Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Polygon Heist X7 za 3499 zł. https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-polygon-heist-x7
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
elkaziorro odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Przeglądam archiwa i aż się za głowę złapałem. Od dłuższego czasu miałem wrażenie, że jestem śledzony i oto dowód - drony złapane przypadkowo na zdjęciu. Wyglądają na takie z działu kadr, wysłane w celu sprawdzenia, czy na urlopie na pewno odpoczywam, a nie robię np. remontu mieszkania - jak na prawdziwego Polaka przystało. -
uzurpator obserwuje zawartość → [Korba] Ciężko obracająca się korba
-
Korba ma się nie kręcić bez pedałowania. Jeżeli to robi, z dowolnego powodu, to jest grubo patologiczny stan.
- Dzisiaj
-
[platformy spd] Jakie są wasze doświadczenia w e-bike?
Brukiew_Niepospolity odpowiedział tsharek → na temat → Sprzęt rowerowy
A jakie, jeśli można wiedzieć? -
[Korba] Ciężko obracająca się korba
Brukiew_Niepospolity odpowiedział mlody770 → na temat → Napęd rowerowy
Jakby wolnobieg był wadliwy, to byś czuł duży opór po prostu kręcąc szybko korbą. Jak ci się korba obraca po zakręcenie, to może to znaczyć, że, uwaga, obracające się koło napędza ci łańcuch. A to oznacza, że wolnobieg się "klei" i to jest akurat oznaka problemów. Jak się korba nie obraca - to nie jest to żaden problem, łańcuch sam z siebie, nie napinany korbą, nie będzie się zbyt dobrze obracał, nagle walczysz z napinaczem i wolnobiegiem. I tyle, ten układ nie jest zaprojektowany pod "swobodne obracanie się" do przodu bez przyłożenia siły, na najniższym przełożeniu jak sobie kręcisz w powietrzu, to coś może jeszcze poleci, bo nie zmienia się gwałtownie przyłożona siła (nie spada nagle poziom napięcia całego układu), na wyższym - by korba leciała szybko, nawet w powietrzu, trzeba przyłożyć dużą siłę, nagle tej siły nie ma i napięty układ działa jak sprężyna, hamując korbę. -
Cześć, Pomóżcie mi proszę w wyborze roweru. Na razie zastanawiam się nad zasadnością wymiany Trek Domane SL5 (2017) i Giant Defy Advanced 2 na: Trek Émonda SLR 2021 lub Madone SL7 Gen 8. Chciałbym zyskać trochę więcej prędkości średniej i lepsze tempo na podjazdach. Jeżdżę głównie w terenie pagórkowatym (woj. Świętokrzyskie), czasami wybieram trasy bardziej „górskie” w Górach Świętokrzyskich. Moje wątpliwości: Czy lepiej mieć topową wersję ramy SLR, ale w modelu, który nie jest już produkowany? Ile realnie zyskam na prędkości, jeśli wybiorę aero Madone? Czy zmiany w Émondzie w kierunku poprawy aerodynamiki są rzeczywiste, czy to marketing? Czy sensowne byłoby w mojej sytuacji kupienie Émondy z kołami o stożku 50 mm?
-
[Licznik/nawigacja] IGPsport BSC300T czy iGS630S
keltu odpowiedział Tabalan → na temat → Akcesoria rowerowe
Regularnie kupuje na Ali i od dawien dawna nawet nie widziałem możliwości wysyłki przez PP. -
Zarejestrował się nowy użytkownik: TobiaszAS
-
[Piasty] Zamiennik piasty Shimano FH-MT401
leejoonidas odpowiedział scartout → na temat → Koła rowerowe
No jak to co się popsuło? Przecież napisał że lockring, prawdopodobnie ukręcił gwint lub wpust. Co mogło się następne zepsuć to zapadki, w tej piaście są najbardziej parszywe zapadki jakie Shimano stosuje w swoich piastach i nie można ich dokupić. Łożyska, ale to jest elementem eksploatacyjny i w miarę prosty i tani w wymianie. Budżet 200 złotych na nowe koło to za mało, gdyż to jest piasta na bębenek microspline + tarcza montowana na centerlock + mocowanie koła 135mm qr. Znajdźcie mi koło z taką piastą za 200 złotych? Warto zastanowić się nad zakupem tej samej piasty lub poszukać innej lepszej. Na OLX jest piasta DT Swiss hybrid za 299pln-ów, ma gr 135mm, centerlock i microspline. https://m.olx.pl/d/oferta/piasta-tylna-dt-swiss-hybrid-micro-spline-qr-center-lock-32h-024-012-CID767-ID14hHl6.html -
Te filmiki pokazują akurat najłatwiejsze przypadki. Przedni widelec akurat łatwa opcja. Tył z pierwszego filmiku z tym fullem też łatwizna jeśli powierzchnia montażowa pod hamulec trzyma wymiar, na górnych widełkach dobrze widoczny jest prześwit pomiędzy tarczą a klockami. Gorzej jest z niektórymi przypadkami jak jest zacisk na dolnych widełkach i również flat mount z tyłu też jest upierdliwym rozwiązaniem często więcej czasu zajmuje ustawienie tego.
-
[Piasty] Zamiennik piasty Shimano FH-MT401
KSikorski odpowiedział scartout → na temat → Koła rowerowe
Cała ta piasta jest dostępna na aliexpress za 62zł. W polskich sklepach po około 180zł, na bike-discount 100zł + 25zł przesyłka. Jeśli obręcz i zaplot są bez zarzutu to kupić piastę-dawcę i przełożyć całe wnętrzności piasty. Korpus jest w praktyce niezniszczalny. Wciąż nie rozumiem co się "rozsypało". Bębenek ma luzy? Oś jest pogięta i się nie kręci? Kulki z łożysk wypadły? Korpus jest w zasadzie niezniszczalny, więc najbardziej zasadną drogą naprawy moim zdaniem będzie przełożenie kompletu wnętrzności piasty. Oryginalne łożyska do niej są po 13zł na allegro. To naprawdę jest łatwa w serwisie piasta. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
dfq odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo melexem czy rowerem ? -
Jest. Szukasz problemów tam, gdzie ich nie ma.
-
[Licznik/nawigacja] IGPsport BSC300T czy iGS630S
smw44199 odpowiedział Tabalan → na temat → Akcesoria rowerowe
Przy zakupach spoza UE, jeszcze sie zdarza, bo czasami w ogłoszeniu jest nawet napisane, że opłata nie uwzględnia VAT. Do tego jak dostarcza PP dochodzi 8zł opłaty manipulacyjnej -
[Licznik/nawigacja] IGPsport BSC300T czy iGS630S
keltu odpowiedział Tabalan → na temat → Akcesoria rowerowe
Nie doliczą VAT już od bardzo dawna na Ali doliczany automatycznie do finalnej kwoty, wyjątkiem są zakupy powyżej 150 EUR ale wtedy cena jest pomniejszona o VAT. -
Jak nie znajdę tego w Polsce, to pewnie kupię tą ofertę..
-
[Licznik/nawigacja] IGPsport BSC300T czy iGS630S
smw44199 odpowiedział Tabalan → na temat → Akcesoria rowerowe
Nawet jak VAT doliczą to wyjdzie poniżej 600zł👍 -
[Piasty] Zamiennik piasty Shimano FH-MT401
uzurpator odpowiedział scartout → na temat → Koła rowerowe
Już nawet nie chodzi o ten milimetr czy dwa. W praktyce wszystkie* piasty z "małym" kolnierzem mają średnicę otworów 44.5mm a z dużym 58mm. Zmieniając piastę na taką z identycznymi wymiarami innego producenta to jest w praktyce plug and play - róznice w długościach szprych wychodzą ~0.5mm. Ostatnio nawet wymieniałem piastę pod 10 rzędowe kasety na taką pod 11 rzędowe ( tzn z bębnem szerszym o 1.8mm ) i też podesżło bez zająknięcia. *z którymi się spotkałem -
zekker obserwuje zawartość → [Kompatybilność bębenka] piasty DT Swiss 11s z kasetą shimano ultegra 11s R8000
-
[Kompatybilność bębenka] piasty DT Swiss 11s z kasetą shimano ultegra 11s R8000
zekker odpowiedział kedzior84 → na temat → Napęd rowerowy
Jeżeli na kole ma siąść szersza kaseta, to lepiej mieć szerszą piastę niż żeby łańcuch lub kaseta szorowały ramę. Założenie krótszych końcówek może nie być potrzebne, czy wręcz nawet zaszkodzi. Inna kwestia, że jak się piasta poszerzy od strony bębenka, to się całość przesunie w stronę tarczy hamulcowej, do sprawdzenia czy nie będzie problemu z regulacją zacisku. Obręcz względem osi ramy też będzie przesunięta. Rama raczej bez problemu da się mocniej rozchylić i szersza piasta wejdzie. -
-
uzurpator ma rację. Teoria teorią, a w praktyce jak ten milimetr czy dwa będą szprychy w kole wystawały, to nic złego się nie stanie. Ale przy takim budżecie i takim segmencie kól, to kup coś dowolnego na allegro, pełno tam kół w cenie do 200zł, wskakuj na rower i jedź dalej
-
uzurpator obserwuje zawartość → [Piasty] Zamiennik piasty Shimano FH-MT401
-
[Piasty] Zamiennik piasty Shimano FH-MT401
uzurpator odpowiedział scartout → na temat → Koła rowerowe
W TEŁORJI. W praktyce - prwie każda piasta z wysokimi kołnierzami podejdzie. Trenowane wielokrotnie. -
Zarejestrował się nowy użytkownik: kotekturek
-
Tak, amor jest i triple triangle też robi robotę 👍Obydwie gumy o szerokości 2,4.
-
- Wczoraj
-
No i to był pewnie ten klasyczny, ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Te stare skrzynie faktycznie potrafiły być trwałe, ale generowały większe straty mocy i wyższe zużycie paliwa (właśnie poprzez to sprzęgło, miały też mniej biegów niż obecne), no i nie dają one sztywnego połączenia silnika z kołami (co do zasady). Ja taki automat rozpoznam z daleka bez obracania głowy, gdy jedzie po osiedlu. To charakterystyczne mielenie, jak ślizganie sprzęgła. Do komfortowej jazdy może i dobre, dla aktywnego kierowcy nie za bardzo.
