Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Wybierała, wybierała i końcu wybrała
  3. Merida ma kable sterach czyli kijem się tego ścierwa nie powinno ruszać. Kellys najbardziej typowy dla xc, Canyon to jakaś pokraka i nie wiadomo do czego to w ogóle jest. Trek jak najbardziej i raczej z tego towarzystwa jego bym wybrał. Oczywiście dziś tego typu rowery nie są do wymyślnej szybkiej jazdy. Raczej na spokojnie bez spiny przetaczanie się po płaskim.
  4. @xnx3000 Tam jest połączenie 'na sztywno' , nie powinno pracować , jesteś pewien że nie skrzypi jarzmo sztycy? Przy 105-110kg żadne siodełko mi nie skrzypiało, czy to mtb , czy gravel. Dlaczego szukasz "wąskiego siodełka pod nadwagę " ? Masz na myśli wąski przód żeby nie obcierały uda? Zacznij od pomiarów rozstawu guzów kulszowych miednicy (na tych 'kościach' w praktyce opierasz ciężar ciała na siodełku - jeśli jest prawidłowo dobrane i ustawione). Tutaj jedna z dyskusji o pomiarach, jest ich na forum zapewne więcej:
  5. Tak, tak a znaczna część prosów czy pro-amatorów z grawitacyjnych dyscyplin to masochiści męczący się na tych słabych odpowiednikach dwutłoków tych super hebli zacnych firm... Przypomnisz mi ile lat już mają miedzy innymi Sainty i ilu na tym lata z klamkami miedzy innymi XTR-a. Pomijam, że jak zwykle musi być super ciśnienie na wciskanie czegokolwiek mocnego do zwykłego HT. Już to jest nie normalne i definiuje temat hebli jako takich jako największe top 3 pitolenia farmazonów w środowisku rowerowym.
  6. No ja tak samo, telefony, liczniki, lampki, przerzutki, opaski , zegarki... ale w praktyce wygląda to różnie. Czym więcej klamotów do ładowania, tym mniej do zapamiętania . Dwa razy zapomniałem naładować Di2, ale na moje szczęście raz że nie była to daleka trasa i mi zaczęło pikać i pokazywać że mam 10%, tyle że ja na tych 10% bez problemu wróciłem do domu ,a drugi raz to po zimie nie naładowałem, bo licznik miał chyba zwisa i mi pokazywało że jeszcze jest 60% a było 0, tyle że na moje szczęście akurat co wyjechałem z domu.
  7. Wlasnie ja ze swojego doswiadczenia jestem zainteresowany tylko kadencja i pulsem, nie mam ekosystemu garmina ale podchodzac pragmatycznie - pewnie bede robil trasy w garmin connect bo mam jeden region w komoot i nie mam premium wiec wrzucenie czystego gpx czy tworzenie trasy w garmin connect poza regionem komoota bedzie na plus. te alerty o skretach jak tapne to znikna, a wlasnie czasami sie zmienia ekran i niefortunnie moze wyskoczyc alert w tym samym momencie o skrecie i fajnie jakby alert o skrecie sie pokazywal pozniej rowniez a nie ze jechalem i sprawdzalem cos na profilu terenu pojawil sie alert o skrecie a zmienialem ekran i uznal ze to zamkniecie powiadomienia no i pozniej juz sie nie pojawia przynajmniej tak mialem z chinskiego doswiadczenia strony z danymi, zalezy mi na customizacji i na tym zeby bylo to widoczne - mam wade wzroku i jezdze w okularach/przeciwslonecznych z korekcja wiec tez mysle ze czcionka z roama bedzie nieodpowiednia, dodatkowo ten profil calej trasy ze mozna powiekszac i sobie przewijac jak np sie zatrzymam i sprawdzam co przedemna. no nic zamowilem roam v3 dla testu ale juz widze ze skonczy sie najpewniej na garminie pomimo ze jest starszym bo budzet mam do 2tys. A tez nie chce kupowac czegos pozbawionego jakiejs funkcji bo na ten moment nie potrzebuje a pozniej moze sie okazac ze jednak fajnie to miec. No i dodatkowo ten sklep czy informacja o pogodzie duzo zmienia. podglad mapy ktora pokazuje drogi utwardzone czy glowne innym znakiem a lesne czy nieutwardzone innym. Na Roam v3 jest wszystko przerywane i niewiadomo jaka jest droga. Ale zawsze tak mam ze jak zamowie to sobie mysle ze cos moze przeoczylem, a pchac sie w dzwonek i nawigacje glosowa jak to samo mozna chyba miec w edge 1040 tylko ze telefon odtwarza dzwiek? no nic sprawdze przez weekend wahoo i bede mial odpowiedz. dodatkowo limit w edge 200 punktow to nie dotyczy TBT z czystego gpx z trackiem? Bo jak komoot premium dodaje tbt to wtedy moze byc problem z zaladowaniem czy nie? Bo mam trasy po 80km i jak wrzucalem do base campa zeby sprawdzic ile jest tbt / zagiec trasy to wyszlo mi 740 punktow. No i co w takim momencie? Chyba ze Komoot inaczej wrzuca TBT niz rte albo garmin rte czy trk nie ma limitu ale tylko na wpt i cue pointsy jest limit? Moze za szybko sie zniechecilem do garmina bo uslyszalem te 200 punktow na trase ze limit i mozliwe ze nie zrozumialem tego dokladnie.
  8. Chłopcy, każdy robi własny bilans zysków i strat. Każdy buduje swój rower i akcesoria pod swoje potrzeby. Ja nie znoszę sprzętów montowanych na ramie a pompka pod koszykiem na bidon to dla mnie najkoszmarniejszy z koszmarów, na równi z niesymetrycznie zamontowaną lampką na kierownicy. Zakupu dokonałem dlatego, że niektórzy znajomi już mają i bardzo chwalą, pobawiłem się i zdecydowałem na własną. U mnie dodatkowy aspekt jest to kwestia gabarytu o której wspominałem - mam Lezynkę Sport Drive HV która mieści się do mojej minimalistycznej podsiodłówki na styk na ukos, po usunięciu gumowych zaślepek oraz wężyka. Na dodatek spakowanie tego wszystkiego zawsze było kłopotliwe dla mnie, wymagało nieco gimnastyki. A teraz mieści mi się wszystko bez najmniejszego kłopotu. Rozładowywanie w spoczynku będę monitorował, zrobiłem test ilości napompowania po zakupie, dwukrotnie już. Naładowałem na fulla, spakowałem. Za miesiąc zrobię ponowną weryfikację i dowiem się czy straciła tyle co nic, czy może połowę ładunku. I dopiero wtedy ocenię czy to elektrośmieć czy nie. Jeśli będzie wymagała ładowania raz na miesiąc czy trzy - dla mnie spoko, i tak już kilka klamotów na rowerze ładuję. Do pompki dodany jest pancerny worek strunowy z adnotacją, że należy ją chronić przed wodą i wilgocią, transportować w tym carry bagu.
  9. Dzisiaj
  10. Nie robiłem kalkulacji, jeździłem na tym Krossie żony i wystarczało na asfalcie na styk, więc boje się że 30 to będzie ciut za mało. Nie porównywałbym i nie przeliczał do mojego mtb z napędem 3x7 i 26 calowych kołach.... Wiadomo też że pewnie jak większość zwykłych kolarzy mam tendencję do zbyt niskiej kadencji.
  11. Ja bym nie patrzył na opony, bo każdy dostosowuje je do własnych preferencji, ale na całość jako rower. Co do zębatki - nie zawsze jest taka zmiana, a jeżeli jest to w niektórych ramach niewielka. Sprawdź to zanim podejmiesz decyzję.
  12. Na jakich przełożeniach jeździsz w obecnym rowerze, robiłeś kalkulację iż na pewno potrzebujesz zębatki 34T?
  13. Chciałem troche wyższą klasę sprzętu, Kross w tej ramie nie ma innych rowerów sensownych. Czy będe kręcił te 50? może czasem 30 może 50. Aktualnie biegam 3 rok i potrzebuje innego bodźca i sportu, kondycyjnie jest na pewno powyżej średniej. Dziękuje za uwagę dotycząca opon, bardzo cenna, niestety oglądając opony Treka mam takie samo wrażenie, opony są ogromne balonowe a mają mały bieżnik(w tym Treku daja losowe opony Maxisy lub ich firmowe). Ja jeździłem zawsze na Shwalbe i tam często mimo dużej opony i dużego bieżnika, środek gumy miał gesty bieżnik, na którym opona jedzie płynnie i cicho po asfaltach. Dodatkowo w Treku musiałbym zmienić zębaka lub całą korbę np na SLX 34?? nie mam pojęcia ile to kosztuje i co by tam pasowało??? No i jeszcze brak blokady amora.... także nie wiem jakie są tego koszty. Co do roweru typu cross, to tak wiem... ale dla mnie te rowery są totalnie nudne, ciężko na nich poszaleć u nas w terenie, w lasach mamy dużo błota, kamieni, koleiny dziury. Rower MTB daje mi możliwość przejechania każdej trasy i daje dużo frajdy.
  14. Z przytoczonych rowerów postawiłbym na TREK'a (5339 zł) - najlepszy stosunek cena/jakość. P.S. MERIDA BIG NINE TR LIMITED ma manetkę blokady skoku na kierownicy, jednak zamęczysz się na tych oponach jeżdżąc "wokół komina", ponieważ nie mają małych oporów toczenia. Twój profil jazdy bardziej wskazuje na rower typu cross.
  15. No jak ci się podoba kross to czemu sobie takiego samego nie kupisz? Inna sprawa jesteś w pełni świadomy swoich potrzeb i wiesz, że będziesz kręcił te 50 km na mtb?
  16. Szczerze to uważam że jeśli ma się kompetencje by jeździć prawdziwy freeride lub downhill to się ma doświadczenie pozwalające na samodzielny wybór. Jeśli zaś musisz pytać to kup ten z gwarancją.
  17. Dzień Dobry, Poszukuję nowego roweru do jazdy po górnym śląsku, lasach, ale także asfaltach 50/50, na wycieczki z rodziną a także do samotnego szybszego jeżdżenia tras ok 30 - 80km. Wybrałem rowery około XC ponieważ uważam iż są to najbardziej uniwersalne rowery i dają dużo radości z jazdy. Obecnie posiadam 12 letniego MTB Kellysa na 26calach, v-brake i sprężynie oraz Szose Meridy na zwykłych hamulcach i Sorze. Żona ma nowego Levela 5.0 (https://kross.pl/level-5-0-granatowy-blekitny-polysk-1) którego geometria bardzo mi odpowiada, podoba mi się nisko opadająca rura wchodząca równolegle w tylne widełki. Chciałbym opcjonalnie móc zamontować jakiś lekki bagażnik z tyły pod sakwę (typu Ortlieb Quick rack light) aby na wycieczkach rodzinnych zabrać trochę rzeczy. Sprzętowo znam Shimano nigdy nie miałem do czynienia z Sram i nie znam się na hierarchii sprzętu w tej firmie, prosiłbym o uwagi dotyczące, suportów, korby, kół i wagi. Czego oczekuję od roweru: sztywnych osi, boost, amortyzatora powietrznego, manetki blokady (przyzwyczaiłem się do niej), napędu 1x12 (około SLX), nowoczesnej progresywnej geometrii oraz nie za wysokiej wagi roweru. Wzrost: 180cm Waga: 85kg Przykładowe rowery na które zwróciłem uwagę: KELLYS GATE 90 ok 5700zł https://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-GATE-90-202425/9720#variantOptions=4:440 Wady: brak mocowań, gorsza kaseta w stosunku do reszty, trudniejszy tubless Zalety: ładny, zębatka 34 MERIDA BIG NINE TR LIMITED ok 6000zł https://allegro.pl/oferta/big-nine-tr-limited-17543283812?context=47f3b9fc8c28d2f0cc553f3bc9051fcbb471a93bcfda76f8e9abb578208d34401341a9376140dedca57957e3f832485d26a5fa61f9557673baee19bf3e936e47ae4c7946595c8cfc06a94c5ee2cd032229cd5b376e028a793d9926ac79e48f9c5757f3ae48b55ff9c578ce50a6fe4957b81779aabac3e0bba1eaa33e553ab57b9b7d7a1bdc234520ab4de21ecf38f8ce&sellerHasChanged=false&fromVariant=17543158311 Wady: słabsza korba i kaseta w stosunku reszty Zalety: bardzo dobre hamulce, chyba brak manetki blokady? nieznany amortyzator dla mnie TREK PROCALIBER 8 ok 5600zł https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-trek-procaliber-8 Wady: zębata z przodu tylko 30, brak manetki blokady te dwie rzeczy na pewno do zmiany. Opony mnie nie przekonują (widziałem na żywo zarówno Maxiixy jak i Bontagery). Zalety: cena, dostępność, mocowania pod bagażnik, "marka" GRAND CANYON AL7 ok 6217zł https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/grand-canyon/grand-canyon/grand-canyon-al-7/4160.html?dwvar_4160_pv_rahmenfarbe=M196_P12&dwvar_4160_pv_rahmengroesse=L Wady: brak manetki blokady, standardowa cena przy tym osprzęcie, brak promocji. Zalety: duża liczba mocowań na ramie
  18. Jesteś niekonsekwentny. Po co ten przecinek? Sorry, ale musiałem 😀. Poczytaj jak poprawnie założyć temat.
  19. Mam wybór który wybrać do freeride i enduro, zależy też mi na wadze i pracy który będzie najlepszy fox 38 float rhythm (używany) Rochshox zeb select (używany) Marzochcci bomber z1 air (nowy) Budżet 1200zł
  20. W garażu mam taką budżetową pompę elektryczną, ale w trasę zabieram zwykłą, bo ma większą niezawodność i odporność na warunki atmosferyczne. Do tego zajmuje mniej miejsca😉
  21. 17mm na obręczy to wąsko i spokojnie przyjmie oponę 1,6''
  22. Jestem podobnego zdania. Akurat fakt czy to jest elektrośmieć trochę mi lata bo nie jestem żadnym ekoświrem i niech sobie kto wozi co chce ale podobnie jak @Mandoleran uważam, że taka pompka nie sprawdzi się jako opcja 'w razie' awarii raz do roku.W momencie kiedy akurat będzie potrzebna okaże się, że jest rozładowana a ładowanie dodakowego urządzenia co dwa tygodnie tylko żeby mieć pewność, że zadziała IMO jest uciążliwe. PocetDrive zamontowana pod koszykiem czy nawet w kieszonce na plecach sprawdza się w takiej roli lepiej.
  23. No niby tak - ale jednak przy skrajnych przypadkach czuć różnicę w zachowaniu opony. 50mm przy obręczy 19mm już jest ładnym balonem i jeśli to opona z bieżnikiem to skrajne klocki mogą nie łapać powierzchni. Czy uniemożliwi to jazdę? Absolutnie nie - może po prostu zmienić haraterystykę opony i jej prowadzenie. 42c - to w miarę uniwersalny rozmiar i nawet na obręcz 17mm bym ją wrzucił (chociaż też może "zbalonieć")
  24. Rower taki mam i inny nie będzie ;] Chyba istotnie wezmę te Marathony, przez wzgląd na bieżnik. Jedno co się zastanawiam, to czy te obręcze wytrzymają 26x1.60 (kusi niezły ubytek wagi), czy nie ryzykować i brać 26x2.00
  25. Nie chcę nikogo krytykować za jego wybory życiowe - ale nie OSOBIŚCIE nie widzę sensu w zakupie kolejnego elektrośmiecia. Do okazjonalnych gum mam zwykłą pompkę a jak by mi się nie chciało pompować to zawsze są naboje - które zajmują mniej miejsca i mają większą szansę na napompowanie. Tutaj wozisz "elektronikę" ze sobą - która to jest nieustannie narażona na działanie natury - wilgoć, niska i wysoka temperatura. Jak nie zje ją od środka korozja to rozwali baterię wahania temperatury.
  26. Gruby zawodnik dobiera siodełko tak samo jak zawodnik chudy - rozstaw kości kulszowych poczytaj w internecie. Nie wiem po co psikać wdkiem.
  27. Za dużo kombinujesz - kup normalny rower do normalnej jazdy na normalnym asfalcie. A jak już chcesz kombinować to nie przejmowałbym się tym "maksymalnym ciśnieniem" na obręczach i kupił marathony. Będzie szybciej ale to nadal rower 26'' mtb którym chcesz szybko jeździć po asfalcie.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...