Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Po co odkręcać bębenek? Serwis zrobisz bez ściągania bębenka z koła, wystarczy odkręcić wewnętrzną bieżnię bębenka aby zewnętrzny korpus na który nakładasz kasetę zszedł z łożysk wewnętrznych i masz już wszystko na wierzchu. Potrzebny jest jeden klucz taki jak poniżej do odkręcenia bieżni i to wszystko. Smar może być ten sam do wszystkich elementów ŁT43, ważne aby zapadki były skąpo posmarowane tym smarem tak aby się nie przyklejały do korpusu. Kierunek odkręcania bieżni jest w prawo. Jeżeli już wpadniesz na pomysł ściągania całego bębenka to bieżnię należy poluzować lub lekko odkręcić przed ściągnięciem bębenka z koła.
  3. No właśnie że nie,zmieniłem nawet uszczelki na podobne,tłok chodzi gładko.Zestaw naprawczy to 39 zeta,zaryzykuję bo to hamulec na tył.
  4. Tak, też założyłem, że serwisuje się go normalnie, dlatego zdziwiła mnie ta informacja w instrukcji i stąd też post na forum. Ale widać, że jak się chce, to można go rozkręcić i tak jak mówisz, do odkręcenia tego bębenka trzeba imbusa 15, a do rozkręcenia bębenka jest jeszcze osobny klucz. No i chyba smar do łożysk bębenka też musi być inny niż do tych łożysk w piaście? Mam motul xhp 222 i nie wiem czy nie będzie za gęsty. Dzięki za sugestię sprawdzenia bez łańcucha, zaraz to zrobię.
  5. Bo pewnie uszczelki i tłok są spuchnięte. Pełny serwis tego hamulca mija się z celem. Na allegro są Shimano MT520 za lekko ponad 400zł. Za śmieszne pieniądze będziesz miał teoretycznie bezproblemowe 4 tłoki o wiele lepsze od guide.
  6. Bo dzień coraz krótszy...
  7. Bębenek Shimano to taka sama część jak każda inna i wymaga serwisu - w internecie są odpowiednie poradniki z ładnymi zdjęciami. Tylko, że wygląda na to, że w piaście FH‑RS470 do wykręcenia bębenka potrzebny jest klucz imbusowy 15mm (?). Przed rozebraniem bębenka złożyłbym całe koło na gotowo, ale bez założonego łańcucha i nim zakręcił by sprawdzić, czy ten dźwięk na pewno wydobywa się z bębenka.
  8. Dzisiaj
  9. Co masz na myśli w tym twierdzeniu np. w porównaniu do napędu np. 2x11, mniejszą żywotność łańcucha? Główną zaletą jest zakres, acz faktycznie układ ten jest dostępny najczęściej w fabrycznej formie z korbą 36/26 podczas zalety byłyby bardziej widoczne przy 38/28 albo nawet 40/... Oczywiście to "że można" też było u mnie jedną z przyczyn - czy to objaw kontrarianizmu Coś w tym jest natomiast kwestia ograniczenia maksymalnej wielkości blatu w mtb istniej. W części przypadku można spróbować pewnie np korbby z cl 55 zamiast 52 (Mx120) by coś większego wcisnąć...
  10. Serwis piasty wziął się od tego, że na ostatniej jeździe przy wysokich prędkościach bez pedałowania zaczął się wydobywać bardzo głośny, metaliczny i powtarzający się hałas z okolic bębenka. Jak kręcę korbą to nie ma tego problemu, czasem jak trochę przekręcę korbę to też odgłos zanika. Dlatego też od razu chciałem dobrać się do bębenka bo pomyślałem, że to może być brak smaru w łożyskach lub coś innego jest tam nie tak, ale zaskoczyła mnie informacja, że wg. producenta tego bębenka się nie powinno rozbierać tylko wymieniać w razie problemów, czyli domyślam się że to co tam jest powinno wytrzymać dłużej niż rok w normalnych warunkach. Przy braku tej kulki zacząłem zakładać że uszkodzenie bębenka jest bardziej możliwe. PXL_20250914_095035735~4_1.mp4
  11. Niektórzy pakują się w domu i wtedy spakowane sakwy dopiero niosą do roweru Masz np. gdzieś nocleg to sakwy zabierasz do hotelu/domku, a rower grzecznie stoi na zewnątrz. Zajeżdzasz gdzieś, przypinasz rower, ale nie chcesz zostawiać niezabezpiedczonych załadowanych sakiew, to bierzesz ze sobą. Wtedy trza paczeć na ergonomiczny montaż i demontaż. Są też sakwo-plecaki. Nawet takie podwójne co po zdjęciu z roweru łączysz i masz jeden plecak. Wtedy zakładasz i idziesz dalej. Funkcja przydatniejsza niż się może wydawać. A no i trzeba się pogodzić z tym, że jednak jakieś już dobre i przemyślane sakwy to drogi temat.
  12. W tych POCach przejechałem w czerwcu transalp i były w porządku. Nie przeszkadzały w kręceniu, nie trzeba było ich poprawiać, nigdzie również mnie nie obtarły. Kwestia tylko dobrego dobrania rozmiaru, bo na początku mogą się wydawać lekko za ciasne ale kilku jazdach są już idealnie dopasowane. Przynajmniej tak było w moim wypadku.
  13. Sprawdziłem. Zależy od wymiarów ramy i ile większa/mniejsza będzie zębatka. Więc komplet zębatka + łańcuch trzeba założyć.
  14. Pierwszy raz w życiu wymieniam tylna przerzutkę, więc może robie coś źle. Stara się rozsypała, w jej miejsce kupiłem Tourney TY300B. Hak przykręcony + dodatkowa śrubka, ale łańcuch spada z górnego kółka przerzutki co powinno być widać na foto (łańcuch jeszcze nie spięty). Jak to ustawić żeby wszystko działało?
  15. Z tych podesłanych to bym może zwrócił uwagę na Stevensa. Ale masz budżet który pozwala myśleć o nowym sprzęcie: Rower szosowy SENSA Giulia GF Comp | CentrumRowerowe.pl Rower szosowy SENSA Giulia GF Comp | CentrumRowerowe.pl Szary i czerwony. Sensa to marka , która ma świetną relację cena/osprzęt. Masz tu najnowszy napęd s.105 2x12, przyzwoita karbonowa rama, może nie tak lekka jak w Orbea i Giant, ale to już przyzwoity rower. Wymienisz opony na lepsze, a może i kiedyś koła i jest git. Rower o geometrii pomiędzy endurance, a sport. Przełożenia dość miękkie więc na góry , długie podjazdy, szczególnie te pow.10% idealne. No ale masz też to: FV23 szosa GIANT TCR 1 Carbon DISC Ultegra 2x11 S M ML L XL szosowy Mrowino • OLX.pl Tutaj masz rower z 2021/2022 z tego co kojarzę, shimano ultegra 2x11 z przełożeniami 52/36 i 11/30, czyli idealne na płaskie i pagórki. Do 10% nachylenia amator nie będzie mieć problemów z podjazdem. Rower szybki na płaskim, świetnie podjeżdża, świetnie zjeżdża, dobrze zbiera się do sprintu. Opony też bym tu wymienił na coś szybszego. Mam takiego, ale w innym kolorze i na karbonowych kołach i bardzo trudno mi się z nim rozstać. Pewnie wybierałbym między tymi Sensami i tym używanym Giantem (tutaj dla Ciebie rozmiar M/L lub L w zależności od przekroku- na stronie Gianta masz tabele). A Jak dołożysz tysiaka to jesteś blisko Orbea Orca m30.
  16. Manetka SW-M8250-IR, a także bateria do Di2, ładowarka do Di2.
  17. Najprawdopodobniej nic nie jest uszkodzone. Dużo takich bębenków rozebrałem i złożyłem, brak jednej kulki w łożysku piasty nie wpływa na pracę bębenka, co innego gdyby były uszkodzone łożyska w samym bębenku ale do tych łożysk jeszcze nie dotarłeś. W tych bębenkach to głównie zapadki pękają ale nie zgłosiłeś aby bębenek strzelał lub przeskakiwał w trakcie jazdy.
  18. @pecio ja niewiele lepiej - nieco ponad 3000 km, myślałem, że jak zepnę poślady to pod 5 k dokręcę ale z taką pogodą to 4000 będzie wyczynem....
  19. Raczej 1 założę i po co zdejmować , no chyba że tylko do przetarcia umyćia ok.
  20. Dzięki. Więc fabryczny brak kulki mógł być pośrednią przyczyną (nie ukrywam, jest to dla mnie duże zaskoczenie), a skutkiem jest najprawdopodobniej uszkodzony bębenek. Serwis łożysk piasty nic nie dał. Skoro Shimano nie przewiduje serwisu bębenka, to chyba bez uszkodzenia nie powinno być potrzeby, żeby go rozbierać razem z piastą przy serwisie.
  21. Collage (bo forum zamienia kola-ż w kolarz ) ostatnich zakupów: dekielek sterów, uchwyt komputera i korki kierownicy od Extralite, podkładki sterów Pro UD carbon i zaciski hamulcowe. Aluminiowa Emonda waży obecnie 7,27 kg 🤘
  22. dzięki za poradę ;), Powoli dopada mnie starość, nie chce mi się zdejmować sakw z bagażnika .
  23. I chyba w obecnych realiach to trzeba zaakceptować... Po to mamy forum, aby wymieniać się doświadczeniami, a nie bazować wyłącznie na marketingu i kartach katalogowych oraz błądzić po ezoterycznych rozwiązaniach. MTB XC na Shimano, będą mieć w większości napęd 1x12 z kasetą 10-51. I patrząc przez pryzmat kosztów, to tylko wymiana przedniej zębatki na większą/mniejsza jest alternatywnym rozwiązaniem. Jak @marcin_ostrów pisał, zębatka 38T to może być nieosiągalne. Jak wejdzie 36T to obecnie jest luksus... Wziąłem pierwszą lepszą ramę np. Accenta. Karbon: max 36T, do ALU: 34T to max co wchodzi. Widze że korby Shimano 6100/7100/8100 mają system Direct Mount, aby tymi zębatkami żonglować, bez odkręcania garści śrub. Mam pytanie co z łańcuchem - jeden pasuje, czy do każdej zębatki musi być o innej ilości ogniw ?
  24. @spidelli kreujesz się na prekursora....😉😁 głównego nurtu upalaczy , statycznych wewnątrz lokalowych stręczycieli chomików ? Ja w tym "otwarciu" sezonu polowań na gryzonie będę miał duuuuuużo do zrobienia. Sezon miałem mega kiepski ledwo zrobiłem TYLKO 2000 km w realu . . Totalna tragedia. Jakby co to już dysponuję apką pt. " Pościg za wielbłądem " .
  25. U mnie ciągle się coś kręci w chomiku. Rouvy dla mnie już temat zamknięty <🐪 bo "darmo" to dobra cena 🤣
  26. Czyli jakiś fitness, zwany też grawelem z prostą kierownicą. Marin Muirwoods to dobry kierunek. Popatrz jeszcze na Marin DSX 2, Cube Nulane ONE, Kellys Soot 20. Cube występują w wersji FE czyli Fully Equipped, czyli z błotnikami, oświetleniem, bagażnikiem i stopką czyli wszystkimi niepotrzebnymi "zwiększaczami wagi" 😁
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...