kakara Napisano 26 Maja Napisano 26 Maja Jako że nie jestem jakimś ekspertem pytam ekspertów. Dotychczas jeżdżę na oponie Schwalbe 28x1,6 (42-622) – 700 x 400 HS 307 Nie widzę takiej do kupienia przynajmniej na Allegro. Wynalazłem LAND CRUISER 28x1.60 700x40C SBC K-Guard drutowa. Po bieżniku jakby ta sama ale chodzi mi o oznaczenia. poza 28 x 1,6 nie wiem co one oznaczają. WYDAJE mi się że pasuje ale..... Cytuj
RabbitHood Napisano 26 Maja Napisano 26 Maja Możesz sobie kupić jakąkolwiek oponę - nie musi być szłalbe. Ale jak coś to bierz tą: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-green-marathon-pd37670/?v_Id=216202 Cytuj
kakara Napisano 26 Maja Autor Napisano 26 Maja Schwalbe mam sprawdzone. Zależy mi też na tym bieżniku bo jest dobry na asfalt https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-antyprzebiciowa-schwalbe-land-cruiser-28-cali-700-x-40c-17293208755?context=36aa4d00a08ef481f5ece9dfbe04e4dc1048a002d93bdfbf5098dba992e20473a137de4609989c21f68c75eaa7db9242bd15568bf4d4f1ffd14426ba1ff7ee8a84e919a19f5ce6109299e0704055811929cd5b376e028a793d9926ac79e48f9c2d322e89b086490c33a4d9a0f87592f4b81779aabac3e0bba1eaa33e553ab57b43954a50701e083335f38ddd3a258903&fromVariant=17191996408 Cytuj
smw44199 Napisano 27 Maja Napisano 27 Maja (edytowane) Land Cruiser ma tą zaletę, że są pancerne, ale to jednocześnie wada, bo komfort na nich jest średni. Zmieniłem na Schwalbe G-One Allround. Różnica jak niebo i ziemia. Edytowane 27 Maja przez smw44199 Cytuj
RabbitHood Napisano 27 Maja Napisano 27 Maja Bierz maratony i się nie zastanawiaj. To jest opona o o niebo lepsza od budżetowych land cruiserów. Cytuj
kakara Napisano 27 Maja Autor Napisano 27 Maja A ja wciąż nie wiem co znaczą te oznaczenia tzn czy tą co miałem podejdzie ta co ją opisałem... Cytuj
Lextalionis Napisano 28 Maja Napisano 28 Maja 28x1,6 (42-622) Liczba 28 oznacza rozmiar koła w calach, czyli na jaki rozmiar obręczy opona jest przeznaczona, 1,6 to szerokość opony w calach, czyli jak 'gruby będzie laczek' - w ten sposób częściej rozmawia się o oponach MTB. 42 lub 42c oznacza szerokość opony podawaną w milimetrach, w taki sposób podaje się zwyczajowo rozmiar opon szosowych, trekingowych, miejskich itp, a 622 to wartość w milimetrach dotycząca rozmiaru koła. Cytuj
kakara Napisano 28 Maja Autor Napisano 28 Maja A pozostałe oznaczenia. Dla rozmiaru nieistotne? Cytuj
Lextalionis Napisano 28 Maja Napisano 28 Maja Dla weryfikacji czy będzie pasowałć nie ma znaczenia (chociaż te 700x40C też odnośi się do rozmiaru). W pierwszej kolejności musisz wybrać oponę do rozmiaru koła, czyli 28" w Twoim wypadku. Później musisz ustalić jak szeroką oponę potrzebujesz - jeżeli taką samą to 1,6" lub 42C w zależności jak sklep/producent podaje. Pozostałe dopiski poza nazwą modelu (jak np. TPI, HD, EVO, RS, TLR itp...) już nie są istotne z perspektywy rozmiaru. Cytuj
kakara Napisano 28 Maja Autor Napisano 28 Maja No właśnie te 400 i 40C. To jest to samo w kwestii rozmiaru? Cytuj
Greg1 Napisano 28 Maja Napisano 28 Maja A gdzie tam masz 400? Jeśli chodziło Ci o 700 to jest rozmiar opony, jej średnica, to samo co 28" a 40c to jej szerokość w milimetrach, mniej więcej to samo co 1,6" Cytuj
kakara Napisano 28 Maja Autor Napisano 28 Maja Napisałem tak... Chyba że to literówka..... Dotychczas jeżdżę na oponie Schwalbe 28x1,6 (42-622) – 700 x 400 HS 307 Wynalazłem LAND CRUISER 28x1.60 700x40C SBC K-Guard drutowa Cytuj
Greg1 Napisano 28 Maja Napisano 28 Maja Na pewno to jest literówka, musiałeś coś źle odszyfrować i pomyliłeś "C" z "0" Cytuj
kakara Napisano 28 Maja Autor Napisano 28 Maja tak to sprzedawca opisał https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-antyprzebiciowa-schwalbe-land-cruiser-28-cali-700-x-40c-17293208755?context=36aa4d00a08ef481f5ece9dfbe04e4dc1048a002d93bdfbf5098dba992e20473a137de4609989c21f68c75eaa7db9242bd15568bf4d4f1ffd14426ba1ff7ee8a84e919a19f5ce6109299e0704055811929cd5b376e028a793d9926ac79e48f9c2d322e89b086490c33a4d9a0f87592f4b81779aabac3e0bba1eaa33e553ab57b43954a50701e083335f38ddd3a258903&fromVariant=17191996408 Cytuj
Bubbels Napisano Czwartek o 14:18 Napisano Czwartek o 14:18 Pozwolę się podpiąć pod temat, miał ktoś styczność ze Schwalbe Marathon Plus Tour? Zależy mi na "pancerności" opon ponieważ mam dość łatania dętki co chwila w trasie, gumy będą służyły w trekkingowym ebike'u w którym nierzadko robię wycieczki po ~70-100km (~95-90% asfalt/~5-10% gruntówki tak na oko), aktualne Maxxis Receptor 40C są świetne pod względem komfortu jazdy ale byle co potrafi je przebić, ostatnio nawet ostrzejszy wiórek plastiku spenetrował ich grzbiet i przebił dętkę.. https://www.schwalbe.com/en/Marathon-Plus-Tour-11159362 - waga opony nie ma większego znaczenia w elektryku, grunt aby była ciężko przebijalana i nie szumiała zbyt głośno na asfalcie jak opony stricte MTB, myślicie że to dobry wybór? 🙂 Cytuj
wojtasin Napisano Czwartek o 14:37 Napisano Czwartek o 14:37 To Marathon Plus Tour średni wybór na asfalt, to opona wyprawowa, która z jednej strony zapewnia dużą odporność na przebicia, ale z drugiej - daje ogromne opory toczenia i do cichych nie należy. Z ulgą zmieniłem na zwijane mondiale. Zwykłe Marathony mają podobnej grubości wkładkę, podobnie Energizery i Plusy bez tour, każda nada się lepiej do jeżdżenia po asfaltach, niż Plus Tour. Kiedyś poleciłbym almotion, ale już nie robią węższych rozmiarów. 1 Cytuj
Bubbels Napisano Czwartek o 15:36 Napisano Czwartek o 15:36 (edytowane) @wojtasinJasne, dzięki za wskazówki, przejrzałem wszystkie maratony i chyba te w rozmiarze 40C/38C byłyby idealne na e-kręcenie głównie po asfalcie: https://www.schwalbe.com/en/Marathon-Plus-11100770 https://www.schwalbe.com/en/Marathon-E-Plus-11159053.01 Popatrzę jeszcze opinie w sieci i któreś z dwóch powyższych zamówię Są nawet jakieś starsze testy jak ktoś ciekawy: https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/schwalbe-marathon-plus-2015#pr https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/schwalbe-marathon-e-plus#pr PS: https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-schwalbe-marathon-plus-28x1-75-17131926742 Chociaż korci wziąć "grubaska" w rozmiarze 47C tak jak gość z opinii do produktu w Allegro:) Prezentuje się to zacnie, ehhh, czeski szach, klasyczne 38C/40C czy opasłe 47C.. 🤔 Edytowane Czwartek o 16:12 przez Bubbels Cytuj
RabbitHood Napisano Czwartek o 16:38 Napisano Czwartek o 16:38 No to patrz na wpis drugi. Ma wystarczającą "pancerność" i nie jest tak zamulony jak plus. Cytuj
Bubbels Napisano Czwartek o 16:54 Napisano Czwartek o 16:54 (edytowane) @RabbitHood Masz na myśli że Green Marathon nie jest tak zamulony jak Marathon Plus Tour? Bo zwykły Marthon Plus to raczej całkiem szybka opona jak na swoją wbudowaną ochronę, dla mnie liczy się przede wszystkim aby nie szumiała jakoś mocno jak opona MTB oraz nie bała się potłuczonego szkła/cienkich drucików miedzianych jak aktualny Maxxis Receptor.. A trochę większa masa rotująca w e-bike to kwestia pomijalna Niemniej, po opiniach oraz specyfikacji chyba najlepiej pasuje mi najpopularniejszy Marthon Plus, i chyba w klasycznym niezbyt masywnym rozmiarze 28x1.50". PS: Ale faktycznie trzeba oddać że wersja zielona ma najmniejsze opory toczenia a do tego według Schwalbe nieco lepiej radzi sobie poza asfaltem niż zwykły Plus, no no, dałeś mi do myślenia: https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/schwalbe-green-marathon To teraz podbiłeś stawkę, miałem już zamawiać zwykłe Marthon Plus ale ten Green Marathon wygląda nader kusząco.. https://www.schwalbe.com/en/Green-Marathon-11159394 Edytowane Czwartek o 17:23 przez Bubbels Cytuj
RabbitHood Napisano Czwartek o 17:37 Napisano Czwartek o 17:37 Sam zajeździłem zwykłego marathona (10tyś+ km) tylko raz złapałem kapcia - kolec z akacji przebił pod kątem prostym oponę. Opona jest praktycznie niesłyszalna na asfalcie i radzi sobie na szutrze (ale trzeba mieć opanowaną kontrolę roweru na sypkich nawierzchniach). 1 Cytuj
Bubbels Napisano Czwartek o 17:47 Napisano Czwartek o 17:47 (edytowane) 17 minut temu, RabbitHood napisał: Sam zajeździłem zwykłego marathona (10tyś+ km) tylko raz złapałem kapcia - kolec z akacji przebił pod kątem prostym oponę. Opona jest praktycznie niesłyszalna na asfalcie i radzi sobie na szutrze (ale trzeba mieć opanowaną kontrolę roweru na sypkich nawierzchniach). Zwykłego Marathona czyli opcja z GreenGuard 3mm, okej, to cenna opinia, zatem tym bardziej wychodzi że wkładka GG również robi robotę. Więc na placu boju zostają Marathon Plus oraz GREEN Marathon, z tych dwóch którego byś brał? https://www.schwalbe.com/en/Marathon-Plus-11100758 https://www.schwalbe.com/en/Green-Marathon-11159394 Spoiler PS: Biorąc pod uwagę że do roweru ze wspomaganiem, dodatkowe ~150-200 gramów masy w oponie nie robi tutaj wielkiej różnicy. Edytowane Czwartek o 17:55 przez Bubbels Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.