Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Było, jakąś dekadę był zawodnik jak dobrze pamiętam z Chorwacji, który TT uprawiał fatbajkiem. Daleko by szukać: https://www.bicycling.com/racing/a20035800/this-guy-crushed-ironman-texas-on-a-fat-bike/ https://www.triathlete.com/gear/bike/yes-someone-really-did-race-kona-on-a-fat-tire-bike/?scope=initial Jest też Trek Fat Equinox, równie popaprany, jeździłby! https://www.cyclist.co.uk/news/the-fat-trek-equinox-this-is-what-happens-when-you-cross-a-time-trial-bike-with-a-fat-bike
  3. To proponuję dokładnie przyjrzeć się temu kołu... Może coś na podmiankę od znajomego żeby sprawdzić.
  4. Wygląda świetnie, jeździłbym. Choć ogłoszenie wybitnie z tyłka, nawet rozmiaru nie ma, o szczegółach nie wspominając.
  5. Dzisiaj
  6. https://www.pinkbike.com/news/giants-trx-carbon-wheels-announcement.html Faktycznie jakieś nowe koła wstawili do tego modelu. Jeśli nie przeszacowali wagi (strasznie mała różnica między wersją karbonową i aluniową) to ciężko będzie zbić wagę w sensownych pieniądzach. Z drugiej strony dostajemy w pełni gotowy do szaleństw rower, w którym nie trzeba zmieniać kol kowadeł na dzień dobry jedyne co do zmiany to łańcuch. ciekawy ten nowy trance x
  7. DSV w PL to jakiś inny kurier, nie pamiętam jaki - mi to różnicy nie robiło. Nie analizowałem, z reguły są żadne
  8. Witam wszystkich! Odświeżam temat, bo dotyczy tego samego napędu i tego samego typu przeznaczenia roweru co Merida Crossway. Mój rower to Kross Evado 5.0 z napędem 3x9, z przodu korba 48-36-26T (na kwadrat, mufa L=68 mm, oś L=122,5 mm) a z tyłu 11-32T (11-12-14-16-18-21-24-28-32T). Przerzutka tył to Acera RD-T3000 a przód Altus FD-M370 (niestety tylko takie, bo w pandemii szału nie było - a ceny zwariowały). Pada kaseta i przy wymianie pomyślałem, że wymienię kasetę na Alivio HG400 11-34T (11-13-15-17-20-23-26-30-34T) . Acera katalogowo nie pociągnie więcej niż 34 zęby. Jeżdżę rekreacyjnie, czyli wsiadam na rower i dojazd asfaltem do lasu, a potem przez ubite ziemiste ścieżki i szutry. Brakuje mi lekkich przełożeń, na 26x32T brakuje mocy aby pokonać podjazdy w lesie, czy bez stresu podjazdy na schodach w mieście. Czy taka zmiana charakterystyki będzie na plus w jeździe tym rowerem ? W drugim ruchu myślałem nad zmianą korby z przodu na 44-32-22T, aby znacząco zwiększyć miękkie przełożenia, a z drugiej strony nie zatracić możliwości komfortowej szybkiej jazdy asfaltem z sensowną prędkością do lasu (dojazdy są po 20-30 km) lub wypraw typu bikepacking. Opony założyłem 50-622 Continental Race King Shieldwall (zwijana), bo na Michelin Cross Protek 37-622 się jeździć nie dało, całkowity brak amortyzacji (plomby mi z zębów wypadały), a na mokrym asfalcie szpital był gwarantowany. I tu moje pytanie, czy w takim razie zmieniać kasetę na 11-34T czy ponownie kupić 11-32T, biorąc pod rozwagę wymianę korby na wspominaną 44-32-22T Alivio FC-MT210 ? (dojdzie wymiana suportu na hollowtech II) . Która kaseta z tyłu zapewni lepszy komfort jazdy na tak szerokim polu zastosowania tego roweru (miasto, asfalt, las w suche warunki) ? Z tego co sprawdzałem na podjazdy w lesie 22x34T to odpowiednik jednorzędowego MTB 32x51T i to mnie zainspirowało do koncepcji zmiany przedniego blatu na 44-32-22T. Łańcuch mam Shimano HG53 114 ogniw, ale przy nowym zakupie napędu trzeba zmienić, więc niklowany KMC X9 Silver lub KMC X9 EPT (114 ogniw). W sumie to nie wiem jaka między nimi różnica (20 zł). To jest rower do wszystkiego: do jazdy do pracy, po mieście, asfaltem w dłuższe trasy oraz ma przejechać komfortowo i szybko przez las w suchą pogodę w drodze do miejsca docelowego. Moim celem jest również bikepacking (kolega uprawia i mnie namawia od dawna) - to kwestia bagażnika i sakw Crosso. A może jeszcze inna powinna być koncepcja, bo grupy napędowe się mocno pozmieniały. Help!
  9. OK. Dziękuję za wyjaśnienie. Co to za Kurier DSV ? Jedna uwaga. Sklep nie oferuje Ubezpieczenia na czas dostawy do klienta - np. taką opcję oferuje bike-discount.de Tak na marginesie - Analizowałeś RÓŻNICE sprzętowe pomiędzy modelem 2024 a 2025 ?
  10. Dlatego od dawna jestem zdania, że shreder powinien stać się standardem w kołach rowerowych.
  11. Gwarancja wygląda tak, ogólna 2 letnia (chyba 2 lata + 5 lat rama): - giant PL zwraca się do centrali, centrala musi wyrazić zgodę (względem normalnej procedury) Rozszerzona gwarancja na ramę (dożywotnia): - wymagany przegląd zerowy, do 3 miesięcy koszt chyba 200-300 zł dla roweru kupionego w PL, 500 zł z zagranicy Korzystałem już z serwisu dla ramy, tego za 500 zł, będę wymieniał ridedasha - jest uszkodzony prawdopodobnie. Wezmę oba rowery do gianta wtedy. Uwaga - wymagany jest zakup od oficjalnego dystrybutora gianta, mount7 akurat jest.
  12. OK. Załóżmy, że model Giant Trace X 1 2024 kupisz w DE (wysyłka +60). Co z gwarancją ? Czy podobnie jak w przypadku samochodów? Honorują ją w serwisie Giant Polska na podstawie faktury zakupu w DE ? Nawiasem. Giant to Giant i kropka. Nawet bym się nie zastanawiał.
  13. Zacisk dokręcam do momentu kiedy czuje że koło nie ma luzu. Kiedy robie to zbyt mocno to robi mi się prawie ostre koło bo mam starą 370 na 3 zapadki i nie wiem czy to wina piasty czy pies go wie(rower kupiłem używany). Wymiana tulei dystansowej zbyt wiele nie pomogła w tym aspekcie, ale mniejsza o to.... Tak na stojąco jest to samo i wcześniej strzelającego problemu nie dostrzegłem.
  14. Istotnie, rozróżniam korbę i kasetę:) Znalazłem też tę korbę dla 10 rzędowej kasety: FC-RX600-10. Samą wymianę korby i planowanie mufy powierzę serwisowi. 200 zł to uczciwa cena za taką usługę? Dziękuję
  15. Nie wiem co masz na myśli tak pisząc, ale oś dokręca się z dość sporą siłą. Moment powinieneś mieć napisany na osi. A to strzelanie jest też jak jedziesz na stojaka?
  16. Kasete zdjąłem wyczyściłem wszystko był tam syf i byłem optymistycznie nastawiony. Zacisk zakręciłem tak żeby koło nie miało luzu sprawdzam pedały i nic cisza potem jazda i jednak pod obciążeniem pojedyńcze strzały ale i tak mniej niż wcześniej lecz potem wjazd do lasu i kaplica znowu to samo.
  17. Rafał87

    [hamulce] Shimano GRX 600

    A jak znajdziesz zestaw EZMTB z metalowymi końcówkami to lepiej wziąć metalowe niż te z tworzywa.
  18. Lezyne mam i ja no i co tu dodać, sprawdza się mimo że mała. Jedyna uwaga do pompek z wężykiem by dobrze zawór dokręcić, by nie okazało się że wraz z wykręceniem wężyka wykręcimy i zawór 😂. Warto jeszcze wozić adapter by móc na stacji napompować i też bardzo cieszy że coraz więcej jest pkt. napraw rowerów wraz z pompkami. I faktycznie stajemy się coraz lepsi, sam to widzę na trasach i sam staram się pomagać, pompki tak naprawdę więcej razy komuś użyczyłem niż sam użyłem.
  19. Z wycieczki po wałach. ps. W tym roku doceniłem mobilność monopodu w wycieczkach rowerowych. W zasadzie co wyjazd to zaskakująca niespodzianka. Wystarczy trochę zwolnić.
  20. nie wiem czy to dobra cena, carbonowy giant elektryczny - 15000 zł, teraz tyle samo analogowy u nich i to mnie przekonuje jako równowaga wagi. Póki co wygrywa giant, ale w 100% nie jestem przekonany... ehh. Z elektrykiem był prosty temat. Oczywiście wszystkim dziękuje za pomoc, jak Wam się coś rzuci w oczy dajcie znać
  21. Nie wiem jak mount7 robi te ceny na Gianty, ale pozostaje tylko się cieszyć. W specyfikacji ten Giant jest na 29 calowych kołach.
  22. @Xzc ale ja jako user gianta i to czytając co piszesz się zgadzam jest dokładnie jak opisujesz spojrzałem, miałem zacząć czytać i spec... tyle co anulowałem gt carbon st (140mm, carbon, sram hamulce i przerzutka) - hamulce sram - napęd sram Nie chcę obu niestety, napęd shimano, hamulce shimano ew. magura.
  23. https://www.reddit.com/r/MTB/s/sF2W1SabcE
  24. Waga może być trochę myląca w przypadku tego typu rowerów, bo dochodzi jeszcze kwestia pracy zawieszenia podczas pedałowania, w giancie masz bardzo fajnie izolujące bujanie podczas pedałowanie maestro, które w praktyce oznacza, że rower nawet ważąc stosunkowo więcej pochłania mniej energii wkładanej w napędzanie roweru przekazywane na korby, czemu tak zachwalam gianta ? Bo po prostu mam z nim już kilkuletnie doświadczenie i mimo tego, że nie jest to najlepszy wybór jeśli patrzymy na stosunek cena/jakość (czyt. zastosowane komponenty) to sam system zawieszenia rekompensuje nam to i stanowi super bazę pod rozbudowę.
  25. Jeśli MTB, to Focus za 1700zł to bardzo dobra cena z polskiego sklepu. A zamiast Cabrero za 1500 to nie wiem czy nie lepszy byłby Attabo 3.0 za 1300: https://sportano.pl/p/420951/rower-gorski-meski-attabo-alpe-3-0-niebieski Madani ma lepsze fundamenty (rama + koła) ale pozostały osprzęt Attabo (amortyzator, napęd, odrobinę lepsze hamulce) no i cena niższa.
  26. Tak tylko podrzucę https://www.staterabikes.com/p/scor-4060-st-carbon-nx-30005164
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...