Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. W MTB z klasycznym prowadzeniem może i nie poczuje ale w kierownicy z barankiem, z prowadzeniem przez stery i innymi bezmyślnymi prowadzeniami pancerza z wieloma zagięciami już może poczuć.
  3. Jeśli piszesz o modelu na nowej 105-tce 2x12 w cenie 4k to faktycznie nie ma nad czym się zastanawiać, bardzo dobra cena, używki chodzą drożej
  4. Proponuję odejść od roweru na 200 m i przekonać się czy w określonych warunkach najpierw zobaczymy rower czy lampkę. Knog plus jest lampką która jest widoczna tylko w nocy. Nadaje się na ścieżki rowerowe i drogi o małym natężeniu ruchu. Trek serii 100 sprawdzi się także o zmierzchu, świcie i pochmurne dni. W słoneczne dni jest za słaba żeby zwrócić uwagę wcześniej zanim kierowca zauważy rowerzystę. Zaletą Treka jest soczewka skupiająca więc nie oślepia jadących bezpośrednio za nami. To może być istotne dla kogoś kto jeździ z kimś w parze albo w grupie.
  5. No nie jest to jakaś okazja. W sklepie kosztuje to
  6. To nie jest rower szosowy. @SzymekSzymek nie wiem skąd te historie, kumpel ma taką Orbeę, bardzo ładnie wykonana, lekka rama. W rozmiarze L po zmianie kół zszedł poniżej 8 kg.
  7. cześć Czy do zmiany skoku 120mm->100mm Reby (20T90657833) wystarczy tylko nowy shaft ( 11.4018.021.002), czy czekają mnie jeszcze jakieś inne niespodzianki ?
  8. Dzisiaj
  9. Raczej w każdym rowerze w tym budżecie będziesz miał nienajwyższej jakości komponenty w postaci kierownicy czy kół, jeśli chcesz przyoszczędzić trochę bo jak wspominałeś 105 mechaniczna Ci wystarcza to na tej samej stronie jest orca właśnie na mechanicznej 105 za 9.3k. Podstawa to dobra rama, a raczej nie można jej nic zarzucić choć nie jest to topowy karbon Orbei OMX a niżej kategoryzowany OMR. Sam jeżdżę Orca ale aero z elektroniczną 105, z tym, że tam każdy model wychodzi na najwyższym karbonie, do tego całkiem ok karbonowa kierownica aero, oczywiście podobnie jak tu koła były do wymiany, a całość kosztowała 14,5k licząc się z bardzo sportową geometrią Orci Aero można było by popatrzeć również w tym kierunku bo pewnie na mechanicznej 105 szło by ją jeszcze taniej znaleźć a sam rower jest super jeśli wie czego się oczekuje od niego (sportowa geometria).
  10. Odświeżę temat. Zaczyna mnie kusić pomiar mocy. Da się coś na taką korbę założyć? Prowheel RPL-421 48-32. Czy pozostaje kupno pomiaru w pedałach? Jeżeli jakieś kombinacje,wymiany korby itp to odpuszczam temat. Za droga impreza jak dla amatora 😜 A pedały które obecnie mam wolałbym zostawić. Mam dwustronne. Jedna strona wpinana,druga bez,mogę ze spokojem w normalnych butach z młodym iść na przejażdżkę.
  11. Jak chcesz "dopieścić" rower to kup Jagwire nierdzewne. Teflonowe pokrycia to taki bajer którego i tak nie poczujesz. Bez pancerza na zewnątrz zachowują się tak samo jak wszystkie inne - podobnie przy końcówkach. Jedynie różnica na łączeniu śrubowym - powłoka po prostu schodzi ściśnięta.
  12. Mam knoga (tył - jakoś nie czuję potrzeby posiadania lampki sygnałowej przedniej) i jestem zadowolony jeśli chodzi o jasność - podejrzewam że i w dzień dawałaby radę. Na minus nie jestem do końca przekonany do mocowania na magnes - niby nie zgubiłem jej przez te kilkaset km (jazd wieczorem) ale strach jest!
  13. Cześć! Zastanawiam się nad dwoma zestawami lampek: KNOG Plus za 120zł oraz Trek Ion 100R/Flare City za ok 180-200zł. Zależy mi na widoczności o świcie i zmierzchu. W nocy rzadko jeżdżę, najwyżej dojeżdżam końcówkę a mam większą lampkę której nie używam. Za KNOGIEM bardzo przemawia do mnie ładowanie. Mam ładowarkę na 5xUSB i by się super sprawdzała do KNOGA bez kabli. Dodatkowo super prosty montaż. Trek zaś ma micro usb z epoki kamienia ale za to jestem zachwycony na drodze rowerzystami których widać "z kilometra" i migają taką małą lampką (Podejrzewam że taką lub model wyższą Flare r). Którą wybrać? Warto dopłacać połowę wartości do treka?
  14. Chcę dopieścić rower, który właśnie skladam, porządnymi linkami. Już prawie zamówiłem Shimano XTR OT-SP41, kiedy zgłębiając temat smarowania linek, przypomniałem sobie, że linki często idą teraz w pełnym pancerzu z uwagi na wewnętrzne prowadzenie. A ja składam na zewnętrznym. Tu mam pytanie: jak wszelkie powłoki a w szególnosci ta karbowana z xtr-owej linki zachowują się na nieopancerzonych odcinkach? W szczególności na końcach pancerzy?
  15. Wczoraj
  16. Rozumiem,dokupię adapter albo poprostu nowa tarczę hamulcowa...Dziękuję bardzo,jestem winny browara Pozdrawiam
  17. Cześć, szukam dla siebie roweru szosowego w budżecie ok. 9–10 tys. zł i natrafiłem na Orbea Orca M30i 2024 – wygląda fajnie, ma pełną grupę 105 Di2, karbonową ramę, generalnie na papierze bardzo OK: 👉 https://www.rowerzysta.pl/rower-szosowy-orbea-orca-m30i-2024-niebiesko-bialy Ale widziałem w necie sporo komentarzy, że jak na szosę to jest trochę ciężki (8,8kg), a do tego niektórzy piszą, że koła, kierownica, sztyca, siodełko itp. są słabej jakości i warto by je od razu wymienić. To trochę studzi mój entuzjazm, bo nie chcę kupować nowego roweru i od razu inwestować kolejnych pieniędzy. Pytanie do was: Czy w tej cenie (~10k) da się kupić lepszą, bardziej sensownie skonfigurowaną szosę? Może coś lżejszego, z lepszym osprzętem albo bardziej opłacalnego ogólnie? Zależy mi na: – karbonowej ramie – dobrej geometrii do dłuższej jazdy, raczej endurance niż super agresywna – hamulcach tarczowych – elektronicznej grupie (ale nie jest to absolutny wymóg, jeśli zwykła 105 mechaniczna będzie świetna) – wadze <9 kg (choćby z opcją zejścia poniżej po lekkich zmianach) Z góry dzięki za wszystkie porady i propozycje konkretnych modeli!
  18. Dzisiaj cały dzień w samochodzie. Wczoraj Spicak wpadł trochę przypadkiem. Od jutra odkrywanie nowego placu zabaw
  19. Może pracować z dowolną liczbą czujników. Korzystam z 3-ch rowerów z różnymi czujnikami. Parujesz wszystkie a licznik łączy się z tymi, które są dostępne w danej chwili. Pomiar prędkości z GPS jest bardziej uniwersalny, nie musisz mieć osobnych czujników na każdym z rowerów, a jest wystarczająco dokładny.
  20. Kaseta będzie pasować. O tarczach napisałem wyżej. Jeśli masz na 6 śrub to będziesz musiał kupić tarcze pod centerlock lub adaptery z centerlocka na 6 śrub.
  21. Helicoil to wiem. Zawleczka wydaje się być najprostszym rozwiązaniem. Niby na końcu śruby montuje się zawleczkę, ale na moje oko licho ona wygląda
  22. Można zawleczki, można też próbować naprawić ten gwint za pomocą helicoil.
  23. Po wrzuceniu większego blatu z przodu łańcuch staję się bardzo głośny. Jestem nowy w temacie i czy ten dźwięk jest normalny? Napęd to shimano grx 400, 2x10, wysyłam link do filmiku https://www.reddit.com/r/bikewrench/s/TmRVhbpqPO
  24. Ten post to niezbyt udana próba zachęty do używania piast planetarnych... Co my tu mamy: - piasta jest ciężka? Mit! Waży tylko 1,75kg! - "śledziłem kobietę żeby gapić się na jej tyłek a jak chciała oddalić się od starego zboka to ją goniłem! (z dumą?)" - "Przekładnia planetarna jest nietrwała [..]" - pierwszy kontrargument to wininie każdego użytkownika który pisał że ma z tym problem. - "jedyne co ukręciłem, to oś – w rowerze MTB wyprodukowanym około 2002r., czyli już nowoczesnym na ówczesne czasy" nowoczesnym na jak na rok 2002 w roku 2002? Komedia 🤣
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...