Skocz do zawartości

[Łożyska] Łożyska ceramiczne


piter614

Rekomendowane odpowiedzi

To tylko łożyska z kulkami ceramicznymi (jak wskazał @uzurpator). Na chińskich platformach po 5USD/szt. Rozwiązanie praktycznie łączy tylko wady łożysk stalowych (korozja i zużycie bieżni) i ceramicznych (wyjątkowa wrażliwość na zanieczyszczenia). Czy nada się to w piastach wiele zależy od konstrukcji samej piasty. Np. w DT 180 są łożyska hybrydowe ale piasta zapewnia im dodatkowe uszczelnienie. Bez tego to łożyska na chwilę. W tym przypadkh raczej chodziło o redukcję masy o kilka g i próbę usprawiedliwienia chorej ceny niż o walory użytkowe ;)

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, uzurpator napisał:

Poza tym to z linka to nie ceramiczne a hybrydowe i pewno kupowane wagonami w chinach.

No tak masz rację mój błąd hybrydowe 

Czemu piszesz że nie mają racji bytu w rowerach? 

No np ceramicspeed łożyska też ma hybrydowe a suport z tymi łożyskami kosztuje majątek, jak to uzasadnić? 

Łożyska hybrydowe nie mają mniejszych oporów toczenia? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, piter614 napisał:

No tak masz rację mój błąd hybrydowe 

Czemu piszesz że nie mają racji bytu w rowerach? 

No np ceramicspeed łożyska też ma hybrydowe a suport z tymi łożyskami kosztuje majątek, jak to uzasadnić? 

Łożyska hybrydowe nie mają mniejszych oporów toczenia? 

 

Jest wiele marek butikowych, które oferują produkty jakości żadnej w absurdalnych cenach. To są manufaktury, które nie mają zaplecza badawczego, wszystko opiera się na marketingu i przypisywaniu danemu produktowi wyjątkowych właściwości.

Łożyska ceramiczne (pełne) w istocie mają mniejsze opory toczenia ale w rowerze poza możliwościami percepcji czy pomiaru w rzeczywistych warunkach.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rumcajs. napisał:

Piter co ty grymasisz, wsiadaj na endurówkę :D

A mam nowego Treka pochwalę się w wolnym czasie 

A odnośnie łożysk robię chłopakom szosy i pytali o łożyska właśnie takie więc pytam bo może ktoś miał do czynienia z tymi łożyskami .

Chyba że polecacie jakiś dobre łożyska które można wsadzić w koła szosowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RabbitHood napisał:

Ja pamiętam, że jak wchodziły te łożyska do rowerów to reklamowało się je jako bezserwisowe - miały działać dożywotnio bez dotykania.

Gdyby byly szczelne i nie narażone na obciążenia dynamiczne to pewnie działalyby dłużej niż rowerzysta ;) No i ceramiczne a nie hybrydy SINC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, piter614 napisał:

Czemu piszesz że nie mają racji bytu w rowerach?

Bo łożyska ceramiczne mają sens tam gdzie się coś kręci dziesiątki tysięcy obrotów na minutę lub wymaga lekkiego/braku smarowania. Lub oba. Żadne z tych nie zachodzi w rowerach - wręcz przeciwnie - sprzęt się kręci powoli i wymaga ciężkiego smarowania ze względu na wystawienie na czynniki zewnętrzne. Łożyska w rowerach giną od syfu, nie zajechania.

Łożyska ceramiczne istnieją, ponieważ hetero samcom da się wszystko sprzedać jeżeli jest odpowiednio drogie. Zwłaszcza jak te samce są w wieku średnim.

  • +1 pomógł 3
  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, piter614 napisał:

Jak już rozmawiamy o łożyskach to mieliści do czynienia z tymi od Token ?

https://sklep.token-polska.pl/lozysko-tk6902tbt-15x28x7mm-ceramiczne-p-262.html

Ależ bełkot i w każdym zdaniu praktycznie rozmijanie się z rzeczywistością. Ale widać ktoś kupuje takie bajki. Butik z paciorkami dla naiwnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zrobić dobre łożysko ceramiczne to trzeba być odpowiednią firmą  i takie autentyczne łożysko kosztuje krocie.  "Chińczyki " nie trzymają parametrów ( każda kulka w zasadzie jest inna). Po za tym łożyska ceramiczne nadają się tylko do pewnego zakresu zastosowań  , źle przenoszą siły udarowe i są potwornie wrażliwe na syf ( potrafi doprowadzić do autentycznego zmielenia kulek). A jeżeli chodzi o opory toczenia to są "fenomenalne" stalowe łożyska co mają mniejsze opory od ceramiki. Po za tym są to  marginalne "dane" przy tym rzędzie wielkości rowerowych łożysk .   Wszelkie cudowne opisy marketingowców  można włożyć między bajki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W łożyskach  stosowanych w rowerach największy opór generuje system uszczelnienia , potem system smarowania. W łożyskach tajwańskiego producenta suportu masz oszukane uszczelnienie.  Jak rozbierzesz to zobaczysz , że jest tylko od widocznej zewnętrznej strony.

Edytowane przez pecio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...