Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Orbea Urun 10 ma silnik Shimano EP8 2 gen, czyli praktycznie najsilniejszy z tej firmy, nie wiem czy Ci taki potrzebny - on daje silne a nie delikatne wsparcie. Nie wiem ile rower waży bo Orbea nie podaje wagi - ale pewnie powyżej 25 kg. Pomyśl o rowerach z napędem Bosch SX - taki potrafi ważyć ok 20 kg z baterią 400 Wh która powinna Ci wystarczyć przy takiej jeździe jak odpisujesz na pewno na ponad 100 km a gdybyś czasem potrzebował więcej to 1,5 kg waży extender 250 Wh którego na co dzień nie musisz wozić. Nie wiem ile masz lat ale jak to ma być rower na lata to to pomyśl o rowerze typu easy step lub przynajmniej damce - z wiekiem coraz trudniej będzie wsiadać na rower z wysoką ramą - ja mając obecnie 67 lat daję radę wsiąść na mojego starego górala ale on ma koła 26, nie wiem czy bym dał radę na 29, a na pewno nie byłbym z tego zadowolony. A już przy ewentualnej przewrotce na pewno easy step jest bezpieczniejszy.
-
[Przewod hydrauliczny] mocowanie do ramy
Thomass13 odpowiedział Thomass13 → na temat → Sprzęt rowerowy
Grubość przewodu hydraulicznego wynosi 5mm. ? -
[Przewod hydrauliczny] mocowanie do ramy
chester_jds odpowiedział Thomass13 → na temat → Sprzęt rowerowy
Cokolwiek będzie pasować byle było pod wymiar. Średnica pancerza przerzutki to 4 mm, a średnica przewodu hamulcowego to 5 mm. Ja kiedyś takie coś kupiłem - kwestia przyklejenia podstawek do ramy: https://pl.aliexpress.com/item/1005009478637744.html -
No dobra Zamawiam ale jestem podjarany nowy Rowerek XD normlanie postawił bym wam piwko dzięki za rady
-
Janusz123 zmienił swoje zdjęcie profilowe
-
Nie narzekam na podjazdy, w technicznych miejscach zawias pomaga. Pozycja dla mnie na strome podjazdy jest skuteczna. Jeśli pod górę buja, to tył, a on ma dwa stopnie blokady.
-
Na Elektryki jeszcze jestem za młody duma mi nie pozwala a co do cen to przeglądałem to nie ma nic lepszego w tej cenie przynajmniej dla mnie. Mnie najbardziej ciekawi jedna rzecz na moim Hardteilu robiłem srogie podjazdy, zawsze jak chcesz dobrze zjechać to musisz podjechać i martwie sie że będzie go bujać i nie dam rady robić tego co na hardteilu
-
Thomass13 obserwuje zawartość → [Przewod hydrauliczny] mocowanie do ramy
-
Witam, jestem w trakcie skladania zimowki. Mam do was pytanie odnosnie przelotek do złapania przewodu hydraulicznego w ramie. Sa takie 4 srubki. Czy takie przelotki beda pasować?2 ida wzdłuż górnej rury i wzdłuż widelek jak zaznaczone na zdjeciu. Czy jednak macie cos innego sprawdzonego: https://allegro.pl/oferta/uchwyt-pojedynczy-przelotka-pancerza-pod-rame-17748415172 https://allegro.pl/oferta/uchwyt-obejma-pojedyncza-pancerza-5mm-9865642478 https://allegro.pl/oferta/przelotka-mocowanie-pancerza-do-ramy-dartmoor-17713859677
-
[Podpórka/nóżka] Superior Team 20, problem ze znalezieniem
Wojcio odpowiedział Nodrama → na temat → Akcesoria rowerowe
Ten adapter jest pod IS, a tu hamulec PM. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
dfq odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo grudniowa pustka -
[ebike MTB enduro] Wodoodporność zanurzeniowa
Wojcio odpowiedział Lza → na temat → Elektryczne - e-bike
Jak patrzę na swój, to jestem przekonany, że błoto i deszcz mu nie straszne, ale na pewno bym nie zanurzył i tym bardziej nie w słonej wodzie, bo złącza nie wyglądają na super hermetyczne. -
Na gt2bike kolejna promocja - tym razem kombo obniżki ceny -10% i wysyłka gratis (do PL też). Dla mniejszych zamówień bardziej w sumie opłacalna.
-
[MTB] do bikepackingu do 12 tys. zł
Wojcio odpowiedział niczeg_nie → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Możliwości obładowania fulla są znikome, a jak już się wejdzie w jakieś sakwy, to zatraca się zdolności fulla. -
Wpierw chciałem zaoponować, ale rzeczywiście takie zastosowanie też jest ok. Podobnie jak jazda w górach na dość technicznych, wolnych zjazdach, gdzie duży skok zawieszenia może zaburzać geometrię, a tu mamy rower długi, z łagodnym kątem główki, który nie zapada się na stromiznach. Tak czy inaczej taki nie typowy rower.
- Dzisiaj
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
Eathan odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Skrzywiłem kilka razy zaworek presty - ten cypelek ze śrubką. Zawsze używając pompki z Lidka i działa się to przy zakładaniu i zapinaniu głowicy. Na innych pompkach nie skrzywiłem ale i tak wolę Clicka -
Daj znać w przyszłości ile wyniosła Cie rama i jak wygląda ze złożonym sprzętem.
-
Rama On-One Scandal - czy warto kupić?
Gość odpowiedział pytanie → Forum rowerowe dla niezarejestrowanych
Rama jest zaprojektowana w zakresie 120-140mm. Przy krótszym widelcu i uwzględnionym SAGu kąt wcale nie jest taki "straszny". Zapomniałem dodać w pierwszym poście, że poruszam się w obrębie Wyżyny Śląskiej, więc nie jeżdżę całkiem po płaskim. W pytaniu chodzi mi głównie o to, czy ta rama to najgorszy chiński chłam, który łamie się bez powodu, czy może coś co posłuży parę lat. I ile za to ostatecznie zapłacę. -
[MTB] do bikepackingu do 12 tys. zł
Tyfon79 odpowiedział niczeg_nie → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Daj spokój 3/4 tego towarzystwa co chce się bawić w wożenie tobołów tylko o tym rozmyśla. A na YT to wygląda tak, że pan mikroprzygody jedzie pod wieczór 2 godziny pod jakiś szałas, śpi w nim albo namiocie a nad ranem godzina zjazdy i po zawodach. Jazda z takim obładowaniem poza jakimiś szczególnymi projektami typu GSB, MSB, ... to jakieś chore tematy są i nie wiem czemu mają służyć. Jak ktoś się chce bawić w ogniska, spanie w szopach innych szałaso-namiotach to od tego jest lato i długi dzień. Wystarczy cieplejsza bluza do plecaka, coś do przykrycia i tyle. Nawet jedzenie i picie wozić jest bez sensu biorąc pod uwagę dostępność sklepów. -
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
cervandes odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
To teraz ja. Nigdy nie skrzywiłem presty, mam ją we wszystkich rowerach w domu i wszystkie głowice i małe pompki mam pod prestę. Zatem ani myślę wymieniać na one click, które kusi bo niby wygodne i niezawodne. A jak już kiedyś połamię czy tam zegnę jakąś prestę to mam cały karton rdzeni do wentyli, kupionych na zapas bo się przecież presty niszczą na potęgę... -
[ebike MTB enduro] Wodoodporność zanurzeniowa
Tyfon79 odpowiedział Lza → na temat → Elektryczne - e-bike
Aby topić rower po piasty to trzeba chyba Dunajec albo Rabę albo inną Białkę w bród robić. Bądźmy poważni tym bardziej, że wszystko co jest tak głębokie jest szerokie czyli topimy nogi bo jak niby inaczej przejechać analogiem czy elektrykiem. A co do tych na prądzie biorąc pod uwagę w jakich warunkach czasem widuję ludzi, jak są uwaleni cali błotem co zupełnie nie miało miejsca w analogowej jeżdzie to te rowery są mocno wytrzymałe. -
Czym nowszy samochód, z większą ilością systemów wspomagających, tym kierowca jest bardziej odizolowany od bezpośrednich bodźców płynących z zewnątrz, a niosących znaczną część informacji istotnych dla sprawnego i bezpiecznego prowadzenia. Chodzi o tzw. "feedback", czyli sprzężenie zwrotne z samochodem. Stare samochody, bez ABS-u, ESP, TC, radarów, tempomatów i z manualnymi skrzyniami biegów wymagały od kierowcy ciągłej uwagi, delikatności w operowaniu pedałami i kierownicą, znajomości charakterystyki silnika by dobrać odpowiedni do warunków i celów bieg. Generalnie, wymagały większego zaangażowania w proces prowadzenia, ale też ten proces kierował się dość prostą i dającą się rozszyfrować logiką. Im mocniej naciskasz na hamulec, tym większe ciśnienie w układzie hamulcowym. Im mocniejszy nacisk na pedał gazu i niższy bieg, tym większa siła napędowa na kołach. Jeśli np. w warunkach zimowych z suchego asfaltu wjechałeś na lód (np. w zacienionym lesie, na wiadukcie) to zwykle dało się to wyczuć pedałem gazu, czy delikatnie przyhamowując, skręcając i analizując siły zwrotne na kierownicy, a często nawet po odgłosie toczących się kół (stare samochody były zwykle słabiej wyciszone). Feedback był bardzo bezpośredni i natychmiastowy. Dzisiejszy kierowca w takich warunkach może być długo nieświadomy co ma pod kołami. To znaczy coś tam błyśnie na desce rozdzielczej (dioda kontroli trakcji i esp), pedał hamulca zadrży, ale to w żadnym razie nie daje tak precyzyjnych informacji jak te spartańskie, stare samochody. Kierowca może wjechać na "czarny lód" jadąc 80 km/h, automat właśnie wrzucił najwyższy bieg i silnik ma 1300 obr./min (co zmniejsza odczucie prędkości i obniża moment napędowy na kołach, tak że trudniej zerwać przyczepność wciskając głębiej gaz) i zbliża się do zacieśniającego się zakrętu. Pozbawiony czucia, zbyt mocno wspomagany elektrycznie układ kierowniczy nie daje mu wyczuć, że nagle znikła siła zwrotna na kierownicy, kontrola trakcji (nawet jeśli dociśnie gaz) ograniczy moc i ewentualnie przyhamuje koła. ESP będzie coś tam próbować hamować kołami i nadawać moment skręcający, ale nie łudźmy się, na lodzie te siły są znikome i cudów nie dokona. Każdy samochód może wypaść z drogi i nawet zawansowane systemy nie wyprowadzą każdego poślizgu jeśli pod kołami nie ma prawie żadnej przyczepności. Stare samochody bez wspomagaczy miały swoje ograniczenia, ale jeśli ktoś te ograniczenia zaakceptował i nauczył się z nimi żyć i czasem je wykorzystywać, mógł naprawdę sprawnie i bezpiecznie prowadzić samochód w każdych warunkach. W bezpiecznej jeździe nie tyle chodzi o maksymalne możliwości, ale o świadomość tego, w jakich warunkach jedziemy i na co możemy sobie pozwolić. Stare samochody wymagały od kierowcy większej pokory i większych umiejętności, a to sprzyjało tworzeniu lepszych kierowców. Popularne samochody miały też zwykle mniej mocy i mało kto od razu wsiadał do auto przyspieszającego do setki w 8 sekund i jadącego 220 km/h (co obecnie potrafi zwykły kompakt z trochę lepszym niż podstawowy silnikiem). Wspominałem już tu też o teorii kompensacji ryzyka, według której jeśli ktoś subiektywnie czuje się bezpieczniej dzięki jakimś systemom bezpieczeństwa, i tak będzie podejmował działania bardziej ryzykowne, co zniweczy ewentualny pozytywny wpływ tych systemów na realne bezpieczeństwo. Były takie badania na taksówkarzach w Monachium, gdy zaczęto wprowadzać ABS w samochodach. Sumarycznie kierowcy z ABS-em wcale nie powodowali mniej wypadków niż ci bez, bo jeździli agresywniej, utrzymywali mniejsze odstępy, zaczynali hamować później itp. Microsoft Word - IOWA_ABS_final.DOC Other authors believe that drivers with ABS might exchange this added safety for performance. Wilde, the originator of the Risk Homeostasis Theory (1982), states that “...only those accident countermeasures that are effective in decreasing the preferred level of risk can reduce the accident loss per capita” (1988). Therefore, if a primary safety improvement is implemented that does not reduce the preferred level of risk, certain types of crashes may decrease but other crash types may increase in a compensatory fashion. For example, if drivers believe that antilock brakes significantly increase their likelihood of being able to stop and avoid a collision, they may feel more comfortable driving faster, at closer headways even under poorer road conditions. As a result, the benefit derived from the increased performance of the antilock brake system is negated by the drivers’ more risky behavior. A study done in Munich suports this theory. Taxi drivers were randomly assigned to taxis with ABS and taxis with conventional brakes. The taxi drivers were aware of whether their taxi had ABS but were unaware that some passengers were judging their driving behavior. To reduce bias, the raters judging behavior were “experimentally blinded” to which taxis had ABS. The drivers with ABS drove significantly less cautiously (Biehl, Aschenbrenner, and Wurm, 1987). If the Risk Homeostasis Theory has merit, it could be argued that time should not be wasted on technological advances such as ABS. However, it is doubtful that the Risk Homeostasis Theory alone can explain why the presence of ABS did not reduce the number of crashes.
-
[ebike MTB enduro] Wodoodporność zanurzeniowa
Lza odpowiedział Lza → na temat → Elektryczne - e-bike
No to Lipton, rower MTB który się nie nadaje do jazdy w terenie? -
[Podpórka/nóżka] Superior Team 20, problem ze znalezieniem
Nodrama odpowiedział Nodrama → na temat → Akcesoria rowerowe
Panowie, mój syn ma 5 lat... i ma odruch kopania nóżki, nawet jak rower był oparty od ścianę. A jeździ prawie codziennie do przedszkola (po mieście i błotku). Więc potrzebuję:) Ok, a coś takiego może mieć sens? - mocowanie do śruby osi, tylko na 20'' (trudno o mocowanie jak wyżej dla 20'', szukam) https://www.centrumrowerowe.pl/stopka-rowerowa-accent-comfort-pd2792 - adapter jakiś? taki albo pod śruby hamulca (to nie będzie niebezpieczne dla osprzętu?) https://allegro.pl/oferta/adapter-stopki-hebie-pod-hamulec-tarczowy-is-17957546905 ale dzięki, -
Rama On-One Scandal - czy warto kupić?
KSikorski odpowiedział pytanie → Forum rowerowe dla niezarejestrowanych
Ta rama nadaje się w praktyce tylko do skoków i dziwnych pomysłów. 65 stopni na sterach i 130mm skoku widelca w ogóle nie koreluje z spokojną jazdą w terenie. Za podobne pieniądze w Polsce kupisz accent peak, przeznaczony dokładnie do takiej jazdy jaką opisujesz . -
Jasne dziękuję ci za pomoc przemyśle sprawę jesze raz ci dziękuję wolałem się upewnić w temacie bo te wypowiedzi na stronach producentów są takie same a mi zależy na opinie kogoś kto używa tarcz 😉
-
[Podpórka/nóżka] Superior Team 20, problem ze znalezieniem
Greg1 odpowiedział Nodrama → na temat → Akcesoria rowerowe
Dzieciaki i tak wolą położyć rower na ziemi niż się pierdz...lić ze stopką. No chyba, że tatuś patrzy 😁 Poza tym dzieciaki próbują skakać jakieś hopki, jakieś miejskie bikeparki jeździć a w takich miejscach i orzyvtakim użytkowaniu stopka może wręcz stwarzać zagrożenie. W dzisiejszych czasach to tylko mieszczuchy i trekkingi mają podpórki. Czasami niektóre marki jak np. Cube mają dedykowane miejsce pod stopkę ale na rynku jest pełno uniwersalnych stopek więc da się coś kupić, chociażby takie jak kolega piwyżej linkował
