Cyclist11 Napisano Sobota o 15:44 Napisano Sobota o 15:44 Drodzy, jak dotąd w moim trzyletnim Riverside 500 nie robiłem nic poza smarowaniem łańcucha czy pompowaniem kół. Mały przegląd roweru potwierdził jednak, że i tak już byłem spóźniony z wymianą łańcucha. Zakupiłem łańcuch KMC X9, który to jest montowany fabrycznie. Niepotrzebnie się jednak samodzielnie zabrałem za wymianę, bo skróciłem go za bardzo, przez co trafiłem następnego dnia do serwisu. Serwis dodał parę ogniw i łańcuch założył, natomiast łańcuch przeskakiwał niesamowicie na najwyższych biegach. Stąd za namową serwisu wymieniłem kasetę na Shimano HG201, którą to mi polecono. Fabryczną była Microshift H092. Przejechałem na tym zestawie już jakieś 30 kilometrów i to co się dzieje to prawdziwy dramat. Mam wrażenie, że kaseta działa nieprzyjemnie, czasami "chrupie", "rwie", albo minimalnie przeskakuje. Na pedałach czuć to jak jakieś dziwne nierówności. Co więcej co chwila spada mi teraz łańcuch na przednim blacie, przy wyższych biegach dosłownie strach mocniej przyspieszyć bo nigdy nie wiadomo kiedy cholerstwo spadnie. Wróciłem z tym oczywiście do serwisu, ale rozkładają ręce. Najgorsze jest to, że na stojaku bez obciążenia nie widać/nie czuć tej nierównej pracy kasety, o której mówię. Nie udało się też bez obciążenia doprowadzić do spadku łańcucha. Dopytałem kontrolnie w innym serwisie natomiast również według nich wszystko z rowerem jest OK. Bardzo chciałbym zapłacić i cieszyć się znów swoim rowerem, ale jak widzicie ciężko zdiagnozować to się dzieje. Czy macie jakiekolwiek pomysły co tu może nie chodzić? Obecnie ten rower jeździ gorzej niż na tym starym rozciągniętym łańcuchu i zdartej kasecie (żałuję że poszły do śmieci). Cytuj
Mihau_ Napisano Sobota o 18:09 Napisano Sobota o 18:09 1. Jak masz taki syf na łańcuchu to nic dziwnego, że ci "chrupie". 2. Przeskakiwać może również bębenek Cytuj
Fuxi Napisano Sobota o 19:56 Napisano Sobota o 19:56 (edytowane) 4 godziny temu, Cyclist11 napisał: Mały przegląd roweru potwierdził jednak, że i tak już byłem spóźniony z wymianą łańcucha. Kółeczka przerzutki wymienione? Skoro kaseta i łańcuch były zużyte, to kółeczka też powinny zostać wymienione. Na zdjęciach nie widać w ogóle ich stanu. Blat z przodu wydaje się OK. Radzę zmienić serwis. Nie wiem co za ludzi teraz tam teraz przyjmują. Z czasem wszystko powinno się ułożyć, o ile wszystko jest dobrze wyregulowane. Edytowane Sobota o 19:57 przez Fuxi Cytuj
Thomass13 Napisano Niedziela o 10:01 Napisano Niedziela o 10:01 Ostatnio sam miałem problem po wymianie całego napędu. Nie mogłem za nic ustawić tylej przerzutki. Okazalo się że kaseta to podróbka ( tak nawet takie rzeczy podrabiają). A wracając do tematu problemu z napędem. Czy montując nowy łańcuch wyczyściłem go z zewnątrz jakimś odtłuszczaczem żeby nie łapał wszystkiego na łańcuch. Wygląda mi to na zła regulacje tylnej przerzutki że łańcuch podskakuje na przełożeniach. Jak coś napisz mi na PW kontakt tel. Zdzwonimy się może coś doradzi 🙂 Cytuj
Cyclist11 Napisano Niedziela o 18:19 Autor Napisano Niedziela o 18:19 Serdecznie dziękuję Wam za odpowiedzi. Łańcuch ponownie przeczyściłem i dźwięki z kasety i "rwanie" na korbie staram się po prostu ignorować. Czy jednak spadający na ostatnich biegach łańcuch może być czymś co faktycznie się wyrobi? Kółka nie były wymieniane, wyglądają jak na zdjęciu. Przerzutka według serwisantów też ustawiona poprawnie. Czy możliwe że łańcuch jest za długi..? Cytuj
marvelo Napisano Niedziela o 18:40 Napisano Niedziela o 18:40 Pokaż zdjęcie z profilu z łańcuchem na największej zębatce. Moim zdaniem łańcuch jest trochę za długi. Dodatkowo, śruba H w przerzutce (ogranicznik wychyłu na zewnątrz) powinna być nieco bardziej wkręcona, bo na zdjęciu wydaje się jakby na najszybszym biegu kółko przerzutki nie było idealnie pod najmniejszą zębatką. Cytuj
Cyclist11 Napisano 18 godzin temu Autor Napisano 18 godzin temu Tak się to prezentuje z profilu. Bieg 9'ty, "najszybszy". Kółeczko przerzutki wydaje się być w sumie pod tym biegiem, choć ciężko uwiecznić to na zdjęciu. Cytuj
Thomass13 Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu Jak dobrze widzę to przerzutka wygięta do zewnątrz. Jeśli tak jest to najprawdopodobniej będzie krzywy hak. Czyli nie ma prawa napęd w żaden sposób działać poprawnie. Zostaje prostowanie w serwisie lub wymiana na nowy. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.