Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[ebike MTB enduro] Wodoodporność zanurzeniowa
PiotrWie odpowiedział Lza → na temat → Elektryczne - e-bike
Myślę że nikt nie próbował - wszyscy producenci podają że silniki są odporne na zachlapanie a na zanurzenie nie. -
Ja bym powiedział że spectral 125 to rower do mocnej jazdy po za górami. Dajmy na to takie Trójmiasto. Są trasy z przelotami po 7 metrów, ale korzeni jest mało, kamieni w praktyce nie ma w ogóle. Zatem trzeba wytrzymać łupnięcia wynikające z prędkości i grawitacji, ale nie trzeba wybierać nie wiadomo jakich nierówności.
-
Dziękuję za odpowiedź wiesz mam mocowanie na 6 śrub jak bym miał center to bym poszedł w coś lepszego hmm
-
Z jednej strony trzy lata temu zapłaciłem dokładnie tyle za CF8 - więc niby fajnie. Z drugiej strony w CR za podobne pieniądze (20k) już można wyrwać karbonowego elektryka na karbonowych kołach z kashimą i XTR. Bez prądu też są super okazje - aż mi szkoda producentów. Rynek tak wariuje, że aż strach. Jak chcesz mieć TEN rower to cena jest OK, jak chcesz mieć NOWY rower to warto poszukać innych opcji. Ten Canyon jest specyficzny - geometria, wytrzymałość i komponenty jak lekkie enduro, ale skok mizerny. Są różne teorie, dla kogo on jest przeznaczony - czytałem, że dla znudzonych endurowców, którzy chcą sobie utrudnić życie, bo na 170mm widelca okoliczne trasy są już nudne. W moim przypadku - rowerzysty górskiego, który lubi wycieczki w górach oraz trochę bike-parku, ale bez wielkich lotów - rower okazał się znacząco lepszy niż poprzedni (Giant Trance) - ale czasem córce zazdrościłem pełnego Spectrala z widelcem 160mm. Na rockgardenach to zawsze. Na pewno zyskuje przyciśnięty - ten zawias (i przód i tył) nie jest zbyt komfortowy, ale ma zapas (progresja) i pozytywnie mnie zaskakiwał w miejscach, gdzie się była granica moich możliwości.
-
[MTB] do bikepackingu do 12 tys. zł
Serbi odpowiedział niczeg_nie → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Czesc Bedziesz jezdził po szlakach czy bardziej drogami przez gory? Bo to jak tu i tu, to raczej full. Najlepszy by był downcountry, ale teraz juz chyba nawet nie ma takiej kategorii... szukaj czegos co nie ma mocno progresywnej geometrii, bo jedziesz z tobołami. Zobacz zresztą strone Tomka Pawlusiewicza - transalp.pl - ludzie tam jezdzą na wszystkim tyle ze to taki backpacking "schroniskowy" Na YT masz kanał Micro Przygody / Bushcraftowy, gdzie autor jezdził fullami backpackingowo po górach. Sporo przydatnych tips&tricks dot. pakowania, jazdy, etc. tam znajdziesz. Pytanie, na ile masz doświadczenia w jezdzie po gorach takich jak Alpy, w biwakowaniu w dzikim terenie (Pireneje to nie Beskidy;), itp. Shimano. Linki na zewnątrz (wpuszczane w rame, nie w stery). Skok amorow raczej mniejszy niz wiekszy. Na pewno blokada obu amorów. Co do pkt montażowych - nie spotkalem jeszcze fulla z czyms takim, ale moze są jakieś. Masz tez forum podrozerowerowe.info, gdzie są prawie sami backpackersi i podroznicy Tam był info tez poszukał. -
RafalxM obserwuje zawartość → [tarcza] sm rt86 jakość wykonania
-
@Baki91 mój wpis odnośnie RT86 z fotkami wersji japońskiej , chińskie były gładkie z jednej strony (i tych należy unikać)
-
Dziękuję bardzo za info 👍 Producent ramy proponuje 41,8 więc obstawiam 42mm
- Dzisiaj
-
No dobra czyli na podjazdach będzie dawał rade a jak ogólnie myślicie za 18000 opłaca sie ?? I jeszcze jedno jak mi pęknie rama wiecie może jak jest z tymi gwarancjami odsyłam im pękniętą ramę a oni wymieniają ?
- Wczoraj
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
forscher odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
Galvatron obserwuje zawartość → [Spectral 125 CF 9] Blokada Skoku i [MTB] do bikepackingu do 12 tys. zł
-
[MTB] do bikepackingu do 12 tys. zł
Galvatron odpowiedział niczeg_nie → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
To wszystko są ścigacze XC, a nie rowery do bikepackingu - nie dość, że nie mają punktów mocowania dla sakw i bagażnika, to jeszcze pozycja na nich nie będzie najwygodniejsza (pochylona i wyciągnięta). -
Blokada skoku przydaje się głownie podczas maratonów XC, gdzie zawodnicy walczą o ułamki sekund. Podczas rekreacyjnej jazdy blokowanie amortyzatorów ma jakikolwiek sens tylko na twardych, równych nawierzchniach - w terenie zdecydowanie chcesz je mieć odblokowane, także na podjazdach.
-
Mam CF8 - z tyłu jest pstryczek do blokowania, praktycznie tylko na asfaltowych podjazdach używam. Z przodu masz oddzielnie regulację wolnego i szybkiego tłumienia - dobrze to działa. Jak ci buja, to sobie podkręcisz o dwa ząbki wolną kompresję i będzie git. To nie jest rower do ścigania - nie ma do niego zawodów. Ma jednak coś w sobie - i w górę i w dół - powodzenia.
-
[Stery 41.8/52] Stery 41.8/52 a 42/52
leejoonidas odpowiedział smw44199 → na temat → Sprzęt rowerowy
Tak. To są stery IS42/IS52, czyli stery zintegrowane. Mimo wszystko zmierz jeszcze raz dokładnie wewnętrzną średnicę główki ramy gdyż występuje również wersja IS41/IS52. -
Żeby rozwarstwić kanapkę shimano trzeba się postarać. Tarcza najpierw zaczyna świecić na fioletowo. W tym momencie już zacisk też jest do wymiany więc bym się specjalnie nie przejmował tarczą . No i takie rzeczy to raczej w bardzo ambitnym DH. Co do sztywności IceTechów to japońskie są zdecydowanie sztywniejsze niż monolit. Chińszczyzna nie wiem, nie miałem cierpliwości ich docierać żeby zaczęło to jakoś hamować.
-
meXy obserwuje zawartość → [Smartwatch] Garmin, czy jakiś inny?
-
Z zegarków używam Suunto, a z liczników Sigmę Rox. Moim zdaniem jest to najlepszy sprzęt w niesamowitej cenie.
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
Veext odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Co trzeba zrobić żeby skrzywić zawór presta? Intencjonalnie go zgiąć? Nie wiedzieć na jakiej zasadzie działa, jak się z niego korzysta i uszkodzić poprzez niepoprawną próbę "pompowania" np. innym rodzajem końcówki niż pod prestę? Jedyna jaka mi przychodzi możliwość uszkodzenia presty to niedbałość, niestaranność podczas pompowania oraz korzystanie ze słabej jakości końcówek w pompkach, czasem zdarzają się też słabo wykonane zawory presta, ale to nie sama konstrukcja zaworu jest problemem, a ich wykonanie... ...jeszcze można urwać/zgiąć prestę w ferworze walki mocując się pompą i kołem w trakcie zawodów. -
Czy stery 41.8/52 a 42/52 to jest to samo?
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
Mandoleran odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Może lepiej takie cosik skoro są problemy z prestą, tutaj tego nie ma więc nie ma problemu . Zawór kulowy i pompowanie jak w samochodzie, może nawet sam się skuszę https://eu.muc-off.com/pl/products/big-bore-hybrid-tubeless-valves -
W widelcach do grawitacji nie ma blokady, jest regulacja kompresji. Blokady bywają w lepszych wersjach damperów do grawitacji - tak zwany "climb switch". Jedyna sytuacja w której blokada widelca na sens to ugniatanie na stojąco podczas sprintu. Spectral nie jest projektowany do takiej jazdy. Do wspinaczki równym szutrem można zablokować damper i przywołany spectral ma taką możliwość. Przełącznik "firm" widoczny na poniższym zdjęciu:
-
Witam wszystkich zamierzam sobie kupić Spectral 125 CF 9 ale mam rozkmine tyle powychodziło tych amortyzatorów że już sam nie wiem co i jak. Chodzi mi mianowicie o blokadę skoku, w moim Fox 32 factory jest tłumik Fit 4 i tam mam elegancko blokadę na manetce a tutaj to nie wiem, pisałem do producenta to mi odpisywał że nie ma nawet na goleni dziwne. Nie wiem jak będzie na podjazdach bez tego tłumienia, damper też nie wiem nigdy nie miałem Fula czy te blokady coś dają na moim sztywniaku średnio to odczuwam ale mam i tu też chce pomóżcie bo rower spoko sie wydaje i już bym go chciał kupić albo coś innego jak macie pomysły max do 20000zł na dole link do roweru https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/spectral/spectral125-cf/spectral-125-cf-9/4340.html?dwvar_4340_pv_rahmenfarbe=M144_P04&dwvar_4340_pv_rahmengroesse=M
-
[Szosa] Gdzie na szosę na śląsku?
Mandoleran odpowiedział sivesgaard → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Pewnie tak bo też nie jeżdżę typowo szosowo, ale obojętnie na jakiej platformie rysuje to i tak zawsze to dokładnie sprawdzam, to zresztą jedna z moich ulubionych domowych czynności . -
niczeg_nie obserwuje zawartość → [MTB] do bikepackingu do 12 tys. zł
-
Cześć, szukam roweru mtb, który w przyszłym roku zostanie wykorzystany do bikepackingu po górach (planuje trochę Alp, Pirenejów i polskich gór). Z wymagań to: - budżet do ok. 12 tys. zł - napęd mechaniczny (raczej shimanno) - karbon (ale nie jestem też w 100 proc przeciwnikiem alu). - do końca nie mogę się zdecydować czy amortyzacja tylko z przodu czy patrzeć też na fulle (kwestia wagi) - im niższa waga, tym lepiej Długo zastanawiałem się nad exccedem 5 od canyona, Cube reaction C62 pro i ostanio też nad sensą fiori evo elite. Patrzyłem też na pdq 2 rose, ale mój rozmiar jest już niedostępny. Z tych trzech jeżeli chodzi o stosunek ceny do jakości wychodzi chyba najlepiej Sensa, najgorzej Canyon, który jest najcieższy i ma gorszy osprzęt. Może ktoś z was miał podobny problem w wyborze i może podzielić się przemyśleniami.
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: niczeg_nie
-
iDanny obserwuje zawartość → [16000] Hardtail e-MTB
-
Od jakiegoś czasu rozglądam się za jakimś elektrycznym rowerem, ale nie full'em, tylko zwykłym hardtailem (raczej nie będę jeździł w góry, co najwyżej po lesie, a także oferta mniejszych kosztów konserwacji/mniej potencjalnych problemów). Gdy wyjeżdżam gdzieś dalej, to później trochę ciężko się wraca pod górki (wzwyżenia), nie jest to co prawda awykonalne, ale delikatne wspomaganie byłoby przydatne, a sam rower byłby na lata już. Gdy odwiedziłem fizyczny sklep centrum rowerowego, to jeden Pan dał mi do wypróbowania Orbea Urrun (bodajże) 20 - bardzo przyjemne i naturalne odczucia, jazda z wyłączonym wspomaganiem też całkiem fajna, generalnie wszystko mi się raczej w nim podobało, tylko starszy silnik Shimano EP6 (zmodyfikowany przez orbea). Znalazłem później na internecie jeszcze wersję Orbea Urrun 10 - mój obecny faworyt, która wyceniana jest (na niby promocjach) około 16k i ma nowszy silnik z modelu Rise (ichniejszy full) Teraz pytanie czy ktoś ma/korzystał z tego lub pokrewnych sprzętów tej marki i poleca? Lub może chciałby zarekomendować jeszcze jakiś inny tego typu sprzęt? PS: Wstawiałem post wcześniej odnośnie poszukiwania roweru, natomiast teraz wydaję mi się że mam faworyta - natomiast nadal mogę poczekać na lepsze ceny/oferty, jeżeli takowe będą
-
Tak znam się ale wolę się zapytać 😉jak to jest w praktyce bo słyszałem opinie że jak są made in China to lipne są niż te made in Japan widziałem filmik na internecie gdzie koleś pokazuje jak tarcze w ice tech się rozwarstwiaja dlatego wolałem zaczerpnąć wiedzy chcę dokładnie wiedzieć co kupuję 😉🤔 No właśnie tego typu odpowiedzi szukałem moim zdaniem to jest robienie kasy na nas może komuś przypadła ta tarcza rt86, bo do końca nie mogę uwierzyć w te opisy producenta ok dziękuję za odpowiedź
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
wr81 odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Kolejny niemiecki sklep przetestowany - przyjechały niedrogie piasty DT z klbikes. Od lewej 17EUR, 40EUR, 30EUR, 50EUR. Boost, 370tki 32otw ratchen LN hybrid 24t, 350tki 28otw. Wysyłka 14EUR. Kupione w zeszły czwartek, przyszły dzisiaj, przy płatności przelewem i szczycie zakupowym nie tak źle. Dostawa dzisiaj była w sumie zaskoczeniem, bo jak się okazało podali zły numer trackingu do paczki której chyba w ogóle nie nadali. Głównym minusem jest niestety (co nie jest wyjątkiem w niemieckich sklepach) niezbyt staranne pakowanie - piasty w cienkich foliowych woreczkach po prostu wrzucone do za dużego pudła,uzupełnionego pewną ilością dmuchanych wypełniaczy. Niestety da się stwierdzić pewną ilość mini uszkodzeń, obić itp - b. małych i generalnie trudno widocznych ale istniejących. Co do samego sklepu online to jedna uwaga - zasadnicza nazwa produktu jest poprawna, są natomiast błędy w dalszym dodatkowym opisie i zdjęcia mogą być pomylone (np. na zdjęciu centerlock a piasta 6 otw). Za płatność przelewem jest dodatkowy rabat 1%. Uprzedzając pytania - przednia piasta z CL została kupiona w dużej mierze jako dawca torque caps (większość przednich 350 w tej cenie tam ma TC), pasująca do tylnej przednią miałem wcześniej.
