Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Przepraszam, że to piszę, ale ja kojarzę te objawy z jedną konkretną rzeczą. I jak to napisze, to pomyślisz, że sobie robię jaja, więc najpierw: no offence, nie obrażaj się. Z fotki wynika,, że używasz pedałów platformowych, na których stopa się różnie układa. Różne też buty używamy. Stąd ostatnia rzecz (nie obrażaj się): czy to może być odgłos związany z ocieraniem buta (głównie podeszwy) o ramię korby podczas obrotu? No musiałem się o to zapytać, sorry.
-
TheJW obserwuje zawartość → [Korba] Shimano FC-T6010 piszczy
-
Może po prostu ocierasz butem o korbę albo ramę. Jeździsz w SPD czy zwykłych butach?
-
Tylko podczas normalnego pedałowania nogami. Próbowałem to odtworzyć na stojaku, ale nie ma tego efektu nawet po dłuższym kręceniu. Pisk okresowy i krótki, tak jak piszesz, około 1/6-1/8 pełnego obrotu. Raczej jeden raz na obrót. Faktycznie odgłos przypomina tarcie gumy, ale nie mam tak dobrego ucha by stwierdzić na 100% czy to guma-metal czy metal-metal. Raczej guma.
-
Tak mi się właśnie wydawało, że skądś kojarzę ten napęd... 😉 @keltu nie sądzę, żeby przyjęła nowy łańcuch.
-
Czy jak wsadzisz rower w jakiś stojaczek i weźmiesz pedał w rękę i zakręcisz korbą to piszczy? Czy piszczenie tylko i wyłącznie jak jedziesz, pedałując po bożemu nogami? Czy to pisk ciągły, czy okresowy (trwający circa 1/6-1/8 obrotu korby)? Jeśli okresowy to pojawia się raz czy dwa razy na pełen obrót? No i czy pisk przypomina dźwięk ocierania gumy o metal?
-
Witam - mam zestaw magura MT Trail Sport czyli zacisk MT4 i MT5. W zacisku MT5 wypadły tłoczki (brak tarczy, brak zaślepki) - więc wyczyściłem tłoczek, przejechałem "królewską krwią", wcisnąłem do zacisku - zrobiłem tak z pozostałymi tłoczkami aby wszystkie pracowały z poślizgiem. Niestety po zalaniu i odpowietrzeniu hamulec jest miękki jak by było samo powietrze w środku. Kilkukrotne naciśnięcie klamki na chwilę powoduje delikatne "stwardnienie" po czym ponownie klamka dochodzi do gripa i hamulec staje się spowalniaczem a nie hamulcem. Nie widzę nigdzie wycieków oleju, klamka 100% sprawna bo po założeniu innego zacisku trzyma jak należy. Widać że tłoczki pracują bo się wysuwają ale nie mają żadnej siły. Pytanie - czy w przypadku gdy tłoczki wypadną z zacisku to jest jakaś specjalna procedura aby je tam ponownie włożyć? Czy zacisk jest do wywalenia jeśli wypadły klocki? Nie zauważyłem aby tam była jakaś membrana jak to jest w shimano.
-
Taki mam problem, że pojawiło mi się jakieś dziwne piszczenie w rowerze. Chodzi o to, że pedałuję normalnie, jest cisza, i w pewnym momencie pojawia się kilka krótkich pisków zgodnie z rytmem kręcenia korbą i zawsze w tej samej pozycji ramion korby. Popiszczy tak sobie przez kilka obrotów i jest cisza. Po kilku minutach ciszy znowu kilka pisków itd. Piszczenie pojawia się tylko przy pedałowaniu. Nie wpływa na samą jazdę, nic nie chodzi za ciężko ani za luźno, nie przeskakuje, jedyny efekt jest irytująco akustyczny. Zlokalizowałem je w okolicach suportu, chyba z lewej strony. Wymieniłem suport, włożyłem na próbę inne pedały, nic to nie pomoglo. Więc chyba to jakiś problem z korbą, tylko nie bardzo rozumiem jaki, bo w samej korbie nie ma żadnego mechanizmu obrotowego? Suport MT801 BSA, korba Deore T6010 HT2. Jedyne co zauważyłem, to że lewe ramię korby ma taki jakby cienki pierścień (link na dole) dookoła otworu który wkłada się w oś korby, to jest jedyna ruchoma rzecz w tej okolicy. Nałożyłem na niego porządną warstwę smaru (bez wyjmowania tego pierścienia), ale to też nic nie dało. Ten pierścień się jakoś wyjmuje/wymienia? Czy on ma jakieś "strony" i mógł być fabrycznie założony złą stroną? Po co on w ogóle jest? Czy on może się jakoś uszkodzić? Czy to może być przyczyna piszczenia? https://i.sstatic.net/S0nTr.jpg
- Dzisiaj
-
Widzę że kwestia wysyłki i kosztów jest już 'rozwiązana' to dodam od siebie że moje szosowe CSC pod hamulce szczękowa mają już kilkanaście tysięcy km i nie ma problemów. Powierzchnie hamujące są jeszcze na oko przed połową zużycia ale to zależy bardziej od warunków niż samego przebiegu. Łożyska w piastach Novateca toczą się jak nowe, bębenek czyściłem i smarowałem 2 razy ale gdybym nie zrobił tego nigdy pewnie też nic by się nie stało.
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Dawidsee
-
Witam W rowerze Merida cyclocross 5 mam napęd z tyłu na ultegrze 6800 kaseta 11 -28 a z przodu korba 36-46. Takie przełożenia do wszystkiego i do niczego o ile szybko nie jeżdżę bo bardziej po dziurach to brakuje mi pary w nogach na podjazdach plus doszła kontuzja kolana. Jeżdżę amatorsko, ale z racji dużej ilości wąwozów w okolicy , sam mieszkam na sporej górce chce założyć większa kastę żeby chociaż 1:1 zrobić plus zepsuta łakotka . Na tym co mam wyjezdzam wszędzie ale męczy to mocno względem MTB to tragedia, ale na wycieczki mieeszane ten rower jest niezastąpiony. Przerzutka 6800 musiał bym z długim wózkiem ogarnąć albo 105 chyba by ogarnęły większa kasetę przynajmniej 32 wolał bym większa ale korba z przodu.? Jest Fsa gossamer bcd 110 36-46. Ewentualnie blat mały na 32? Ktoś jakieś porady żeby coś kompatybilnego z manetkami zestroić.? Rower ma już z 10 lat, typowy przełaj jeszcze przed gravelami go miałem i dzielnie służy . Z góry dziękuję
-
W ogólności to po prostu modyfikacja, a czy została wykonana metodą bezpośredniej ingerencji w genom czy pośredni nie ma znaczenia. Np. muł jest krzyżówką konia i osła, bardzo duża modyfikacja ale jakoś nikt nie zalicza do GMO, a takich modyfikacji jest pełno, choćby pszenica czy pszenżyto. Wybacz ale ponad godzinny monolog ze wstępniakiem w formie strasząco-sensacyjnej kompletnie nie zachęca do zapoznania się. Mam wybitną alergię na takie materiały. Są dostępne jakieś materiały pisane jej autorstwa?
-
może łańcuch masz już wyciągnięty/ do wymiany. widać rdzy dużo - lepiej smaruj go finishem zielonym? kup sobie miarkę wyciągnięcia łańcucha albo do jakiegoś znajomka podjedź co ma, ewentualnie zaprzyjaźniony serwis. może linka przerzutki też być już zużyta i ciężko chodzić przez co przerzutka nie ustawia się idealnie.
-
Dziękuję za wszystkie uwagi wstępne. Ten rower ma 30 lat i w całej karierze przejechał ze 2000km max. To jest rower który dostałem na 18-kę i trochę podjeżdżałem 2km na korty i stał z 12 lat, potem krótkie dystanse z dzieckiem i teraz od 4 sezonów jeździ bardziej (tzn jakieś dwa wypady po 120-160 km/rok) plus w miarę możliwości 3-4km z psem na dzień i to jak jest pogoda.Jednak 4 lata temu w Ustroniu podjeżdżając do Kolejorza i chcąc nie zsiadać, zrzucałem dość intensywnie biegi jednocześnie cisnąc mocno na pedały. Wtedy to chrobotanie się pierwszy raz objawiło na drugim biegu (ok 4 lata wstecz). Syf jest codziennie na rowerze, bo jeżdżę teraz codziennie po lesie z psem (trochę ubity piach, igliwie, kałuże jak to las). Płuczę koła wężem z psich odchodów co parę dni razem z łańcuchem i zębatkami. Potem jak nie zapomnę to psikam silikonowym na łańcuch i tylny napęd i tak to teraz jesienią się kręci. Jak ostatnio napsikałem silikonem to chrobotanie zniknęło, ale wraca to na drugi, trzeci dzień jak smarowanie już nie jest takie świeże. Mogę spróbować regulacji śrubą "B", choć biegi wchodzą bez zarzutu tylko na dwójce, na której ciągle jeżdżę z psem jakby wyczuwalne chrobotanie. Dla odmiany u córki w rocznym Romet Orkan 3d, który chyba nie ma 200km i ze 3 lata, chrobocze korba cały czas (pomimo nasmarowania), gdy jest obciążona łańcuchem na każdym biegu jakby łożysko w korbie poszło. Może 100km było wszystko w porządku.
-
Jeśli sprzedawca w ofercie pisze, że wybierając kosztowną przesyłkę typu Sellers shipping method nie płaci się opłat importowych to znaczy, że importuje to do europy wraz z kontenerem cebuli czy czegokolwiek.innego i dalej wysyła typowym kurierem jako przesyłkę wewnątrzspólnotową. Ważne żeby w opisie oferty stało, że klienci z UE nie płacą opłat celnych. Raz na jakiś czas się zdarza, że coś pójdzie nie tak i jednak przychodzi list z UC rozpoczynający procedurę celną. Wtedy można odmówić przyjęcia przesyłki i sprzedający musi zwrócić całość kosztów (tyle, że trwa to nawet kilka m-cy bo zwrotnie te paczki jakoś bardzo dziwną drogą wracają).
- Wczoraj
-
@marcin_ostrów no właśnie tak kupiłem latem ramę. Całkowity mój koszt to była cena netto oraz koszt wysyłki.
-
marcin_ostrów obserwuje zawartość → [kola] Chińskie koła CSC
-
Co więcej , często mam przypadek że odejmuje VAT w koszyku a towar przychodzi bez cła i PL VAT Ostatnio miło się zdziwiłem przy obręczach karbonowych . Puk puk a tu kurier . Zostawił i pojechał
-
No jakoś to cholera robią jednak. Normalnie jak się robi zakupy poniżej 150 EUR, to nalicza się VAT polski i żadnego cła (w odwrotnej kolejności) i tyle. Cena widoczna na platformie jest ceną, którą płacimy. W przypadku rzeczy ponad 150 EUR powinno być tak, że do ceny netto powinno naliczyć się cło a następnie dopiero całość oVATować. Dlatego przy tych drogich rzeczach płaci się cenę netto z kosztem wysyłki, bo VAT będzie dopiero zależał od końcowej sumy. A w ogóle to cło powinno się naliczyć od wartości towaru razem z kosztami transportu, więc jeśli wpadnie się w pełen proces celny to masakra. No dalej jest ciekawostka. Nie wiem jak, ale niektórzy sprzedawcy to cło omijają. Tak czytałem i tak sam doświadczyłem latem. Ponoć mają jakieś sprawdzone metody i import leci do konkretnego kraju w UE, gdzie jakieś fiku miku następuje, no a dalej to już jest wewnątrzwspólnotowe przemieszczenie i nic się nie dzieje. No a jednak brak cła i VATu powoduje że te rzeczy naprawdę robią się tanie. Bo jeśli cena jest np. 1000, a koszt wysyłki koło 200, to po zdjęciu VAT płaci się wciąż około tysiąca za przedmiot i wysyłkę.
-
VAT na Ali jest doliczany do towarów do 150€, powyżej tego nie doliczają VATu z automatu, opłaty celne (VAT+Cła) jest po stronie kupującego i wtedy Pocza Polska / firma kurierska się o to upomina. No chyba że sellers shipping albo magazyn EU
-
Spoko!!! Rotuj w systemie na 3 łańcuchy w karuzeli przez ~55k km, a gdy będziesz na tym etapie, to wspólnie zadecydujemy czy przelatasz następny sezon, a może dwa...🤔 Po szczegóły zajrzyj tutaj: https://www.forumrowerowe.org/topic/270814-zębatki-oceniamy-stan-zużycia/?do=findComment&comment=2465161
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
chester_jds odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Kupiłem tyle części, że aż cały rower. Mój pierwszy w życiu baranek, więc cieszę się jak dziecko, które nauczyło się jeździć na rowerze i pierwszy raz wyjechało dalej niż koło płota. Po latach z szeroką prostą kierownicą mam wrażenie, że zaliczę glebę z każdym ruchem kierownicy. Po latach z amortyzatorem każdy krawężnik to teraz Alpy do pokonania. Po latach manetek MTB teraz kombinuję, jak tu te klamkomanetki się obsługuje. Po latach wielkich tarcz mam wrażenie, że rower nie hamuje, mimo iż też na płynie. Ale ogień idzie z kół. Muszę się pewnie rozjeździć. -
Hamowanie było już praktycznie po uderzeniu. Nie mam wideorejestratora, więc nie mogę dokładnie odtworzyć przebiegu wydarzeń, ale praktycznie zobaczyłem ją dopiero w chwili uderzenia, może już nawet po odbiciu od karoserii. Sytuacja miała miejsce w tym roku w Bieszczadach, pod koniec sierpnia, tuż po zmroku, na trasie Ustrzyki Górne - Ustrzyki Dolne, przed skrętem na Dwernik (Procisne). Sarna wyskoczyła z lewej strony. Tuż przed zdarzeniem zerknąłem w lusterko wsteczne, gdyż dogonił mnie jakiś samochód i jechał (moim zdaniem) w nieco zbyt bliskiej odległości. Kontrolowałem sytuację, oczekując, że będzie mnie wyprzedzać (sam jechałem wtedy około 70 km/h (dopuszczalne w tym miejscu było 90 km/h). Gdy przyjmiemy, że sarna wyskakująca z rowu ma prędkość tylko 20 km/h, jest to prawie 5,6 m/s. Jakieś dwa, trzy metry przed maską mogła być niewidoczna, bo była w martwym polu za lewym słupkiem. Droga w tamtym miejscu jest dość wąska, bez poboczy, więc pokonanie szerokości jednego pasa to jest moment. Nie miałem szans na żadną reakcję. Może gdyby nie wcześniejsze spojrzenie w lusterko coś bym zauważył, ale trudno powiedzieć, czy nawet po rozpoczęciu hamowania zdąrzyłaby przebiec przez maską, czy tylko znalazła by się większą częścią swojego obwodu (w więc i masy) przed maską.
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
CoolBreezeOne odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Nie tak na bogato jak ostatnia seria, ale zawsze coś: Shimano SL-MT500-IL. Tak mnie jakoś naszło, żeby inaczej zagospodarować kokpit. -
Jak oceniacie stan? Najechane zdaje się ok 8-9k, przyjmie nowy łańcuch?
