Skocz do zawartości

[rower wigry] jaki to model?

jensbz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

Mam na oku rower Wigry. Będzie to mój pierwszy tego typu rower, nie znam się na tym, więc proszę o poradę. Powiedzcie proszę, jaki to może być model? Czy jest stary? Warto brać go pod uwagę? Jaki może mieć udźwig?

IMG_20230711_110640.jpg

IMG_20230711_110629.jpg

IMG_20230711_110615.jpg

Napisano

Rower ładnie wygląda, dobrze zachowany ale jeździć się na tym nie da. 😵 aczkolwiek w małych miejscowościach sporo tych "składaków" jeszcze się porusza.

Są też wożone na kamperach aby mieć środek transportu z pola kempingowego, aczkolwiek w tym konkretnym przypadku rama jest chyba stalowa wiec rower jest ciężki. 

Podsumowując rower do miasta aby pojechać na targ po warzywa albo postawić w garażu i poczekać 100 lat aż stanie się antykiem.

Napisano
16 minut temu, Kettler napisał:

poczekać 100 lat aż stanie się antykiem

Ewentualnie kupą złomu, wartą jeszcze mniej niż teraz :D

Napisano

To jest wolna fantazja na temat Wigry i koło klasyku nie stoi. ( model już z dziwnym widelcem, wspawane wzmocnienie główki ramy, taki komunijny, ale już nie komunistyczny. Najlepsze składaki są te najstarsze, potem jakość opadała. Na koniec face lifting jak w Polonezie , czyli to jest Wigry „Caro” albo „Atu”  

Wigry prawdziwe klasyk - pęka przy zawisie , i albo pękło i jest pospawane albo widać narastające pęknięcie, albo dopiero pęknie.

Zakup Wigry należy ograniczyć dla fanatyków dbających  z  know how…. Już posiadane sztuki należy każdorazowo poddać lustracji w okolicach spawu przy zawiasie… Jako rower do sklepu po bułki działa.

Współczesne Dahon i inne składaki dają większe poczucie niezawodności.  

Napisano
2 godziny temu, Kettler napisał:

albo postawić w garażu i poczekać 100 lat aż stanie się antykiem.

Dyskusyjne... Nie słyszałem, żeby konstrukcje z późnego PRL osiągały jakieś znaczące wartości.

Napisano

Niech sprawdzę...