Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Co do szerokości obręczy nie mam pojęcia jaka jest. Czyli szukać czegoś 28x1,5 lub 28x1,75. Jakieś polecane modele? Tak jak w poście głównie gdzie jeżdżę to suche, ubite ścieżki, żwir, kostka trochę asfalt. Rozumiemy też, że dętka zostaje taka jaka jest? Mam sporo pytań, może banalnych bo tak jak wspomniałem jestem zielony i dopiero zaczynam głębiej wchodzić w rowery . @bubulin na oponie mam napisane 65 psi.
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
Marinbiker odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Taki tam zestaw do konwersji na klikane wentyle 😎 -
jeszcze kwestia tego, jakie maksymalne ciśnienie (bar/psi) przyjmie Twoja obręcz, a jakie jest minimalne ciśnienie danej opony trochę miałem z tym ostatnio zachodu, przy zmianie opon na mtb 26. Przy 29 pewnie będzie większy wybór
-
x1.35 może być już trochę za wąska - w zależności od szerokości obręczy opona może zrobić się "płaska" - na oponie "gładkiej" może to być bardziej istotne niż na oponie z "kostkowym" bieżnikiem.
-
[~4500] Terenowy cross
Kalafiorowa odpowiedział Kalafiorowa → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Na chwilę obecną biorę pod uwagę i planuję w weekend się przymierzyć: Heist x7 (chociaż ten brązowy - kto co lubi) Merida big.nine 300/500 lite trek marlin cube aim / reaction - macie jakieś doświadczenie? -
[Filmy na YT] o Waszych rowerach - prośba
Punkxtr odpowiedział Punkxtr → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
@kaido2 jak przejrzysz moje filmy to zobaczysz, że jest tam dużo elementów retro, co ludziom się podoba. Także ślij śmiało foty 🙂 - Dzisiaj
-
Dziękuję, czyli rozumiem, że kupując np 28x1.35” lub x1.75 odczuje różnice i będzie pasować na moje koło. Dodam że mam hamulce tarczowe o ile to ma na cos wpływ w tym przypadku. Dodatkowo czy ta 1.35” nie będzie będzie za wąska i będzie to źle wyglądać i jeździć w MTB?
-
Samy kół nie trzeba wymieniać. Rozmiar opony ogólnie: AxB A-rozmiar obręczy B-szerokość opony(w calach lub mm); ("29er" i "28" to ten sam rozmiar obręczy) https://pl.wikipedia.org/wiki/Koło_rowerowe Zmiana z opony "2.2" na "~1.75" powinna być zauważalna, np.: SMART SAM 700x45C 28x1,85 28x1.75 Opony to część eksploatacyjna(jedne zużywają się szybciej drugie wolniej) jeśli nie kupi się opony "idealnej" to i tak za jakiś czas trzeba ją wymienić .
-
[Szosowe] Rower szosowy do 10 tys. – Nowy lub używany\
SzymekSzymek odpowiedział SzymekSzymek → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Dzięki za wszystkie komentarze i propozycje! Nie upieram się przy Di2 – po prostu przeglądam różne modele na różnych stronach, żeby zobaczyć co się mieści w budżecie do 10 tys. zł. Główny warunek to rama karbonowa i przynajmniej osprzęt Shimano 105 (mechaniczna jak najbardziej wchodzi w grę). Resztę – jak koła, opony itd. – będę dostosowywać pod siebie w kolejnych krokach już po zakupie. Mam 180 cm wzrostu. Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi – cały czas się uczę i rozglądam, więc każda opinia się liczy. Szukam po prostu ciekawych ofert jak rower Bianchi powyżej :)) -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
elkaziorro odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Gdzie bursztynowy świerzop, gryka jak śnieg biała, gdzie panieńskim rumieńcem dzięcielina pała, A wszystko przepasane, jakby wstęgą, miedzą Zieloną, na niej z rzadka czarne Treki siedzą. -
[kupno roweru] Używany Romet Mustang M1 vs M2 - co wybrać?
StrayRider odpowiedział Graficos → na temat → 29er
Faktycznie większe rozmiary Mustang M1 trzeba by dołożyć z 300zł ... W planowanym budżecie można jeszcze rozważyć: MTB ATTABO ALPE 3.0 (dostępne większe rozmiary) madani Cabrero -
[Kaseta] 12 XTR vs XT przy mocnym elektryku
rafalszy odpowiedział rafalszy → na temat → Napęd rowerowy
To było pytanie: czy jest sens zmieniać czy nie i dostałem na nie odpowiedź, że nie ma bo kombinacja mocnego silnika + napęd 12s z małymi zębatkami będzie powodował taki efekt. Wszystkie osobiste przytyczki o tym, że mam nauczyć się po 50tce jeździć z kadencją 75, że zły rower wybrałem itd są naprawdę niepotrzebne i świadczą tylko o tym, że ktoś ma małego i chce dogryzając innym lepiej się poczuć. jak dla mnie temat zamknięty -
Kup ten który będzie w lepszym stanie
-
[Bębenek] Kolejność składania elementów, gdzie szukać schematów złożeniowych?
MikiM odpowiedział MikiM → na temat → Napęd rowerowy
Zupełnie prawidłowo wycięciem na klucz do góry. -
filipog44 obserwuje zawartość → [14000] MTB rower do miasta czy dobry pomysł
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: KN888
-
Kuuba obserwuje zawartość → [rower] Orbea laufey h-ltd 2025
-
Witam, mam do sprzedania 2 miesięczny rower, sprawny 100%, otarcia na klamkach hamulcowych widać na zdjęciu. Dołączam pedały które bardzo dobrze trzymają przyczepność. Tylko odbiór osobisty. Pełna specyfikacja roweru tutaj: https://www.greenbike.pl/rower-trailowy-orbea-laufey-h-ltd-w-100-gotowy-platformy-gr500-gratis-p-9734.html?gad_source=1&gad_campaignid=2031114695 Rower posiada regulację wysokości siodełka w kierownicy, co daje dodatkową zabawę. CENA: 9500 , OBDIÓR W KATOWICACH
-
Dzień dobry, jest to mój pierwszy post od razu zaznaczę, że w rowerach jest kompletnie zielony. Rok temu kupiłem MTB z kołami 29” i oponami MAXXIS IKON 29 x 2,2. Nie wiedząc w sumie, że sa rowery crossowe. Jako, że jeżdżę tylko po twardych, ubitych, suchych drogach oraz ścieżkach rowerowych w tym asfaltowych jak i żwirowych to chciałbym zmienić te opony na coś odpowiedniego. Trochę poczytałem i często przewijają się modele: Continental Race King II Performance oraz SCHWALBE G-One Allround Performance (w obu mogę mylić wersje). Tutaj pojawiają się pytania, czy lepiej wymienić samą oponę czy całe koło? Czy powyższe opony są dobre? Jaki rozmiar szukać, oznaczenia na stronach nic mi nie mówią np 28x1.35” albo 27.5x2.80”. Jeżeli zapomniałem o jakiejś informacji to dajcie znać.
-
[Kaseta] 12 XTR vs XT przy mocnym elektryku
marvelo odpowiedział rafalszy → na temat → Napęd rowerowy
Tylko że im wyższa kadencja, tym trudniej utrzymać wysoki moment obrotowy. Oczywiście moc wciąż może rosnąć, ale tylko tak długo jak wzrost obrotów "nadrabia" z nawiązką spadek momentu. Tak jak w silnikach spalinowych, moment opada (względem maksymalnego), ale moc jeszcze długo rośnie, zwykle aż do obrotów niewiele poniżej ogranicznika. Tylko że gdy tej mocy nie potrzeba wiele zawsze lepiej się opłaca (pod względem zużycia energii) generować stosunkowo wysoki moment na niskich i średnich obrotach. Po wysokie sięgamy dopiero gdy chodzi o maksymalne osiągi (przyspieszenie, prędkość maksymalna, pokonywanie stromych podjazdów). Generalnie, w jeździe na rowerze jest wyraźna prawidłowość, że im mniejsze zapotrzebowanie na moc, tym niższa kadencja. Tak jest ekonomiczniej. Understanding optimal cadence dynamics: a systematic analysis of the power-velocity relationship in track cyclists with increasing exercise intensity - PMC In summary, our study reveals a consistent and systematic increase in the optimal cycling cadence with intensity, following a sigmoidal pattern. This increment spans from 45 rpm during very low-intensity efforts to 85 rpm at maximal aerobic effort, irrespective of the specific physiological parameter considered. -
Aaa, faktycznie, prawie prostokątny właściwie to 3x3 jest, no i teraz mam zagwozdkę czy starczy.
-
Dzięki. Tak wiem, że używka to zawsze ryzyko. Znam tą ofertę. Zbyt mały rozmiar :-(
-
cegla1213 obserwuje zawartość → [14000] MTB rower do miasta czy dobry pomysł
-
[14000] MTB rower do miasta czy dobry pomysł
cegla1213 odpowiedział lukasz8513 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Stoję własnie przed podobnym wyborem, tylko ja zamiast budżetu 14k celuje bardziej w 2k, max 3k, bo w moim przypadku rower będzie zostawiany przed marketami i centrami handlowymi. U mnie będzie jazda ścieżkami, krzywymi drogami, czasem przejazd przez krawężnik, ale też ok. 5 km dziennie po nierównym wale. Myślałem o szosie, ale nie jestem przekonany do baranka, wpadła mi też w oko szosa z prostą kierownicą, ale tutaj znowu do jazdy po nierównościach może być ciężko. Poza tym jeźdżę cały rok, nawet w zimę, więc wąskie opony raczej nie zdadzą egzaminu. Crossy/fitnessy w tych pieniądzach to strasznie ciężkie krowy (14-15kg), więc siłą rzeczy stawiam na MTB. Przymierzałem się do Expl 540, jednak dla mnie strasznie niewygodna pozycja. Całkiem sensowy wydaje się też ROMET MUSTANG M8 2024 - tutaj całkiem fajna wygodna pozycja w porównaniu z Expl 540. Rower niby przeceniony z 5k na 3k, ale patrząc na osprzęt to jakoś mi się nie wydaje, że coś tam kosztuje 5k. Ostatecznie będę brał XC 100 z Second Life z deca (używane) i wydaje mi się sensownym rozwiązaniem. Mając budżet 14k, to już bym patrzył za jakimś elektrykem. -
Tam jest napisane: Dofinansowaniem w ramach programu, nie zostaną natomiast objęte pojazdy: które umożliwiają zmianę progu zaprzestania wspomagania elektrycznego z domyślnych 25 km/h na wyższą wartość (przy czym dotyczy to pojazdów, w których zmiana ta może być dokonana na poziomie oprogramowania, z poziomu interfejsu użytkownika, jak i poprzez fizyczną ingerencję w układ elektroniczny). To by eliminowało 90% rynku, gdyż chipy są dostępne dla Bosch'a, Shimano, Yamahy, Panasonica.... Tutaj jest formalna postać propozycji tego programu Mój rower elektryczny - Fundusz Modernizacyjny - Portal Gov.pl Pełny zapis brzmi tak: Program dofinansowania wyklucza rowery, w których: Możliwe jest (na poziomie oprogramowania, interfejsu użytkownika lub poprzez ingerencję w elektronikę) zwiększenie progu zaprzestania wspomagania elektrycznego powyżej 25 km/h. Producent dopuszcza taką modyfikację i informuje o niej w instrukcji użytkownika lub dokumentacji dołączonej do roweru. Jest to proponowana zmiana 381 którą można znaleźć w katalogu propozycji https://www.gov.pl/attachment/201865d9-eae9-46ff-be02-7eeb5e4d32dc Nie znam przypadku, żeby producent informował o takiej możliwości w instrukcji czy dokumentacji. Nie są to rozwiązania fabryczne i wiąże się to z utratą gwarancji.
-
-
" które umożliwiają zmianę progu zaprzestania wspomagania elektrycznego z domyślnych 25 km/h na wyższą wartość (przy czym dotyczy to pojazdów, w których zmiana ta może być dokonana na poziomie oprogramowania, z poziomu interfejsu użytkownika, jak i poprzez fizyczną ingerencję w układ elektroniczny). " skąd masz te informacje @MikeStorm? fizyczną ingerencją w układ elektroniczny jest właśnie chip - ale dziwne to jest że dopłata by dotyczyła pojazdu, który po modyfikacji nie spełnia definicji roweru elektrycznego a jeśli tak będzie to Bosch pewnie udostępni taką opcję w aplikacji
-
Teoretycznie coś się tam dzieje i może te dotacje będą. Przeczytałem listę wymagań. Czy ktokolwiek dotacje dostanie? bo bafang, bosch, yamaha, ananda z tych co znam odpadają (możliwość kupna chipa lub wyświetlacz) a nie wiem jak z resztą, bo dotacji nie dostaną rowery: które umożliwiają zmianę progu zaprzestania wspomagania elektrycznego z domyślnych 25 km/h na wyższą wartość (przy czym dotyczy to pojazdów, w których zmiana ta może być dokonana na poziomie oprogramowania, z poziomu interfejsu użytkownika, jak i poprzez fizyczną ingerencję w układ elektroniczny).