michalr75 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Krótka piłka - czy można zmieniać czy raczej powinno się unikać, bo łańcuch się rozciągnie albo strzeli bądź wygnie się wózek przerzutki? Jakie macie doświadczenia w tym temacie i na jakich napędach? U mnie na XT M8000 mogę dowolnie zmieniać biegi, nawet pod obciążeniem, nic nie strzela, nic się nie wygina, biegi wchodzą jak w masło. Cytuj
uzurpator Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Z tyłu - możesz zmieniać ile wlezie. Z przodu zależnie w jakim kierunku. Cytuj
chudzinki Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Krótka piłka - jak we wszystkich pojazdach z przekładnią od zawsze odpuszczam i nikt mi nie wmówi, że nie ma to żadnego wpływu na układ 🙂. Cytuj
michalr75 Napisano 4 godziny temu Autor Napisano 4 godziny temu @chudzinkiA co to dokładnie znaczy "odpuszczam"? Cytuj
uzurpator Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu @chudzinki W rowerze, z nowoczesnymi napędami ( nowoczesne: z systemem HG lub pochodnym - czyli lata 1990+ ) i z tyłu to nie ma znaczenia. Cytuj
chudzinki Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu @michalr75 na ułamek sekundy zwalniam nacisk na pedały. @uzurpator wiem jak wygląda zmiana biegów u moich dziewczyn jak one zmieniają, wiem jak to wygląda jak ja zmieniam i dlatego nikt mnie nie przekona, że nie mam racji 🙂. Cytuj
Mandoleran Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu @chudzinki Działa pamięć mięśniowa, mam dokładnie tak samo. Cytuj
Wojcio Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Też tak mam, choć wydaje mi się, że Shimano dopiero od HG+ (12s) chwiali się zmianą pod obciążeniem - w zwykłym HG to jest bardziej brutalne. Dla SRAM to przy Transmission się tym chwalą. Fakt, że wolno nie oznacza, że to zdrowo. Cytuj
cervandes Napisano 14 minut temu Napisano 14 minut temu Nikt mnie nie przekona, że zmiana pod obciążeniem jest bez wpływu na trwałość napędu. W to, że się da i że nie jest to tak bolesne jak dawniej - wiem, wierzę. Ale o ile nie wymaga tego sytuacja na trasie - nie ma mowy abym zdecydował się zmienić podejście opisane tutaj, jako "odpuszczenie". Nogi same w chwili kliknięcia na manetce ćwierć czy tam pół obrotu korbą robią z kadencją taką samą, ale o włos mniejszą mocą. Wytracenie prędkości jest nieodczuwalne a napęd na 100% jest za to wdzięczny. Zawsze i wszędzie, nawet pomimo zapewnień producenta, że tak się da. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.