Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
MTB w Cieniu Ślęży: Poranek 4 października 2025 roku w Ślężańskim Parku Krajobrazowym przywitał chłodem, typowym dla środka jesieni. W powietrzu czuć było wilgoć, a gęsty, bukowy las tonął w zgaszonych, zielono-brązowych barwach. Według prognoz, choć miało lekko padać, w górach szalał wiatr. Wjeżdżając na pierwszy techniczny odcinek, od razu poczułem jego siłę. W wyższych partiach lasu wiatr gładkał korony drzew, a ciszę zakłócały głośne, strzelające dźwięki. To pnie drzew naprężały się do granic wytrzymałości lub gałęzie pękały pod naporem niewidzialnej siły. Każdy taki trzask przypominał o tym, jak ostrożnie trzeba jechać w takich warunkach. Jazda w cieniu potężnej Ślęży, przy akompaniamencie tych ostrzegawczych sygnałów natury, dodawała wyprawie surowego klimatu. Szlak szybko odsłonił swoje prawdziwe oblicze. Zamiast gładkiej ziemi, pod kołami miałem poligon z gigantycznych granitowych bloków. Niektóre były gładkie i szare, inne porośnięte zielonym mchem, wszystkie jednak zdradliwie śliskie od jesiennej wilgoci. Trzeba było uważać na precyzyjny balans, płynąc między kamieniami, które tworzyły naturalne schody i pochylnie. Odcinek po płytach skalnych, prowadzący w dół stoku, wymagał pełnego skupienia i balansowania. Dalej trasa wiodła przez gęstszy las, gdzie pod warstwą opadłych liści czaiły się korzenie i grube konary. W pewnym momencie wjechałem na sprytnie ukrytą drewnianą konstrukcję – krótki, podniesiony mostek, który służył za platformę do skoku. Szybkie odbicie i wpadłem w powietrze, na moment czując się zawieszony w przestrzeni, a potem miękko lądując na leśnym podłożu. Kilka metrów dalej czekał kolejny drop usypany z ziemi i kłód. To było prawdziwe górskie enduro – mieszanka naturalnych przeszkód skalnych i technicznych sekcji podnoszące umiejętności. W ten sposób czerpałem energię z surowego piękna Ślężańskiego Parku Krajobrazowego. Wszechobecne kamienie – czy to w formie dużych, gładkich płyt skalnych, czy mniejszych głazów usypanych w techniczny 'rock garden' – były wizytówką tego wyjazdu. Gdy dzień powoli chylił się ku końcowi, a słońce zaczęło przebijać się przez gęste korony drzew, oświetlając złoto-brązowe liście na ziemi, dotarłem do końca trasy. Był to świetny dzień spędzony w siodle. https://youtu.be/2fgVnbVKr_s?si=WLsdb20GsExuiV9X
-
Mazzik16 zmienił swoje zdjęcie profilowe
-
[Stery] Problem z luzami w sterach zintegrowanych
Mazzik16 odpowiedział Mazzik16 → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Dzięki, z tym pisaniem to nieco przekombinowałem tu haha - Dzisiaj
-
[Stery] Problem z luzami w sterach zintegrowanych
KSikorski odpowiedział Mazzik16 → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Nie bierz tego w pełni na serio, ale być może powinni Cię zatrzymać na powtarzanie szkoły podstawowej, bo umiejętności pisania nie opanowałeś... Co do Twojego problemu zaś to po trzykrotnym przeczytaniu i próbie zrozumienia myślę, że masz za głęboko osadzone łożysko górne. Skutkiem tego pokrywa sterów nie styka się z pierścieniem kompresyjnym i jest luz. Jeśli moje rozumowanie jest prawdziwe, to "micro spacer" o odpowiednio dobranej grubości pomoże: -
[video] 1155 km rowerem z Polski do Włoch - Wyprawa rowerowa w Dolomity
nbk odpowiedział nbk → na temat → Relacje z wypraw
Podczas, uznajmy, drugiego dnia wyprawy przekraczamy Włoską granicę, ale zanim do niej dojechaliśmy mieliśmy przyjemność mierzyć się z pogodowymi perypetiami. Ale to był piękny dzień! Przepiękne Austriackie jeziora i szlak rowerowy Alpe Adria to tematy przewodnie tego odcinka. Zabawa dopiero się rozkręca! Miłego oglądania! -
Końcówka na MPP co roku jest wymagająca. Ale sam organizator maratonu mówił, że to była najtrudniejsza edycja (10, jubileuszowa i stąd pomysł na 10 tyś przewyższeń). Więc to MPP nie było takie samo 😉 I jak mówili "kolejne edycje na pewno będą łatwiejsze, bo trudniej się nie da (żeby utrzymać dystans 1000 km)". Myślę że dobrym określeniem będzie, że po prostu jeżdżę 😉 Wiadomo że mocniejsze jazdy przeplatają się z luźnymi, ale nie mogę powiedzieć, że mam jakiś plan treningowy. Więc po prostu jeżdżę 😉
-
Ale czy ten nie oryginalny przymiar z Ali nada się do Parka 4.3 ?. Park tool już tych przymiarow nie produkuje i z tego co zrozumiałem zaleca teraz centrowanie centrownicy wycentrowanym kołem
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Anty1234
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
siemalysy odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo "nad jeziorem" -
[podpórka] Pytanie do posiadaczy Full MTB
glados_v9 odpowiedział glados_v9 → na temat → Akcesoria rowerowe
Można tak powiedzieć.. Dopiero zacząłem przygodę z e-MTB, który otworzył mi nowe obszary, które były wcześniej nie do przejechania na rowerze fitness i crossowym. Przejażdżki po 50-80km w średnio trudnym terenie - drogi naturalne i offroad. Częste postoje, chillerka, nigdzie się nie spieszy. przykładowa ostatnia trasa: Także chyba można powiedzieć że to dalej turystyczna jazda. Stąd moje turystyczne przezwyczajenia. -
[podpórka] Pytanie do posiadaczy Full MTB
NerfMe odpowiedział glados_v9 → na temat → Akcesoria rowerowe
Jaka nóżka na "miękkim" podłożu w lesie utrzyma ciężkiego elektryka? To w ogóle możliwe? Jeżeli od położenia roweru miałoby się cokolwiek zepsuć to tym bardziej zepsuło by się podczas jazdy. Grip może Ci trochę ściółki zebrać, albo siodełko delikatnie przetrzeć od oparcia o drzewo, ale na pewno nic się nie zepsuje... -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
mschossov odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
no nie wiem, niekoszernie wygląda połączenia głowki 44mm z widelcem 1 1/8
- 12 033 odpowiedzi
-
- 1
-
-
Mazzik16 obserwuje zawartość → [Stery] Problem z luzami w sterach zintegrowanych
-
Cześć, problem mam następujący: rura sterowa w porządku, dobrze ucięta by dało się ściągnąć luzy gwiazdką, stery nasmarowane porządnie i przeczyszczone, gwiazdka jest prosto, coś ma pęknięcie ale jak potrafi ściągnąć wszystko tak że aż ciężko się skręca to raczej się nie przesówa ani nic nie? No i mimo dociśnięcia że aż się ciężko się skręca to i tak nadal wszystko lata przód/tył - szczególnie widać na górze, z 2/3mm się buja.. Co jest grane? Rower: Santa Cruz Bronson AL, Stery: zintegrowane 11/8 - 11/2 tapered Cane Creek 40-series IS42 I IS52 Short już 3 raz to rozbierałem i składałem, może coś pomijam, czegoś nie widzę, na coś jeszcze mam zwrócić uwagę?
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Mazzik16
-
[podpórka] Pytanie do posiadaczy Full MTB
sznib odpowiedział glados_v9 → na temat → Akcesoria rowerowe
Nie znacie się. O, tutaj jaki rower do "DH" z nóżką: -
[podpórka] Pytanie do posiadaczy Full MTB
Greg1 odpowiedział glados_v9 → na temat → Akcesoria rowerowe
Czyli jednak to nie jest normalny full do zabawy w terenie tylko e-full na przejażdżki po bulwarach i do parkowania (na nóżce) pod fancy knajpkami -
Przeczytałem jeszcze raz swoje wcześniejsze wpisy i z ich kontekstu wynika, że dostosowuje ciśnienie do terenu. Wydaje mi się, że korzystam z zalet grubego, ale może mi się tylko wydaje Nie posiadam pomiaru, moje rowerowanie jest zbyt amatorskie aby wkładać 2 koła w pomiar. Odnoszę wrażenie, że napisanie o tych prędkościach ludzie odebrali tutaj jak przechwałki. Miałem na celu zaznaczyć, że jazda fatem nie jest taka ciężka, jak się wydaje. Zekker Ciebie już nie mogę zacytować, to wklejam: (odnosisz się do regulowania ciśnienia w trakcie jazdy) ""Tyle że jazda grawelem to mieszanka terenu i dobrych dróg. W takim przypadku trzeba by co chwila w facie spuszczać lub pompować, a trochę objętości do ogarnięcia jest. XC na oponach +/- 2,4" w tym względzie jest zdecydowanie uniwersalniejszy i łatwiej o jakiś kompromis masy opon, komfortu i trakcji, wydajności jazdy po twardym i w terenie. "" W ogóle nie będę ładował się w dyskusje o słuszności jednego roweru nad innym, bo to często podszyte jest obroną słuszności wyboru własnego roweru. Być może złotym środkiem będzie jakieś 2,4-3.0 cala, kto wie. A co do regulowania ciśnienia, to planując trasę robię to tak, że raz upuszczam przed lasem/terenem i pompuje po wyjeździe z niego. Nie wygląda to jak upierdliwe schodzenie z roweru 6-7 razy w ciągu wyjazdu. Temat dotyczy pytania czy warto posiąść fatbajka, trzeba poznać dobrze swoje potrzeby i absolutnie nie zwracać uwagi na to, co ludzie piszą o tym rowerze. To jest taka nisza, że kiedy sam byłem przed zakupem tego roweru, to filmy o tym oglądałem z 2008-2017 mniej więcej, nic świeżego się nie znajdzie, bo prawie nikt nie jeździ niezelektryfikowanymi fatami. Uznałem, że szukam czegoś z dobrym osprzętem, dobrej marki i idę w to i jest git.
-
Nie no, weź przestań ludzi straszyć tymi karbonami 🤮 Miałem polecać Surlyego, ale widzę, że AI już wygryza forumowych bywalców z ich roboty!!!!!!!!!1111jeden A tak serio, to brałbym riczeja, wygląda smakowicie-klasycznie 👌
- 12 033 odpowiedzi
-
[Ultegra] shimano 8050 suport press fit 86 mm mufa bicie prawego ramienia korby
Kadziunt odpowiedział Kadziunt → na temat → Napęd rowerowy
Dobra problem rozwiązany, wymiana suportu wystarczyła. Dla potomnych zostawiam bo szukałem i w zasadzie wszędzie w necie ludzie piszą że przy uszkodzonym supporcie czuć bicie czy jak by to nazwać na lewym ramieniu korby, a u mnie lewe było sztywne wszytko ok. Natomiast prawe to od napędu razem z korbą goniło na boki. Więc jeśli bije Wam tylko prawe to też możliwe że to suport. Dodam jeszcze że nie było przy tym żadnych niepokojących dźwięków poprostu na nodze czułem że jest tam jakiś luz w pewnym momencie obrotu -
ritchey niemal idealny, aczkolwiek sterówka prosta 1 1/8 ChatGPT też niezle poradził sobie z tym zadaniem Lithic / Otso Hiili BBCo. Blitzen Gravel Whisky Parts Co. No.9 MCX+ No.6 Composites — Gravel Correct Riverside Touring 900 Ritchey WCS Steel Adventure Fork Surly — Dinner Fork Soma Jawbone Bombtrack BT-FK-003
- 12 033 odpowiedzi
-
Odnośnie przymiarów do centrownicy to jedyną centrownicami które da się tym wyregulować są ParktTool TS4.2, 2.2 i 2.3. Miałem różne centrownice, które wyglądały na udane podróbki wspomnianych i niestety po ustawieniu wg przymiaru wszystko jest fajnie póki nie zmienimy szerokości montażowej koła. Należałoby mieć takie przymiary dla każdej dł. osi oraz najlepiej jeszcze każdej szerokości obręczy na jakich będziemy działać.
-
KSikorski obserwuje zawartość → [zdalna blokada] Tłumik z manetką do rockshox reba/sid
-
Sprzedam zestaw do przebudowy widelca rockshox reba na wersję z blokadą sterowaną manetką. W skład zestawu wchodzi tłumik kompresji motion control oraz manetka oneloc (ma wyjście na widelec i na damper) z pancerzem i linką. Na pancerzu jest założony regulator, co pozwala na precyzyjne ustawienie blokady bez wielokrotnego odkręcania i przykręcania linki. Długość pancerza była dobrana na kierownicy 740mm. Manetka do montażu lewy dół lub prawa góra. Nominalnie powinno pasować do wszystkich widelców reba RL i SID RL od rocznika 2012 w górę, ale dla referencji załączam wymiary by sobie porównać. Zestaw wymontowany z widelca rockshox Reba A8. Nowe uszczelki założono w końcu marca 2025, od tego czasu przebieg wyniósł około 25 godzin. Możliwy odbiór osobisty w Trójmieście lub przesyłka OLX. Cena 250zł. Zdjęcia: https://photos.app.goo.gl/nR41UNh7c1kvvsWXA
-
Kwestia możliwości amortyzatora i terenu, bo o ile rąk nie będzie wyrywać tak tył nadal sztywny Mam trasę Gdańsk - Wejherowo mieszanką czerwonego i czarnego szlaku i na jednych sekcjach szybciej i sprawniej jest grawelowym, na innych fullem (i nie mówię o jakichś ekstremach, tylko dziurawej gruntówce). Całościowo wychodzi bardzo podobnie, a frajda z jazdy tak czy inaczej jest tylko w trochę innych kategoriach. Śnieg to temat rzeka, bo możesz mieć cienką warstwę puchu na równym twardym podłożu, a możesz mieć ciężki kopny. Jeżdżąc po mieście czasami przydałyby się zapasowe komplety opon, bo rano może się dobrze jeździć po ubitym zmrożonym, a wracając z pracy po rozłażącym się topniejącym. Np. Kenda Klondike 29x2,1" niby dostosowana do jazdy w terenie, kawał zimowej opony. W praktyce po ubitym śniegu ma gorszą trakcję niż Marathon Winter 1,6" czy GT 365 2" (dopóki się nie zetrą lamelki). Zimą większe znaczenie ma bieżnik i guma niż sama szerokość (nie powiem na tych 2" jest stabilniej niż 1,6"). Z błotem jest podobnie. Jest rzadkie kiedy wąska opona może mieć przewagę, bo dogrzebie się do dna, jest gęste, kleiste gdzie nawet fat będzie się ślizgał i grzązł. Na pewno xc będzie lepiej dopasowany do jazdy w terenie niż sztywny grawel ale to nie znaczy, że wszędzie zrobi się łatwo i gładko. Szersze opony dają większą stabilność, wybaczają więcej błędów na nierównościach ale nie są panaceum na wszelkie przypadłości jazdy w terenie. Resztę załatwia samozaparcie, technika, para w nogach. Fat w tym względzie też problemu nie rozwiąże, a doda innych (np. mniejsza dostępność opon, obręczy). Tyle że jazda grawelem to mieszanka terenu i dobrych dróg. W takim przypadku trzeba by co chwila w facie spuszczać lub pompować, a trochę objętości do ogarnięcia jest. XC na oponach +/- 2,4" w tym względzie jest zdecydowanie uniwersalniejszy i łatwiej o jakiś kompromis masy opon, komfortu i trakcji, wydajności jazdy po twardym i w terenie. Bo się człowiek przyzwyczaja i traci punkt odniesienia. Tak samo mam z mieszczuchem, ciężki z dodatkowymi oporami na planetarce i dynamie. Na co dzień nie czuć zamulania ale jak się siądzie na lepszy, to różnica jest oczywista. Najmocniej się o tym przekonałem jak pojechałem nim na testy rowerów i pojeździłem jakimiś szosówkami (pierwsze wrażenie jak rakieta, kilka ruchów korbą i 40 na liczniku), przełajami, czy nawet lepszymi xc. Potem wsiadłem na swój i pierwszy moment, to wrażenie jakby mi ktoś hamulce zaciągnął. W tym roku zmieniłem koła i dętki w grawelowym, poszło około 1,3kg w dół. Pierwsze wrażenia, że idzie jak rakieta. Teraz po ponad pół roku już tak dużego nie robi, bo się przyzwyczaiłem do tego poziomu dynamiki.
-
Nie naprawdę takie porady "sadzisz"? Dobry amor 32 mm i smigasz jak mało.Moze jeszcze 50mm 😂😂😂
-
AC 435mm, sztywna ośka. https://www.bike24.com/p2735878.html
- 12 033 odpowiedzi
-
- 2
-
-
Niezłe parametry. W terenie szybciej nić większość riderów spod znaku XC/XCM, a na przelotach jak amatorzy kolarstwa szosowego na "kompaktach" 50-34. A mówią że nie ma uniwersalnych rowerów. Tak z ciekawości przy jakich watach te kozackie prędkości ? 😉
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Jurek63 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja