Skocz do zawartości

[Opony szosowe] 28 vs 32 mm


Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się na zakupem opon szosowych - konkretnie 32c albo 28c. Obecnie jeżdżę na gravelu, w którym mam opony 40c. Zastanawiam się czy na oponach 28c przejadę po wale przeciwpowodziowym. Dalej chciałbym móc jeździć po drobnych szutrach (słyszałem, że robi tak dużo osób) i pytanie czy 28 mm sobie poradzi. Czy między 32c, a 28c jest tak wielka różnica, jeśli chodzi o odczucia z jazdy? Chciałbym też poczuć wyraźną różnicę względem tego, na czym jeżdżę teraz, czyli 40c. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem po co tobie opony 28 albo 32. Raz piszesz o komforcie jazdy z potem, że masz 40c i chciał byś poczuć różnicę względem nich. Jaki rower. Gdzie jedziesz. Jakie masz opony i jakie chcesz kupić (marka model). Bo może sie okazać, że Twoje 40c są lepsze i na szuter i na asfalt od tych 28-32 co chcesz kupić, itd. itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz jeździć tylko po równym asfalcie, znacznie zwiększając prędkość, to pomyśl nad Topowymi 28c. 32c jeżeli jeździsz dużo po mieście lub masz bardzo słabe asfalty. W każdym innym przypadku, zostań przy 40c.

Jaki jest sens pakowania wąskiej opony, podnoszenia ciśnienia i pakowania się w teren?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lukaszk_ napisał:

Zastanawiam się czy na oponach 28c przejadę po wale przeciwpowodziowym. Dalej chciałbym móc jeździć po drobnych szutrach (słyszałem, że robi tak dużo osób) i pytanie czy 28 mm sobie poradzi. 

Przejedziesz nawet na 23C. Ale sensu w tym brak 🙄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, lukaszk_ napisał:

Chciałbym też poczuć wyraźną różnicę względem tego, na czym jeżdżę teraz, czyli 40c.

Bardzo szybkie opony gravelowe 40C mają podobne opory toczenia jak marne szosowe 28-32C. Opony szosowe z topki nie bardzo nadają się do jazdy po szutrach bo łatwo mogą ulec uszkodzeniu. Jednak są konstrukcje dość pancerne ( Continental Grand Prix 5000 All Season, Pirelli P Zero Race TLR SpeedCore) które są tylko nieco wolniejsze. Zresztą przejrzyj wyniki testów na stronie: https://www.bicyclerollingresistance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 28c i jak się przypadkowo zdarzy, że się skończy asfalt bo np. remontują drogę to te 200, 300 czy nawet 500 m przejadę poza asfaltem po drodze polnej, leśnej czy ścieżce wydeptanej wzdłuż remontowanego odcinka ale żeby specjalnie się ładować na takie drogi to nie mam odwagi a i sprzętu szkoda.

W Trwanie, którego używam jako takiego praeie-graweka miałem Schwalbe Marathon Plus 32c i na nich wjeżdżałem na drogi leśne i polne bez problemu alw oczywiście po piachu nie pojadą

Edytowane przez Greg1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechać to się da na wszystkim i po wszystkim, jak zajdzie taka potrzeba. No ale żeby robić to celowo, to nie ma sensu pakować takich opon. Dwa lata jeździłem na 40c i naprawdę nie widzę sensu wsadzania 32c lub co gorsza 28c, jeżeli nawet przez myśl przechodzi zjazd z asfaltu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...