Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Oświećcie mnie Do jazdy rekreacyjnej po niezbyt trudnym terenie raczej nie będzie to miało większego znaczenia, a dość mocno wpłynie na wagę kół.
  3. @szajbna Po pierwsze to długie dystanse to nie tylko 1000km, a kolega pytał raczej ogólnie, choć widzę że doświadczenie już jakieś ma, więc nie jest kompletnie zielony w temacie. Po drugie, to ja akurat zapłaciłem frycowe nie dlatego że mnie teren zabił, bo doskonale wiedziałem jaki jest, natomiast przestrzeliłem w innych tematach około długodystansowych, jak nadmiar towaru pod siodłem czy nieumiejętność odpowiedniego odżywiania się na trasie. Wyciągnąłem z tego wnioski i następne imprezy poszły zdecydowanie lepiej, wiec uważam że nie ma uniwersalnego scenariusza dla każdego jak takie dystanse jechać i jak się przygotować. Dla każdego to jest mocno indywidualne. Jeden musi wziąć ze sobą tonę żarcia, inny ciężarówkę żeli a jeszcze inny jedzie na samym cukrze i maltodekstrynie I takie rzeczy trzeba zbadać przede wszystkim, bo od tego zależy czy organizm wytrzyma wysiłek. Warto też jeździć w różnych warunkach pogodowych i przyzwyczajać się do tego ze czasami może być z tym kiepsko. Ta wspomniana pierwsza Krwawa to 70% w mniej bądź bardziej padającym deszczu, wszystko uwalane błotem, piachem, napęd terkoczący jak traktor, ciuchy cały czas mokre - trzeba się na to uodpornić bo głowa często będzie mówić że taka jazda jest bez sensu Więc trzeba trenować głowę. Odporność naprzeciwności podczas takiej jazdy plus odżywianie to chyba najważniejsze tematy do ogarnięcia.
  4. To powinna być ta sama wkładka
  5. Mam dwa pytania 1. Czy z współczesnej reby 100mm można zrobić 80 mm bez kosztownej wymiany bebechów ? 2. W rowerze ze sztywnym widelcem z wymiarem axel to crown - 490 mm, jakiego amortyzatora szukać ? Reba 29' 80mm ma wysokość 494 mm natomiast 100mm 514 mm, ale trzeba doliczyć ugięcie.
  6. @wr81, miałem (a w zasadzie mam jeszcze i chyba pójdą na sprzedaż) Sunrigle Duroc - głośne, ale przyzwyczaiłem się. Od córek pozbierałem giantowskie - masakrycznie głośne, ale jeździłbym dalej gdyby nie sytuacja z soboty gdzie z Mosornego zjeżdżałem bez łańcucha i to było cudowne 🙃. Dlatego wypytywałem i postawiłem na Newmeny. "Troszku" ma...
  7. 1. Może, ale zwykle nie zna się na tyle żeby odróżnić rower aluminiowy od karbonowego o tytanie nie wspomnę. Taki ktoś idzie do sklepu i kupuje to co poleci sprzedawca. A sprzedawca poleci to co ma w sklepie. 3. Niekoniecznie, zwykłe Meridy mają krótkie ramy. Co do napędu to akurat się zgodzę, takie czasy. Przy czym jako zwolennik napędów 2x może żyję w jakiejś nieświadomości, bo nawet ostatnio moja żona, dla której napęd 2x do tej pory był optymalny i zarzekała się ze nie zmieni, po przymusowej zmianie na 1x12 stwierdziła że lepiej i wygodniej jej się operuje takim napędem.
  8. Piszesz że nie trzeba badać terenu ani się przygotowywać, a później że zapłaciłeś frycowe na pętli dookoła Warszawy, i takie porady w temacie Maratonu 1000km 🤣 edit: z przewyższeniem ponad 10k Tyle ot żeby nie śmiecić koledze co super robotę robi 🚴‍♂️💪👍
  9. Miałeś do czynienia z barankiem? Czy chcesz sobie kupić gravela za 6000zł w ciemno? Na początek wypożycz sobie gravela z decathlona i przejedź nim 100km, aby się nie okazało, że kupisz rower i będziesz później sprzedawał ze stratą 1500zł+.
  10. 1. Dlaczego? Przeciętny rowerzysta nie może być przy kasie? 2. Tak czy inaczej - to figura retoryczna za którą kryje się rower klasy wyższej niż obwieszony Cuesem aluminiak z deca? 3. Poza tym, współcześnie większość rowerów o górskim rodowodzie ma dość długą geometrię i napęd 1xX, więc nie są uniwersalne tak jak staroszkolny 'góral' opiewany w pieśniach ludowych.
  11. Najwyraźniej kupione. W newsletterze wiadomego outletu ostatnio rzucają trochę Sun i Reynoldsa... Np. takie https://hayesbicycle.com/products/duroc-30-pro-29 <200EUR z wysyłką Dźwięk piast Super Bubba do włąsnej oceny..
  12. @KrissDeValnorTak, ale myślisz że to ma jakieś większe znaczenie ile tam jest mm?
  13. 20 mm wewnętrznie ? Nie warto
  14. @Przecietny Ja mam takie doświadczenia ze wcale nie trzeba ani badać terenu przed takimi zawodami ani robić rekonesansów, wystarczy jeździć na codzień w zróżnicowanym terenie i nic Cię później specjalnie nie zaskoczy. Ważne żeby nie unikać trudniejszego terenu, korzeni, piachu, kolein, ścianek o sporym nachyleniu, trzeba po prostu przyzwyczaić ciało i przede wszystkim głowę do tego że czasem będzie trudniejszy odcinek, pozbyć się strachu przed technicznymi fragmentami, a reszta przyjdzie sama. Pierwszy dłuższy dystans jaki jechałem to była Krwawa Pętla, 250 km szlaku, w większości pieszego, dookoła Warszawy. Zapłaciłem duże frycowe, czas był bardzo kiepski, zmęczenie srogie, ale zebrane doświadczenie nie do przecenienia. Na codzień nie robię interwałów, nie haruje jak wół na treningach i się nie niszczę, jeżdżę żwawo ale nie w opór i na dzień dzisiejszy 200km longiem na rowerze MTB w 9 godzin jestem w stanie zrobić bez jakiegoś specjalnego umordowania, w zróżnicowanym terenie. @szajbna Coś jest zabawnego w tym co napisałem?
  15. Tyfon79

    [FAT Bike] Warto?

    @sivesgaard wiesz mam kumpla w Gliwicach i tam jest większy potencjał niż ja mam koło siebie od Niepołomic po Tarnów. Dlatego pytałem o lokalizację, ile km tłuczesz na wypadzie. Nie mniej skoro masz dwa gravele nie ma tematu. Serio nie zrozumiałeś tego co napisałem? Masz fata jako jeden rower czy ogólnie miałeś ich dziesiątki a obecnie kilka i jak to się ma do nazwijmy to przeciętnego Kowalskiego? Nie zakładałem, że pytający ma już dwa gravele i tyle.
  16. Karbon i tytan to wciąż nie jest dla targetu zwanego przeciętnym rowerzystą.
  17. Nie wiem czy już cos kupiłeś, ale właśnie składają się koła do roweru żony, obręcze DT XR331, piasty Novatec 791/792sb, szprychy Sapim D-light, komplet łysych kół 1550g, cena 1600 pln.
  18. Oczywiście, ale rowerów "do jeżdżenia" w karbonach i tytanach generalnie już nie ma, ale grawele są.
  19. Dzisiaj
  20. Jest całkiem sporo takich rowerów na rynku, nie wszystkie rowery to ścigacze XC, w końcu większość populacji rowerzystów się nie ściga a też chcą na czymś jeździć. Może na forum tego nie widać, bo tutaj dominują ludzie którzy mają sprecyzowane wymagania co do rowerów i w większości znają się na temacie, natomiast w sklepach jest całkiem sporo uniwersalnych rowerów dla przeciętnego rowerzysty.
  21. Większość górskich dostępnych około 15 lat temu. Scott Racing czy full genius RC, Kross Levele, Treki XX00 ( pod x dajemy liczbę ), Wheelery eagle, itd. To nie tylko produkty budżetowe, niektóre z tych modeli kosztowały ponad 10k zł co jak na tamte czasy to high level. Geometria krótsza, wyższa, bardziej zwinna, amortyzator 80-100mm, krótsze kierownice, kąt główki jak w obecnych gravelach ( 70 stopni i więcej ), korby z koronkami 40/42 t, oponki często 2,0 ( od 1,9 do 2,2 ) - to nie opis współczesnych graveli tylko starych MTB. Tym się cechowała cała gałąź górali tamtych lat. Można pisać że były bezcharakterne, niemniej bardziej uniwersalne niż obecne, ściśle wyspecjalizowane. Dziś też coś można podobnego znaleźć, ale to tylko pojedyncze sztuki z niskiego budżetu. Mam Krossa B8 z końcówki drugiej dekady XXI wielu, który jeszcze zachowuje pojedyncze wyżej wymienione cechy, mam też cannonade Trial SL 2023, obydwa bardzo przyjemne rowery, ale czy chciałbym nimi zrobić rundkę w dużej części po asfalcie Warszawa-Siedlce-Warszawa, bardziej niż starym levelem A4 ( na niestety kołach 26' ) ? No nie wiem, nawet gdybym wymienił oponki na to co dziś znajdziemy w gravelach, nawet gdybym zmienił blaty w korbach, na takie z większą ilością zębów, to dalej ta geometria ... no męczyłbym się bardziej niż na starym A4.
  22. Jeżeli jakaś zapadka w tej piaście pęknie to jest ona nie do kupienia jako osobna część. Dobra informacja jest taka że jak już się to stanie to odezwij się do mnie, a ja takie zapadki znajdę u siebie.
  23. Niecałe 12kg w S/M.
  24. Sobek82

    [FAT Bike] Warto?

    Gdzie jest mój przerobiony Accent na fata? 😉 To był rower marzeń jeśli chodzi o patologię leśną 😀 O, znalazłem, jak wejdziesz w mój profil i w załączniki to na stronie 251/252 jest i on. 🫠😉 https://www.forumrowerowe.org/attachments/?page=252
  25. Mam nadzieję, że szybko do tematu kół nie wrócę (!), ale jakby ktoś się wypowiedział odnośnie piasty FH-MT510 i MS to byłoby miło 🙂.
  26. W warunkach laboratoryjnych pewnie tak, na drodze nie. Za krótki element, za grube ścianki. W takim 100mm mostku jak odejmiesz obejmy węzły które je trzymają itd to ile zostanie "rurki" która miałaby potencjalnie pracować? 1cm?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...