Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Warto pomyśleć czy do "jazdy rekreacyjnej" gdy wybiera się czas i pogodę, na pewno są potrzebne błotniki i bagażnik, a nie lepiej coś lżejszego - w tym stylu: Kands Canavaro Kross Evado 3.0 TABOU FLOW 1.0 A jeśli poszukiwany rower to "typ" jak KROSS Trans 2.0 to warto dołożyć do wersji 3.0 KROSS TRANS 3.0 Dodatkowe pytanie, w jakim średnim tempie/prędkość na planowane trasy? Czy potrzebny będzie napę 3x z dużym blatem z przodu? (48T - można mieć prędkość rzędu ~30km, ale to trzeba mieć "wytrenowaną nogę")
  3. @lukaso_g Nie chciałbyś zasymulować sobie tej kierownicy przed zakupem? Wystarczy usunąć trochę podkładek i przechylić klamki odrobinę do środka.
  4. Hej, nie chce zakładać kolejnego tematu - mam podobny problem tzn. zastanawiam się nad wyborem rozmiaru ramy w Procaliber 8. Mam 174, przekrok ok 81 cm. Typ jazdy rekreacyjna. Przymierzałem się do M i M/L - w obydwóch ramach nie mam problemu z przekrokiem. Byłem bardziej zdecydowany na M, ale podczas jazdy próbnej kilka razy zawadziłem piętą o tylny trójkąt - obawiam się że będzie to nagminn (but rozmiar 44). Dodatkowo M ma mniejszy skok sztycy (100 mm vs 170mm) i rama wydaje się mieć mało miejsca na bidon itp. Natomiast w M/L miałem wrażenie że jestem bardzo wyciągnięty na rowerze i wydawał się duży, ale nie chodzi o manewrowanie a odczucie jak siedzę "za kierownicą" - chyba to kwestia szerokości kierownicy, bo w M/L wg. mierzenia w sklepie miała ok 790 mm a w M 740 mm (wg specyfikacji 750 mm vs 720 mm) - gdzie obecnie mam ok 680mm. Jak łapałem kierownice węziej to sylwetka się trochę poprawiała. Może powinienem poszukać roweru o trochę innej geometrii tak żeby tylny trójkąt był "wyżej".
  5. Go Against the Flow · Bob Rice Chilly Gonzales - Neoclassical Massacre
  6. Porównania nie mam, ale trasy planuję w stravie, ślad leci do bsc i... W aktywności mam 1.5-2x więcej przewyższen niż zaplanowałem 🤣 które wskazania są poprawne, nie mam pojęcia... Po jednej ustawce porównałem wyniki innych, każdy miał inne dane, ale zbliżone do tego co zarejestrowane, a nie zaplanowane. Ofc różne urządzenia. Bsc jakoś po środku stawki wypadł z tego co pamiętam, więc chyba jest ok...
  7. Tu nie tyle chodzi o komfort ale o podatność ścianek bocznych na przypadkowe rozcięcie. Jeździłem na GP5000 32C. Potem założyłem GP5000 35C AS. W pierwszej boczne ścianki są jak papier. W drugiej to już kawałek solidnej gumy. Jak dołożysz do tego niższe ciśnienie to znów zmniejszasz szanse na uszkodzenie. Teraz jeżdżę na Pirelli P Zero Race 40C. Te to już traktuję jak gravelowe i przestałem w ogóle zwracać uwagę na to po czym jadę. Po 3000 km dość mało przyjaznego jak na opony szosowe traktowania zero śladów zużycia czy rozcięć. I naprawdę nie przejmuj się wagą roweru. Bardziej opłaca się samemu odchudzić, wyjdzie taniej a jeszcze zaoszczędzisz na żarciu
  8. Dzisiaj
  9. Z specyfikacji z linków - różnica w siodełkach ... Selle Italia Model X Superflow vc. San Marco Monza Full-Fit Wide A opona 32mm na "szosę" jest OK.
  10. Proponował bym też na początek poluzować kierownice na mostu i sprawdzić jak nadgarstki naturalnie się ułożą przy przekręceniu kierownic "tył/przód". (można też obrócić mostek, aby sprawdzić pozycje bardziej "sportową/MTB").
  11. Zapytam z ciekawości, po nogach resztki wody z opony nie lecą? Zawsze miałem pełne i jestem ciekaw jak takie się sprawują👍
  12. Dzięki wielkie, w takim razie zamawiam M/L.
  13. Moim zdaniem nie ma to znaczenia czy to przerzutka MTB czy pod szosę. Napięcie łańcucha będzie zbliżone.
  14. Mam BSC300 dopiero od kilku dni i niestety jeszcze nie miałem okazji sprawdzić go w trakcie jazdy. Zmieniłem tylko mapy i dodałem czujniki.
  15. Korespondencja na temat wątpliwości na temat związany z zakupem oraz z warunkami gwarancji na rower z firmą Francesconi jest zupełnie bez sensu- na 3 mejle dość dokładnie opisujące problem jest 1 odpowiedź : bez sensu i nie na temat. Firma Specialized jest jeszcze lepsza. Na trzy zapytania dotyczące wątpliwości (obszernie opisane) na temat udzielonej gwarancji i jej warunków na rowery tej marki odpowiedź bota jest niezależnie od treści zapytania i to w ilości 3 sztuk taka sama i mieści się w jednym wersie. Nikt tam nie czyta żadnej korespondencji i nie zajmuję się wątpliwościami klienta. Hello In case of warranty, please visit your ORIGINAL seller Thank you for reaching us Jan Rider Care Eastern Europe Specialized Europe BV Witaj W przypadku gwarancji prosimy o kontakt z PIERWOTNYM sprzedawcą. Dziękujemy za kontakt. Zatem kontynuowanie korespondencji z tymi firmami uważam za bezcelowe i bezsensowne . Klient jest dzisiaj nikim - podobnie jak w wielu innych branżach.
  16. Mysle ze powinienes obejrzec filmik na yt co do pozycji na rowerze. Tak najlatwiej sam porownasz co zle robisz + hamowane powinno byc 1 palcem A czy wysokosc siodelka ustawiales wg przelicznika ? Pracuja same nogi czy tez biodra?
  17. Jest @szmydu, który ma 177cm i długość nogi 86cm. Matematyka wskazuje, że jego długość tułowia to 91 cm. 1. Wzrost wskazuje na M/L 2. Długość tułowia wskazuje na M/L Chcesz pod długość nogi wybrać ramę, która będzie dla Ciebie za długa? W przypadku roweru łatwiej jest go skorygować o długość sztycy, niż w przypadku zbyt długiej ramy ratować się krótszym mostkiem (M/L ma 60mm, L ma 70mm) i przy progresywnej geometrii ramy pozbawić się "komfortu" prowadzenia (rower będzie zbyt nerwowo reagował na ruchy kierownicą). Gdybyś miał krótszą od standardu długość nogi można by myśleć nad L, a tak to nie widzę sensu. P.S. Duży plus dla Treka za zrobienie tak dokładnego stopniowania rozmiaru ram.
  18. @chrismel Dziękuję za odpowiedź i wskazówkę. Na ten moment i tak zwiększyłem budżet, ale niestety mam ograniczony do 3,5 tysiąca. Właśnie o tym myślałem, żeby w razie potrzeby mieć możliwość włożenia większej opony, a z tego co wiem do tej Sensy wejdzie maksymalnie 32 mm. Rozumiem, że to jest bardziej komfortowe na średniej jakości drogach, ale dalej nie gravel. Ten Canyon widzę też ma ponad 10 kg i bardzo fajnie wygląda, niestety nie mój budżet. Zauważyłem, że są dwie wersje dostępne — Romagna i Modena. Różnią się chyba głównie kolorem i nazwą, a do tego cena różni się o około 100 zł? https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-modena-disc-tiagra-black-2024/ https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-tiagra-grey-2024/
  19. Tak. I bez względu które kupisz weź do nich klocki/wkładki ultegry
  20. Błotniczek coby do pracy z mokrym tyłkiem nie przyjeżdżać 😁 I nowe nakrycie głowy:
  21. Jak patrzę na zdjęcie to chyba jednak przesadzam, myślałem że jestem bardziej pochylony, ale byłem na przejażdżce i niestety ręce znowu drętwiały. Mam wrażenie, że jak jadę to głowę mam niżej między barkami niż na zdjęciu.
  22. Waga roweru przy jeździe po płaskim terenie ze stałą prędkością nie ma znaczenia. Poza tym pamiętaj że istotna jest masa zestawu czyli rowerzysta + rower a nie samego roweru. Więc jak rower jest lżejszy o 2 kg to zyskujesz nie 20% ale 2-2,5% w zależności od tego ile Ty ważysz. Dlatego w kolarstwie są tak istotne W/kg a nie czysta moc kolarza. Nie chcę Cię zniechęcać do zakupu tego roweru bo to całkiem fajny sprzęt za tą kwotę ale patrząc przyszłościowo rozważyłbym zwiększenie budżetu i zakup czegoś do czego wejdzie opona przynajmniej 35C. Ideałem by było gdyby rama mieściła 40C. Możesz sobie jeździć na razie na oponach typowo szosowych ale gdyby naszła Cię kiedyś ochota na zboczenie z asfaltu na drogi szutrowe to wcale nie musisz zmieniać roweru czy kupować drugiego, np. gravela. Wystarczy podmianka opon i po równych szutrach będzie wygodnie. Coraz więcej rowerów szosowych typu endurance ma taką możliwość. Podam tylko jeden przykład takiego roweru: https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/allroad/endurace-allroad/4164.html?dwvar_4164_pv_rahmenfarbe=R138_P01 Na rynku zaczyna się też pojawiać coraz więcej opon o tej szerokości przeznaczonych właśnie do szos typu allroad.
  23. Tak z ciekawości - jakie części masz na myśli?
  24. Cześć. Jak poniżej: Rower: Merida Scultura 2017 Klamkomanetki: Shimano Tiagra 4700 Hamulce: szczękowe Merida Comp Chciałbym zamienić hamulce na jakiś lepszy model. Czy mogę zamienić je na szczęki 105 7000 lub Ultegrę 8000 i czy to będzie dobrze działać?
  25. Witam. Poszukuję dla siebie roweru, który pozostawię w Hiszpanii i będę go użytkował sporadycznie 20 dni w roku. Raczej chciałbym go kupić tam, czasu obecnie mam mało, rowerów coraz mniej. Stąd wpadł mi w ręce i mogę mieć od ręki: Ridley Fenix SL Disc Ultegra 2x11 sprzedawany przez Decathlon https://www.decathlon.es/es/p/bicicleta-carretera-carbono-fenix-sl-disc-ultegra-2x11/_/R-p-X8979310?mc=8979310 Czy, ktoś miał z nim do czynienia? Jest spora obniżka, obecnie coś lekko powyżej 8 k. Ja dopiero raczkuje z częściami. Zastanawia mnie ta dość duża przecena. Czy to nie jest jakiś starszy rower, gdzie mogą być problemy? Czy warto? Z góry dziękuję za pomoc.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...