Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. No to u mnie zasłynął ze skuteczności. Miałem problem z opadającą sztycą w poprzednim rowerze, pasta nie pomogła a po Mariposie siedziała jak zabetonowana. Teraz zastosowałem w drugim rowerze i też wszystko ok.
  3. W celu poszukiwania odpowiedniej konfiguracji dorwałem rower szosowy, swoją drogą ciekawe co to za model, bo niestety jest przelakierowany... Ogólnie chciałem przetestować temat baranka - zakochać się lub znienawidzić. Zrobiłem przejażdżkę próbną - 18 km i chyba znalazłem rozwiązanie na cierpnące dłonie, niestety nie jest to magia baranka, tylko odpowiedni dobór geometrii roweru. Na tym rowerze dłonie cierpły mi już po 5 kilometrach, na fitnesie po około 25 - 30 km a wcześniej miałem rower trekkingowy i tego efektu praktycznie w ogóle nie było. Zacząłem się temu przyglądać, robić pomiary i na tej podstawie wnioskuję, że jestem za gruby na na tak leżącą pozycję na rowerze (ogólnie mam "lekką" nadwagę), im bardziej leże, tym bardziej obciążam dłonie i stąd to cierpnięcie. Oczywiście mogę się mylić, ale wydaje mi się to prostym logicznym wnioskiem.
  4. @Amator123. Jak złożysz siedzenia, to może wejdzie, ale raczej do kombi. Swój mam w piwnicy (co prawda od innego modelu), ale nie mierzyłem - ewentualnie w okolicach weekend'u mogę sprawdzić, o ile do tego czasu nie kupisz. Zresztą w sklepie też ktoś może zmierzyć, zadzwoń i zapytaj.
  5. @KrissDeValnorByłem mało precyzyjny - chodziło mi o zmianę przełożeń pod obciążeniem podczas jazdy pod górę. Mogę jakoś edytować tytuł?
  6. Dzisiaj
  7. Przecież tu nie ma żadnej filozofii - jedziesz po płaskim, i jak cię nie ściga sfora psów, to nie ciśniesz z pełną mocą w momencie zmiany przełożenia (przynajmniej ja tak mam, ale widzę, że nie tylko ja). Po prostu siedząc na siodełku i mając rozsądną kadencję, nie trzeba bardziej dociskać, bo korba prawie sama się kręci, a zmiana jest stosunkowo krótka. Na podjazdach bywa różnie - te łatwiejsze i bardziej przewidywalne nie wymagają zmian pod obciążeniem, a terenowe z rosnącym nastromieniem już tak, chyba że się poddamy i pchamy Pytanie właściwie do osób z nawykiem częstych zmian pod obciążeniem, głównie zawodników, bo zamulającego i cisnącego kapuchę Stefana nie liczę, choć może nie jeden napęd zajechał i nie jeden wózek wygiął...
  8. Spodnie spadały, kupiłem pasek. Ale waży ponad dwa kilo, chyba jeszcze szelki muszę 🤡
  9. Sugeruje nie mieszac jednoblatu mtb, z 3x szosowym gdzie mamy przednie przerzutki 😉
  10. Prawda jest taka, że przeciety oplot, podklejenie od dołu, ta opona bedzie sie najbardziej wycierać w okoliculy dziury. A jak ta dziura bedzie duża i chętna do chwytania kamyków, to smietnik.
  11. Oczywiście czytałem, niestety autor nie wymieniał korby na jednorzędową
  12. Używam Sigmy, kupiłem za stówkę na Amazonie. Wpina się w pasek więc jak padnie pasek, można wymienić i jechać dalej.
  13. Przydaś do pstrykania, stara a6000 idzie na emeryturę, wiele zdjęć zrobiła i dalej będzie robić przez potomnych 🫠😉 Pozdrow'er 😘
  14. Dziękuję wszystkim Wam za propozycje. fajny ten Cube, ale troszkę obawiam się sztywnego widelca z przodu. Dojazd będę miał czesciowo po kostce i po płytach Yumbo, więc nie wiem czy mnie nie wytrzęsie. Wiem, że rower przez to jest lżejszy, no ale coś za coś. czy Cube ma coś godnego polecenia z przednim amortyzatorem w tym zakresie cenowym? dzieki
  15. Też na wiosnę. I na lato. Stwierdziłem że się przydadzą bardziej przewiewne buty. 2 jazdy próbne już zaliczone. Na razie powiem tyle że ok, ale Freeridery Pro jakoś wygodniejsze.
  16. Siema chciałbym rower do mniejszych dropów, jazdy po lesie i chop. myślałem o takim ale nwm czy będzie dobry bo niezbyt się znam ale wydawał mi się spoko https://www.olx.pl/d/oferta/specialized-status-2-2014-CID767-ID17QlmG.html?reason=observed_ad jeśli nie to czy w ogóle da się kupić taki rower do 3k? jak tak to jaki polecacie?
  17. Coś długo wyczekiwanego! 🙂
  18. Z tym nie polemizuję, zmniejszenie nacisku na pedały w momencie zmiany przełożenia faktycznie powoduje ze biegi płynniej i z mniejszym oporem wchodzą, natomiast jest tez polecana taka technika żeby dobrać odpowiednie przełożenie jeszcze zanim zacznie się podjazd. Tyle ze to nie zawsze działa, bo jak podjazd jest długi, dochodzi zmęczenie, więc trzeba dalej zmieniać już w trakcie poodjeżdżania. I można to robić na miękko czyli "puszczając nogę z gazu" na ułamek sekundy, albo na twardo, czyli nie puszczając - przy czym z własnych doświadczeń używania M8000 wychodzi ze nawet bez zmniejszenia nacisku biegi wchodzą płynnie i bez problemowo.
  19. Tu masz nie lada kompendium.
  20. Nikt mnie nie przekona, że zmiana pod obciążeniem jest bez wpływu na trwałość napędu. W to, że się da i że nie jest to tak bolesne jak dawniej - wiem, wierzę. Ale o ile nie wymaga tego sytuacja na trasie - nie ma mowy abym zdecydował się zmienić podejście opisane tutaj, jako "odpuszczenie". Nogi same w chwili kliknięcia na manetce ćwierć czy tam pół obrotu korbą robią z kadencją taką samą, ale o włos mniejszą mocą. Wytracenie prędkości jest nieodczuwalne a napęd na 100% jest za to wdzięczny. Zawsze i wszędzie, nawet pomimo zapewnień producenta, że tak się da.
  21. Według DT Swiss mały serwis można zrobić samemu, ale "duży" (200 godz.) tylko w autoryzowanym serwisie DT Swiss. Nie dostarczają instrukcji na swojej stronie. Tutaj mam niespodziankę, szukałem nabijaka po numerze FWTXXXXXXXX013089S i na google wyskoczyło mi to: https://sportszone.ch/media/pdf/4a/79/26/73cf5e35b325e1698614d330b2256dde302-016-435774-100_03v3gDD7Hiq5zr5.pdf To jest pełna instrukcja serwisowa do dużego serwisu Warto sobie pobrać, bo sportszone.ch może to usunąć ze swoich zasobów. Na tym koniec dobrych informacji, bo jak zerkniecie jakie niestandardowe narzędzia (strona nr 9) trzeba mieć, to nie ma sensu się za to zabierać. Pomijając dostępność takich narzędzi, koszt na pewno przewyższy opłatę za serwis (https://www.dtswiss.com/pl/wsparcie-techniczne/kontakt/ceny-napraw-pl#Zawieszenie).
  22. rower odbierałem całkowicie złożony, tak więc kartonu nie dostałem ;]
  23. Bo Opactwo w jesiennym słońcu
  24. Dzień dobry, chciałbym zamontować korbę CUES FC-U4000 42T do roweru Madani Cabrero, czy technicznie uda się to zrobić? Można to jakos sprawdzić? "Na oko" wydaje mi sie że profil ramy może uniemożliwić taki montaż, ale nigdy nie miałem takiej korby, może jest ona inaczej wyprofilowana...? Będę wdzięczny za podpowiedzi.
  25. Bo rower, barierki, drzewka i mgiełka pomiędzy dwoma Sanktuariami w Krakowie z rana.
  26. https://www.bike-discount.de/en/hoheacht-amola-roko-3 https://www.bike-discount.de/en/kettler-scarpia-fs1-ltd-750 https://www.bike-discount.de/en/kettler-quadriga-duo-cx12-fs-suv https://www.bike-discount.de/en/kettler-quadriga-duo-cx12-fs-suv-1250-w-battery
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...