjalna przyczyna: Serwisant na początku sezonu wspomniał, że moja przednia korba będzie wymagała wymiany w kolejnym sezonie. Czy zużyte zęby korby mogą być głównym winowajcą tak szybkiego niszczenia łańcuchów, nawet przy poprawnej technice jazdy? Sprzęt: Rower Romet Aspre 1 Łańcuch: KMC (model nieznany) Kaseta: Shimano HG41 8rz Przymiar: MW-03 Pytania: Czy tempo zużycia 0,2% na 250 km z dużymi przewyższeniami to norma, czy rzeczywiście za dużo? Jak bardzo zużyta przednia korba może wpływać na żywotność łańcucha? Skoro poprawiłem swoje nawyki, a problem nadal występuje - na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę? Czy warto wymienić korbę przed następną wymianą łańcucha, żeby przerwać ten cykl? Będę wdzięczny za podzielenie się doświadczeniami i sugestiami!
  22. Ulepszanie czegoś taniego to jedno, celowe kupowanie podrób i kombinowanie to co innego. PD-M540 kosztowałyby mniej więcej tyle samo i od razu działają jak powinny.
  23. Piękny sprzęt. Córce musi się chyba bardzo podobać? Może za 1,5 -2 roku po przesiadce z Wooma 4 też o takim pomyślę.
  24. @chudzinki w przypadku YKYWBike patrz na ich rozmiarówkę EU, zawsze podają podwójnie. Normalnie nosiłem L, schudłem ~15 kg i teraz M-ki są ok. Co do DAREVIE to jeszcze sam nie wiem. Przerabiałem tylko potówki S-M i L-XL ;). S-M zdecydowanie ciasne. Ale L-XL nie są dużo większe i nadal mocno dopasowane. Pewnie wypadałoby kupić XXL i sprawdzić.
  25. @Eathan, czyli nie sugerować się rozmiarówką i ich L odpowiada naszej L czy patrzeć na rozmiarówkę EU?
  26. @smw44199 a przeczytałeś zalinkowany tekst? Bo tam jest trochę więcej niż tylko myślenie, że covidowa hossa będzie wieczna... Zresztą przy działalności o tak niedużej płynności finansowej (konieczność zamrożenia znacznych środków na długie okresy) oraz chyba nie najwyższej rentowności wymienione w tekście zdarzenia najprawdopodobniej zabiłyby dowolną mała i średnią firmę. Jak przed sezonem z dnia na dzień nie masz, co sprzedawać, bo twój główny podwykonawca padł, a kiedy już zmienisz podwykonawców, to okazuje się, że tracisz na jakości i rzetelności, by na koniec zostać dobitym utratą spodziewanych środków (pewnie sporych, bo przelew nie doszedł z największego rynku rowerowego w Europie), to rzeczywiście złożenie wniosku o upadłość nie jest głupim pomysłem.
  27. @RabbitHood tutaj niby powody są dwa. Upadek producenta, który robił dla 7Anna i kradzież dutków... Poza tym siadła sprzedaż co jest oczywiste przy tak wywalonych w kosmos cenach.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...