Skocz do zawartości

Dokumosa

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    11 134
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana Dokumosa w dniu 8 Grudnia 2021

Użytkownicy przyznają Dokumosa punkty reputacji!

3 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Zenek
  • Skąd
    Wałbrzych

Ostatnie wizyty

9 606 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Dokumosa

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Conversation Starter
  • Od roku
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka

Ostatnio zdobyte

2,3tys.

Reputacja

3

Trafne odpowiedzi

  1. Lejesz olej, delikanie ruszasz tłokiem góra/dół, ściągasz tłok na skrajne dolne położenie, sprawdzasz czy trzeba dolać oleju...
  2. Wlać tyle żeby było dobrze. Lustro oleju (po "odpowietrzeniu" tłumika powrotu) ma sięgać dolnego oringu tłumika kompresji. Trzeba sobie wymierzyć na jakiej głębokości ten oring się znajduje (suwmiarka, patyk itp.).
  3. MC czy TK to jednak otwarta kąpiel. Tam nie ma separcji powietrza od oleju.
  4. W tymlch amortyzatorach masz shaft sprężyny powietrznej skręcony na sztywno z dolnymi goleniami więc jako takiego luzu jałowego nie ma prawa być. Jeśli w tłumiku jest mało oleju może być podobny efekt ale nie taki, że skok zupełnie jałowy.
  5. Full service to: 00.4315.032.632 A jak chcesz same uszczelki kurzowe i gąbki pod serwis 50h to: 00.4318.045.003
  6. W rebie skok zmienia się wymieniając air-shaft. Nie da się tego ogarnąć tokenami. Bottom-less tokens służą do zmiany objętości komory powietrznej co ma wpływ na progresję amortyzatora (im mniejsza objętość tym charakterystyka pracy mniej liniowa). Element pokazany na foto powyźej to "bump stop" czyli krańcówka dla odbijnika.
  7. Mam na myśli, że część stojaków łapiących za sztycę czy ramę przestaje być stabilna jak się zmieni środek ciężkości po zdjęciu np. koła.
  8. Wszystko można. Jak masz tylko możliwość złapania roweru tak, żeby się nie przekręcał szczególnie po zdjęciu przedniego koła to nawet demontaż widelca wielkiego sensu nie ma.
  9. 15WT się kompletnie nie nadaje. Jeśli z tym olejem tłumik w ogóle pozwala płynnie się ugiąć i wrócić widłowi to na 100% jest coś źle poskładane. Do tych tłumików ludzie leją 5WT czasami 7,5 max. No i zapewne jest gdzieś nadal powietrzne.
  10. Z imbusem trzeba jeździć SLXów M7000 już nie kupisz. A 7100 będzie powodować kolizję z manetkami (jeśli są starsze niż X100).
  11. Jeszcze są dwue kwesie do rozwiązania: - nośność samego roweru (w tym koła) - owszem są wyprawowe o nośności np. 140kg ale z założniem że bagaż rozłożony jest równomiernie (część na przednim bagażniku) - środek ciężkości przesunięty mocno do tyłu - rower nie podjedzie pod górę bo będzie tendencja do odrywania się przedniego koła od podłoża (przewrotka, przeciążenie tyłu) i nawet na płaskim docisk przedniego koła może być niewystarczający do zachowania sterowności takiego wynalazku. IMHO trzeba pomyśleć o tandemie.
  12. Ja mam (a własciwie miałem) stampy 2 i 3 ale zestaw naprawczy do nicb droższy niż mzyrhy 926, które pod żadnym względem nie ustępują cranką trzymaniem a przewyższają łożyskowaniem.
  13. W wersji gold nie byłoby tego problemu. W silverach już po pierwszym użyciu pod światło widać rysy a widziałem ich całkien sporo, serwisowanych systematycznie gdzie ta caarna powłoka oblazła odsłaniając stal (która w dodatku rdzewieje). W gold golenie są aluminiowe i anodowane. Jest to znacznie trwardze niż stal. Twarda powłoka anodowa na alu to korund (Al2O3). Z korundu robi się m.in. tarcze do cięcia stali. Tłumika na serwisie zerowym, jeśli działa on prawidłowo, nie dotykaj. Tylko serwis olejowy dolnych goleni, smar pod górne wargi uszczelek kurzowych. Jak amortyzator nowy to golenie dolne wystarczy wypłukać izopropanolem i pozwolić wyschnąć. Uszczelki pod śruby zgodnie ze sztuką powinny być nowe każdorazowo. To koszt 1-3zł/szt.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...