Andareia Napisano 14 Maja Napisano 14 Maja Od niedawna jestem posiadaczem roweru RR expl 500 (decatlon) wszystkie części oryginalne jak w sklepie opony 29. Po ok miesiącu jazdy śmiało mogę powiedzieć że więcej czasu spędzam na ścieżkach rowerowych ew, ubitych ścieżkach leśnych niż w "terenie" i stąd moje pytanie: czy nie lepiej w takim przypadku wymienić opony na węższe ? a jeśli tak to jakie? nie robię jakiś dużych tras, raczej rekreacyjna jazda. budżet tak ok 200-250 za komplet. Totalnie się na tym nie znam, jak w ogóle. określić jaka może być minimalna szerokość opony przy moich kołach itd. Z góry dzięki za wszystkie porady. Cytuj
Andareia Napisano 14 Maja Autor Napisano 14 Maja kurde geniusz.... akurat takiej odpowiedzi szukałem, matka może być z ciebie dumna, rozwiązałeś problem głodu na ziemi..... a tak poważnie to jednak prosiłbym o jakieś rady tych użytkowników forum którzy nie maja głowy w .... Cytuj
Mihau_ Napisano 14 Maja Napisano 14 Maja (edytowane) 58 minut temu, Andareia napisał: kurde geniusz.... akurat takiej odpowiedzi szukałem Odpowiedź na pewno mądrzejsza niż kupowanie roweru górskiego do jazdy po asfalcie Ale mniejsza tu masz narzędzie gdzie możesz sprawdzić opory toczenia najpopularniejszych modeli https://www.bicyclerollingresistance.com/ najsensowniej chyba pomyśleć o conti terra bo zarówno gładkie czoło jak i waga całkiem ok Choć jak już @RabbitHood słusznie zauważył kupno innego roweru to najlepsze wyjście. To co chcesz zrobić to pudrowanie trupa, opony to nie jedyna cecha która odróżnia mtb od innych typów rowerów, popatrz tylko na napęd tego rockridera - realnie na dłuższym dystansie szybciej niż 30kmh nie pojedziesz a i modyfikacje nie wchodzą w grę bo większa korba się w ramie nie zmieści. Do tego masa roweru, geometria itd Edytowane 14 Maja przez Mihau_ 1 Cytuj
Andareia Napisano 14 Maja Autor Napisano 14 Maja Cóż nie będę ukrywał to mój pierwszy rower od 15 lat, wyobrażenia o jeździe w cięższym terenie okazały się poza moim zasięgiem i stąd mój mały problem. Obecnie w rowerze są opony all condition 29x2.2 które wydaja mi się mocno średnie (ale może się mylę?) mówisz o Continental Terra Hardpack 29x2.0?? Cytuj
Mihau_ Napisano 15 Maja Napisano 15 Maja 16 godzin temu, Andareia napisał: Obecnie w rowerze są opony all condition 29x2.2 które wydaja mi się mocno średnie (ale może się mylę?) Nikt nie wie co to, jedyne co jest pewne to że są bardzo ciężkie 16 godzin temu, Andareia napisał: mówisz o Continental Terra Hardpack 29x2.0?? Tak. Cytuj
spidelli Napisano 15 Maja Napisano 15 Maja W weekend właśnie takie założyłem do gravela: Opona CONTINENTAL Terra Hardpack | CentrumRowerowe.pl Szukałem opon dość szerokich ale względnie szybkich, do turystyki po twardym ale wszystkiego się przewidzieć nie da. Mam za sobą jazdę po mojej referencyjnej trasie z lepszym i gorszym asfaltem, drogi polne, leśne, szutry, nawet nieco kostki - na asfalcie i dobrym szutrze dość szybka opona, fajnie wygładza na kostce. Trochę mi rower podskakiwał na korzeniach ale to nie po korzeniach chcę jeździć. Opony mogę polecić, nawet się specjalnie długo nie zastanawiałem, bo szerokość mi odpowiadała a cena jest po prostu spoko. Do kompletu wziąłem dętki Conti bo nie mam ochoty na zabawę w mleko. Cytuj
Andareia Napisano 15 Maja Autor Napisano 15 Maja Dzięki wielkie, nie pozostaje mi nic tylko zamówić, a może w przyszłości jak bardziej się wciągnę w rowerowe wycieczki pomyśleć o zamianie mtb na gravela. jeszcze może głupie pytanie ale czy mam też właśnie zamawiać nowe dętki czy te które mam teraz będę ok? (Obecnie oryginalne jak ze sklepu). Cytuj
spidelli Napisano 15 Maja Napisano 15 Maja Na dętce najczęściej jest podany zakres szerokości opony ale odczytasz go dopiero po zdjęciu opony. Zakładam, że stare będą pasowały ale ja bym zamówił nowe dętki wysyłkowo - jak nie będzie potrzeby wymiany to odeślesz. To lepsza opcja niż zostać bez dętek po zdjęciu opon Chyba że masz sklep rowerowy rzut beretem - to sobie podskoczysz w razie W Cytuj
Greg1 Napisano 15 Maja Napisano 15 Maja Te, które masz są o.k. bo dętki nie są przewidziane na jeden wymiar tylko na przedział, np. od 1,75" do 2,5" Cytuj
Andareia Napisano 17 Maja Autor Napisano 17 Maja Miałem już zamawiać polecane conti ale gdzieś jeszcze natknąłem się na takie: SCHWALBE Green Marathon 28x2.0 w podobnej cenie i teraz pytanie czy lepiej conti czy schwable? Ew. jaka jest różnica między nimi bo totalnie się na tym nie znam. Cytuj
spidelli Napisano 17 Maja Napisano 17 Maja Ten szwalbiak wygląda na oponę bardziej odporną ale nie wiem jak się toczy po asfalcie, raczej dobra opona na ścieżki rowerowe z potłuczonym szkłem Żartuję, możesz sobie w tabelkach porównać. To opona drutowa, Conti - zwijana - ale nie wiem czy to ma dla Ciebie znaczenie. Wagowo są dość podobne, w zasadzie chyba tylko kwestia bieżnika - jak się ten wyraźniejszy ząbek toczy. No i pytanie, co jest dla Ciebie ważne. Cytuj
smw44199 Napisano 17 Maja Napisano 17 Maja 5 godzin temu, Andareia napisał: SCHWALBE Green Marathon 28x2.0 W wersji "nie green" są pancerne i dobrze toczą sie na asfalcie. Green podobno są gorsze, ale nie miałem styczności. Wiedza tylko z opinii w sieci. Cytuj
Andareia Napisano 17 Maja Autor Napisano 17 Maja (edytowane) Jednak padło na pierwszy wybór: terra hardpack. Dzięki wszystkim za pomoc i cenne wskazówki Edytowane 17 Maja przez Andareia Cytuj
Wojcio Napisano 18 Maja Napisano 18 Maja Będziesz zadowolony. Żona ma takie i jej zazdroszczę, toczą się leciutko, same nie ciężkie, a skuteczne i w suchym terenie. Jak bardzo będziesz chciał, to rower ma obręcze pod system bezdętkowy i te opony też są zgodne. Zobacz też tematy o dętkach TPU. Jak dasz takie dętki i te opony. To rower schudnie jakiś kilogram. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.