Adik Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu (edytowane) Witam. Obecnie mam szosę z 420mm kierownicą Deda. Starego typu żadnych spłaszczeń Aero i w sumie bym ją mógł wymienić. Carbonowe mogłyby być miłe dla oka, ale na renomowanych producentów mnie nie stać (myślę że nie warto). Jaką polecacie, albo jakie macie doświadczenia w tym sensie? Podobają mi się teoretycznie kierownice flared Np 400/420 na górze 500 na dole Wcześniej chciałem zwykłą 460 góra dół dać - ale nie mam doświadczenia w wyborze baranka. Kierownice Aero też myslę że bym polubił - z uwagi na szeroki chwyt przez sporą powierzchnię na górze. 37 stopni spadek 80mm https://a.aliexpress.com/_EHmQ5BQ Czy to ma ręce i nogi? Chodzi mi o spokojne użytkowanie i ergonomię. Niska masa jest okej - ale jak 300g ma wytrzymać dłużej niż te 220g to wolałbym cięższą. Edytowane 11 godzin temu przez Adik Cytuj
wildix Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu Po co ci karbonowa kiera jak masz to regulowane kowadło (mostek) ? Nie bardzo wiem co chcesz tym barankiem osiągnąć. Generalnie, flary to domena gravelów, gdzie kierownica jest niejako z definicji za szeroka ( a to, że mają płytszy drop to dodatkowy bonus). Jeśli to ma być szosa to po prostu celuj w kierownicę ,,compact'', klamki będą bliżej (reach), dolny chwyt wyżej (drop).... wygoda Cytuj
Adik Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu Regulowany mostek dałem zamiast karbonowego to teraz trzeba przywrócić węgiel na kokpit 😅😂 Kiera compact - gdzie Dolny chwyt jest niżej, no może mi się właśnie o to rozchodzić. Specjalnie daję kokpit wysoko gdyż ta dolna pozycja mało mi obecnie odpowiada. Nie wiem jakie są negatywne konsekwencje pójścia w zbyt szeroką - w MtB to akurat dobrze mam obcykane, lecz te wąskie rozmiary na sucho mnie mylą. Kiedyś miałem szosę z szerszą od tej obecnej kiery i była prześwietna chociaż niższej klasy. Szczególnie w górnym chwycie. Karbon jakieś tam własciwości ma, chociaż mam serio mnóstwo komponentów węglowych to kiery jeszcze karbonowej nie miałem. Ta szosa już obecnie ma szerokiego kapcia, węglowe koło 50mm i widelec który pomieści 47mm oponę 🙃 Bardziej masywna rozbudowana kiera do kompletu by pasowała. Flara delikatna by klamki mniej pionowo stały dęba też sobie to wyobrażam. Cytuj
raven82 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 9 godzin temu, Adik napisał: na renomowanych producentów mnie nie stać to nie kupuj, zdrowie jest ważniejsze 146pln, serio?? kurde z czego to jest? mam droższy dzwonek... 1 Cytuj
przecietny.kolarz Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowane) Cześć! 8 godzin temu, wildix napisał: Po co ci karbonowa kiera jak masz to regulowane kowadło (mostek) ? Nie bardzo wiem co chcesz tym barankiem osiągnąć. Generalnie, flary to domena gravelów, gdzie kierownica jest niejako z definicji za szeroka ( a to, że mają płytszy drop to dodatkowy bonus). Jeśli to ma być szosa to po prostu celuj w kierownicę ,,compact'', klamki będą bliżej (reach), dolny chwyt wyżej (drop).... wygoda Już tak nie jest od jakiegoś czasu. W profesjonalnym peletonie już od kilku lat widać kierownice z flare. PRO PLT ma flare, tak samo jak spora część kierownic typowo szosowych z karbonu. Nawet niektóre aluminiowe mają, chociażby jak PRO Vibe Aero i chyba nawet nowe PRO PLT. Jeżeli chodzi o tę propozycję z Aliexpress. Karbon to nie jest cudowny materiał, który spowoduje że jak coś jest z niego zrobione, to jest lepsze. Przecież ta kierownica może być poklejona tak, że będzie sztywna i totalnie niewygodna. Zadaj sobie pytanie, czy w zasadzie bez powodu chcesz ryzykować zdrowiem lub życiem, kupując taką kierownicę. Cena wskazuje że może to być absolutna loteria jakościowa, nie wspominając już o tym co napisałem powyżej na temat projektu. Inna sprawa, że ta kierownica ma taką geometrię, że to w ogóle nie pasuje do roweru szosowego. Po co Ci 500 mm na dole w szosie? Żeby obniżyć pozycję co poprawie aerodynamikę, jednocześnie robią spadochron z rąk? Jeżeli aktualnie masz 420 mm, to znaczy że kawał z Ciebie chłopa lub masz źle dobraną kierownicę. Edytowane 2 godziny temu przez przecietny.kolarz Cytuj
smw44199 Napisano 44 minuty temu Napisano 44 minuty temu Godzinę temu, raven82 napisał: to nie kupuj, zdrowie jest ważniejsze 146pln, serio?? kurde z czego to jest? mam droższy dzwonek... i lampkę i przerzutkę i.... Fajny argument. Niech weźmie ją na przysłowiowe "kolano", jak nie połamie to będzie dobra👍 Cytuj
przecietny.kolarz Napisano 19 minut temu Napisano 19 minut temu No i co to udowodni? Jedynie to, że wytrzyma pojedyńcze obciążenie. Takich uderzeń podczas jazdy będą tysiące i niewiadomo kiedy kierownica zacznie się rozwarstwiać, a potem pęknie. Szosa to nie są żarty. Każde zachwianie może skończyć się tragicznie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.