Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Dzisiaj
-
Cześć, szukam spodni rowerowych na zimę jako druga warstwa. Pod spód pójdą albo legginsy, albo ciepła bielizna termoaktywna, a na to spodnie zewnętrzne. Szukam czegoś nieprzewiewnego, jednocześnie w miarę oddychającego, zwężane na dole, no i żeby dobrze pracowały w kolanach, nie blokowały ruchu nogi. Zatem muszą być wygodne, mieć trochę luzu na wysokości kolan, albo być elastyczne i pracować wraz z pedałowaniem. Preferuje na gumce, a nie na guzik. Wiem, że są w decathlonie MTB Rockrider Expl 500, nie mierzyłem ich jeszcze, ale wyglądają na dość opinające w kolanach właśnie. Kilka sezonów szukałem typowych legginsów, jako jedna ciepła warstwa, ale już od +5 stopni robi się jednak mało komfortowo. Opcja z luźniejszymi grubymi spodniami z membraną tez ma wady, bo w przeciwieństwie do legginsów pot zostaje na nogach, nie jest odprowadzany, to jednak wychładza punktowo. Jak jest luz, to zawsze to powietrze jakoś się przeciśnie do ciała, choćby od dołu nogawki, nawet jak zwężane. Chce połączyć obie opcja, warstwa na skórze, plus zewnętrzna od wiatru. Potrzebuje mieć pełny komfort do -5, tak aby i kilka godzin można było pojeździć. Będę wdzięczny za pomoc, im więcej opcji do przetestowania tym lepiej, na obecne temperatury mam w czym jeździć, więc jest jeszcze czas na testowanie
- Wczoraj
-
Cześć. Chodzi o niezgodność w PoRD - Art 33. 1. z Konwencją Wiedeńską. Art. 33. [Obowiązki kierującego rowerem, motorowerem lub hulajnogą elektryczną] 1. Kierujący rowerem lub hulajnogą elektryczną jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów, drogi dla pieszych i rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeżeli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem lub hulajnogą elektryczną, korzystając z drogi dla pieszych i rowerów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować pierwszeństwa pieszemu. Postanowienia Konwencji Wiedeńskiej nie przewidują obowiązku korzystania przez rowerzystów z dróg współdzielonych z pieszymi ani też ustępowania im pierwszeństwa na drogach dla rowerów. Artykuł 20 (20) Postanowienia dotyczące pieszych 3. Jeżeli nie jest możliwe korzystanie z chodników lub poboczy albo w razie ich braku, piesi mogą korzystać z jezdni; skoro istnieje droga dla rowerów oraz natężenie ruchu na to pozwala, piesi mogą korzystać z drogi dla rowerów, jednakże bez przeszkadzania w ruchu rowerów i motorowerów. -
keltu obserwuje zawartość → [2500 zł] Rower crossowy
-
[2500 zł] Rower crossowy
keltu odpowiedział ekspertzpasja → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Jeśli odpowiada ci napęd 3rz. to może https://sportamg.pl/pl/p/Rower-crossowy-28-kolo-Tabou-Flow-5.0-Deore-M6000-hamulce-hydrauliczne-19-cali-Blackred-2025-cashback-100-zl-/1943 -
Zarejestrował się nowy użytkownik: Janowski7
-
[do 13 000] E-Trekking "SUV" dla kobiety (e-bike)
2marekm odpowiedział afly → na temat → Elektryczne - e-bike
Bałbym się trzymać drogi rowerowe w taki miejscu. W Twoim przypadku, im tańszy tym lepiej.- 9 odpowiedzi
-
kamilodirt obserwuje zawartość → [dźwignia hamulca shimano mt501] 70zl
-
Odkupię samą dźwignię hamulca Shimano mt501 lub cała klamkę (może być uszkodzona) z sprawną dźwignią
-
[do 13 000] E-Trekking "SUV" dla kobiety (e-bike)
afly odpowiedział afly → na temat → Elektryczne - e-bike
Z tego co widzę waga wspomnianych WINOR to ok. 23kg, według recencji na YT.- 9 odpowiedzi
-
[2500 zł] Rower crossowy
ekspertzpasja odpowiedział ekspertzpasja → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
To słucham co polecisz? -
[2500 zł] Rower crossowy
emski odpowiedział ekspertzpasja → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
żaden z tych dwóch -
[do 13 000] E-Trekking "SUV" dla kobiety (e-bike)
afly odpowiedział afly → na temat → Elektryczne - e-bike
U mnie rowery są trzymane w "indywidualnym" garażu, więc nie występuje problem pod tytułem "jak to wnieść po schodach itp". Winora jest zdecydowanie na prowadzeniu, muszę zasięgnąć opinii o piastach planetarnych łączonych z silnikiem elektrycznym (oraz zweryfikować wagę). Parenaście lat temu piasta Rohloffa była dla mnie wzorem do naśladowania i marzeniem (P.S. wtedy kosztowała ok. 3000 zł). Codzienna trasa na poziomie 24km, wzniosu około 200m według google maps. Na dzień dzisiejszy Cube Kathmandu Hybrid C:62 SLX 400X w cenie 3160 Euro jest poza zasięgiem.- 9 odpowiedzi
-
Jeśli w tym rowerze jest korba Shimano TY301, to zalecana długość osi dla niej wynosi 122,5 mm, czyli dłuższa niż masz obecnie. Możliwe, że przerzutka osiąga już kres możliwości ustawienia (zakładając jej prawidłową wysokość i równoległość do zębatki), nawet przy całkowicie wykręconej śrubce L i luźnej lince. Gdybyś założył popularny suport Neco B910 o długości osi 122,5 mm, wymiar C dla niego wyniósłby 28,5 mm (wersja dla mufy ramy 68 mm). suport neco 122,5mm - Biostern
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
TK3 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
[maski] Bandany, buffy, kwefy
przecietny.kolarz odpowiedział Wojcio → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Nie zauważyłem wielkiego problemu, natomiast nie jeżdżę zbyt często z bardzo wysokim tętnem. Może to kwestia komina i materiału z jakiego jest wykonany? Podejrzewam też że z racji że jeżdżę tak od zawsze, pewnie moje odczucia są inne niż u osoby która jeździ bez i okazjonalnie go założy. Co do pełnego zasłaniania twarzy, to w zasadzie nie zauważyłem tego w swojej okolicy u kolarzy. Natomiast zauważyłem to u dostawców na pojazdach elektrycznych, niezależnie od panującej pogody. Wydaje mi się że jest to absolutnie niezwiązane z warunkami pogodowymi, bo w 30 stopni ciężko zmarznąć. -
KNKS obserwuje zawartość → [maski] Bandany, buffy, kwefy
-
[maski] Bandany, buffy, kwefy
KNKS odpowiedział Wojcio → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Tez się nad tym zastanawiam. Początkowo myślałem, że na wzór zawodników sportów walki, niektórzy rowerzyści stosują buff'y jako substytut maski treningowej. Oczywiście celem budowania wyższego progu wentylacyjnego, poprawy wydolności czy symulacji warunków wysokościowych. Jednak buff to nie maska i wydaje mi się, że jedyne co powoduje, poza utrudnianiem wentylacji płuc, to inhalacje parą wodna połączonej z co2, które to usuwamy podczas wydechu (niekorzystne z punktu widzenia fizjologii). @nctrns @przecietny.kolarz Chcecie powiedzieć, że ciśniecie na szosach z zasłoniętymi twarzami jadąc, dajmy na to, "na progu" ? Bo mnie wydaje się niemożliwe utrzymywanie tętna w strefach III, IV z zasłoniętymi ustami. -
Zarejestrował się nowy użytkownik: supertramp116
-
[maski] Bandany, buffy, kwefy
revolta odpowiedział Wojcio → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Dokładnie chciałem to napisać , to chyba to , jestem super , jestem ninja 🥷🏻. -
[do 13 000] E-Trekking "SUV" dla kobiety (e-bike)
Wojcio odpowiedział afly → na temat → Elektryczne - e-bike
Rowery typu SUV wymagają garażu na poziomie gruntu . Na 25 Km dziennie bateria nie musi być wielka (chyba, że to cały czas podjazd 10%). Może taki https://www.canyon.com/pl-pl/rower-elektryczny/miejski-rower-elektryczny/citylite-on/?format=detail&pid=4215&dwvar_4215_pv_rahmenfarbe=U040_P02 (ale NIE KUPUJ bez promocji - u Canyona na pewno będzie przecena w ciągu 2 miesięcy) - nie ma widelca i jest pasek - mniej kłopotów. A jak z widelcem i większym zakresem przełożeń to https://www.canyon.com/pl-pl/rower-elektryczny/rowery-elektryczne-trekkingowe/pathlite-on/sl/pathlite-onfly-7-mid-step/4196.html?dwvar_4196_pv_rahmenfarbe=BU. Podobnie - pewnie będzie minimum 10% taniej za jakiś czas. To jest cudeńko - poniżej 18kg https://www.bike-discount.de/en/cube-kathmandu-hybrid-c-62-slx-400x-easy-entry-carbon-n-black Ogólnie taki model lżejszy - z silnikiem Bosh SX i baterią koło 400Wh. Moja małżonka ma rower z baterią 430 i w sobotę przejechała ponad 50km oraz 1200m w pionie. A przynajmniej te 20kg podniesie, na hakowy bagażnik załaduje, do pociągu wsiądzie.- 9 odpowiedzi
-
[maski] Bandany, buffy, kwefy
Roballinho odpowiedział Wojcio → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bandidos de la bicicleta -
[2500 zł] Rower crossowy
ekspertzpasja odpowiedział ekspertzpasja → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Ktoś coś doradzi? -
[maski] Bandany, buffy, kwefy
leejoonidas odpowiedział Wojcio → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Mi to się kojarzy z syndromem kowidowym. -
przecietny.kolarz obserwuje zawartość → [maski] Bandany, buffy, kwefy
-
[maski] Bandany, buffy, kwefy
przecietny.kolarz odpowiedział Wojcio → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Cześć, Ja w kominach jeżdżę właściwie do 20 stopni. Nie zakładam dopiero jak jest bardzo ciepło. Powód dokładnie ten sam o którym napisał @nctrns. -
Baranek to normalna kierownica. Szersze baranki nawet w terenie sobie radzą "wystarczająco dobrze", to jest ogólnie mega wygoda, mieć kilka opcji na ułożenie rąk, zależnie od potrzeb i okoliczności. Lepiej się wycisza myśli moim zdaniem, jak pod mocny wiatr jedziesz 15km/h a nie 11 :P Tylko rower z barankiem trzeba przemyśleć, bo zmiany kosztują dużo więcej, kompatybilność z hamulcami hydraulicznymi też jest jaka jest i wiele rzeczy idzie w pakiecie, nawet jeśli możesz sobie przednią przerzutkę ogarnąć bar-end shifterem (nie wiem jak to się nazywa po polsku) - tyle, że żaden rower w takiej konfiguracji nie jest sprzedawany. Jednak jak masz te 5000 zł, to już coś na Cues albo GRX sobie wyłapiesz, a jak Ci używki nie wadzą...
-
[do 16000] szosa endurance
Xzc odpowiedział Bruno_Bronkx → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Mam orce aero w rozmiarze 57 wzrost 188 cm, orca i oraca aero na długości są praktycznie takie same, na wysokość aero jest niższa o jaki 1.3 cm. Mam dość długie ręce i ogólnie rower jest stosunkowo długi i dobrze mi leży, natomiast wcześniej jeździłem synapsem w rozmiarze 58 gdzie miałem mostek 130 mm i mimo, że w orce aero mam fabryczny mostek 110 mm a na długości te rowery są porównywalne to pozycja jeśli chodzi o wyciągniecię wydaje się być bardzo podobna, możliwe, że wynika to z zastosowania dłuższej kierownicy w stosunku do tej, której wcześniej używałem. Natomiast czuje się zdecydowanie bardziej zwarty na tym rowerze, ale jednak była to przesiadka z endurance na aero, odczuwalna jest na pewno niższa pozycja, która wymagała czasu do przyzwyczajenia karku aby nie odczuwać bólu, ale z perspektywy ponad 6 msc jazdy na niej, mogę powiedzieć, że mimo wszystko da się jeździć nią naprawdę komfortowo, a na zwykłej orce jeśli idzie o komfort powinno być tylko lepiej. -
niestety ale się ociągają i jeszcze nie dojechał do salonu
-
[do 13 000] E-Trekking "SUV" dla kobiety (e-bike)
PiotrWie odpowiedział afly → na temat → Elektryczne - e-bike
Proponuję ale na dojazd do pracy. Wagi też nie mogę znaleźć - ale SX 400 Wh versus CX 625 Wh to już ok 4 kg - więc myślę że ten z łańcuchem i klasyczną przerzutką tak pod 21, a z planetarną pewnie z kilogram więcej. Pewnie można zadzwonić do sklepów stacjonarnych Centrum Rowerowego gdzie są dostępne i poprosić o zważenie - akurat Winora z definicji nie podaje wagi swoich rowerów. PS Nie uważam przekładni planetarnej za samo zło - po prostu z racji prostszych samodzielnych napraw uważam że dla mnie lepsza jest klasyczna przerzutka. Każdemu według jego potrzeb.- 9 odpowiedzi
-
[do 13 000] E-Trekking "SUV" dla kobiety (e-bike)
2marekm odpowiedział afly → na temat → Elektryczne - e-bike
Piekło zamarzło, kolega PiotrWie, proponuje ebika z tylną przekładnią planetarną Pisałeś kiedyś, że tylko klasyczna przerzutka, ze względu na łatwość naprawy, gdzieś daleko od domu. W Twoim przypadku aby pozbyć się wszelkich obaw i mając takie pakowne auto, kupiłbym całe koło z przekładnią planetarną i miał problem z przysłowiowej głowy. https://allegro.pl/oferta/kolo-28-alu-shimano-nexus-inter-7-biegow-czarny-7767379014 Ta druga propozycja podana przez kolegę bardzo interesująca, szczególnie, że ma karbonowy pasek i odpada problem łańcucha. Nie znalazłem wagi roweru, ale może źle szukałem. Producent jeśli nie podaje wagi, to prawdopodobnie nie jest mała.- 9 odpowiedzi
-
[maski] Bandany, buffy, kwefy
nctrns odpowiedział Wojcio → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Ja zasłaniam usta chustą, bo w czasie jazdy oddycham głównie ustami (problemy z nosem), a wdychanie zimnego powietrza bezpośrednio powoduje u mnie dyskomfort i ból gardła już przy ~10-12 stopniach. Szczególnie że jeżdżę szosą, więc pęd powietrza to potęguje. Przez chustę jest mi bardziej komfortowo. Przy większym wysiłku, np. podjazdy, zsuwam chustę w dół.
