Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dla mnie niezły, ale na porządnym wyświetlaczu ze wskaźnikiem prędkości zasępili. Wq...wia mnie takie postepowanie producentów.

  • Zmieszany 1
Napisano

Przede wszystkim ten Cube nie ma wyciąganej baterii, a to u mnie na starcie jest do odrzucenia. Rowery na pasku w tej kategorii są bardzo rzadkie. Na zwykłym napędzie znalazło by się trochę, choćby Canyon

https://www.canyon.com/pl-pl/rower-elektryczny/rowery-elektryczne-trekkingowe/pathlite-on/sl/pathlite-onfly-8-ltd-mid-step/3610.html?dwvar_3610_pv_rahmenfarbe=WH

Trochę ponad 16 kg. 

 

 

Napisano

Zapomniałem dodać, że ma to być rower typu trekking, a więc ten Canyon nie dla mnie.
Faktycznie nie wyciągana bateria to istotny mankament.
 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Gdyby kogoś interesowało, oprócz mnie to napisałem do firmy z zapytaniem, kiedy będą modele z przerzutkami wewnętrznymi w tylnej piaście ze stajni Shimano?
https://ktm-rowery.pl/e-bikes-sx-2024/light-e-treking/macina-sport-sx-elite/

Odpowiedz otrzymałem na drugi dzień z informacją, że coś takiego nastąpi na targach Eurobike.
Targi odbędą się w Monachium w dniach 25.06.2025  do 29.06.2025.

Kurde, czuję, że w roku 2025 trzeba będzie dalej jeździć na swoim ulepie, który w zasadzie nie jest taki beznadziejny na jakiego wygląda :),  zanim ten interesujący i lekki rower trafi do sprzedaży.

R 3.jpg

Napisano
W dniu 20.03.2025 o 22:31, 2marekm napisał:

Zapomniałem dodać, że ma to być rower typu trekking, a więc ten Canyon nie dla mnie.
Faktycznie nie wyciągana bateria to istotny mankament.
 

A co według Ciebie powoduje że tego roweru nie można nazwać „treking” ?

  • +1 pomógł 1
Napisano

Jak zwał tak zwał. Stwierdzam, że to rower nie dla seniora, a więc nie dla mnie. Główny argument na nie, to za nisko pochylona sylwetka. Może to dla niektórych śmieszne, ale brak podstawowego wyposażenia, jak oświetlenie, błotniki, stopka, dzwonek itp niektóre wymagane przepisami. Poza tym tradycyjna przerzutka. Ktoś kto raz spróbował wewnętrznej w tylnej piaście, temu trudno jest zaakceptować "normalną". Także pasek karbonowy zamiast łańcucha. Trzeba spróbować nowości na starość :) 

Napisano

Ta Koga, którą sam znalazłeś w zakresie twoich wymagań ma chyba małą konkurencję. Zwróć uwagę na piastę - enviolo ma pewne zalety, ale też większe straty mechaniczne. Połączenie silnika, tej piasty i paska sprawi, że bez prądu będzie ciężko - sporo pary pójdzie w gwizdek. Ale póki prąd w baterii to jedziesz. Masa tu jest niska - podobne rowery np. Specialized są istotnie cięższe (ale mają amortyzowane widelce i sztyce).

 

Napisano

Nie wiem czy słusznie, ale nie chcę Enviolo. Nie chodzi, że jak zabraknie prądu, to będzie ciężko. Jeszcze nigdy nie zabrakło mi paliwa w samochodzie, a także prądu w rowerze, a więc ten argument odpada. Chyba będę czekał na KTM Macina z przekładnią w tylnej piaście, ale  być może w międzyczasie pojawi się coś interesującego innej firmy.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Znalazłem jeszcze taki rower, który by mi odpowiadał.

https://www.scott.pl/produkt/1869/13456/Rower-Passage-eRide-10-Belt

Niestety nigdzie w kraju nie mają z rozmiarem ramy M lub L (do wypróbowania). Twierdzą, że czekają na dostawę. Jeśli sprawa przeciągnie się do czasu jak wejdzie dofinansowanie na  zakup elektryka, można byłoby zaoszczędzić 2500 zł. A więc czekam przebierając nogami dalej 😀

Napisano

@gad patrzyłeś na tytuł tego wątku?  Kolega szuka trzech rzeczy w rowerze: lekkiego silnika konkretnej marki i modelu - Bosch SX, paska i piasty wielobiegowej. Tu proponujesz rower, który ma dwie z tych rzeczy, a silnik jest wręcz zaprzeczeniem oczekiwań. Zamiast lekkiego silnika o średnim momencie jest Panasonic GX w najmocniejszej i najcięższej wersji Ultimate - jednostka o 50% cięższa, o monstrualnym momencie 95 Nm z dodaną baterią 900 Wh, co w sumie daje kloca o wadze niemal 30 kg. Kolega szuka czegoś innego... 🙂

  • +1 pomógł 2
Napisano
2 godziny temu, gad napisał:

A może daj autorowi sprawdzić i niech sam się wypowie? 

W Słupsku Ecobike mają

https://kawisbike.pl/

A więc się wypowiadam. Widziałem to na YouTube i zamieściłem wcześniej stosowny komentarz (2marekm2). Nie potrzebuję roweru pancernego niczym niemiecki czołg Tygrys 😀. Koła 27.5" także odpadają. Jak zdążyłem się zorientować to "Kawisbike" w Słupsku jest także dilerem ebików marki Scott, a więc tam się udam, zobaczymy czy będą mieli ofertę na tego Scotta wymienionego j/w.

Napisano (edytowane)

Jak już znajdę dla mnie coś interesującego, to gdzie to kupić w kraju? Wszystko by mi pasowało w tym rowerze.
https://www.radfahren.de/test-technik/bulls-cross-lite-evo-sx-belt-test/

Doczytałem na stronie producenta, że dostępny od czerwca 2025 i cena niższa o 400 Euro,  więc jakaś iskierka nadziei zaświtała :) 
https://www.bulls.de/de-de/produkt/bulls-cross-lite-evo-sx-belt-2025-trapez?AKLW=AKLW_5cc42026&FARB=FARB_YJNCP0IS&RHOE=RHOE_00000600

Edytowane przez 2marekm
  • 2 tygodnie później...
Napisano
W dniu 1.04.2025 o 18:08, 2marekm napisał:

Gdyby kogoś interesowało, oprócz mnie to napisałem do firmy z zapytaniem, kiedy będą modele z przerzutkami wewnętrznymi w tylnej piaście ze stajni Shimano?
https://ktm-rowery.pl/e-bikes-sx-2024/light-e-treking/macina-sport-sx-elite/

Odpowiedz otrzymałem na drugi dzień z informacją, że coś takiego nastąpi na targach Eurobike.
Targi odbędą się w Monachium w dniach 25.06.2025  do 29.06.2025.

Kurde, czuję, że w roku 2025 trzeba będzie dalej jeździć na swoim ulepie, który w zasadzie nie jest taki beznadziejny na jakiego wygląda :),  zanim ten interesujący i lekki rower trafi do sprzedaży.

R 3.jpg

Chyba tego szukasz, KTM Macina City 610 XL , właśnie go zamówiłem. Przekładnia w piaście plus amortyzator siodła. 

Zrzut ekranu 2025-05-04 111204.jpg

Napisano

Dzięki za informację, ale szukam innego modelu jak w tytule. Zdecydowałem się i przebieram nogami na dostawę Scott Passage eRide 10 Belt w rozmiarze "L". Duży plus, że jest diler Scotta w mojej miejscowości. Cenę mam, także już wynegocjowaną. 

Scott.jpg

Napisano

Kurde zawsze pod górkę. 
W/g internetu rowery marki Scott są produktem szwajcarskim, a w związku z tym w mojej ocenie nie będą podlegać dofinansowaniu, które niebawem zacznie obowiązywać.
Jako, że Szwajcaria nie należy do Unii Europejskiej, obawiam się, że brak będzie możliwości odzyskania kwoty 2500 zł. tytułem dofinansowania.

 

  • Haha 1
Napisano (edytowane)

@2marekm za bardzo rozkminiasz sprawy i masz potem niepotrzebny ból głowy. Wyluzuj nieco i poczekaj, bo może Twoje rozkminy nic dadzą. Skąd wiesz, że ostatecznie jakikolwiek program ruszy... To już drugie podejście i poprzednim razem mimo osobiście słyszanych zapewnień pewnego wiceministra, że tak, można rowery kupować, będzie na 100% dopłata, to wyszła figa z makiem, a to było rok temu... Więc...

  1. Tu https://www.gov.pl/attachment/15b18e0f-403c-49d6-b7db-0d6764c37ae1 masz projekt aktualnego programu. Przeczytaj go uważnie, bo odpowie na wiele Twoich wątpliwości, ale nie przyzwyczajaj się za bardzo, bo to jest tylko projekt.
  2. Nie interesuje Cię siedziba firmy, zarządu, biura... Interesuje Cię jaką naklejkę będzie miał Twój rower na kartonie - made in co??? Wcale bym się nie zdziwił, gdyby te Scotty miały naklejki "made in Taiwan", a może je się składa gdzieś w UE albo nawet są "made in Poland" (Polska jest chyba 5. producentem rowerów w UE, po Portugalii, Niemczech, Rumunii i Włoszech).
  3. W tym kontekście interesuje Cię zastosowanie punktu 3. w rozdz. 7.5 projektu programu - powtarzam raz jeszcze projektu.
  4. Nawet jak się nie załapiesz na udział w programie, to nie ma co rozpaczać... Wiem, że 2500 zł piechotą nie chodzi, ale z drugiej strony gmeranie przy tym pomyśle (oraz naiwnie optymistyczne założenia na początku że EBOiR da nam pieniądze na słabo udokumentowany program, skoro miesiąc wcześniej odrzucił niemal identyczny bałtów (nie pamiętam już, którego kraju), a teraz - kiedy mamy się zbroić - to nie będzie się wydawać pieniędzy na te - jak uważa duża część naszego światłego społeczeńst3wa - "pedalskie fanaberie", sprawiło, że z pierwotnych 5 tys. zostało 2,5 tys., a i tak zobaczymy, co ostatecznie wyjdzie...
Edytowane przez HSM
  • +1 pomógł 1
Napisano

Tak, czy siak bez względu na sytuacje nabywam tego Scotta. Na swoim ulepie wkroczyłem w czwarty rok użytkowania i jestem bardzo pozytywnie zakręcony na elektryki. Swoje lata już mam i nie zamierzam czekać, aż rowerów o takiej konfiguracji i niskiej wadze będzie zdecydowanie więcej, a będzie, ponieważ tendencja będzie taka aby ebiki ważyły jak najmniej.  Lekki trekking, wewnętrzna przekładnia i pasek karbonowy to w moim  przekonaniu rower dla seniora, a więc dla mnie. Nie żadne pancerniaki ważące 30 kg, a nawet więcej :) 

  • +1 pomógł 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...