Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Skoro dla Rondo Ruut AL2 był dedykowany wątek to pomyślałem, że taki sam założę o nowym nabytku.

1) Stan fabryczny 

Pełna specyfikacja na stronie producenta https://www.scott-sports.com/pl/pl/product/scott-addict-gravel-20-bike?article=4253658348010
Celowo linkuję do producenta a nie polskiego przedstawiciela bo tam jest dokładniejsza specyfikacja. 

2) Sklep 

Zakup w Krakowie w https://windsport.pl/ I tutaj kilka słów się należy. 

  • konkretna i merytoryczna obsługa, 
  • ogrom czasu poświęconego na rozwiązanie wątpliwości, dobór rozmiaru, odpowiedzi na różne mniej lub bardziej głupie pytania, 
  • profesjonalne zdjęcie miary z jeźdźca i przeniesienia na rower. Cała operacja zakończyła się sukcesem i rower po pierwszych jazdach jest niesamowicie wygodny. Wydaje się, że kolejne zmiany na ten moment nie są wymagane, ale to wyjdzie po najechaniu większych dystansów i dłuższych jazdach niż 2h, czyli wiosna. 

3) Rozczarowania, zaskoczenia, obawy

To oczywiście pierwsze wrażenia. Jednak wydaje mi się, że to dość istotne i pewnie może się komuś przydać. 

Zaskoczenia 

  • bogactwo dodatków do tego roweru - np. dokupiłem folię pod ten konkretny model. Całkiem ok na początek, można zabezpieczyć kluczowe elementy. Pod ostry bikepacking pewnie szedłbym w coś większego, ale pod codzienne kręcenie wystarczy, 
  • kolor na żywo - moja wersja na ekranie komputera nie robi wrażenia, na żywo w sklepie też nie czułem się przekonany. Jednak za dnia na zewnątrz jest obłędnie. Jak nie chciałem ciemnego roweru i nie chciałem matu to tutaj jestem pod wrażeniem, 
  • jakość wykonania i spasowanie całości. Zdecydowanie widać to za co się płaci. 
  • siodło - jest świetne. Testy w dżinsach. Poza tym 3h jazdy w spodenkach zimowych z cieńszą wkładką i jest tak, że nie planuję na ten moment wracać do sprawdzonego Selle Italia NOVUS Boost EVO Gravel 
  • elektronika 1x13. Pamięć mięśniowa wyrobiona na mechanicznym Shimano daje znać o sobie. Potrzebuję kilku godzin by się przestawić na automatyzm podczas operowania zmianą przełożeń. Poza tym zaskoczyło mnie to, że Garmin nie rejestruje przełożeń i czasu na nich. Niby pokazuje na ekranie, ale nie leci do Connecta.

Rozczarowania 

  • na ten moment brak rozczarowań poza klockami, które na mokro piszczą w sposób okropny. Ale to raczej kwestia SRAMA a nie Scotta :D 

Obawy 

  • zacisk sztycy podsiodłowej. Jest tak delikatny i cieniutki, że boję się iż pęknie. Do tego jest to kosmicznie nietypowe rozwiązanie. Wygląda tak https://r2-bike.com/SCOTT-Seatpost-Clamp-for-Addict-Solace i chyba jest z carbonu, moment dokręcenia 4 Nm. W sieci trafiłem na kilka wątków o problemach z pękaniem. Jest też zastępnik wykonany z alu.  

4) Modyfikacje 

I to jest zabawne pierwszy raz mam wrażenia roweru kompletnego. Oczywiście wiem, że prędzej czy później to minie i będą modyfikacje ale na dzisiaj nie mam pomysłów poza oczywistymi rzeczami. 

  • Mleko w oponach - w sklepie pytano, czy chcę mleko ale odmówiłem. Nie znałem opon i uznałem, że jak pojeżdżę i będzie ok to wtedy sam zaleje. Przy okazji ciekawostka. Jednak przesiadka z mleka na dętkę to zły kierunek ;) 
  • Owijka - jakościowo super, w dotyku miła ale cieniutka. Zapomniałem w sklepie poprosić o założenia padów i owijkę nawinięto. Tak, że to będzie 1 modyfikacja :D 

20251221_113538.jpg

20251221_113600.jpg

20251221_113558.jpg

20251221_113549.jpg

Edytowane przez Eathan
  • +1 pomógł 6
Napisano

Ładny nawet na foto. Kilka pytań:

Jaka opona maks wejdzie, chyba robiłeś rozeznanie?

Jakie szerokie są obręcze?

Zakładam że nie ma żadnego mocowania pod bagażnik z tyłu?

Ile kosztował jeżeli to nie tajemnica?

Dlaczego ten a nie Cube?

  • +1 pomógł 1
Napisano

@olo850 dzięki. To kolejno:

1. Max szerokość opony 50, 

2. Wewnętrzna 25 ale nie zdejmowałem, głowy nie daję. W wolnej chwili wywalę dętki to zweryfikuję. 

3. Nie ma. Zostaje patent => https://www.tailfin.cc/cargopack/?v=288404204e3d

4 i 5. Trochę mniej niż cena sugerowana. Na tyle mniej, że mnie przekonali by nie czekać na Cube. Po tym jak znalazłem Nuroad C:64 w wersji EXC (na SRAM) patrzyłem na ten  (cały czarny) a nie ten na Shimano. Polski dystrybutor podawał wiosnę jako dostępność. W Niemczech cisza i nie wiadomo kiedy. Akurat sklep w którym kupiłem ma w ofercie również Cube i tam mi powiedziano, że oni słyszeli luźno o kwietniu i bez 100% pewności. Scott był (chwile wcześniej przyjechał), wizualnie mi się rama bardziej podoba niż w Cube. Różnica w wadze to niby ~0,5 kg. Przy Cube koledzy z forum zwracali uwagę na koła z małą liczbą szprych. Serwis Cube w PL to raczej lipa, SkiTeam u mnie to porażka w obsłudze klienta. Na przykład teraz mają akcję ZIMA i o rowerach nie pogadasz. Aha... Cube już kiedyś miałem (MTB) i był spoko. Scott to nowość i jednak bardziej unikalna.

Ale zdecydowało serce i fakt, że prawie trafiłem z prezentem na urodziny :D (tylko 2 dni po). Nie bez znaczenia było to też, że już mam na czym jeździć i jak w Lutym będzie lato to będę miał już na czym jeździć. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...