Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. @chudzinki Było by super gdybyś zmierzył. Raidon może lepszy od Paragon. Lagi 28 w Paragon, 32 w Raidon. Zastanawia mnie skok piszą 80-100 mm, albo tylko 100 mm, to ten sam amortyzator i się reguluje ten skok, czy to dwa różne amortyzatory ?
  3. Sam mam tego soota i jest OK, lekki przyjemny rower.
  4. Raidon 80 mm. Do Paragona 28 spokojnie wchodzi opona 26x2.25. Wieczorem albo jutro mogę Ci zmierzyć ile ma Paragon w najwęższym miejscu.
  5. Czy ktoś założył do Rock Shox Paragon Gold RL 28" 65mm OPONĘ 29 x 2.0" czyli 50-622 mm (szerokość 50 mm). Katalogowo amor Paragon ma max. 45 mm, a mam dobre zwijane opony nowe 50 mm i największą wtopą było by wydac 900 ziko i ocierać. @zekker Ten NRX wydaje się być bardzo sensowny, skok 75 mm, - problem taki, że chyba go przestali produkować, bo nie widzę po sklepach... Jest jakaś powietrzna alternatywa pod piasty QR9 do Paragona ?
  6. Porysować, a nawet przetrzeć.
  7. Nie zależy mi na prześwicie na większe opony, nie mam w planach na chwilę obecną zakładać nic szerokiego. Dlatego też jestem nastawiony na typową szybką szosę a nie gravel
  8. Zmieniając w obecnym napędzie tylko tylną przerzutkę np. na taką jak poniżej (ja dałem za nią 100 zł, w dobrym stanie, z oryginalnymi kółeczkami, na OLX jest tego trochę) zrzucasz ponad 80 g, no i masz naprawdę trwałą przerzutkę - przeżyje kilka Altusów.
  9. @LUKULUS poniżej masz link do fajnej strony gdzie możesz porównać różne geometrie. https://bike-stats.de/en/
  10. Dodałbym, że bardziej wyprostowana, ale na stojąco. Żeby sobie zwizualizować pozycję na siedząco trzeba popatrzeć na ETT.
  11. Autor już ma mieszczucha do jazdy po bułki czy do pracy napęd 2xx ma taki sam zakres jak napęd 1x12 i dzięki kasetom zaczynającym się od 10T w napędach 1x12 mniej więcej takie same prędkości maksymalne co zresztą pokazywałeś w którymś z równoległych wątków
  12. Dzisiaj
  13. @Talrand myślę że sporo osób kupuje tego Radona 8, ale się nie chwalą a część pewnie odrzuca ze względu na firmę wysyłkowa. Mój brat ma i sobie bardzo chwali na razie, za takie pieniądze super rower. Cały osprzęty deorka, amortyzator też już przyzwoity, no i oponki miło zaskoczyły. I waży 12,8kg z pedałami w rozmiarze 18’’
  14. XT 781 to chyba nie ogarnie kasety 42t? Chyba, że masz w planach mniej. Wg mnie jeżeli wystarczy Ci kaseta 42t to ja bym brał 10s, ale jeżeli chciałbyś 46t to bym poszedł w 11s ze względu na mniejsze dziury na górze kasety.
  15. @wr81 . Dokładnie, biorąc pod uwagę "mody" a z drugiej strony jasno określoną potrzebę, jakiego roweru potrzebuje marcusromanus (bo ma już 3), to jak dwa bieguny. Właśnie "high & tight" byłby idealny do miasta/polną drogę. To co pisał @KrissDeValnor krótka rura, wyższa główka. W mieście dobrze koło leciutko nad krawężnik podrzucić, mieć zwrotność między przechodniami, a "niemodny" napęd x2 do miasto/polna droga też super w pakiecie, bez konieczności aborcji blatu 32T w x1 na starcie.
  16. Zastanawiam się nad zmianą napędu i zbieram koncepcje jak to wykonać. Typowo do jazdy po mieście, może czasami nieutwardzone ścieżki. Na pewno napęd 1x. Jak podejść do ilości rzędów w kasecie? 36T i kaseta 10rz, czy 40T i 11 rzędów? Możecie się podzielić przemyśleniami na ten temat i pomóc dokonać wyboru. Blat z przodu planowałem najpierw 40T, jednak po zastanowieniu, jazda na 38T spełnia moje oczekiwania co do osiąganych prędkości. Zastanawiam się, czy warto dokładać +100g do kasety, czy iść np w starsze XT 781. Czy warto iść w starszą zmieniarkę? Pewnie będzie działać, bo co ma się stać? Nie straci daty ważności. Na pewno ogólnie napęd 10rz da oszczędności w masie około 150g według wstępnej tabelki w Excelu, ale czy to gra warta świeczki? Liczę na pomoc i radę w tej dziedzinie 😃
  17. Dzięki za podpowiedzi i uwagi - ze wszystkimi się zgadzam. Ostatecznie wybrałem używki CONTINENTAL X KING SUPERSONIC 26X2.0 Dzięki za pomoc.
  18. Sztandarowym parametrem do wstępnej oceny czy rama pasuje do (ciągle jeszcze) obowiązującego trendu "longer, lower slacker" będzie chyba kąt główki - tutaj jest 70 stopni co obecnie już nawet gravelom "nie przystoi.."
  19. @wr81 Jakie aktualnie modne standardy geometrii masz na myśli, a jaki są już niemodne ?
  20. Jako posiadacz meridy big nine lite 300 rozmiar i bardzo podobnych wymiarów (177.5 przekrok 78.5) potwierdzam że L odrzuciłem z tych samych powodów. Merida Limited M jest tutaj: https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-merida-big-nine-limited-rama-17-cali-kolo-29-czarny-17668831829 przy czym cena 4700 na ten moment za ten osprzęt nie jest jakaś super promocyjna. Big Nine 300 jest tutaj : https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-merida-big-nine-300-lite-m-17-metallic-teal-black-air-17425500325 za 3300PLN w miarę ok. Ale to dla zecydowanych na niemodny napęd 2x. Jako posiadacz napiszę parę uwag ( potencjalnie krytycznych): Mimo dopisku lite nie są to jakieś specjalnie lekkie rowery. Geometria nie spełnia aktualnych modnych standardów. Pressfit.
  21. Nie wiem kogo pytasz, ale ja kupiłem edge 540 solar.
  22. Składam rower budżetowy, niestety nie wszystko leży w szafie z częściami, więc trzeba się doposażyć Rower budżetowy, więc im taniej tym lepiej, 1. Koło tył - 29" pod QR135, obręcz minimum 25mm ID. Ewentualnie piasta/obręcz spełniająca te wymagania. 2. Korba - kwadrat lub sztywna oś, mocowanie 104bcd lub sramowski DM, długość max 170mm 3. Opony - jeśli używane to tylko bez dziur i łatek, najchętniej maxxis Ikon 29x2.2 lub coś podobnego, idealny byłby zestaw Ikon+Rekon 4. Przerzutka - 10/11s shimano, jakieś czterocyfrowe, żeby obsłużyło kasetę 11-42, koniecznie ze sprzęgłem 5. Hamulce - byle sprawne technicznie, może być nawet MT200 6. Dartmoor Cookie lub podobne Miłego, Adam
  23. To nawet nie patrz na L. To weź to pod uwagę przy zakupie, bo przy MTB to będzie mniejsza lub większa kombinacja.
  24. 176cm wzrostu i przekrok 78, siadałem na meridzie znajomego, była to l i brakowało mi cm żeby stanąć, nie pytałem się jakie opony ma założone. Tak, pisałem o Meridzie Limited, a u mnie to troszkę różnie, mieszkam w Zamościu ale jezdzę czesto po Roztoczu. Kross Esker 4.0 jest na styk
  25. @LUKULUS, zastanawiam się do czego dążysz...? 🤔Bo robisz "doktorat" z geometrii po czym piszesz: A to już profanacja fajnego roweru... Dla mnie totalnie bez znaczenia dla kogoś kto nie jeździ w terenie, a nawet jak ktoś jeździ to tak sobie... Jeżeli dla Ciebie to ważne to szukaj ramy z jak największym sloppingiem, czyli przy Twojej długości górnej rury żeby podsiodłówka była jak najkrótsza, a stack jak nawiększy.
  26. Przed chwilą na podobne pytanie odnośnie mtb do 4k zł odpowiadałem w sąsiednim wątku:
  27. Ktoś na forum faktycznie kupił tego Radona? Wszyscy go polecają ale nie widzę żeby ktoś się pochwalił zakupem. Z tych trzech które wymieniłeś zdecydowanie wybrałbym Kellysa. Mam model o jeden niższy i ten który rozważasz naprawia 2 z 3 problemów które mam w moim: lepsze opony i korba nie z Aliexpressu, zostają tylko koła na mega wąskich obręczach które może są tubeless a może nie.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...