moojmisiu Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 W moim uznaniu to opony praktycznie tylko na utwardzone drogi, w luźnym piachu jest już źle (lepiej zachowują się niektóre semisliki), w błocie też nie jest fajnie, a z dobrym oczyszczaniem to tak nie do końca - fajnie się oczyszcza fragment między środkowym a obocznymi pasami klocków, w bocznych klockach i w krzyżach błoto lubi sobie pozostać i czasem nawet zaschnąć. Na 1400 km przebiegu miałem już 3 flaty, z czego dwa po kolcach akacji i jeżyn. Na asfaltach szybko się zużywają, szczególnie opona napędowa, ale robią mniej hałasu niż conti rk czy bontragery jones xr. Raz mi wystarczy, więcej nie kupię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 23 Września 2011 Udostępnij Napisano 23 Września 2011 Jak w końcu jest z jej kierunkowością? Jeżdżę w ustawieniu obie opony (rotation)Próbowałem z odwróconą tylną oponą ale opory toczenia w terenie są dość spore. Chociaż lepiej jest podjeżdżać. Idą wtedy jak burza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 24 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2011 no ja ostatnio na próbę obróciłem tylną oponę żeby lepiej napędzała, ale nie dość, że o wiele gorzej hamuje, to jeszcze ciężej się jedzie. Zaraz zmienię na normalne ustawienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 9 Października 2011 Udostępnij Napisano 9 Października 2011 (edytowane) Czytałem że szybko sie ścierają bo są dość miekkie. Ile wytrzymają, jaka wersja i przy jakiej jeździe? Szczerze i swoje doświadczenia proszę. Edytowane 9 Października 2011 przez stefan2810 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurislawek Napisano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2012 (edytowane) Odswierze temat, mam crossmark(drut 2,1) na tyle, ustawienie rotation w kierunku jazdy(ścięte klocki), waga 82kg, cisnienie 3,0 , super na asfalcie i w terenie kręte drogi, zaniedlug jadę w trochę trudniejszy teren dużo podjazdów, zmienić kierunek opony rotation w przeciwnym kierunku do jazdy? Edytowane 21 Czerwca 2012 przez jurislawek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 (edytowane) Nie, będzie gorzej i z jazdą i z hamowaniem. @edit To samo masz napisane kilka postów wyżej Edytowane 22 Czerwca 2012 przez wojtasin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurislawek Napisano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 dzięki za info, nie będe przekładać zostaje tak jak producent zaleca, opony bardzo mi spasowały, na przodzie mam aspen, a tył crossmark, szybki zestaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2012 (edytowane) Miałem zwykłe Crossmarki, teraz jeżdżę na lżejszych exception i różnice zaobserwowałem takie: - Ciut lepsza przyczepność przy gwałtowniejszych zakrętach - Potrafi zapiszczeć przy nagłym hamowaniu na asfalcie (szybko zostawia gumę). - Po napompowaniu, balon bardziej rozchodzi się na boki. - Waga sztuki ok 490g. Zwykłe kevlarove ok 570g. - Tak samo szybka jak tańsza wersja. Edytowane 27 Czerwca 2012 przez Lumperator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airsofter Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 Jak CM zachowuje się na przodzie w luźnym piachu ? Rzuca nią strasznie czy można przetrzymać przy dobrych umiejętnościach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Franio Napisano 8 Sierpnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 Z piachem Crossmarki radzą sobie nieźle. Przetrwasz bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redbull1 Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 (edytowane) po ilu km na oko crossmarki nie mają bierznika na środku ,? bo nie wiem czy je zakładać na szosę czy coś innego Edytowane 10 Sierpnia 2012 przez redbull1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 W moim przypadku po około 1200 km bieżnik w środkowej części tylnej opony był tylko wspomnieniem. Ale ważę ponad 80 kg i opony zużywam dość szybko (no chyba, że conti travel contact, te to mi się chyba szybciej znudzą, niż zużyją). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redbull1 Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 no ja waże 70 więc myślę ze więcej wytrzymają a jak trzymają w zakrętach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczav Napisano 11 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2012 Mam Crossmarki 2.1, wersja na 29era. Obie ustawione w tym samym kierunku. Moja waga 85-90kg. Przejechałem na nich ok 4000 km. Tylna ściera się odczuwalnie szybciej, po 3500 km zamieniłem je stronami. Są to dobre opony na asfalt. Jak na opony terenowe są dość szybkie i łatwo się rozpędzić. W lesie kiedy jest sucho nie mam do nich zastrzeżeń - są szybkie, mają przyzwoitą przyczepność, dobrze biorą zakręty. Jeśli chodzi o odporność na przebicia moim zdaniem sprawują się bardzo dobrze. Kilka razy przebiłem tylną dętkę, ale wynikało to zwykle z niedopompowania i miało miejsce na krawężnikach Lubię strome zjazdy napakowane kamieniami i czasem po ostrym przejeździe naprawdę byłem zdziwiony, że nie złapałem gumy. Tym bardziej, że Crossmarki bardzo szybko rozpędzają się na zjazdach. Z tym, że na naprawdę trudny teren lepsze będą bardziej pancerne opony. Ich największą wadą jest ślizganie się na mokrym gruncie - liściach, kamieniach, błocie. Im bardziej mokro tym sprawują się gorzej. Tył zarzuca, ostre hamowanie czasem przypomina drift. Na zakrętach potrafią się mocno ślizgać. W głębszym błocie łatwo się zapadają. Pod tym względem mój drugi zestaw - Kenda Nevegal 2.2 są o niebo lepsze (ale jeśli chodzi o szybkość nie mają szans z Crossmarkami). Oczyszczają się całkiem dobrze, chociaż niektóre rodzaje piasku/glinki mogą na nich zalegać dość długo. Myślę, że Crossmarki to dobre opony ogólnego zastosowania na asfalt i w suchy teren. Przede wszystkim są szybkie na każdym rodzaju gruntu poza piachem. Nie nadają się na mokry teren, a już na pewno nie w góry i techniczne singletracki kiedy pada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redbull1 Napisano 11 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2012 szczav dzięki za wypowiedż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amok Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 Co będzie lepszym wyborem do "XC" na leśne i polne drogi, szuter, czasami trochę asfaltu itd. Crossmark w wersji 2.1 czy Race King 2.2 (zwijane)? Jeżdżone będą tylko w suchych warunkach, bez szaleństw. Muszę kupić nowe gumy na dniach i nie mogę się zdecydować. W przypadku Crossmarków opłaca się wziąć wersje eXception? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redbull1 Napisano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2012 wiesz ciężko powiedzieć king Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amok Napisano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2012 Zamówiłem już Race Kinga wersje 2.2 zwijaną. Myślałem nad "RaceSport", ale doszedłem do wniosku, że dla moich potrzeb zwykła zwijka wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redbull1 Napisano 15 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2012 założyłem crossmarki ,pierwsze wrażenie dobrze trzymająbocznie na suchym średnie opory toczenia i dobrze trzymają w terenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenzo Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 (edytowane) Wie ktoś gdzie w PL znaleźć Crossmarki w rozmiarze 26x1.95 (zwijane)? 60, 120 TPI bez znaczenia Edytowane 26 Sierpnia 2012 przez kenzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 nigdy nie spotkałem się z crossmarkiem 1.95 w pl. Najwidoczniej dystrybutor w ogóle ich nie sprowadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenzo Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 Mi udało się znaleźć na Allegro ale wersję drutowaną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurislawek Napisano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2012 http://www.facebook.com/pages/Maxxis-Polska/506063299410009 zapytaj tam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rn6 Napisano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2012 ostatnio (niecały tydzień temu ) założyłem do tyłu crossmarka - drutówkę jako napędową , jeździ się świetnie ale opona trochę bije ( może jak się trochę rozjeżdzi to zdejmę i założe jeszcze raz ? ) na tą chwile około 200km ma przekulane - małe opory na asfalcie - w terenie rewelka , piach , korzenie , idzie jak burza. - jak na razie ani jednego kapcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurislawek Napisano 1 Września 2012 Udostępnij Napisano 1 Września 2012 (edytowane) spuść całkiem powietrze mydliny napuść przy samej obręczy na oponę[tam gdzie wchodzi w obręcz], napompuj koło trzymając w powietrzu, wtedy opona się rozejdzie jak trzeba u mnie tez biła namydliłem napompowałem i toczy się super, też mam na tyle crossmarka Edytowane 1 Września 2012 przez jurislawek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi