Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[do 10k] szosa na zawody, treningi i wypady
1938 odpowiedział 1938 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Racja. To nie ma sensu. Pojeżdżę jeszcze miesiąc i szosę trzeba będzie schować do piwnicy. To co z tym framesetem? Ujdzie czy nie? Raczej zmienię sprzęt na nowy sezon. Gdybym kupił M35i, to miałbym od razu Di2 i dobre karbonowe koła. Koła popatrzę i jak da się w miarę szybko ogarnąć, to zmienię. Może jakieś używki, tylko karbony to trochę ryzyko. -
A kurde 8, bo pomyliłem rowery, miał być marlin 5, a z kadencją nie wiem nie zadawaj mi takich ciężkich pytań 😅😅
-
Co to za marka? Co do serwisu to liczę się z tym, chociaż jak na razie wszystkie moje rowery serwisuje sam. A jak enduro to może ten https://www.bike-discount.de/de/radon-swoop-10.0-4
-
To generalnie jeśli to pierwszy full to na pewno będziesz miał efekt wow, tym bardziej jak jest na foxach factory, a tej przestarzałej geometrii nawet nie odczujesz więc na pewno będzie to dobry wybór, wspominam o tej geometrii bo ona zaczyna mieć znaczenie jak chcesz urwać każda sekundę i po prostu rowery z nowocześniejszą geometrią przy wysokich prędkościach będą się zachowywać lepiej niż ten radon, natomiast jak najbardziej pewnie da się nim zjechać większość jak nie wszystko w twoich okolicach z tym, że może nie tak szybko jak na rowerze o geometrii bardziej dostosowanej do zjazdu. Tylko pozostaje kwestia kosztów serwisu, bo nie wiem czy masz tego świadomość, najlepiej sprawdź sobie cenniki u siebie w okolicy.
-
Jak masz Cuba na wycieczki, to w tym bralbym cos blizej enduro. Apetyt rosnie w miare jedzenia, a jest z czego wybierac w tej okolicy. No i myk-myk obowiazkowy, inaczej sie zameczysz. Ja mam cos takiego ze skokiem 170/150. Jezdzilem tez na HT z wiekszym katem glowki i bylo fatalnie.
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: zbigz
-
[nawigacja] BSC300 - custom mapy, aktualizacje, dobry wybór?
zbigz odpowiedział boogeyman → na temat → Akcesoria rowerowe
Mam Igs630 i mam dokładnie te same problemy co w bsc300. Stare mapy z grudnia 2022. Brak możliwości wgrania nowych nawet przez USB. Czasem sobie nie radzi jak jadę po tej samej linii w jedną i drugą stronę. Najlepiej sobie wyznaczyć w jedną i drugą osobno. Reszta działa bezproblemowo. Źle pokazuje? Raz w lesie miałem problem z rozczytaniem gdzie pojechać, bo miałem opóźnienie w sygnale GPS. Pewnie Garmin czy wahoo czy tam inne by miały ten sam problem. Nawigacja mi się raz zawiesiła jak odpaliłem na 800m w mieście i było dość gęsto od ulic. Wtedy sobie nie poradziła. Przed restartem zapisała trasę. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
spidelli odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali
Roballinho odpowiedział Wiewiór → na temat → Rowery/ramy
Na dole, w proponowanych, całkiem sporo pojawia się innych ciekawostek. Niestety większość pod 22,2, a ja nie mogę znieść widoku mostka BMX w innym rowerze, niż BMX. -
Ja mieszkam w Niemczech okolice Stuttgartu. Mam na myśli lasy z dużymi zjazdami ale także podjazdy, choć pewnie na początku wybiorę bikeparki do opanowania techniki.
-
[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali
kazafaza odpowiedział Wiewiór → na temat → Rowery/ramy
-
[napęd] Bardzo szybkie zużywanie łańcucha - cd
Eathan odpowiedział matbud15 → na temat → Napęd rowerowy
@cervandes u mnie podobnie. Nowy łańcuch leci do szejka (benzyna a potem ipa), bo używam wosku. Potem smarowanie i jeżdżenie. Jak mam 0,5 (przymiar od p. Bronisława) wymieniam na nowy łańcuch. Aktualna kaseta M8000 wygląda tak: 1 łańcuch HG-701, przebieg 4000 km - wyciągnięcie 0,5 wymiana, 2 łańcuch HG-701, przebieg ponad 4000 km - wyciągnięcie 0,4 i jeszcze czekam z wymianą, Czyli już ponad 8000 km na kasecie. Będzie zmieniony łańcuch (HG-701) trzeci raz, bo kaseta wygląda całkiem dobrze. W porywach raz czy dwa na sezon wpadnie dokładniejsze mycie pianką fenwicksa. Poza tym myjka (czysta woda) a czasem proszek, bo zauważyłem, ciepła woda i ten proszek z myjki (mycie zasadnicze) pięknie usuwa wosk z kasety. Przed każdym kolejnym smarowaniem przecieram czystą szmatą. Wolę jeździć niż tracić czas -
[do 10k] szosa na zawody, treningi i wypady
nossy odpowiedział 1938 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Twoja kasa, zrobisz co chcesz. Ja już tobie napisałem w oparciu o moje doświadczenia. Nie widzę sensu zmiany ze 105 mechanicznej na di2. Dla mnie totalnie bez sensu. Nikt Ci za to nigdy nie zapłaci, Ty różnicy nie odczujesz. Jedyna sensowna zmiana w tym rowerze i każdym innym w tej klasie to zmiana kół i opon. Kiera...może, ale dobry kask da większe zyski. Złapałeś bakcyla więc się tym baw. Policz kasę....sprzedasz obecny rower, dołożysz trochę do sprzętu na di2 i tyle. Koła i opony możesz sobie rotować miedzy rowerami. Tak dla przykładu: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-giant-tcr-advanced-1-kom-pd45824/?v_Id=247324 (do tego koła karbonowe i dobre opony) https://www.centrumrowerowe.pl/rowery/szosowe/?attr[690]=67418&sort=2&grupa[257]=ultegra-di2,105-di2&material-ramy[343]=carbon -
[EWS] Enduro World Series 2022
Maciorra odpowiedział Tyfon79 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
To znowu odświeżę po prawie roku:) W ten weekend ostatnia edycja EWC w sezonie 2025. Łukasik w generalce na 1 miejscu z taką przewagą, że przetasowania mogą być tylko na dalszych pozycjach. @Tyfon79 Nadzieja najwyraźniej się przekształca w rzeczywistość:) - Dzisiaj
-
Cześć, mam na sprzedaż dwa gravele (mój oraz partnerki) Felt Broam 60. Gravele przeszły kilka modyfikacji względem fabryki, poniżej kluczowe ficzery: - sztywne osie oraz karbonowy widelec - opony zmienione na zwijane Schwalbe G-One Allround. Koła zamleczone w systemie tubeless - napędy (klamkomanetki i przerzutka) wymieniony na mechaniczne Sram Apex 1x11. Kasety mają zakres 11-42. Z przodu zębatki narrow-wide 42T - karbonowe sztyce - rama ma srebrne elementy malowania, które odbijają światło zwiększając bezpieczeństwo na drodze jednocześnie nie wyglądają kiczowato i w ogóle tego w czasie jazdy nie widać Cena wyjściowa za jeden to 3299zł, aczkolwiek jestem skłonny do rozsądnych negocjacji. Wklejam linki do OLX: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-gravel-felt-broam-60-r-53-s-po-modyfikacjach-CID767-ID174icb.html https://www.olx.pl/d/oferta/rower-gravel-felt-broam-60-r-58-l-xl-po-modyfikacjach-CID767-ID174i1T.html
-
No ale przecież są zębatki Shimano 12s z BCD96 pasujące do korby Cues, tylko że największa ma 34 zęby, https://www.veloportal.pl/p-75267/shimano-tarcza-deore-mt610-1x12-rzedowa
-
Po pierwsze ta Merida to całkiem spoko rower (ramy Meridy, Gianta to topka- technologia dopracowana, lekkie, robią dużo dla innych znanych marek), ale mając do wydania te 7k wolałbym kupić np.: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-giulia-gf-pro-pd41757/?v_Id=227538 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-giulia-gf-comp-pd41756/?v_Id=261267 Przyzwoita karbonowa rama, grupa 105...opony max chyba 32c. Merida ma bardzo endurancową geometrię i jedyna jej przewaga to możliwość włożenia szerszej opony 35c co uczyni z niej lekką szutrówkę. Ale z drugiej strony wydając obecnie nieco mniej lub tyle samo kupisz rower na równie dobrej ramie i z możliwością włożenia opon 38c: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-giant-contend-ar-1-pd48680/?v_Id=262212 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-giant-contend-ar-1-pd48680/?v_Id=262217 W sezonie letnim może robić jako szosa, w jesienno-zimowym jako lekki gravel tylko poprzez zmianę opony. Sam poza sezonem używam jako gravela. W sezonie na oponach szosowych używa go obecnie żona. Szybki i wygodny. A jak chcesz kupić jeszcze taniej to proszę: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-sle-pd35801/ Rama alu nie tak dobra i ładna jak w Meridzie, czy Giancie...no ale masz grupę 105, hample hydro. W Meridzie i Giancie masz sztycę karbonową, a w Sensie aluminiowej sztycę karbonową. W przypadku ramy alu to jednak ta sztyca karbonowa dużo daje. Ja zmieniałem sztycę z alu na karbon giant dfuse i różnica spora w odczuciach. I teraz pytanie jak chcesz ten rower traktować. W teorii karbon jest bardziej czuły na uderzenia boczne, ale z drugiej strony widziałem filmik jako koleś młotem walił w bok ramy i nic. Co do kradzieży to co to za różnica czy ukradną Tobie rower karbonowy, czy aluminiowy za 6-7 tysi???? Przy opieraniu bardziej bałbym się o uszkodzenia lakieru niż ramy...no chyba że zostawiasz rower w jakimś spędzie ludzi gdzie jeden leży na drugim i każdy ma to w du..e to faktycznie lepiej iść w.....tanie alu którego nie szkoda , a nie rower za 5-10 tysi.
-
Mnie zastanawia co jest takiego magicznego w korbie Cues ze nikt nie chce do niej zębatki zrobic na 96bcd. Na razie dałem rower do serwisu i spróbują tam podziałać z suportem i korbą na SRAM
-
@afly, dziękuję bardzo.
-
możesz podać konkretniej rejon w jakim chcesz jeździć, bo akurat las czy ścieżka wiele tutaj nie mówi, bo możemy mówić o lasach na południu gdzie jednak jest sporo zjazdów i technicznych trudności a równie dobrze o lesie gdzieś na mazowszu gdzie taki rower raczej będzie ciężko wykorzystać.
-
Co do geometrii radona to nawet na niemieckich forach piszą że jest ona trochę przestarzała. Tak jak pisałem rower będę używał do jazdy po lasach, ścieżkach i w planie też są bikeparki. A jeżeli rower nie będzie jakoś uciążliwy do zrobienia jakieś przejażdżki z dzieciakami to też chętnie na nim pojadę, ale do takich wypraw mam też Cuba attention. Rozważałem również ORBEA Occam https://www.fahrrad-xxl.de/serie/orbea-occam/?searchrequest=occam ale ma chyba gorsze amortyzatory od Radona i koła które są na piastach Shimano. Wiadomo można później zrobić upgrade, ale jak ja kupię rower i za pół roku będę chciał go ulepszać to mnie żona z domu wyrzuci.
-
A jak wygląda w sumie sprawa z bezpieczeństwem roweru? Co robicie żeby go wam nie ukradli? Bo na pewno bardziej się będę bał zostawić rower karbonowy. Poza tym można taką karbonową ramę oprzeć o te zwykłe rury do zapinania rowerów?
-
Ale te uszy jak to określiłeś nie są powodem blokowania się łańcucha 12s na zębatce 11s tylko szerokość zęba. Już kiedyś tutaj na forum ktoś miał podobny problem z aluminiową zębatką NW produkcji chińskiej, po mojej radzie spiłowania zębów do odpowiedniej grubości łańcuch 12s zaczął normalnie współpracować z zębatką 11s.
-
To odpowiadając na Twoje pytania (które nie są elementem kluczowym w doborze właściwej ramy): 1. Najczęściej chińczycy produkują ramy z główką 68,5st. - to zależy od długości górnej rury, osobiście warunkowo bym to zaakceptował. 2. Czy oś typu BOOST staje się standardem? - TAK 3. Czy stery Tapered 1,5"-1-1/8" są standardowe (powszechne)? TAK 4. Czy suport BSA 73mm jest dobrym pomysłem? - TAK 5. Trochę poza tematem ram: jaka jest obecnie tendencja w wyborze długości korby? Czy nadal wybiera się te krótsze? (myślę o zastosowaniu 165mm). - 165mm przy wzroście +145cm będzie OK.
-
[napęd] Bardzo szybkie zużywanie łańcucha - cd
cervandes odpowiedział matbud15 → na temat → Napęd rowerowy
No ja jeździłem z rotacją. Przez kilka lat. Ostatni zestaw jaki rotowałem to było w 1x11 M8000 i łańcuch HG701, XT znaczy się, cztery sztuki. I jestem zdania, że tak jak szejkowanie wręcz niszczy łańcuch, szybciej się one mi zawsze kończyły, tak samo rotowanie niszczy napęd bo zawsze zakładamy na rower niby krótszy, ale przez to minimalnie niedopasowany łańcuch - i poddają się wtedy delikatnie koronki. Przy czterech łańcuchach XT i nowej kasecie zrobiłem tyle samo km na napędzie do pierwszego przeskakiwania - powiedzmy 8kkm. Różnica taka, że napęd 4xłańcuch i kaseta kosztował więcej, niż 1xłańcuch i kaseta. I ten jeden łańcuch po 8kkm miał 0,5% pomiarem p. Bronisława zmierzone a te cztery z pierwszego zestawu miały wszystkie 0,3%. I co teraz, zmieniać koronki w kasecie i kręcić na starych łańcuchach? Rotowanie łańcuchami jest w moim przypadku nieuzasadnione ani ekonomicznie ani czasowo. Niektórzy są przekonani, że jak mają pięć słoików z benzyną od najbrudniejszej do najczystszej, wbitego gwoździa i celebrują łańcuchologię - to są bardziej pro. Byłem tam, zrobiłem doktorat na przestrzeni prawie 10 lat i od trzech mam to głęboko w dupie. Lekkie mycie napędu k2 akra co 1000km, co 200km przecieram dokładnie szmatą i smaruję. I pyk, obecny napęd mam akurat w 1x12 bo gówny rower zmieniłem, ale M8100 łańcuch ma nadal 0,2% po 5kkm. Jeżdżenie jest fajniejsze niż wdychanie oparów. -
Jesteś całkowicie w błędzie i nie rozumiem skąd takie twoje wnioski. Od samego początku oczekuje aby mi ktoś uprzejmy pomógł w odpowiedzi na 5 pytań postawionych w pierwszym poście. Dyskusja czy 9 latek może jeździć na 29 jest bezcelowa.