Skocz do zawartości

[4000-5000] Cross/MTB na leśne ścieżki


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

poszukuję uniwersalnego roweru do jazdy rekreacyjnej, który nada się do:

  • regularnej jazdy na krótszych trasach - 70% ścieżki leśne, polne drogi, szuter oraz 30% asfalt
  • sporadycznych dłuższych wypadów na twardszych drogach

Głównie celuję w rowery crossowe, których wybór zawęziłem do dwóch modeli

Oglądałem również Riverside 920, jednak te dwa przekonują mnie dużo bardziej.

Tabou zdecydowanie wygrywa osprzętowo jednak w sklepie dowiedziałem się, że najszersze opony jakie tam wejdą to ok. 45 mm, gdzie do Gianta można założyć 55 mm. Zastanawiam się również czy nie lepiej sprawdziłby się u mnie jakiś MTB.

Co myślicie na temat tych dwóch modeli? A może jednak MTB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cross to złoty środek.

Cieżko powiedzieć, czy dla Ciebie lepszy byłby rower MTB bo to w dużej mierze kwestia indywidualna. Aby coś doradzić musielibyśmy mieć punkt odniesienia, czyli na czym teraz jeździsz i czego Ci brakuje, co byś zmienił. Jeśli nie mamy punktu odniesienia to najbezpieczniejszym wyborem będzie rower cross-owy.

Ten Tabou ma 3 blaty z przodu czego bym unikał. Na dzisiejsze czasy to raczej już tylko 2x albo nawet 1x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę aktualnie na starym MTB 26" z oponami 2.0". Teren do jazdy to głównie leśne mniej lub bardziej ubite ścieżki, polne dziurawe drogi, czasem jakieś małe górki + dojazd do lasu asfaltem. Ogólnie w takim terenie aktualnie brakuje mi przyzwoitego amortyzatora. Szukam jednak roweru, który pozwoliłby dodatkowo na jakiś dalszy wypad po drogach asfaltowych/żwirowych. Wydaje mi się, że powinienem celować w bardziej terenowego crossa (Giant Roam 1?) albo rekreacyjny MTB (tylko jaki?), gdzie założyłbym trochę cieńsze opony.

Z tych dwóch crossów, które wymieniłem Giant wydaje mi lepszą opcją w teren przez możliwość założenia szerokich opon i sprzęgło w przerzutce (Tabou ma z tyłu DEORE XT M781). Nie wiem jednak czy geometria crossa będzie wystarczająca do takiej umiarkowanej jazdy terenowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rowerze MTB musiałbyś pewnie na dzień dobry zmienić opony na węższe, z mniej agresywnym bieżnikiem, przy czym włożenie opon węższych niż 2.0" mogłoby już wymagać zmiany obręczy. Dodatkowo, do jazdy rekreacyjnej kierownica byłaby pewnie też do przycięcia w okolice 680 mm.

Geometria to również w głównej mierze kwestia indywidualna - musisz się na tym przejechać i samemu ocenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, icy764 napisał:

Jeżdżę aktualnie na starym MTB 26" z oponami 2.0". Teren do jazdy to głównie leśne mniej lub bardziej ubite ścieżki, polne dziurawe drogi, czasem jakieś małe górki + dojazd do lasu asfaltem.Nie wiem jednak czy geometria crossa będzie wystarczająca do takiej umiarkowanej jazdy terenowej.

 

Cross powstał właśnie do tego - jako skrzyżowanie roweru górskiego z szosowym.Potem jeszcze powstał gravel - jako bardziej szosowy niż terenowy przesuwając crossa w kierunku trochę bardziej terenowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największy komfort na bezdrożach daje full suspension, z dwoma amortyzatorami. Jeśli jednak chcesz się ścigać w terenie, to lepszy będzie sztywny hardtail, bo całą siłę będziesz wkładał na pedały, nie w amortyzator i jazda będzie efektywniejsza. To dotyczy ramy. O trwałości i niezawodności świadczy osprzęt.

Jeżdżę od paru dobrych lat na fulu RockRide z Decathlonu i mogę go polecić. Przejechał ok. 30 tys., przeżył kilka wywrotek, kolizji, wypadek samochodowy i nadal śmiga doskonale. Był wyposażony w SRAM X5, ale wymieniłem go na shimanowski XT i tę opcję polecam – tania relatywnie (ale dobra) rama i lepszy napęd (precyzja i kultura pracy). Jeśli chodzi o opony, kompromisu nie ma. Albo nastawiasz się na szuter i zakładasz klocki, które na asfalcie są beznadziejne (ogromne opory i hałas), albo cieńsze trekingi, które słabo trzymają na polnych drogach, za to na asfalcie się sprawdzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz trza wydać blisko 5kzł by od łaskawego Dżajanta dostać NCX'a z przodu ze skokiem 63mm? Łał.

Sprzęgło w przerzutce  w crosie nie ma znaczenia, w mtb tak. Zawsze jednak liczą się manetki - im wyższy model tym lepiej.

W założonej kwocie z palcem w nosie znajdziesz używkę hardtaila z powietrznym amorem i solidnym napędzie typu 2x10...11. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...