Skocz do zawartości

[7500-9000] Dobry w full w dobrej cenie?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poszukuje jakiegoś fulla na początek zabawy. Zależy mi by na początku przygody nie kupować najtańszych zabawek. Najpierw poszukuje odpowiedniego skoku. Jak będzie używany rower? Raz w tygodniu wypad w góry (Bielsko, Szczyrk i okolice) na single/trasy górskie. W tygodniu jakaś zabawa po lesie, trudniejszy teren w okół Tychów/Katowic, dojazd do pracy. Jaki skok? Rower będzie używany również na podjazdach. Niby idealny kompromis to 140/150mm ale jak będzie 170/180mm mi nie wadzi ponieważ wolę mieć już cięzej na podjazdach/w lesie/dojezdzie do pracy niż szukać kompromisu przy zjeździe. Czy to dobre myślenie? Parę rowerów mi się spodobało i na moje oczy amatora nie wyglądają najgorzej. Na pewno nie chce żadnych suntorów i podobnych jakościowo wynalazków bo mimo wszystko wolę zacząc przygode od jako takiej jakości sprzetu niz jej braku. I jakie koła na początek? 27,5 czy 29? Można powiedzieć że będę uczył się od totalnego zera więc logika mówi 27,5 dla lepszej zwrotności. 

rowery jakie rzuciły mi się w oczy(nie chce uzywanych bo mimo wszystko trzeba coś nie coś wiedzieć by nie kupić złoma pod peleryna perfekcji):

https://dartmoor-bikes.com/hardware/enduro/blackbird-evo-275
https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/neuron/al/neuron-6/3166.html

https://vitusbikes.com/products/sommet-29-bike-deore-1x10

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-5/p/29459/?colorCode=grey_black

https://www.specialized.com/pl/pl/stumpjumper-st-alloy-29/p/170585?color=262660-170585

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-polygon-siskiu-t7

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-dartmoor-thunderbird-superenduro-evo-2022#additional

 

Jak z jakością podzespołów w takich rowerach? Microshift daje radę czy lepiej iść typowo w shimano/sram i olać microsofta. Pisałem o skoku z kompromisem 140/150 a wrzuciłem w linkach rowery ze skokiem 120mm, czy warto w ogóle się interesować takim rowerem jako "uniwersalny"? Lepiej iść w większy skok pod zjazdy/przyczepność/skoki z góry kosztem podjazdów i wygody na codzień(wygoda na codzień ma chyba najmniejsze znaczenie dla mnie bo tak jak pisałem zjazdy>wygoda codzienna ale wole spytać)? Troche bez składni napisany tekst ale jestem po nockach + 12h pracy prawie codziennie i tak człowiek inaczej myśli inaczej pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że jak raz w tygodniu masz tyrać rower w górach i na singlach oraz zjazdach to raczej celuj w rower AM/Enduro. Czyli Neurona (mimo że w super cenie), Fuela, Polygona, bym na dzień dobry skreślił. Z Canyona musiałbyś spojrzeć w stronę Spectrala lub Spectrala 125, ale to chyba poza budżetem na ten moment, z Treka to bardziej Slash, u Gianta możesz spojrzeć na Reigna. Stumpjumper to fajny rower, ale w tej cenie będzie miał bieda wersję ( na stronie, którą zalinkowałeś nawet się wstydzą podać:D). 

Możesz spojrzeć na ofertę YT:

https://www.yt-industries.com/products/bikes/jeffsy/core-1/637/jeffsy-29-core-1/ , lub nawet Caprę, ale to już prawie 18 kg kloc w najtańszej wersji.

Jak znajdziesz swój rozmiar możesz jeszcze poszperać gdzieś w necie, za granicą zdarzają się ciekawe oferty np.:

https://www.klbikes.de/occam-h20-lt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slash 8 to marzenie aktualnie. Piękny rower ale na początek myślę że bez sensu wydać prawie 13k. Lepiej te 4k zachować w kieszeni na jakiś fajny kask, google, ochraniacze. Jeffrey też kozacko wygląda. Dzięki za przypomnienie że ominąłem markę yt mimo że ja oglądałem. Jeśli chodzi o wagę to raczej mi nie przeszkadza te 2-3kg więcej bo wolę kupić coś porządnego idąc na kompromis w wadze. Polygon wrzucony tak w ramach kontrastu bo coś jednak mi nie pasuje w tej marce ale parę poleceń widziałem. Chyba zostanę w kręgu canyona, orbea, yt. Jakbyś jeszcze tylko rozwinął skrót "AM" bo mi się chyba nigdzie to w oczy nie rzuciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

All Mountain. Rzecz w tym, byś kupił rower nadający się do zastosowań, które planujesz  . Ale wiele zależy od ciebie. Jak jesteś młody i wysportowany, to szybko zrobisz postępy i potrzebujesz roweru z zapasem.  Jak masz 50+ i właśnie wstałeś od biurka, to rower rekreacyjny długo nie będzie Cię ograniczał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Wojcio napisał:

All Mountain. Rzecz w tym, byś kupił rower nadający się do zastosowań, które planujesz  . Ale wiele zależy od ciebie. Jak jesteś młody i wysportowany, to szybko zrobisz postępy i potrzebujesz roweru z zapasem.  Jak masz 50+ i właśnie wstałeś od biurka, to rower rekreacyjny długo nie będzie Cię ograniczał. 

29lat a nadwagą której chce sie pozbyć. Więc raczej rower do progresu. Nie spojrzałem tak na to, kolejna cenna rada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TheSick napisał:

Lepiej te 4k zachować w kieszeni na jakiś fajny kask, google, ochraniacze. 

Bez urazy ale jak bym cię spotkał gdzieś na miejscówce w kiepskim rowerze a w takowy celujesz, odzianym w szmaty, styropiany i inne za 4 klocki to bym chyba je%$#ł ze śmiechu. Szczerze trudno mi coś napisać poza tym być naprawdę przemyślał co chcesz kupić i do czego. 12 godzin na nockach w robocie też powinno mieć wpływ na wybór. Od dłuższego czasu jeżdzi geo a nie długość wacka czyli skoku. Po drugie gdzie ty u nas chcesz szukać tej magicznej zwrotności? To nie Alpy z agrafkami z koniecznością uczenia się piwotów. Koło 29 er zawsze lepiej się w naszych warunkach przetoczy przez każdy szlak i na pewno będzie pomocniejsze zarówno na początki jak i dalej. 

Vitus ma dobre ceny plus czasem promocje wiec jak masz opcję na tą markę to jednak szarpnij się przynajmniej na coś z Marcokiem z przodu typu Mythinque VRX. Swego czasu chodziło to w okolicach dyszki wiec w sam raz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Przez takich jak Ty nie warto się nigdy pytać o porady. Najlepiej na start wydać na sprzęt z 50k bo gdzie się człowiek pokaże w kasku za 1k. Przecież to wstyd i kupa śmiechu. Nie znam się ale czytasz, szukam porady żeby jak najlepiej zacząć w miarę dobrym stosunku cena-jakosc. A to że pracuje sobie po 12h to robie tyle by sobie zarobić na sprzęt. Obyśmy się nie spotkali nigdy na szlaku bo dla takich jak Ty mam tylko współczucie nic więcej. Typowy przykład człowieka dla którego jak nie masz 50cm w bicku na siłownię lepiej nie chodzić bo śmiech i wstyd :)

Edytowane przez TheSick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Tyfon79 napisał:

Bez urazy ale jak bym cię spotkał gdzieś na miejscówce w kiepskim rowerze a w takowy celujesz, odzianym w szmaty, styropiany i inne za 4 klocki to bym chyba je%$#ł ze śmiechu. Szczerze trudno mi coś napisać poza tym być naprawdę przemyślał co chcesz kupić i do czego. 12 godzin na nockach w robocie też powinno mieć wpływ na wybór. Od dłuższego czasu jeżdzi geo a nie długość wacka czyli skoku.

Czekaj czekaj a to nie ty czasami się zacięcie wypowiadałeś, że geo to nie ważne aż tak tylko lepiej kashimy brać jak są na promocji? Za słowo cię łapał nie będe ale coś tu nie bangla, reign nagle przestał dobrze jeździć? 

@TheSickZ tych co przytoczyłeś, najbardziej byłbym za... Canyonem - ale spectralem, nie neuronem, to bardzo fajna baza na przyszłe upgready, teraz wyszła nowa generacja, więc stara (ale wciąż bardzo jara, serio, od 2021 geometria nie poszła mega bardzo do przodu) będzie pchana na promocje i wyprzedaże, pytanie tylko jak z rozmiarem, czy będzie ten, który cię interesuje. Co do geometrii - tak w skrócie: kąt główki 64-65 stopni, efektywny kąt podsiodłowy jeśli chocesz dużo podjeżdzać minimum 76 stopni, zwracaj uwagę aby rower miał jak najniższą rurę podsiodłową (i w miarę prostą) aby dało się tam upchać sztycę o jak najwiekszym skoku. O reachu w punkcie poniżej.

Druga podpowiedź odnośnie ten zwinności roweru, poniżej wklejam link do wpisu Michała Lalika z jego propozycją tabelaryczną wzrost/reach - jest mega trafiona i idealna jako punt wyjścia, do mojego wzrostu ma idealne odniesienie, znajomi też potwierdzają jej trafność. Nie sugerowałbym się tym co podaje producent tylko tą tabelką właśnie, jesli masz wątpliwości co do zwinności, możesz celować w reach "zwinny". Aczkolwiek ja zasugeruję ci "neutralny" - u mnie jest wystarczająco zwinny ;)

Trzecia sprawa to budżet, niestety, celujesz w taki budżet, że albo używka na słownej gwarancji albo nówka na paździerzowym osprzęcie. Bedzie bolało ale - zwieksz budżet.

A te ciuchy - moim zdaniem masz dobre podejście, kask, ochraniacze, buzer, dobre buty przede wszystkim (rzuć okiem na markę etnies - jeśli jesteś fanem spd to też mają takie w ofercie). Da ci to pewność siebie, bedziesz bardziej wyluzowany a nie spięty, spięty łatwo możesz zrobić coś nie tak. 

11 minut temu, Serbi napisał:

Zerknij na Focus JAM (mozna kupic w b. dobrych cenach)

Edit: ^tak, Jam to też spoko rower

EDIT 2: @NerfMe przytoczył jeszcze Jeffsiego - popieram również

Edytowane przez Rumcajs.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien tego w 100% że moja polka cenowa jest raczej nisko/średnia ale na początek nie chce pchać pod 20k za cały osprzęt bo coś mi nie pyknie bądź mi się odwidzi i będzie lekka strata. Celuje w coś co na początek będzie "wystarczajace". Jakas baza rowerów mi się zrobiła fo obserwacji, wiem na co patrzeć więc będzie git. Dziękuję wszystkim za pomoc i cenne rady

W sumie pytanie mam jeszcze. Czy znajdę gdzieś rozpiskę mniej więcej jak lecą jakościową dampery i widelce? Chodzi mi coś w stylu jak np osprzęt do szosy leci od najnizszej/nagorszej do nawyzszej/najlepszej. Patrzyłem po necie ale nic dosyć konkretnego nie znalazłem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rumcajs. napisał:

Czekaj czekaj a to nie ty czasami się zacięcie wypowiadałeś, że geo to nie ważne aż tak tylko lepiej kashimy brać jak są na promocji? Za słowo cię łapał nie będe ale coś tu nie bangla, reign nagle przestał dobrze jeździć? 

No nie. Ty twierdzisz, że wszystko z przed kilku lat jest takie se a ja, że w sumie wszystko po 2014 jest już dobre. Nawet trailówki z tego czasu już jechały ostro wiec dlatego napisałem by nie jarać się czy masz 150 czy 180 mm skoku na tym etapie. A z cygańskim złotem to już w ogóle jestem wrogiem. Jestem też wrogiem jak w tym przypadku kupowania śmiecia pokroju Reconów i innych SX-ów. Reign? Kupi coś za nieco ponad dychę? Więc nie bądźmy już tacy złośliwi. 

@TheSick wyluzuj bo rozpędziłeś się za nadto a nigdzie nie miałem zamiaru cię obrazić. Nigdzie ci nie sugerowałem sprzętu za kupę kasy tylko jak to się mówi katalogowo półkę wyżej. Byś choć amor miał w razie czego solidny. Kupisz chałę i z tą lekką nadwagą plus pewnie plecaki będziesz tylko się męczył. Co do pracy też tyle kiedyś robiłem i przeszkadzało mi to w pasji bo byłem za bardzo zmęczony. W górach nie ma kompromisu cenowego bo jak kupisz syf to zrobisz skarbonkę i nawet masz do tego wyżej sugestie w kwestii kupna używki i boleści związanych z zakupem tylko dobrej ramy a reszta to cytuję "paździerz". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, TheSick napisał:

W sumie pytanie mam jeszcze. Czy znajdę gdzieś rozpiskę mniej więcej jak lecą jakościową dampery i widelce? Chodzi mi coś w stylu jak np osprzęt do szosy leci od najnizszej/nagorszej do nawyzszej/najlepszej. Patrzyłem po necie ale nic dosyć konkretnego nie znalazłem

Mogę ci zasugerowac co jest dla ciebie wystarczające, tak serio łatwiej. Ze stajni RS: Lyrik przynajmniej w wersji Select, damper Super Deluxe Select+. Z foxa: 36 Performance, Float X Performance. Niżej nie warto schodzić, jesli kupisz rower na czymś gorszym, będziesz zarach chciał coś ulepszać, szukał lepszego widelca na olx i tak dalej. Lepiej zwiekszyć ten budżet i mieć od razu coś, co jeździ i w razie czego nawet łatwiej sprzedać taki rower, niż jakieś bagno z rock shoxem 35 i zwykłym damperem deluxe R. A takie niestety będą w budżecie który podałeś. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy ambitnego, młodego człowieka, mieszkającego blisko gór - dla mnie najważniejsze by ten rower jakoś wytrzymywał. Zamiast pisać co kupić, napiszę, czego nie kupować:

Rowerów:

  • z widelcami o goleniach 34mm i mniej i tylko z wielkim bólem z goleniami stalowymi (bo takie są w najgorszych modelach)
  • Bez regulacji tłumienia powrotu
  • określonych jako kategoria 3 (kategoria 4 to enduro a 5 to freeride/DH), ale jak jest sprawność o odwaga i zaczną się większe skoki, to i kat 4 to mało. Jak producent pisze, że rower nie jest do enduro, to mu wierzyć
  • Dwutłoczkowych hamulców - nie dlatego, że nie da rady jeździć, ale takie hamulce wskazują na charakter całego roweru.
  • Bez regulowanej sztycy
  • Zużytych
  • Niemarkowych

To jest przykład okazji: https://piwnicarowerowa.pl/rower-focus-jam-6-9-29di-fox-36-rozmiar-l-shimano,3,43291,44365 , zaś model niższy (6.8) to już sporo kompromisów.

Szukać okazji - fantastyczne super-enduro Propain Spindrift 4 AL 27.5" to teraz 2360Euro!!! (z widelcem ZEB R i osprzętem GX, ale trzeba jeszcze dopłacić za dropper) - to mega maszyna do bikeparków (w sobotę jechałem na wersji karbonowej, a jej właściciel zadziwił mnie, tym, co z nim robił)

Ale jak masz wątpliwości, wydaj parę groszy na wypożyczalnię i szkolenie - niby "zmarnujesz" tego tysiaka, ale poczujesz o co chodzi. 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do powyższego jeszcze dodam:

Rowerów z oponami innymi niż Maxxis, nie jestem fanboyem, chodzi o to, że od Maxxisa na 90% dostaniemy przyzwoite ogumienie, dobrze dobrane do roweru itd, może mieszanka będzie podstawowa, ale i tak lepsza od innych wynalazków w stylu vee-tire, bontrager itp. A takie vee-tire lub inne dziwolągi zdarząją się w rowerach za 7,5k - co z tego, że zaoszczędzisz na całości, skoro opony do wymiany.

Po prostu, rower na Maxxisie to pewniaczek odnośnie ogumienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i gitara, mam teraz fajny pogląd na sytuacje, teraz wyszukiwać fajnej okazji. Dzięki wszystkim za info i dobre rady. Może coś się trafi fajnego w przeciągu 2 miesiecy. 

@Tyfon79 może się rozpedziłem, wybacz jeśli za ostro poleciałem ale Twoją wypowiedź odebrałem jak typowy atak "doświadczonego" na "amatora" pod kątem "hahaha ch*ja się zna a chce się w to bawić".

Co do tego focusa cenowo troszkę ponad mój budżet ale nie spieszy mi się by rower mieć juz teraz ale chociaz w tym sezonie, także będę sledził rynek mocnoi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy, bo rynek się zapchał i mają pełne magazyny rowerów i części. Wiele punktów sprzedaży i tak samo producentów liczy, że sezon będzie dobry i kasa spłynie. Jak się okaże, że tak nie jest to może być różnie. Bez gotówki na kontach zacznie się robić nerwowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, przemeg napisał:

Zobaczymy, bo rynek się zapchał i mają pełne magazyny rowerów i części. Wiele punktów sprzedaży i tak samo producentów liczy, że sezon będzie dobry i kasa spłynie. Jak się okaże, że tak nie jest to może być różnie. Bez gotówki na kontach zacznie się robić nerwowo.

Obserwuje od czasu do czasu oferty i jeszcze grudniu było tego za granicą mnóstwo w pełnej rozmiarówce w super cenach, tak teraz są już pojedyncze sztuki w mało popularnych rozmiarach i już nie tak tanio. Ciężko powiedzieć co będzie za kilka tygodni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...