Skocz do zawartości

[Zmiana obręczy] Zmiana obręczy na Tubeless Ready


BProof

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, chcę w przyszlym roku przejść na tubeless, więc pomyślałem o przepleceniu obreczy w obecnych kołach (Supra MA PRO - specyfikacja pod linkiem: https://www.sensabikes.com/supra/wheels-mountain/1363/ma-pro).

Chciałbym poprosić o dobranie odpowiednich obręczy, żeby nie trzeba było wymieniać też szprych. Wszelkie wymiary zmierzę i podam, tylko dowiem się co i jak zmierzyć.

Koła praktycznie nowe, więc chcę zostawić obecne piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TheJW Właśnie zauważyłem, że w specyfikacji w sklepie są Supra MA COMP, a u mnie Supra MA PRO. Pewien nie jestem, ale na stronie producenta inne koła mają opis tubeless ready, te nie mają nic.

EDIT: Udało mi się znaleźć tylko coś takiego na jakiejś stronce, gdzie ktoś prywatnie sprzedawał te kółka (link: https://m.pinkbike.com/buysell/2789944/)

Screenshot_2023-11-10-22-15-37-023-edit_org.mozilla.firefox.jpg

Edytowane przez BProof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poszukujesz obręczy które będą pasować do obecnych szprych to sprawa jest prosta. Musisz zmierzyć wysokość obręczy, i sprawdzić czy obręcz jest symetryczna czy asymetryczna. Jak masz obręcz kapslowaną to możesz poszukać kapslowaną obręcz lub obręcz bez kapsli 1mm niższą. Wysokość obręczy najlepiej zmierzysz suwmiarką. Polecam zakupić obręcz szerszą niż obecna.

Edytowane przez Imar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ważne co w katalogach, trzeba latarką sprawdzić łączenie, a potem już z taśmą sprawdzić bez mleka czy na łączeniu nie ma linii bąblowania w misce wody...   Sun Ringle Duroc są tublessami ze szparą prawie, że kartkę można wsunąć a w opisie to połączenia nazywa się jakoś gładko - niby szczelne.     Koszt takiej obręczy w detalu 400-500 zł :)  Na szczęście inne koła w mojej historii ZTR, Dartmór, Spank Ozzy,, Easton po prostu były szczelne...  ale wcześniejsze lata z obręczami:  nie raz pokazywały się prześwity  - na łączeniu  na bolcach, ale w czasach beztublesowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma duże szanse działać pod dwoma warunkami - dokładne oklejenie dobrą taśmą i użycie opon tubeless. Żadnego druciarstwa, kombinowania z taśmą izolacyjną i oponami nieprzystosowani pod bezdętkę. Dobre wentyle, dedykowana taśma, opony TLR i moim zdaniem będzie hulać. Tylko pamiętaj, żeby nie wrzucać zbyt szerokich opon, bo 21mm wewnątrz to standard już bardziej szosowy, niż MTB. ;) Ja bym nie szedł w więcej niż 2,1", szczególnie w przypadku kombinowania z bezdętką.

Ewentualnie, jeśli masz wolne 1499 zł, w Centrum Rowerowym na BF jest komplet karbonowych kół na obręczach Rodi i piastach Formula (boost, CL, Micro Spline): https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-rodi-carbon-disc-pd37700/

A obecne sobie zostawisz na zimówki albo do katowania w błocie... ;)

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, TheJW napisał:

Ewentualnie, jeśli masz wolne 1499 zł, w Centrum Rowerowym na BF jest komplet karbonowych kół na obręczach Rodi i piastach Formula (boost, CL, Micro Spline): https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-rodi-carbon-disc-pd37700/

Po czym doszedłeś, że to formula? Wiesz jakie oznaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mam (praktycznie) identyczne piasty w kołach Syncrosa, szukając kiedyś części zamiennych doszedłem, że to Formula.
2. Szukałem informacji o tych kołach w sieci i na zagranicznych stronach piszą, że ten zestaw jest na piastach Formula.

Może to jakiś nowszy model piast niż te moje, z poprawionymi bebechami i dostępnymi częściami zamiennymi.

Ale ręki sobie za to uciąć nie dam... ;)

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

15 godzin temu, itr napisał:

Taśma i mleko Stans , nie ma co szukać innych wynalazków, zniechęciłem się do kilku… porażek innych producentów :D   Wentylki ze stożkową gumą, a nie prostokącik.

Taśma Stans czyli dokładnie Tesa  ale przepłacona 😉 , a mleko tejże firmy to średnia liga. Żeby nie było - taśma jest bardzo dobra.😁

Edytowane przez pecio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale  to mleko nie rozpuszcza się w solance, czopy trzymają poniżej zera, i po wyschnięciu. 
 Nie testuję wszystkich nowości tylko polecam  coś po 10 latach używania w trzech kołach, wciąż tych samych, od trzech lat następne dwa też z tym mlekiem.

z chęcią bym kupił tesse w markecie ale wszystkie taśmy tej marki jakie znam to badziewie, które puszcza po roku dwóch ( użycie cywilne) klej się biodegraduje, taśma Stansa naklejona ok 2013 siedzi w crestach  do dziś,,,,  także pytanie która tessa jest tą zrobioną dla Stansa.

a np taśma trezado z mlekiem innego producenta -klej się rozpuszczał  po kilku dniach …  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syf w sensie, że robi zasychając gluta i syfi?  ( oponę  i felgę, gdy trzeba zmieniać) może i tak . Ale ponad dziesięć lat, może nawet trzynaście, na nich jeżdzę i tylko  dwa razy zakładałem dętkę. Na oponach 400 i  i 550 gramowych tnąc bok  dziura na palec.  Na Renegate i stareńkich zużytych Racing ralfach nawet nie tublessach  robiłem górskie golonki. … teraz mam w 3 calach na jeszcze niższych ciśnieniach, zero problemów. Odpukać… bo dolałem Race strzykawą ( nie czytałem instrukcji, bezmyślnie) pomieszał sie stary Stan z lepszą wersją. ( podobno mniej trwałą) Ale wakacje za nami i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda Stansa zwykłego używam od 2 sezonów i nie mam porównania z innymi, ale nie mam powodów do narzekań. W środku nie robi się breja, dobrze uszczelnia, nieźle się czyści i starcza na dość długo.

W sumie to sam się dowiem w czym inne mleka są lepsze od zwykłego Stansa ;) 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo zdanie. Fakt, jest dość rzadki i nie ze wszystkim sobie radzi (ale i te gęste nie dają gwarancji), natomiast bardzo długo zachowuje właściwości, nie rozwarstwia się, nie zostawia twarogu w oponach i w razie potrzeby można ich wnętrze łatwo z niego wyczyścić. A po użyciu takiego Trezado opona jest do wyrzucenia, bo nijak nie da się jej doczyścić (np. w przypadku chęci zmiany uszczelniacza na inny). No i jak wspomniano, obydwie wersje Stan's można ze sobą mieszać w zależności od potrzeb i upodobań.

W tym sezonie poza Trezado, który dostałem gratis z oponami, używałem głównie MucOffa i nie jestem z niego zadowolony. Jest gęsty i ma jakieś dodatkowe drobinki zapewniające rzekomo zalepianie większych otworów. Niestety - jest aż za gęsty i zanim odpowiednia jego ilość dostanie się w miejsce uszkodzenia, zazwyczaj powietrza ucieka już tyle, że i tak trzeba się zatrzymać celem dopompowania. Trzeba by go chyba wlewać po 200ml. No i zasycha w otworze zdecydowanie gorzej niż Stan's. Ostatni otwór pocił mi się regularnie po każdym pompowaniu przez ok. 2 tygodnie. 

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...