Skocz do zawartości

[4000-5000] Cross/MTB na leśne ścieżki


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry,

poszukuję uniwersalnego roweru do jazdy rekreacyjnej, który nada się do:

  • regularnej jazdy na krótszych trasach - 70% ścieżki leśne, polne drogi, szuter oraz 30% asfalt
  • sporadycznych dłuższych wypadów na twardszych drogach

Głównie celuję w rowery crossowe, których wybór zawęziłem do dwóch modeli

Oglądałem również Riverside 920, jednak te dwa przekonują mnie dużo bardziej.

Tabou zdecydowanie wygrywa osprzętowo jednak w sklepie dowiedziałem się, że najszersze opony jakie tam wejdą to ok. 45 mm, gdzie do Gianta można założyć 55 mm. Zastanawiam się również czy nie lepiej sprawdziłby się u mnie jakiś MTB.

Co myślicie na temat tych dwóch modeli? A może jednak MTB?

Napisano

Cross to złoty środek.

Cieżko powiedzieć, czy dla Ciebie lepszy byłby rower MTB bo to w dużej mierze kwestia indywidualna. Aby coś doradzić musielibyśmy mieć punkt odniesienia, czyli na czym teraz jeździsz i czego Ci brakuje, co byś zmienił. Jeśli nie mamy punktu odniesienia to najbezpieczniejszym wyborem będzie rower cross-owy.

Ten Tabou ma 3 blaty z przodu czego bym unikał. Na dzisiejsze czasy to raczej już tylko 2x albo nawet 1x.

Napisano

Jeżdżę aktualnie na starym MTB 26" z oponami 2.0". Teren do jazdy to głównie leśne mniej lub bardziej ubite ścieżki, polne dziurawe drogi, czasem jakieś małe górki + dojazd do lasu asfaltem. Ogólnie w takim terenie aktualnie brakuje mi przyzwoitego amortyzatora. Szukam jednak roweru, który pozwoliłby dodatkowo na jakiś dalszy wypad po drogach asfaltowych/żwirowych. Wydaje mi się, że powinienem celować w bardziej terenowego crossa (Giant Roam 1?) albo rekreacyjny MTB (tylko jaki?), gdzie założyłbym trochę cieńsze opony.

Z tych dwóch crossów, które wymieniłem Giant wydaje mi lepszą opcją w teren przez możliwość założenia szerokich opon i sprzęgło w przerzutce (Tabou ma z tyłu DEORE XT M781). Nie wiem jednak czy geometria crossa będzie wystarczająca do takiej umiarkowanej jazdy terenowej.

 

Napisano

W rowerze MTB musiałbyś pewnie na dzień dobry zmienić opony na węższe, z mniej agresywnym bieżnikiem, przy czym włożenie opon węższych niż 2.0" mogłoby już wymagać zmiany obręczy. Dodatkowo, do jazdy rekreacyjnej kierownica byłaby pewnie też do przycięcia w okolice 680 mm.

Geometria to również w głównej mierze kwestia indywidualna - musisz się na tym przejechać i samemu ocenić.

Napisano
9 godzin temu, icy764 napisał:

Jeżdżę aktualnie na starym MTB 26" z oponami 2.0". Teren do jazdy to głównie leśne mniej lub bardziej ubite ścieżki, polne dziurawe drogi, czasem jakieś małe górki + dojazd do lasu asfaltem.Nie wiem jednak czy geometria crossa będzie wystarczająca do takiej umiarkowanej jazdy terenowej.

 

Cross powstał właśnie do tego - jako skrzyżowanie roweru górskiego z szosowym.Potem jeszcze powstał gravel - jako bardziej szosowy niż terenowy przesuwając crossa w kierunku trochę bardziej terenowy.

Napisano

Powiedziałby raczej, że to coś pomiędzy trekkingiem a MTB. Bardziej szosowy charakter ma rower fitness-owy - szosowa grupa, wąskie opony, brak amortyzatora.

Napisano

Największy komfort na bezdrożach daje full suspension, z dwoma amortyzatorami. Jeśli jednak chcesz się ścigać w terenie, to lepszy będzie sztywny hardtail, bo całą siłę będziesz wkładał na pedały, nie w amortyzator i jazda będzie efektywniejsza. To dotyczy ramy. O trwałości i niezawodności świadczy osprzęt.

Jeżdżę od paru dobrych lat na fulu RockRide z Decathlonu i mogę go polecić. Przejechał ok. 30 tys., przeżył kilka wywrotek, kolizji, wypadek samochodowy i nadal śmiga doskonale. Był wyposażony w SRAM X5, ale wymieniłem go na shimanowski XT i tę opcję polecam – tania relatywnie (ale dobra) rama i lepszy napęd (precyzja i kultura pracy). Jeśli chodzi o opony, kompromisu nie ma. Albo nastawiasz się na szuter i zakładasz klocki, które na asfalcie są beznadziejne (ogromne opory i hałas), albo cieńsze trekingi, które słabo trzymają na polnych drogach, za to na asfalcie się sprawdzą.

Napisano

Kolega napisał że szuka roweru do jazdy rekreacyjnej, nie by się ścigać - wszystko jedno czy w terenie czy na szosie.  Może jeszcze polecisz mu dwa rowery - fulla na teren i czasówkę na szosę😃

Napisano

To teraz trza wydać blisko 5kzł by od łaskawego Dżajanta dostać NCX'a z przodu ze skokiem 63mm? Łał.

Sprzęgło w przerzutce  w crosie nie ma znaczenia, w mtb tak. Zawsze jednak liczą się manetki - im wyższy model tym lepiej.

W założonej kwocie z palcem w nosie znajdziesz używkę hardtaila z powietrznym amorem i solidnym napędzie typu 2x10...11. 

 

Napisano

Jak Cię tak dziwią ceny nowych ( nie wiem jak nie zauważyłeś skumulowanej inflacji ponad 40%, ale pewnie nie robisz zakupów lub chodzisz do tych sklepów co niektórzy politycy gdzie ceny nie wzrosły) to żebyś się nie zdziwił cenom używanych - też wzrosły w ostatnim czasie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...