Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Długości korby nie da się zastąpić ustawieniem bloków i grubością wkładki, bo stopa nie zmienia swojej orientacji podczas obrotu korbą, tylko cały czas jest ustawiona podeszwą do dołu. Wpłynie to jedynie na wysokość siodełka. Ja różnicę między korbą 175mm, a 170mm czuję od razu. Krótsza korba jest fajna na szosę, bo można się mocno pochylić bez uderzania udami w klatkę piersiową. Z kolei w terenie, dłuższa korba przydaje się przy pokonywaniu trudniejszych odcinków.
-
lukasz152 obserwuje zawartość → [3000-3500] Rower crossowy jaki?
-
Witam pisze z zapytaniem odnoście roweru crosowego w widelkach [3000-3500] oczywiście może być i tańszy. Jaki model polecacie i na co najbardziej zwrócić uwagę. Dodam że rower ma służyć do jazdy rekreacyjnej w tygodniu jak i dojazdu do pracy. Waga 84kg ,wzrost 180cm. Z góry dziękuję za pomoc.
-
Alpinist clx, koła mam z Belgi z drużyny pro tour Team Flanders - Baloise. Nie mam nic na nie. I z tego co zrozumiałem oni dostają partie kół nie z produkcji masowej i tego nie można rejestrować. Do zabrania za 3000 30 km jazdy testowej, musiałem je sprawdzić jak mam komuś sprzedać Z tego roku clx ii, roval na obręczy piszę tylko clx 2900 to jest max co mogę zaoferować, też coś muszę na tym zarobić. W sumie odpowiedział na olx ale cena nie jest adekwatna do oryginalnych nowych kół.Na zapytanie czy ma numer seryjny i czy to oryginały milczy. Zatem wszystko jasne. https://www.olx.pl/1011588711/ te wydają się lepsze jak nowe aelousy (w sumie bardzo tanie jak na nowe) z tym że to używka choć zapewne mało używana 3 k - 1,2 pln tańsze niż nowe.
-
[Przyczepka rowerowa Thule Coaster] jaki zawias?
TomK odpowiedział miloszkuswik → na temat → Akcesoria rowerowe
tak to jest zaczep tej przyczepki -
KarolSEg obserwuje zawartość → [geometria/rozmiar ramy] watpliwosci, pytania, odpowiedzi
-
Dzień dobry. W moje ręce trafił Kross Level 6.0, na osprzęcie SRAM, ale w rozmiarze XXL. Wg producenta zalecany dla osób 194 i wyższych... Moje wymiary: - wzrost 189cm - przekrok 90cm Geometria roweru: Rozmiar koła 29" Wzrost 194-204 ST Długość rury podsiodłowej 520 TT Efektywna długość rury górnej 675 HT Długość główki ramy 130 SA Kąt rury podsiodłowej 74 HA Kąt główki ramy 67 CS Długość tylnych widełek 430 WB Baza kół 1224 Reach 500 Stack 652 Porównując z rozmiarem miększym to niektóre pozycje są do 2cm mniejsze. Siodełko mam ustawione na wysokość 79,2mm licząc od osi suportu. Mostek jest zamontowany 60mm, będę go zmieniał na 30mm. Zastanawiam się nad zwężeniem (przycięciem) kierownicy, obecnie jest bardzo szeroka - 780mm, rozstaw barków - 46cm, więc kierownice chciałbym zrobić trochę szersza, co chyba wpłynęłoby na wyprostowanie i zluzowanie sylwetki??? Siodełko przesunięte do przodu delikatnie, kolano (rzepka) jest w linii z osią. Proszę o ocenę sylwetki na rowerze, zdjęcie wygląda to tragicznie, czy ujdzie?
-
KrissDeValnor obserwuje zawartość → [Rower crossowy] jaki wybrać do 4000 zł
-
[Rower crossowy] jaki wybrać do 4000 zł
KrissDeValnor odpowiedział ziutkajm86 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Nie wiem nic na temat dodatkowych wymagań - np. bagażnik, sakwy, czy na lekko - z plecakiem, albo bez ? No i jaki styl jazdy - powiedzmy 3 -5 g. jazdy, czy może cały dzień z przerwami ? Jeżeli amortyzator nie jest "must have", to lepiej iść w rower typu fitness - np. coś pokroju Cube Nulane na sztywnym karbonowym widelcu (rower będzie zauważalnie lżejszy, co jest na plus podczas jazdy, i kiedy ktoś mieszka w bloku bez windy). -
Zarejestrował się nowy użytkownik: lukasz152
- Dzisiaj
-
Aktualizacja: SAKWY: Ortlieb ma bogatą ofertę, do miasta niesamowite wynalazki jak chodzi o torby, plecaki czy torebeczki. Ceny spore. Przyglądnąłem się polskiemu Extrawheel i estetycznie mnie przekonały jakością i kolorystyką. Dla mnie produkt Extrawheel od Crosso jest bardziej uniwersalny estetycznie - do poruszania się również w około miasta czy w uzasadnionych przypadkach również po nim. Crosso technicznie jest niezawodne - ziemniaki w workach można wozić po 17,5 kilo w każdej na hakach Co ciekawe w tej samej sakwie na plastiku już "tylko" 8 kg ( Clik) i 10 kg (Rail) czyli jednak co plastik - to plastik. Ale doszedłem do wniosku, że skoro nie jadę do Turcji, ani na koło podbiegunowe, a Ortlieb i wszyscy inni robą uchwyty na plastiku to znaczy, że plastik jest odpowiednio dobry. Extrawheel ma zaczepy na plastiku, a materiał z poliestru, które są tańsze https://extrawheelshop.pl/sakwy-rowerowe-biker-pro-black-50l.html lub z Cordury czyli droższy top model https://extrawheelshop.pl/sakwy-rowerowe-biker-pro-premium-black-50l.html Jest też model z Cordury Wayfarer https://extrawheelshop.pl/sakwy-rowerowe-extrawheel-wayfarer-50l.html
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: KarolSEg
-
Problem nie leży w szerokości felgi, bo obecnie felgi gravelowe mają szerokość wewnętrzną jak felgi MTB sprzed trzech sezonów. Problem polega na ciśnieniu. Felgi gravelowe są sztywniejsze, mają wyższy profil i większą wagę niż felgi MTB porównywalnej szerokości i klasy (weźmy dla przykładu aluminiowe felgi z wyższej półki od DT Swiss, GR531 jest 100g cięższa od XR391). Węższa opona wymaga wyższego ciśnienia niż szeroka. XR391 wg specyfikacji może jeździć na oponie 38mm z ciśnieniem maksymalnie 4,1bar. GR531 może przyjąć 30mm z ciśnieniem 7,2bar. W skrajnym przypadku kombinacja wąskiej opony i wysokiego ciśnienia na feldze MTB może się skończyć jej rozerwaniem lub utratą naciągu szprych i ich pękaniem. W związku z tym faktem lepiej sprawdzić specyfikację obręczy.
-
Po pierwsze to z takimi ludźmi nie należy robić interesów. Po drugie, to każde koła roval mają kod QR z numerem seryjnym do zweryfikowania i dealera specialized.
-
[koła 29 aluminiowe] wymiana Stans Crest MK4
KSikorski odpowiedział Michal88ddz → na temat → Koła rowerowe
Czy tulejka jest tak samo spasowana z średnicą wewnętrzną nowych pierścieni zębatych? Czy wielowypusty nowych pierścieni zębatych mają jednakowe pasowanie w korpusie i w bębenku jak stare? -
ziutkajm86 obserwuje zawartość → [Rower crossowy] jaki wybrać do 4000 zł
-
Witam Biję się z myślami na temat zakupu roweru crossowego. Na razie mam dwa typu Kross evado 5/7 lub Romet Orkan 7 (akurat trafilam na dobrą przecenę). Tylko właśnie nie wiem czy osprzęt jest wart tej ceny. Obecnie jeżdzę na Romecie Mtb ale koła ma 26 cali co czasami wydaje mi się za małe. Przerzutki 3x8. Kross ma przerzutki 2x10, w innej wersji rocznikowej 1x11, Romet 3x10 - jak to wpływa na komfort jazdy Trasa głównie asfalt tak ok 30 km codziennie albo co 2 dzień. Czasami szuter, las, piaski jak drogę zgubię 😁 Ale lubię też pojeżdzić dłuższe wycieczki wtedy wychodzi między 70 a 100 km ale to też w dużej mierze asfalt ok 80% a 20% szuter/las itd. Mimo, że to rower mtb to w górach nigdy nim nie jezdziłam, raczej po płaskim ewentualnie górki i podjazdy wynikające z ukształtowania terenu. No i mam dylemat czy jest sens przesiadać się z Mtb na Crossa. I czy taka specyfikacja i ostrzęt są dobre.
-
Full dla kobiet z mount7 -Liv Intrigue LT (160/150mm Fox Performane, napęd M6100/M7100, Tektro) 1699EUR wszystkie rozmiary dostępne https://www.mount7.com/liv-intrigue-lt-1-2023.html @chudzinki Czy któraś z córek nie potrzebuje więcej skoku
-
KNKS obserwuje zawartość → [Rower szosowy] Zakup roweru szosowego do 3000 zl
-
[Rower szosowy] Zakup roweru szosowego do 3000 zl
KNKS odpowiedział bartoluigi → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
@kaido2 Rower sam w somie nader przeciętny... Ale pochwal się co to za kierownica z przyszłości 😉. Reasumując, chcesz powiedzieć żeby brać cokolwiek, a skupić się na pracy nad watami ? -
Millerek obserwuje zawartość → [Gniew rowerzysty] Co cię wkurzyło na rowerze?
-
Dzięki bardzo za odpowiedzi. Czyli te dane producenta są w dużej mierze przesadzone?
-
[Statystki] Dystans 2025
Sansei6 odpowiedział smw44199 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bliitz - 18474 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 16737 km (mtb, szosa + trenażer) [11487 km outdoor] bashey_pl - 8701 km (cross 3.3kkm, gravel 3.5kkm trenażer 1.9kkm) provayder - 7990km (szosa, MTB) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) michalr - 7135 (terenówka, mieszczuch) przeciętny - 6000 km (mtb,grv) bubulin - 5770 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 4536 km Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Cross90 - 4114 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) wojtbike - 4059 km (cross) smw44199 - 3999km (cross) dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Lextalionis - 3297 km (gravel) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) spidelli - 2833 km (szosa: 863 gravel: 1938, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) JWO - 2517 km (MTB) Revolta - 2502 km ( MTB) Sansei6 - 2435 km (MTB) CoolBreezeOne - 2419 km (MTB) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) DickSteele (1096 km szosa, 1411 km trenażer) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB) -
Zarejestrował się nowy użytkownik: kowcio7
-
Czy zdarza się wam, tak że wstajecie rano i nogi aż same rwą do dwóch kółek? Dokładnie tak się stało w moim przypadku. Szybkie śniadanie i pojawił się przede mną dylemat – gdzie jechać? Dużo słyszałem wówczas o trasie rowerowej VeloPrądnik, która prowadzi doliną Prądnika przez Jurę Krakowsko-Częstochowską. Wpisałem więc hasło „VeloPrądnik” w wyszukiwarkę. Moim oczom ukazał wpis na blogu „Wiatr w szprychach” o jakże intrygującym tytule – „Po wino na rowerze – cz.2 – Jura i VeloPrądnik”. Pobrałem właściwe mapy, wyciągnąłem rower z garażu i w drogę. Czy było warto? Chociaż swoją wyprawę rozpocząłem w krakowskich Łagiewnikach, swoją przygodę opiszę na trasie most Grunwaldzki - knajpa „Pod Puchaczówką” w Ojcowie. Całość łącznie ze zdjęciami mojego autorstwa z moim autorskim blogu - roweromate.pl Początki zawsze bywają trudne Most Grunwaldzki – Wawel – Benedyktyńska – Grodzka – Pawia – Montelupich - Aleja Juliusza Słowackiego – Prądnicka - Doktora Twardego - Trasa Wolbromska – Opolska - Białoprądnicka Tak było, gdy musiałem przedzierać się przez pełne turystów Stare Miasto. Nie było to łatwe przedsięwzięcie, gdyż tylko w kilku miejscach wytyczona jest droga rowerowa, która często jest niewidoczna dla zagranicznych turystów. Później odbiłem na Dworzec Kolejowy oraz przez ulice Prądnicką oraz Doktora Twardego, znalazłem się na II Obwodnicy, skąd można łatwo skręcić na Prądnik Biały, gdzie swoje początki ma opisana na blogu trasa. To była moja pierwsza wizyta w tej dzielnicy Krakowa. Co mnie zaskoczyło, to dobre skomunikowanie z centrum Krakowa (tramwaje, autobusy) oraz spokój jak w bajce. Pola Witkowickie: W ten sposób stałem się rzepiarą. A może rzepiarem? Prądnik Biały – Witkowice – Zielonki Kim jest rzepiara? Jest to kobieta, zazwyczaj influencerka, która miłuje się w robieniu sesji fotograficznych w polu rzepaku. Jak usłyszałem o takich dziewczynach, skojarzenia z rzepiarami miałem raczej negatywne. W końcu jak można bez namysłu wchodzić na czyjeś pole i się fotografować? W takim przeświadczeniu trwałem do momentu, gdy odwiedziłem Pola Witkowickie – lekko pagórkowaty teren, pokryty aż po horyzont pobłyskującym w słońcu rzepakiem. Z wrażenia aż zadzwoniłem do siostry, ale ta nie podzielała mojego entuzjazmu. Cóż, trzeba to zobaczyć na własne oczy. Żadne fotografie nie zastąpią klimatu, który tam panował – słońca w zenicie, złota po horyzont i specyficznego zapachu, jaki wydziela rzepak. No dobra. Ileż można rozczulać się nad rzepakiem? Ruszam dalej w drogę, przez ulice Zielone Wzgórze, Długopolską, przekraczam IV Obwodnicę i w ten oto sposób znalazłem się w Zielonkach. Byle polska wieś zaciszna, byle polska wieś spokojna Zielonki – Pękowice – Trojanowice – Januszowice – Korzkiew Tak pisał w Weselu Stanisław Wyspiański. Po tym co zobaczyłem w podkrakowskich wioskach, jestem w stanie wyobrazić sobie, co czuł ten polski artysta. Zapadająca się chatka, w której mieszka starowinka, obok niej bliźniak, w której zamieszkuje rodzina Nowaków, a za nim poletko, na której rolnik próbuje zasiewać ziarno. Wszystko to obok kościoła, którego wieża kładzie cień na odpoczywających mieszkańców. Dokładnie tak wyglądały następne wioski, które mijałem – Zielonki, Pękowice, Trojanowice, Januszowice i Korzkiew. Gdy strumyk płynie z wolna, rozsiewa zioła maj Korzkiew – Prądnik Korzkiewski – Ojców Po czym poznać, że wjeżdżamy na Jurę? Obok naszej trasy zaczynają wyłaniać się pagórki z wapienia, a tle można dosłuchać się szumu potoku – w naszym przypadku jest to sławetny Prądnik, który swoje początku ma w Sułoszowej niedaleko Olkusza, a ujście w dzielnicy Dąbie w Krakowie. W Prądniku Korzkiewskim wjeżdżamy do Parku Narodowego, o czym informuje nas stosowna tablica. Podobny plan na wykorzystanie słonecznego weekendu majowego miało dziesiątki innych rowerzystów – gravelowców czy tych z rowerem trekkingowym. Swoją przygodę zakończyłem w knajpce „Pod Puchaczówką” pod Ojcowem. Okolica pachniała mi momentami jak rejony Gruyère w Szwajcarii, no może brakowało gór. Rozległe łąki są? Oczywiście. Płynący leniwie strumyk, jest? Jest. Co prawda nie ma sera Gruyère, ale za to jest wino z Winnicy nad Prądnikiem. Zazwyczaj nie odwiedzam takich miejsc, nie inaczej było w tym przypadku, jednak walory tutejszego wina zachwala pan Bartek – prowadzący blog Wiatr w Szprychach. VeloPrądnik: Jura Krakowsk-Częstochowska w pigułce. czy warto? Długość trasy: około 50 kilometrów (w obie strony) Czas pokonania: 4 godziny (w obie strony) Nawierzchnia: 90% asfalt, pozostałe (szuter) Podsumowanie: Najbardziej wymagający odcinek to bez wątpienia sam Kraków i Stare Miasto opanowane przez turystów. Poza tym droga bardzo przyjemne. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo na trasie, to przejeżdżamy głównie przez spokojne krakowskie wioski. Bardziej niebezpiecznie robi się w Januszowicach, gdzie trzeba przejechać przez ruchliwą drogę nr 794. Czy można się pogubić? Tak, można. Dokładnie tak było w moim przypadku – stąd pewnie moja podróż trwała tak długo. Ale od czego nie zaczynają się przygody, jak nie od przypadkowo odkrytych dróg i zagubienia się? Drogę łatwo można pomylić przy IV Obwodnicy, gdzie trwa aktualnie remont (stan: 1 maja 2025). Przyjemna, relaksująca i niewymagająca większego wysiłku – taka była trasa rowerowa VeloPrądnik po wino z Krakowa do Ojcowa. Po więcej inspirujących pomysłów na wycieczki rowerowe po całej Polsce serdecznie zapraszam na www.wiatrwszprychach.pl – bloga dla rowerzystów prowadzony z pasją.
-
[9000] uniwersalny rower do jazdy rekreacyjnej
lelek2 odpowiedział renmaister → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Tak ten konkretny Moge na nim przyjac rozne pozycje od rekreacyjnej po sportowa. Ale to jest carbon wiec zostawiac go gdzies przypietego to kiepsko. Z aluminium polecam tego kross esker 6.0 Za 5,2k mysle ze kupisz -
Jeśli Madone to generacja 6 najbardziej mi się podoba, ew 7. Generacja 8 już nie robi na mnie wrażenia. Chociaż musiałbym zobaczyć na żywo to zdjęcia to co innego. Ważny jest też serwis, nic nie wiem na temat sensy, meridy i gianta. Jak ma się sprawa z serwisowaniem tych marek? Pozdrawiam
-
Rafał87 obserwuje zawartość → [Jaka najwęższa opona] na felgę MTB
-
Ja w jednym z rowerów na feldze 25mm wewnętrznie mam opony 35C i przez rok jazdy nie zauważyłem z tego tytułu jakiś nieprawidłowości także śmiało zakładaj.
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
jack7 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
Jeśli chodzi o skuteczność hamowania to 105/ultegra jest już naprawdę top Klocki/wkładki dobrze hamują od ultegry w górę, jak będziesz miał karbonowe koła to swiss stop *choć imo karbonowe stożki do caad'a to tak jak świni siodło
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
elkaziorro odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Podobno w fotografii ważne są proporcje. A skoro 44% księżyca, to i 44% kozy. -
[koła 29 aluminiowe] wymiana Stans Crest MK4
Michal88ddz odpowiedział Michal88ddz → na temat → Koła rowerowe
Nie nie, nic nie zgubiłem. Jak zakładam kasetę to wydaje się wszystko ok, dopóki nie dokręce koła w ramie. Jak tylko złapię na gwincie ośkę to koło kręci się super, ładnie terkocze. A jak dokręce oś na maxa to wtedy zaczyna się kręcić z oporem, i razem z kasetą kręcą się pedały. Na rysunku zaznaczyłem elementy, które zmieniłem. Jak wrócę do oryginalnych części tj. 2 sprężynek i 2 zębatek (które były fabrycznie), to jest ten sam problem. Tak jakby tulejka się "spłaszczyła" i całe koło jest za sztywno skręcone -
[Nielegalni] na ścieżkach rowerowych
KrissDeValnor odpowiedział tomoa → na temat → Wypadki i stłuczki rowerowe
Tata jaki czujny - dobrze, że jakiś spidi - Janusz w Passerati się nie trafił, bo by mu dziecko odjechało, a raczej odleciało na drugi koniec tęczy... Jeszcze a propos ostatnio nagłośnionych akcji z hulajnogami (podobno nawet dwóch na jednej się pożegnało ze światem po spotkaniu z samochodem) : ciekawe, że te z siedziskiem są poza regulacją prawną - tzn. według definicji nie są hulajnogami, a przecież byłyby nieco bezpieczniejsze podczas gleby... Ale Polska to dziwny kraj (jak mawiał bohater filmiku "Pan Andrzej mistrz ściemy")... -
[koła 29 aluminiowe] wymiana Stans Crest MK4
KSikorski odpowiedział Michal88ddz → na temat → Koła rowerowe