Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć! Chciałbym złożyć nowe koła do roweru XC (Tockrider Race 740). Obmyślam zakup obręczy DT Swiss XM 421, ale kwestia piast jest jeszcze otwarta. Potrzebuję piast z systemem Boost, bębenkiem HG i 32 dziurkami. Zastanawiam się nad piastami z Aliexpress, ale nie chcę ryzykować, dlatego szukam porady w kwestii konkretnego modelu, który będzie solidny i nie rozsypie się po kilku miesiącach jazdy. Fajnie byłoby, gdyby piasta miała dużą liczbę punktów zaczepu i w miarę dobre uszczelnienie. 

Na oku mam kilka modeli:

  • ARC MT009

  • Hassns Pro 7

  • RUJIXU SLR I9 690 (klon Industry Nine)

  • + są te klony DT swiss

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i opinie!

Napisano

Wygląda na to że chcesz wymienić fabryczne Sunringle Duroc 30 na nowe koła jeden do jednego.... Czy chodzi tylko o  ewentualne obniżenie masy czy coś się z obecnymi kołami dzieje?

Jakie są założenia-  masa i budżet?

Pytanie czy nie warto w tym miejscu przemyśleć przejścia na bębenek XD i np kasetę 10-50? 

Napisano (edytowane)

Projektując własne koła warto sobie narysować wysokości i rozstaw kołnierzy, porównać to z wymiarami obręczy i porównać jakie kąty wychodzą z prawej i lewej strony koła. Niektóre piasty mają jeden kołnierz wyższy z drugi niższy, obręcze bywają asymetryczne lub mają naprzemiennie rozstawione otwory...

Wszystko (niemal) da się zapleść, ale niekoniecznie zawsze będzie to wartość dodana.

Przyłączam się do pytania @wr81 , to znaczy jaki jest cel ćwiczenia?

Edytowane przez KSikorski
Napisano (edytowane)

Nie wiem czy założyciel wątku chce własnoręcznie zaplatać koła czt raczej to zlecić... Mnie głównie zastanawia to zestawienie dość drogich (ok 300PLN/szt) , firmowych obręczy z piastami z aliexpress..

Będą tańsze ale przy kosztach szprych, zaplatania i wymienionych obręczy aż tak dużej różnicy nie zrobią... Tak to wygląda z oryginałami..

image.thumb.png.bc3f67c95caea63f5a69c2796a22d47b.png

 

Edytowane przez wr81
Napisano

Chcę zlecić zaplatanie w lokalnym serwisie. 

  1. Chcę mieć dwa komplety z różnymi oponami, fabryczne sunringle zostawiłbym do tyrania w błocie na jesień / zimę. 
  2. Chcę mieć fajną responsywną tylną piastę z szybką reakcją na nacisk na pedały (sam dźwięk piasty też ma znaczenie). 

Masa kół nie ma dla mnie aż tak dużego znaczenia, sam jestem ciężki (100kg), więc priorytetem jest raczej wytrzymałość obręczy. 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...