Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Na lekkim rowerze, przy nie grubym rowerzyście (płasko, bez wiatru) utrzymanie 25km/h wymaga ok 100W. Ja mogę tak 150W z siebie dać trwale, więc na płaskim zasięg ogranicza pupa, ręce, kark i plecy ( i po Mazowszu jeżdżę bez prądu). No i oczywiście są podjazdy. A w górach 46km i bateria 430Wh pusta, bo było 2000m pionu.
  3. Dzisiaj
  4. Mam trochę inne oczekiwania do komputerka za ponad 1000zł, ale patrzę na to z dystansem jako niedzielny rowerzysta. No trudno, będę szukał dalej rozwiązania które spełni moje oczekiwania 😉
  5. A jaka jest ta definicja - bo SUV to Sport Utility Vehicle, pierwotnie utworzony dla samochodów które ułatwiały uprawiania różnych sportów ( ładujesz rower, deskę surfingową czy sprzęt wspinaczkowy i jedziesz gdzieś gdzie tego używasz, często poza drogi utwardzone - choć obecnie mówi się tak o każdym samochodzie który ma kształt minimalnie przypominający ten pierwowzór. A rower? Ja nie znam konkretnej definicji. Mój wpis odnosił się do pierwszego postu gdzie autor pisał że chodzą mi po głowie takie rowery jak E-SUV Haibike Adventr FS9 które ważą powyżej 30 kg.
  6. Bo pierwszy raz... na nowych kółkach
  7. @siemalysy wyboru nie ma - Amazon.pl https://www.amazon.pl/Tyre-Glider-Bicycles-Including-Mountain/dp/B09TCFRVC8/ref=sr_1_1
  8. @Marinbiker zastanawiałem się nad tym sprzętem. Continental Kryptotal są też oporne i chyba sobie kupię jak dają radę. Gdzie kupowałeś?
  9. Ostatni zakup. Dzięki temu wynalazkowi, Panaracery Gravelkingi X1 wślizgnęły się na obręcze, jak proteza w szczękę emeryta. Wcześniej powyginałem na tych oponach niebieskie łyżki Schwalbe. Dla mnie gejmczendżer.
  10. @Greg1 A jakże, dwa zabytki za jednym strzałem 😅 Bo co do szczęk to jest tu deficyt gór, ale chociaż lasy są i bunkry też😉
  11. hej, rower odebrany, rzeczywiście sylwetka pochylona bardziej niż w innych. Trochę sprzedawca w salonie zaczął mi mieszać i polecać inne konstrukcje i twierdził, że chyba powinienem mieć większą ramę. Dał mi inne 3 do przetestowania, pozycja była trochę wygodniejsza, ale wyposażenie słabsze. Mam 176 i kupiłem Lke 18,5". Dłuższej jazdy nie było jeszcze jak zrobić. Jeśli chodzi o jakość to jak dla mnie top, wszystko super działa, ale znawca ze mnie żaden.
  12. Z definicji nie musi mieć dampera .
  13. Na czasie dużo nie zaoszczędzisz - na płaskim szybko rozkręcisz do 25/h i wspomaganie przestanie działać. Nam wzrosła średnia z 16/h do 21/h co na 24 km da Ci maximum te 20 min. - choć pod wiatr więcej ( ale z wiatrem mniej). Można zyskać więcej na dwa sposoby - albo zbudować "ulepa" bez ograniczenia prędkości wspomagania, tylko trzeba wziąć za podstawę rower z hamulcami tarczowymi i zmienić hamulce na naprawdę skuteczne, takie do ostrego downhillu by zatrzymywały ciężki i szybki rower albo kupić tak zwany s-pedelec, rower który wspomaganie do 45/u - ale nie u nas a w krajach gdzie jest to legalne - u nas niby też legalne ale spróbuj to zarejestrować - w urzędzie komunikacji potraktują Cię jak jeszcze kilka lat temu przy próbie załatwienia 3 tablicy rejestracyjnej do bagażnika na hak ( przyszedł jakiś głupek i chce nie wiadomo co) Bo wszelkie speedboxy w erze rozmaitych Smart systemów są bez sensu - rower sam doniesie na Ciebie)
  14. Dzień dobry, to mój pierwszy post tu, chociaż czytam forum od -nastu lat i do tej pory wszelkie problemy domorosłego mechanika rowerowego załatwiałem wyszukiwajką. Tym razem ani tu, ani nigdzie w internecie nie znalazłem odpowiedzi na moją kwestię. Otóż miałem kiedyś koło Mavic Crossmax (29 cali, tył, 10x135 qr, 24H), w którym po paru (3?) latach użytkowania całorocznego (ca. 20 tys. przebiegu) szprycha z nyplem wyrwała dziurę w obręczy, a przy paru innych otworach były poważne pęknięcia. Obręcz i szprychy poszły na złom, piasta została. I tak po kolejnym roku pomyślałem, że zaplotę sobie na niej zapasowe koło. Tylko powstał jeden problem: typowe piasty do straightpulli, jakie widziałem, miały nieco inną budowę. Szprychy wchodziły nie tylko nieliniowo (czyli jednaq bardziej do środka osi piasty, druga bardziej na zewnątrz tejże osi, w ramach jednego "kołnierza"), ale dodatkowo miały offset - czyli punkt zaczepienia głowki szprychy był "cofnięty" względem punktu na osi kołnierza, od którego normalnie liczyłoby się długość szprychy (i ten parametr wydłużał szprychę). I to jest wszystko ok. Natomiast ta piasta ma szprychy wychodzące parami "od siebie" jak na dołączonej fotce. I moje pytanie sprowadza się do prostej kwestii - jaki tu mamy offset i czy w ogóle tu jest? Według mnie byłoby to 0, albo wręcz liczba ujemna. Niestety w internecie znajduje tylko nowe generacje tych piast, w ogóle z różnymi promieniami na kołnierzach a nawet zaplotami (2 krzyże z jednej strony i słoneczko z drugiej), co powoduje, że nie mogę znaleźć jakichś referencyjnych długości szprych (chociaż i tak do niczego to, bo w końcu do innych obręczy z innymi ERD są one montowane). Zakładając zerowy offset i symetryczną obręcz, różne kalkulatory podają mi 292/294 mm szprychy (znalazłem jakiegoś DT z 24 dziurami, model G 540 DB, pasuje mi na szerokość, ERD 592 mm). Piastę sobie pomierzyłem i wszystko mam, tylko ten cholerny offset, a to działa przecież 1:1 w kontekście długości szprych). Jeśli ktoś miał doświadczenia z takimi piastami i orientuje się, jak podać offset do kalkulatora, byłbym wdzięczny. Gdyby te szprychy nie były tak drogie (czemu prosta szprycha kosztuje dużo więcej od zakrzywionej?), to bym sobie poeksperymentował na pałę, ale nie jestem Rockefellerem Pozdrawiam.
  15. dobra to już nie będe pisał głupot i nie trza bedzie się bać. Dzięki wszystko wiem, choc nie rozumiem dlaczego są różne aukcje i różne na nich ceny tych samych kół ale to już niewazne poradzę sobie 😄 Dzięki
  16. Autor pisząc o e- bike SUV podawał przykład Haibike Adventr więc myślał o trekkingowym fullu - oprócz Haibike ma je w ofercie np. Lapierre czy Trek. Jak je oglądałem to wszystkie ważyły ponad 30kg, jak znasz taki poniżej 25 kg to sam rozważę. No chyba że za SUV uważasz każdego trekkinga na szerokich oponach, wtedy może ważyć i poniżej 20kg.
  17. Grawelocommuter w odsłonie jesienno-zimowej z zamontowanymi prawie pełnymi błotnikami
  18. Sensem są podjazdy - jak zaczynałem jeździć konkretnej ponad 50 lat temu nikt poza wyczynów ani nie słyszał o kadencji, wszyscy jeździli jak im było wygodnie - 50 - 65 / min. , rowery miały inne przełożenia. Wolałem kupić elektryka niż pracować nad kadencją - jeżdżę dla przyjemności nie dla osiągów. Ponad dwieście kilometrów robię na baterii w moich okolicach, gdzie rzeczywiście na płaskim jeżdżę na "off" a pod górkę na "Eco" czasem "Eco+" . Ale na przykład jak niedawno objeżdżałem wyspę Thassos to na 92 km zużyłem ok 80% - tyle że tam suma podjazdów wyniosła ok 1200 m. Myślę że jednak obecnie bym nie objechał tego na analogu - część podjazdów miała kilkanaście procent więc bym pewnie prowadził. Sprawdź swój dystans na terenie lekko falistym ( ja mieszkam w okolicy Wzgórz Niemczańsko- Strzelińskich) pewnie też będziesz miał większy zasięg niż w górzystym. Gdybym jeździł tylko po płaskim to rzeczywiście nie potrzebował bym elektryka.
  19. Może w 2026 uda się powtórzyć 2023 1 stycznia 2023 godz 14:06, ok 15 stopni na plusie
  20. Ja oddaję głos na wspomnienie już powyżej Endura Singletrack II - mam, jeżdżę w nich od kilku lat, jak dla mnie ciepłe nawet bez pierwszej warstwy dość długo (ale ja jestem dość odporny na niskie temperatury, założyłem je jakiś czas temu jak było jeszcze trochę ponad 10°C i było mi za ciepło, dzisiaj byłem w nich w sumie pierwszy raz tej jesieni). Myślę, że spełniają wszystkie Twoje potrzeby oprócz gumki. Mam też decathlonowe spidnie mtb All Mountain letnie i w nich jeździłem do wczoraj, wczoraj stwierdziłem, że chyba czas wyciągnąć z szafy Singletracki. Jednak spodnie decathlonowe są trochę węższe w nogawkach i nie pracują, jak to określiłeś, w kolanach
  21. Strach to jest czytać tu te wszystkie rzeczy A Endy są do D272 , a tu masz koła do nich https://pl.aliexpress.com/item/1005009650866889.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.2eb935cbTS9ggv&algo_pvid=33eebe19-8e3b-4e25-a61b-a397dcab4c4a&algo_exp_id=33eebe19-8e3b-4e25-a61b-a397dcab4c4a-0&pdp_ext_f={"order"%3A"50"%2C"eval"%3A"1"%2C"fromPage"%3A"search"}&pdp_npi=6%40dis!PLN!1813.32!1701.58!!!1813.32!1701.58!%40210384b917616696383796430e439d!12000049874372366!sea!PL!0!ABX!1!0!n_tag%3A-29910%3Bd%3Aa269d695%3Bm03_new_user%3A-29895%3BpisId%3A5000000190292983&curPageLogUid=v3k1n3xpEpV5&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A|x_object_id%3A1005009650866889|_p_origin_prod%3A
  22. Chodzi o tę szosę na szczękach? 😁
  23. Ale przecież to są dwa różne przepisy, coninnego ciąg pieszo-rowerowy a co innego korzystanie przez pieszych z drogi dla rowerów. Składając skargę i powołując się na ten przepis dodatkowo jeszcze oficjalnie i zgodnie z prawem wpuścisz pieszych na ddr-y
  24. W 2025 to prędzej będzie coś w stylu R25 C32 X4 a nie MM czy ML. RS zmieniło opis , jak masz stary damper to trzeba się doktoryzować.
  25. Sam jesteś jak z kartą na filmie. Wybór podjęty, rower będzie zamówiony w tym tygodniu i będzie śmigać jak szalony. Jest jeszcze jeden aspekt ważny przy wyborze roweru. Musi się podobać osobie która ma nim jeździ. Bo jak nie będzie się podobał to często później się na nim nie jeździ. Wybrałem Kellys Phanatic 30
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...