Skocz do zawartości
detonator

[ serwis ] Rock Shox Revelation U-TURN AIR

Rekomendowane odpowiedzi

detonator

Witam

Chciałem się podzielić instrukcją serwisowania w/w amortyzatora. Może komuś się przy.
Komorę Air, serwisowałem pierwszy raz, miałem przed tym sporo obaw, nie mniej jednak zachęcam do samodzielnego majstrowania, bo może to sprawić radość, a co najważniejsze-pozwoli zaoszczędzić parę PLN :thumbsup:

Podczas serwisu pamiętajcie o:
- jest więcej niż pewne, że olej się gdzieś rozleje :confused:
- okulary ochronne wskazane ( ja nie miałem i rozpyliłem sobie przez przypadek rozpuszczalnik do oka )
- staranne złożenie wszystkich części
- dbałość o szczegóły
- duża ostrożność przy sprężynie Dual-Air ( lekkie porysowanie rurki wentyli lub tuby, może grozić utratą szczelności )
- nie jest konieczny olej 15 W, do wszystkiego może być 5 W

Zapraszam do galerii
https://photos.google.com/share/AF1QipOmAeZl-26C8rMlfu454Q-cQTnne-QQryI2bm8aURPsGq523BIGOBo1jjd7CxYd_A?key=bDdTczNyZ21SQ1ZSRjdxY1luQjBJeFl2WVBWaldB

Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane, pomoże nam to wszystkim :thumbsup:

Edytowane przez mrmorty

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shotgun

Nie zauwazylem czy bylo

- do komory powietrznej od gory,5-7ml oleju

- bardzo dokladne sprawdzenie segera 9mm przed ponownym zalozeniem /komora powietrzna od dolu/,zalozylem 8mm i duzo lepiej trzyma,oryginalny scielo i widelec sie zlozyl..

- uszczelki kurzowe spokojnie da sie wyjac i wlozyc,a o wiele dokladniej zaklada sie wtedy gabki

- gabki jak zasyfione mozna umyc i zalozyc odwrotna strona

- ze smaru RSa PitStopa zrezygnowalem poniewaz fatalnie sie trzyma,smarowalem Orapi marine grease

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
detonator

Nie zauwazylem czy bylo

- do komory powietrznej od gory,5-7ml oleju

- bardzo dokladne sprawdzenie segera 9mm przed ponownym zalozeniem /komora powietrzna od dolu/,zalozylem 8mm i duzo lepiej trzyma,oryginalny scielo i widelec sie zlozyl..

- uszczelki kurzowe spokojnie da sie wyjac i wlozyc,a o wiele dokladniej zaklada sie wtedy gabki

- gabki jak zasyfione mozna umyc i zalozyc odwrotna strona

- ze smaru RSa PitStopa zrezygnowalem poniewaz fatalnie sie trzyma,smarowalem Orapi marine grease

 

- między kolejne uszczelnienia w komorach powietrznych, dawałem po kilka mililitrów oleju

- seger o którym mówisz u mnie siedzi ciasno i pewnie

- można je wyjąć, jednak i bez tego da się je dobrze wyczyścić i poprawnie założyć gąbki

- moje gąbki były w miarę czyste dlatego ich nie wykręcałem na drugą stronę

- dobrze wiedzieć, że smar RS jest do bani. Ja używam Motorexa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nax

brawo, ładnie opisane ;)

Lepiej można by już tylko na filmie :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
karolus555

Przyda się z pewnościa ; d

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Paweel

A ja dorzucę, że te gąbeczki najlepiej czyścić w wodzie z płynem do naczyń, potem wypłukać i wysuszyć. W skiteamie słyszałem, że czyszczą brunoxem tylko nie wiem jakim. Ja próbowałem denaturatem to zaczęły dziwnie pęcznieć więc natychmiast wyjąłem i wypłukałem.

Super instrukcja.

A filmy też są na youtube. Użytkownik SRAMTech się chyba nazywa i tam są różne filmy serwisowe srama.

Smaru tez używam Motorex bike grease 2000

Edytowane przez Paweel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
detonator

Gąbki czyszczę właśnie w wodzie z płynem i zdaje to egzamin.

 

Co do Brunoxa DEO. Nie stosuję go, przez co najmniej 1000km od serwisu. Brunox tylko wypiera smar z pod uszczelek i rozrzedza olej w gąbkach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ramir

Czy tam gdzie dajecie smar Motorex BG 2000 można użyć smaru silikonowego CX-80?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
adi1981

Witam!

Mam od niedawna rower z tym amortyzatorem Rock Shock 26'' Revelation 409 u turn 110-140 mm, z poplockiem.

Moje pytanie do Was brzmi czy to normalne (albo choć nieszkodliwe), że ma on mały luz jakieś 2-4 mm w pionie. obojętnei czy skręcony jest an 110 skoku czy 140. towarzyszy temu denerwujące delikane pukanie. Za radą kolegi kombinowałem z powietrzew w pozytywnej i negatywnej ale to tez nie ma wpływu żadnego. Pomóżcie bo nie wiem czy reklamować. dzięki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MonoVan

jest to naturalna cecha rs, po prostu ma on tak wspaniałe gwinty aczkolwiek u mnie na 110 i 140 nic nie puka, puka dopiero jak ustawię 110< >140

 

ps ponoć jakiś koleś z wrocławia zna patent na to...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skjaatel

Adi, miałem identyczne objawy. Okazało się, że to wada fabryczna goleni dolnych i amor został wymieniony na nowy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andrew

skjaatel - adi pisze o luzie w pionie, więc problem nie leży w goleniach dolnych. Winna jest wada air-uturna

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bodzio12

A przykładowo jak mam amorek co ma 100mm skoku to ile powinno byc oleju ?Bo instrukcji nie moge znaleśc za bardzo.Mam Rst Megaane .??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jergus

Czekam wlasnie na paczke z Rvl Air u-turn 2010 wiec instrukcja w przyszlosci napewo sie przyda - DZIEKI !

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
detonator

Ciesze się, że tak wielu osobom się przydaje ta instrukcja.

Pozwala nam to, zaoszczędzać pieniążki ale i co ważne, rozwijać zdolności manualne :thumbsup:

 

W razie pytań, proszę pytać śmiało, a postaram się odpowiedzieć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jasiux

Thx, zapisuję :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość figaro2009

jeżeli mogę podepnę się do tematu ;)) Zajmuje się ktoś Serwisem Foxa ( 32 RL ) ? Odp. Prosił bym na priv

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mathiu

Witam posiadam też amortyzator Rock Shox ale Recon

Zastanawiam się nad porządnym serwisem. Z tego co zauważyłem moje uszczelki kurzowe zbierają brud ale już nie jest pierwszej jakości. Mam zamiar wszystko wyczyścić posmarować i wymienić uszczelki. Dlatego moje pytanie czy mogę kupić zamienniki uszczelek kurzowych np http://www.serwis-agd.com/galerie/s/simmering-30x52x13-amica_2374.jpg czy lepiej dać już te 120zł na oryginalne?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
detonator

Ja bym chyba nie ryzykował i dał oryginalne.

Co do ceny natomiast,to widziałem tańsze niż 120 zł, tylko nie pamiętam gdzie :teehee:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mathiu

Ja znalazłem najtaniej tutaj http://www.velotech....atorarecon.html to już jest najniższa cena na rynku czy da się jeszcze jakąś lepszą okazje złapać?

 

durnykot cytowałem tylko połowę poprzedniego posta....

Jak już się troszkę naszukałem najtańszych uszczelek kurzowych do amortyzatorów Rock Shox o goleniach 32mm to podzielę się z innymi. Cena to 69zł w bikestacja oraz centrum rowerowym.

Mam jeszcze jedno pytanie, bo skoro komora powietrza trzyma powietrze, to warto wymieniać uszczelki?

Edytowane przez durnykot
pkt 2i

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
detonator

Mathiu, moim zdaniem nie warto :thumbsup:

Jest takie przysłowie: nie ruszaj kupy jak nie śmierdzi... I jak bym się tego trzymał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Grzegonz

Zamiast smaru który dałeś na uszczelki można dać wazelinę, testowane w amortyzatorach wszelkich zastosowań i firm, moim zdaniem jest lepszy od judy buttera. Napis na ladze schodzi Ci dla tego, że nie masz dostatecznego smarowania w goleniach dolnych, następna zejdzie anoda. Musisz częściej robić serwis - jak sam zauważyłeś zdjęcie dolnych lag, wyczyszczenie z brudu, nasączenie gąbeczek olejem i posmarowanie uszczelek zajmuje chwilę. Masz dobry amortyzator warty troszkę pieniędzy to dbaj o niego lepiej, posłuży dłużej i będzie lepiej działać :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
krzychu22

Mam pewien problem z revelation'em 409 z 2009, mianowicie wycieka mi olej oraz powietrze wokoło wentyla na pokrętle od u-turn'a. Nie jest to ogromny wycieka, ale się poci szczególnie jak wcześniej amortyzator jest odwrócony(koło w górze). Dodatkowo mam wrażenie, że ma mniejszy skok jak był nowy, słyszałem że może to być za duża ilość oleju, ale skąd by się wziął jak nie dolewałem. Czy jestem sam w stanie to naprawić przy okazji robiąc ogólny serwis(jedyna przygoda z amorkami to sprzężniowce z kardridżami olejowymi). Jaki byłby ewentualny koszt serwisu w profesjonalnym serwisie lub koszty potrzebnych materiałów(olei, smarów, itp.) Z góry dzięki za odpowiedz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
detonator

Możliwe, że to uszczelka.

Zanim oddasz do serwisu, to rozbierz go sobie, może akurat zrobisz to sam :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
krzychu22

Tylko się obawiam że go nie poskładam. Bardzo się różni od tego Twojego co robiłeś foto serwis. I czy uszczelki mogę kupić w zwykłym sklepie z origami czy potrzebny mi będzie zestaw naprawczy taki jak ten:http://allegro.pl/rock-shox-air-service-kit-reba-recon-revelation-i1946454447.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Quickee
      Przez Quickee
      Witam!
      Czy rozpoznaje ktoś z państwa ten damper i czy było by w stanie określić jego firmę i model po zdjęciu?
       
      Zdjęcie dampera:
       

       
      Pozdrawiam!
       
    • Quickee
      Przez Quickee
      Witam!
      Mam zamiar kupić rower Norco Aurum 2 z 2013 roku, chciałbym się zapytać czy ten oto rower jest wystarczający dla amatora downhillu! Czy jednak polecacie inną firmę?
       
      Zdjęcie roweru:
      http://scr.hu/2gq9/mnnur
       
      Specyfikacja roweru:
       
      Rama : Norco Aurum M 26"
      Amortyzator : Rock Shox RC
      Hamulce : przód + tył Shimano SLX
      Korba : Shimano Zee m640
      Blat : Shimano zee 36 zębów 
      Napinacz : E13
      Pedały : Superstar Components 
      Przerzutka : Sram x7 type2 9rz
      Manetka : Sram x9 9rz
      Kaseta : Sram pg 9 rz nowa
      Łańcuch : Sram 9 rz nowy
      Damper : Fox VanRc 241 x76 
      Kierownica : Answer ProTaper 
      Gripy : Lizard Skins
      Koło przód : Piasta Formuła obrecz Mavic en321
      Koło tył : Piasta formula obręcz mtx
      Opony : Specialized Glutch 26x2,3
       
      Pozdrawiam!   
    • Quickee
      Przez Quickee
      Witam!
      Jestem chętny zakupić pewien rower który posiada damper X-fusion Vector RC Coil. Chciałbym po pierwsze zapytać czy ten damper wystarczy dla amatora downhillu oraz czy ta firma jest porządna? 
      Pozdrawiam!  
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.