Agricolt Napisano 21 Kwietnia Napisano 21 Kwietnia (edytowane) Cześć, przymierzam się do kupna nowego roweru i potrzebuję doradztwa ludzi bardziej doświadczonych, dotychczas jeździłem na Kross Evado 3.0 i całkiem mi ten rower pasował ale chciałbym kupić coś lepszego czym wyjadę zarówno na szosę jak i na bardziej utwardzone ścieżki w lesie. Tym samym mój wzrok padł na gravele. Na ten moment znalazłem kilka: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-7-0-pd36997/?v_Id=252447 - karbonowa rama ale zastanawia mnie dlaczego kosztuje 7k a nie 10k https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-gravel-se-grx-2x12-2025/ https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-kross-esker-6-0-2025#additional - tutaj esker 6.0 2025, pytanie czy "rocznik" ma znaczenie? https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kellys-soot-80-pd42884/ Nie wiem w sumie czy lepiej kupić rower z alu ramą i lepszym osprzętem czy karbonową ramą. Niech ktoś mądry się wypowie może karbonowa rama jest tego warta? @Edit a no i oczywiście jeśli macie inne propozycje to jestem otwarty. Co do samej postawy wolałbym bardziej rekreacyjną, na dłuższe wypady, mam 184cm wzrostu. Edytowane 21 Kwietnia przez Agricolt Cytuj
Mihau_ Napisano 6 Maja Napisano 6 Maja W dniu 21.04.2025 o 21:16, Agricolt napisał: karbonowa rama ale zastanawia mnie dlaczego kosztuje 7k a nie 10k Bo za 10 nikt by krossa nie kupił😎 W dniu 21.04.2025 o 21:16, Agricolt napisał: tutaj esker 6.0 2025, pytanie czy "rocznik" ma znaczenie? Czasami ma, czasami nie, nie ma reguły. Akurat w eskerze 6.0 nowa rama pojawiła się od 2024, charakter roweru znacząco się zmienił względem <2023 W dniu 21.04.2025 o 21:16, Agricolt napisał: Nie wiem w sumie czy lepiej kupić rower z alu ramą i lepszym osprzętem czy karbonową ramą. Niech ktoś mądry się wypowie może karbonowa rama jest tego warta? Jeśli można wziąć karbon to trzeba wziąć karbon, to większa wartość dodana niż jedna koronka więcej na kasecie. Generalnie wszystkie rowery z twoich linków są ok. Zostawiając karbony masz eskera 7 i kellysa. Jeden na napędzie 1x, drugi 2x. Pytanie czy masz w ogóle jakieś swoje preferencje co do układu napędu. Osobiście jeśli rower jest głównie na asfalt/mało wymagający, płaski teren brałbym raczej 2x Cytuj
kniaz Napisano 6 Maja Napisano 6 Maja Jak nie masz klapek na oczach, to spójrz na to : https://www.olx.pl/d/oferta/wysokiej-klasy-rower-gravel-mosso-okazja-CID767-ID14ZADc.html Rower waży podobno 9,3kg. czyli jest sporo lżejszy od innych i dobrze to o nim świadczy. Dodatkowo jest tu pełny GRX serii 800, a nie mieszanka 800 i 600. No i są przyzwoite gratisy. Moim zdaniem warto rozważyć. Cytuj
Mihau_ Napisano 6 Maja Napisano 6 Maja Klapki na oczach to chyba trzeba mieć płacąc 6500 za składaka na ramie z aliexpress 2 2 Cytuj
JWO Napisano 6 Maja Napisano 6 Maja Mam cztery rowery składaki na chińskiej ramie. W tym dwa mtb enduro do ciężkiego tyrania. Kosztowały dużo więcej niż 6500pln. Nie mam klapek na oczach 1 Cytuj
Mihau_ Napisano 6 Maja Napisano 6 Maja A chcesz je sprzedać za cenę gotowego roweru ze sklepu i z gwarancją? 3 Cytuj
ernorator Napisano 7 Maja Napisano 7 Maja (edytowane) Ten Mosso to lekkie przegięcie, za 6500 to z ali karbonowa rama na karbonowych kołach. A 9.3kg to on ważył przed założeniem kół. Edytowane 7 Maja przez ernorator Cytuj
kniaz Napisano 7 Maja Napisano 7 Maja Masakra, jakie Aliexpress ? Macie jakiekolwiek pojęcie o czy piszecie ? Mosso to firma czysto z Tajwanu, tak jak Giant, Merida, itp. Sprawdziłem, to nie boli. W Polsce też można kupić Mosso, też sprawdziłem. Ważyłeś ten rower, że piszesz bzdury ? Pracujecie w jakiś sklepach, że Wam nie pasuje coś innego? Nie sądziłem, że na Forum Rowerowym jest tylu ignorantów. 1 Cytuj
JWO Napisano 7 Maja Napisano 7 Maja 90% chińskich firm rowerowych to firmy Tajwańskie, 90% z nich produkuje w Chinach Cytuj
Mihau_ Napisano 7 Maja Napisano 7 Maja 9 minut temu, kniaz napisał: jakie Aliexpress ? Takie. https://pl.aliexpress.com/item/1005006064877594.html?spm=a2g0o.productlist.main.23.7880ewoGewoGcC&algo_pvid=5e8a2155-ab97-464e-ab55-fe934b92a75e&algo_exp_id=5e8a2155-ab97-464e-ab55-fe934b92a75e-11&pdp_ext_f={"order"%3A"-1"%2C"eval"%3A"1"}&pdp_npi=4%40dis!PLN!1672.17!1670.59!!!432.52!432.11!%4021038e1e17466445199696808ee56b!12000035567931519!sea!PL!1826996447!X&curPageLogUid=skcdQGvKjenR&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A 10 minut temu, kniaz napisał: Macie jakiekolwiek pojęcie o czy piszecie ? Mamy. 11 minut temu, kniaz napisał: Mosso to firma czysto z Tajwanu, tak jak Giant, Merida, itp. Sprawdziłem, to nie boli. Sprawdzaj dokładniej, "czysto z Tajwanu"....choć jeśli status Tajwanu jest według ciebie taki jak twierdzi KPCh to w sumie chiny=tajwan 14 minut temu, kniaz napisał: W Polsce też można kupić Mosso, też sprawdziłem. Zupełnie jak wszystkie inne produkty made in china. 21 minut temu, kniaz napisał: Ważyłeś ten rower, że piszesz bzdury ? A ty ważyłeś? Aluminiowy gravel tej klasy na oponach po 500g nie waży 9,3 i tyle 15 minut temu, kniaz napisał: Pracujecie w jakiś sklepach, że Wam nie pasuje coś innego? Nie sądziłem, że na Forum Rowerowym jest tylu ignorantów. To ty przestań być ignorantem, chcesz doradzać obcym ludziom to kieruj się obiektywizmem. Chcesz to kupić, kupuj, twój wybór, nikt się do niego nie wtrąca ale kiedy podpowiadasz coś innym zachowaj rozsądek. Noooo chyba, że wytłumaczysz używając sensownych argumentów a nie wyzwisk od ignorantów dlaczego randomowy człowiek ma kupić używanego składaka mosso na grx 2x11 za 6500 kiedy za 6200 możesz mieć nowy rower z dwuletnią gwarancją na grx 2x12? https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-6-0-grx-2x12-pd45869/?v_Id=248588 1 Cytuj
kniaz Napisano 7 Maja Napisano 7 Maja (edytowane) O.K. Tajwan to najbardziej rozwinięty technologicznie kraj świata. Na Aliexpress można znaleźć produkty dosłownie z całego świata. Większość firm produkuje w Chinach i właśnie na Tajwanie. Czy ktokolwiek myśli, że jakaś firma składająca rowery, tak składająca, bo Shimano, Sram, Compagniolo to nie Trek, Kross, itd. nie produkuje swoich ram w Chinach, czy na Tajwanie ? Czym niby różni się Mosso od Gianta ?? Ze strony Mosso.tw ( tw oznacza Tajwan): Founded in 1986 We have the perfect bike for every individual person. Matching their needs, preferences and intended use. Driven by the aspiration to get the most out of every bike, we continuously seek to improve materials, refine construction and optimize processes. Our engineers strive to improve every details. Our experience of manufacturing aluminum 7005 and 7046 frames has been admired by plenty of racers. We are endeavoring to build you the most amazing machine, something you will simply love and on which you will experience the ride of your lives. Woeifong Machinery Co., Ltd. was founded in 1986, Taichung Taiwan. For over 20 years we have been devoted to developing advanced application and manufacturing technology of aluminum alloy. We design and supply bicycle frames and forks for well-know bicycle brands A że mają fabrykę w Chinach ??? Pinarello też robi swoje ramy w Chinach. A co z Sony, chłopaki też klepią swój sprzęt w Chinach. Nikon trzepie całkiem niezłe sprzęty... gdzie ?? ano w Chinach, cholerka Suntour wykorzystuje biednych Chińczyków, itd. itp... Ludzie nie kupujcie, bo zrobione w Chinach. Oczywiście wszystkie inne firmy rowerowe robią ramy w Polsce i tylko w Polsce, no niektóre w Niemczech .... Oskarżanie kogoś, że podaje nieprawdziwą wagę roweru jest żenujące. Na tej zasadzie wszyscy wokół nas to oszuści. Zresztą wagę tego roweru łatwo zweryfikować. A co do Krossa, to przepraszam, ale tak jak wcześniej pisałem to mieszanka serii 800 i 600, taniutkie tarcze RT-30, kaseta od 105, słabiutkie piasty RS470/TC500, no name wsporniki i kierownica, itd. No i waga Krossa to aż 11,5kg. , czyli aż o 2,3kg. więcej niż Mosso !! Oprócz 12 przełożeń z tyłu versus 11 w Mosso w zasadzie różnica na korzyść Mosso jest ewidentna i bez dwóch zdań warta dołożenia tych 300zł. Tym bardziej, że przy Mosso, z tego co widzę, mamy całkiem niezły pakiet gratisów. I dlatego też podejrzewam, że niektórzy na Forum robią reklamę we własnym, lub pracodawców interesie, hejtując jak się da wszystko co lepsze, tańsze i brakujące w ofercie. Oczywiście mogę się jak najbardziej mylić i pewne komentarze mogą wynikać tylko i wyłącznie z braku wiedzy. Bez urazy. Edytowane 7 Maja przez kniaz Cytuj
Tyfon79 Napisano 7 Maja Napisano 7 Maja @kniaz tu chodzi o cenę, która powinna być sporo niższa. Czego tu nie rozumiesz? To jaka to firma i gdzie robi to nie ma wielkiego znaczenia. Dziś sporo marek to tylko właściwie biura a nie produkcja, która jest zlecana podwykonawcom czy to mniej znanym jak XDS, Quest, Astro czy takim jak Giant gdzie jest i marka i fabryka. Owszem Tajwan to super nowoczesne państwo ale plastikowe ramy w sumie zniknęły u nich na produkcji więc chodzi jak zwykle o koszty. Wszystko poszło jak nie na Chiny to do Kambodży czy innego Wietnamu. Więc tu nie chodzi o samą markę Mosso tylko to ile ktoś za coś woła i że nawet ja jako zwolennik fajnych prawie nowych używek wolał bym kupić za tą samą kasę nówkę z gwarancją. A i owszem takiego plastikowego Krossa bo co do zasady garavele to nie są rowery wymagające super technologii i całej tej mitologii wokół tego. Więc nikt albo prawie nikt nic tu nie reklamuje tylko trzeźwo patrzy na sytuację rynku wtórnego. Cytuj
Mihau_ Napisano 7 Maja Napisano 7 Maja Cytat A co do Krossa, to przepraszam, ale tak jak wcześniej pisałem to mieszanka serii 800 i 600, taniutkie tarcze RT-30, kaseta od 105, słabiutkie piasty RS470/TC500, no name wsporniki i kierownica, itd. No i co z tego, że mieszanka? Jesteś w stanie podać realną, zauważalną w praktyce różnicę? Tarcze rzecz w gravelu/szosie i ich specyfice jazdy nieistotna. Co kaseta od 105? Coś z nią nie tak? Piasty słabsze, obręcze lepsze. Serio ktoś ma się podniecić najtańszą kierownicą pro za stówę? Cytat No i waga Krossa to aż 11,5kg. , czyli aż o 2,3kg. więcej niż Mosso !! Nie ma fizycznej możliwości żeby mosso ważyło 9,3 * to mosso jest realnie warte 4k Cytuj
kniaz Napisano 8 Maja Napisano 8 Maja Cena jak cena. Moim zdaniem jest w miarę rozsądna, biorąc pod uwagę, znikomy przebieg. Po 50km. każdy rower będzie praktycznie jak nowy. Inna sprawa byłaby po 5000km... Natomiast ten Kross Esker to też rama aluminiowa, z tym, że gorszy osprzęt, no i waga zabójcza. Logicznie rzecz biorąc wolałbym zdecydowanie rower lżejszy o ponad 2kg i na lepszym osprzęcie, niż ten cięższy, gorzej wyposażony. Nawet jeśli jest droższy o parę złotych, aczkolwiek jak znam życie w grę wchodzą jeszcze negocjacje. Za 4tysie to sam bym kupił, mimo, że nie potrzebuję, ale pobieżnie przeliczając wartość komponentów to raczej nierealne. Cytat Nie ma fizycznej możliwości żeby mosso ważyło 9,3 Chłopie, to jest coś czego najbardziej nie lubię u ludzi - autorytatywne wydawanie ocen, bez żadnych merytorycznych podstaw. Bez sprawdzenia zarzucasz nieznanej sobie osobie kłamstwo. Zakrawa to na zwykłe pomówienie. Jaki masz w tym cel ? Hejtujesz namiętnie to Mosso, zupełnie jakbyś miał za to płacone. No sorry, ale tak to wygląda. Ja akurat mam niedaleko, więc na upartego wsiądę na rower, wezmę swoją wagę i zważę, a przy okazji obejrzę sobie ten rower. Zobaczymy, jak będzie ważył ponad 9,5kg. to przyznam Ci we wszystkim rację. Cytuj
Przecietny Napisano 8 Maja Napisano 8 Maja (edytowane) Siema chłopy, lubię takie rozkminy wagowe więc pozwole się wtrącić😆. Sprzedający nawet nie wie jakie dyskusje na temat jego towaru sie odbywają😆. Ogólnie myślę,że ta waga jest możliwa ale tu przyda się moja tabelka, mam taką do kazdego składanego, kupionego czy odchudzanego roweru😆. Możemy zatem troche spróbować ocenić czy ogłoszeniodawca nie mija się z prawdą. Ostatnio składałem gravela który koniecznie musiał być poniżej 11 kg na ramie 1800 gramów i kołach ponad 2000 i to się udało zatem i tu jest prawdopodobieństwo,że waga bedzie podobna do deklarowanej. Waga ramy z linku powyżej, widelca z netu, klamkomanetki z linkami a hamulce policzone z pancerzami i tarczami. Koła chyba składane samemu ale na takich obręczach w necie znalazłem koła ważące poniżej 1900, same obręcze niby 500 gramów, z kolei piasty 139g i 269g nawet nieźle, myślę,że można założyć,że koła mieszczą się w 1900 g prawdopodobnie nawet mniej ale zawyżmy, sprawdżmy zatem: rama 1510 widelec 500 sztyca 260 mostek 126 kiera 270 owijka 100 siodło 240 kola 1900 suport 100 stery 80 korba 717 kaseta 300 lancuch 260 przerz tyl 255 przrz prz 125 hamulec 800 manetki 600 zacisk 30 opony 1060 detk 200 klamki pedy hak 50 razem 9483 Mi wychodzi,że jest podobnie, wystarczy,że źle oszacowałem koła o te 100 gramów, zalane bedzie mleko czy lżejsza sztyca mostek lub siodło i bedzie się mniej więcej zgadzać z ogłoszeniem. Przerzutka przód podawana w necie jest lżejsza a wpisałem średnią wagę ważonych przeze mnie różnych modeli. Co myślicie? p.s teraz doczytałem,że detki tpu i już 100 gramów odchodzi. Edytowane 8 Maja przez Przecietny Cytuj
kaido2 Napisano 8 Maja Napisano 8 Maja Jak dorzucisz linki, pancerze klamki, owijkę oraz wagę ramy w rozmiarze M to 10,5 będzie lekko Ramy Mosso akurat znam,bo te spotkałem w PL już dawno temu zanim istniało aliiexpress i tam nie ma kosmicznej technologii . Klasyka jak w Krossie, decathlonie, czy innych budżet ramach. 9kg gravela to można rozmawiać przy full karbonie. Cytuj
JWO Napisano 8 Maja Napisano 8 Maja Moj karbonowy (bez pedalow) wazyl 9,5kg. Konfiguracja podobna, ale naped jednorzedowy i rama wazyla ponizej 1kg. Rama duza, bo mam 190. Cytuj
kaido2 Napisano 8 Maja Napisano 8 Maja (edytowane) Przy full karbonie obecnie zatrzymałem się przy M-ce na 8,8 z pedałami, ale na najlżejszych CSC-kach , zwijana Terreno 38 na TPU, niepełna hydraulika przy 2x. Na normalnych kolach + normalne siodło, alu kiera z mostkiem , czyli klasyczna specyfikacja " budżetowych karbonów ze sklepu" ,- 9,8 z pedałami. Edytowane 8 Maja przez kaido2 Cytuj
Chociemir Napisano 8 Maja Napisano 8 Maja 2 godziny temu, kniaz napisał: Cena jak cena. Moim zdaniem jest w miarę rozsądna, biorąc pod uwagę, znikomy przebieg. Twoim zdaniem cena jest "w miarę rozsądna", natomiast obiektywnie rzecz biorąc jest bardzo nierozsądna... Cytuj
ernorator Napisano 8 Maja Napisano 8 Maja 1510g to ta rama waży w rozmiarze S (49) z górna rurą 525mm a tu jest podany na wzrost 180-186 więc jeszcze M i L z górna rurą 550mm a może nawet XL 565mm Cytuj
Przecietny Napisano 8 Maja Napisano 8 Maja (edytowane) Cytat Jak dorzucisz linki, pancerze klamki, owijkę oraz wagę ramy w rozmiarze M to 10,5 będzie lekko ale to wszystko jest doliczone oprócz ramy bo faktycznie pewnie najmniejsza tyle waży, dodałbym te 200 gramów czy więcej? I nie liczyłem tu pedałów choć do swoich zawsze wliczam. 10,5 kg to waży aluminiowe mtb z amorem 1650gramów, fakt,że z kołami nieco ponad 1500 i oponami 1050 i pedałami a i tak jest pole do zejścia. Cena jest taka, bo pewnie sprzedawca chce odzyskać kasę za włożony sprzęt niestety dla przecietnego kupującego nie będzie to dobra proozycja zestawiając rower z nowymi, nawet jak bedzie lepszy. Już ja wiem jak ludzie myślą🤣. edit: jakby dodać te 200 gramów ramy plus pedały wtedy bedzie ok 10 kg Edytowane 8 Maja przez Przecietny Cytuj
kaido2 Napisano 8 Maja Napisano 8 Maja No dobra są manetki , niech będzie. Odrzucam wagę klamek i dalej w rozmiarze dla karzełka taki rower będzie ważył na tej ramie ponad dychę. 10,5 kg ważą typowe aluminiowe konstrukcje na typowych kołach, nawet szosy. No Panie, typowe konstrukcje nie idą z nastawieniem na niską wagę, tylko w proporcji najniższym kosztem i by nie przestraszyć ewentualnie klienta kwotowo i wizualnie . W takich setach koła nawet ponad 2 kilo + ciężki kiepski lać w wielu przypadkach stały się powszechne Karbony z amelinium też lekkie nie są 21 minut temu, Przecietny napisał: Cena jest taka, bo pewnie sprzedawca chce odzyskać kasę za włożony sprzęt No ta, widze alexrimsy, to nie jest specjalnie lekkie Cytuj
Przecietny Napisano 8 Maja Napisano 8 Maja (edytowane) Cytat No dobra są manetki , niech będzie. Odrzucam wagę klamek i dalej w rozmiarze dla karzełka taki rower będzie ważył na tej ramie ponad dychę Oki to co wg Ciebie pominąłem? Bo w sumie kłocimy się z matematyką albo raczej excelem z którego te tabelkli biorę. Sam je tworze i może jest błąd którego nie wychwyciłem? Ten Twój 8,8 kg też ma jeszcze potenciał o ile pamietam, bo napędów najlżejszych chyba nie stosujesz prawda? Edytowane 8 Maja przez Przecietny Cytuj
kaido2 Napisano 8 Maja Napisano 8 Maja (edytowane) Rozbiega się całość pewnie na podawanej masie podzespołów, może pominąłeś hydraulikę? PRO jest lekkie , ma fajne kształty, ale nie najlżejsze. Generalnie przy składaniu, to co podaje producent w zakresie wagowym traktuję orientacyjnie, a ostatecznie z czystej ciekawości ważę dobrą wagą całość po, i powiem Ci, ze można się zdziwić. Tu kilkanaście gramów, tam kilkadziesiąt gramów i efekt bywa zaskakujący 10 kg gravela w rozmiarze M jest akceptowalne w normalnych warunkach, 9,5 musieć być cieniowane i to grubo Moje 8,8 można jeszcze zrzucić, na 1 blat i mam nawet set akceptowalny przygotowany. Oczywiście mógłbym polecieć i w korby karbony , diurejsy , tylko tu moim zdaniem nie ma już sensu . Obecnie do zabawy z czołówką więcej mi nie trzeba, a przełaje z nim też się dobrze biega Edytowane 8 Maja przez kaido2 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.