Skocz do zawartości

[do 8300zł] las, górki - w tym szlaki piesze - 1x/tydz), single tracki - 3x/rok


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem kupić pierwszego fula, na tyle wszechstronnego żeby temat ogarnać.
Chodził mi po głowie Rocrkider XC120 za 5200 
Potem stwierdziłem że jak dopłacę 1500 mam już full AM 50 S 
Jak zacząłem czytać o AM 50 S to wyszło że lepiej dopłacić znowu 1500 i mieć AM 100 S za 8300.

Mam ponad 40+ więc pasuje po 50km jeszcze z roweru zejść - raczej XC odpdaja. 
Skłaniam się ku AM 100 S ale w sklepie wziąłem go na wagę i wyszło 16kg - pytanie czy to nie będzie bolało przy podjazdach - mam porównanie tylko do mojego starego HT na 26`` 13kg.

Oddałbym ten skok 140mm w zamian za 120mm i 1,5 kg - co myślicie? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jasmin napisał:

pytanie czy to nie będzie bolało przy podjazdach

Na dłuższą metę będzie bolało, aż się pojawią myśli o elektryku. Ale teraz jest taki trend, że wszystko jest cięższe. Zjazd ma Ci to wynagrodzić. I nie bierz mniejszego skoku, jak już to większy :) 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MZ ludzie przywiązują za dużą wagę do wagi roweru:) Nie znaczy to, że koniecznie chciałbym dociążać swój rower na siłę, ale wolę mieć konkretne opony, nawet jeśli nie są wagi piórkowej, długiego droppera, duże tarcze itp... Jeśli się nie ścigasz to ten kilogram w jedną czy drugą możesz spokojnie olać, za to na zjeździe będziesz mógł bardziej popuścić wodze fantazji.

Do takiej jazdy jak piszesz wolałbym cięższe 140mm niż lżejsze 120mm.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga ma znaczenie zupełnie inaczej zachowuje się rower który waży 12-13 kg a inaczej taki co waży 16 kg.

Pytanie ile sam ważysz i ile masz siły. Nie napisałeś jak chcesz go użytkować. Jeżeli planujesz agresywne zjazdy jesteś w miarę ciężki i silny to dobrze mieć rower o większym skoku i wytrzymałości jak to ma być rower do jazdy ściekowej zwłaszcza dla kogoś o wadze piórkowej to 120 mm w zupełności wystarcza.

Popatrz na ofertę Canyona oni zawsze mieli fajne rowery w tej kategorii.

Edytowane przez Kettler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko gość pyta o stosunek wagi do starego 26er. Co tu w ogóle porównywać jak sama praca zawieszenia zrobi taką robotę na podjazdach, że i 20 kg dało by rade ważyć w nowym rowerze i jechało by to lepiej. Nawet geo powoduj, że obecne rowery mniej odrywają koło przednie na ściankach czyli kolejna przewaga. Nie ma w tej chwili szans by kupić cokolwiek nawet u Canyona co nie było by w podstawowym wyposażeniu czyli kiepskim amorze wiec nie ma co namawiać i na elektryki i większe skoki amora. Zresztą w jakim celu gdy chodzi na pewno o spokojną jazdę. Waga i te monstrualne skoki to najbardziej przeceniane kwestie. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kettler napisał:

Pytanie ile sam ważysz i ile masz siły

 

ważę 78 , siły nie mierzyłem - jak nie mam to staję i odpoczywam ;)

3 godziny temu, Tyfon79 napisał:

Tylko gość pyta o stosunek wagi do starego 26er. Co tu w ogóle porównywać jak sama praca zawieszenia zrobi taką robotę na podjazdach, że i 20 kg dało by rade ważyć w nowym rowerze i jechało by to lepiej. Nawet geo powoduj, że obecne rowery mniej odrywają koło przednie na ściankach czyli kolejna przewaga. Nie ma w tej chwili szans by kupić cokolwiek nawet u Canyona co nie było by w podstawowym wyposażeniu czyli kiepskim amorze wiec nie ma co namawiać i na elektryki i większe skoki amora. Zresztą w jakim celu gdy chodzi na pewno o spokojną jazdę. Waga i te monstrualne skoki to najbardziej przeceniane kwestie. 

Masz rację, że nie ma co porównywać do 26er, ale jakby nie było to Ty wyciągasz ten dodatkowy ciężar na górę. 
Zasadne było tu pytanie o siłę i może dla gościa w dobrej formie to nie robi wrażenia +/- 3kg. 

 

Dzięki za odpowiedzi

Edytowane przez jasmin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Do Decathlona przekonuje mnie obsługa posprzedażowa - raczej nie ma konkurencji.

Epopeja do poczytania:

 

:D

 

Cytat

Masz rację, że nie ma co porównywać do 26er, ale jakby nie było to Ty wyciągasz ten dodatkowy ciężar na górę. 
Zasadne było tu pytanie o siłę i może dla gościa w dobrej formie to nie robi wrażenia +/- 3kg

Pamiętaj, że liczy się zsumowana waga Twoja, roweru, oraz szpeju który masz na sobie i ze sobą. Te 3kg to będzie marne parę procent (2-3?) całości którą swoimi siłami musisz wtargać na górę  i ma znaczenie dużo mniejsze, niż przypisują temu zapaleńcy po internetach. Za to jeśli ta waga jest w odpowiednich miejscach to może znacznie poprawić twoje bezpieczeństwo, komfort, szybkość na zjazdach itp...

Edytowane przez Maciorra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciorra napisał:

Te 3kg to będzie marne parę procent (2-3?) całości którą swoimi siłami musisz wtargać na górę  i ma znaczenie dużo mniejsze, niż przypisują temu zapaleńcy po internetach.

Chyba sobie żartujesz. 3kg w jeździe pod górę to ogromna różnica, której nie da się skompensować geometrią, zawieszeniem, większymi kołami czy szerokością opon. To są detale, które pomagają tylko na trudniejszych odcinkach. Ale do wytargania nadmiarowej masy po prostu trzeba siły w nogach i generuje to wyraźne zmęczenie, które się kumuluje z każdą górą. Jak wyjeżdżamy raz na górę to rzeczywiście wszystko jedno, byle się dało jechać. Przy jeździe cały dzień już tak dobrze nie ma. 

Natomiast te cuda na kiju świetnie dają radę w dół i tylko po to warto się męczyć. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężki rower nie tylko jest upierdliwy przy podjeżdżaniu również przy jeździe w dół trudniej nad nim zapanować zwłaszcza na krętych singlach. 
Jeżeli ktoś jest nastawiony na zjazdy to waga nie ma znaczenia ale gdy chce mieć rower, którym zrobi 50-70 km i ze 2 tyś m przewyższeń to każdy kilogram się liczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kipcior napisał:

to ogromna różnica, której nie da się skompensować geometrią,

To jest nieprawda. Da się i geometria dobrana do osoby bardzo dużo zmienia. Choćby to jak naciskasz na pedały. Geometria to rozkład sił. Więc jak najbardziej dużo wnosi. 

 

21 godzin temu, jasmin napisał:

Oddałbym ten skok 140mm w zamian za 120mm i 1,5 kg - co myślicie? 

Bzdura.  Jak jedziesz w góry to ten skok to płynność jazdy. I na zjazdach ale i na podjazdach. To też lekkość podjazdu i to jak wybiera to przeszkody. Inwestujesz w zawieszenie i przede wszystkim hamulce. No i niektóre zmieniarki Shimano w zasadzie w górach można wywalić na start. 

Jak by co sprzedaje swojego marina hawk hill  🤣🤣🤣  Może iść z magurami.  Dzielnie mi na szlakach służy ale czas na zmiany bo mi trochę na stare lata szajba odbija i właśnie idę w kierunku większej wagi i skoku. Z tym że to z myślą o zjazdach bardziej.  

Z tym dokładaniem tysiąca to uważaj. Zatrzymasz się i tak nie dość daleko. Więc albo kup coś taniej sensownie z założeniem że inwestujesz (kupujesz geometrię i ewentualnie zawieszenie)  albo dołóż drugie tyle i jeszcze 1,5k na hamulce. I za trzy lata może nie będziesz szukał roweru.  

Albo kup mojego marina 🤣 (taki pół żart ale tylko pół) i za trzy lata albo go będziesz kochał albo poczujesz że chcesz więcej...   W każdym razie nie ograniczają skoku w góry.  Nie słuchaj takich rad bo są wyssane z palca. Większy skok to większe bezpieczeństwo więcej błędów wybaczy trudniejszy teren przejedziesz i mniej umordujesz ręce.  Ja wiem że da się na sztywniaku bo te przeszło 20lat temu to robiłem (nie wiem jak). Ale pytanie po co? Chcesz wchodzić na wyższy poziom skila w pokonywaniu szlaku czy się cieszyć jazdą?   I taka uwaga... Jak nie znasz "przyjaznych" szlaków i nie jeździsz tylko takich a szukasz adresu wycieczki na zasadzie mnie tam jeszcze nie było.... to często trafiasz na takie uje.... że niejedna czarna a większość czerwonych tras enduro może się po prostu schować.  

Więc im lepszy amor i hamulec tym więcej frajdy będziesz miał.  Może rozważ wypożyczenie roweru?  Trochę budżet nasz mały na fajną zabawkę nawet takiego jak mój nowego musisz liczyć 10k (imo nic poniżej nie bardzo ma sens) a i tak hamulce musiał byś wymienić na dzień dobry żeby się cieszyć jazdą.  Przy takiej intensywności jak piszesz ja bym nie zmieniał mojego 😬 a nie wiem czy bym kupował czy nie wypożyczał. No ale ja jestem w górach kilka razy w tygodniu jak mnie akurat praca nie zawali. (A czasem nawet wtedy mówię wszystkim spadać) 

 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KrisKDzięki za info mówisz czymś takim?
https://katalog.bikeworld.pl/2020/web/produkt/rowery_gorskie/trail_all_mountain/marin/65519/hawk_hill_3

Skoki 120, 130 dla mnie już OK , pytanie ile waży Twój Marin ?


Bardzo chętnie rozejrzałbym się za używanymi rowerumi, bo lubię przywracać tzw. 'drugie życie' przedmiotów, 
Niestety co zaoszczędzę na używanym to mi się kompensuje z odliczeniem Vat, chyba że mi ktoś wie jak kupić używany rower na VAT.

Edytowane przez jasmin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jasmin mówię o hawk Hill 2  bo tego mam. Dokładnie to samo co riff zone bo to ta sama rama jest tylko między moim a następnym rocznikiem zmienili nazewnictwo.  No i mój jest na sramie który bez łaski działa zawsze a nowsze są na Shimano które... Trzeba regulować 🤣.   Poważnie to w tym którego kupię to wywalę slx na dzień dobry i dam srama😬.  W jednym już to zrobiliśmy i w moim jak kupię to poprostu zrobię na dzień dobry tak samo jak wymiana hamulców. Ma mnie jazda cieszyć a nie wiać. Ba tym poprostu jadę i  ale on był fajnie zestawiony i wszystkie choroby wieku dziecięcego wyeliminowałem już. Nowy trafi do serwisu na wymianę kłopotliwych części w dniu zakupu 🤣🤣🤣

Ile waży to nie wiem... 

Dobra już wiem 16.4 z pedałami. (Waga do ludzi więc może być trochę niedokładne)  Ale mam na przodzie kryptotala który jest bardzo ciężką oponą na tyle nie lekką magic marry  do tego jakieś  uchwyty do lampek. No i pedały platforma z SPD.    W sumie nie przeszkadza mi ta waga a i nosić go nie raz musiałem. (Baranią górę np. )  

Ale ten skok 120 to gdzie?  Z tyłu? To tak z przodu to nie żartuj. To jest bez sensu jak to mają być góry. Uwierz że nie chce Ci wciskać mojego roweru 🤣🤣🤣. ( Znaczy jak byś chciał to chętnie choć  nie koniecznie dzisiaj 🤣 bo nie miał bym na czym w góry pojechać )  

Co do faktury...  Jak to jak, kupić mojego 🤣🤣🤣.  Poważnie jak by co i jak byśmy dogadali cenę to dostaniesz pełna FVAT i nawet mi to na rękę będzie ale z lipcowa datą bo już w tym kwartale mam do zapłaty tyle vatu że mi się słabo robi na samą myśl 🤬🤬🤬 a w lipcu zakupy idą... Tak że w lipcu możemy się dogadać 🤣🤣🤣

Tylko pytanie ile masz wzrostu bo ja mam go w M.  I w sumie chętnie bym go sprzedał w tej konfiguracji z hamulcami i z oponami. I nie takie opony to nie fanaberia a spokój. Zero flaków świetne trzymanie  i nie rozciąłem odkąd je mam opony a wcześniej kilka załatwiłem i to właśnie na szlakach. 

Powiem jak na spowiedzi co trzeba zrobić w nim 🤣🤣🤣. A łożyska które sprawiały problemy i sprawiają zawsze w marinach są już wymienione tak samo jak suport.  Niestety w większości rowerów kupujesz ramę a potem sporo musisz i tak wymienić jeśli jeździsz.  U nas to leci szybko bo nie znosimy tracić jazdy. Np u Wiki kupiliśmy mt7 przed wakacjami w zeszłym roku i te cholery dawały do pieca i się zapowietrzały. Byliśmy akurat na rowerach pod Kłodzkiem szybka decyzja i skoczyliśmy po Hope do Wrocławia. 🤣🤣🤣🤣.  Dla nas rower ma działać.  Ale prawda taka że ten sprzęt który lądują do rowerów w wielu wypadkach jest bez sensu żeby tylko cena była fajna. Potem albo masz takie sobie odczucia albo wymieniasz. 

@jasmin pamiętaj że to waga bez pedałów i z lekkimi oponami (to duża różnica) ale tak jest to dobry wynik. 

Edytowane przez KrisK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kettler napisał:

Ciężki rower nie tylko jest upierdliwy przy podjeżdżaniu również przy jeździe w dół trudniej nad nim zapanować zwłaszcza na krętych singlach. 
Jeżeli ktoś jest nastawiony na zjazdy to waga nie ma znaczenia ale gdy chce mieć rower, którym zrobi 50-70 km i ze 2 tyś m przewyższeń to każdy kilogram się liczy. 

Nie masz kondycji do lżejszym też będziesz się męczył. Masz kondycję to ci lata czy masz pod sobą 16 czy 13 kg. Co do wagi na zjazdach też półprawda. Widać to po ciężkich elektrykach gdzie są dużo dużo bardziej stabilniejsze na zjazdach. Na technicznych, krętych owszem mniej ale jakie to ma znaczenia w amatorskiej jeździe bez napinki? W ogóle jak pisałem temat z czapy bo wszystko z tematyki fulli AM ma okolice własnie 14-16kg a nawet ciut więcej. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde na Turbaczu masz prawie wszystko z 160 🤣. Na Baraniej też 160 to jakoś tak nic dziwnego. Klimczok i całe Myślenice to i 180 bywają...    Sorry ale banialuki uprawiasz. Na podjeździe może i czasem nie potrzeba tyle choć jak jest trudny z schodami to naprawdę dobra amortyzacja bardzo ułatwia przejazd sekcji skalnych czy kamieni (w praktyce dla tych co nie umieją wskakiwać nieraz umożliwia).   I oczywiście pojawia się klasyka czy HT... No pewnie że się da ale jakoś nawet w zawodach XC na wyższym poziomie masz już amortyzację.  A tam są konie które naprawdę cuda robią i na szlakach kija endurowcoów.  Pamiętaj że nie wszyscy chcą super skilla w walce  w trudnym terenie niektórzy chcą się dobrze i bezpiecznie bawić... 

I tak dobrze dobrana  geometria rekompensuje wagę. I to 3kg wagi...  Widziałem to z wyjazdu na wyjazd u osoby która zmieniła rower na ciężka endueowke z dużym skokiem 🤣🤣🤣  lepsza pozycja i ten sam podjazd i PR i co ważne bezproblemowo pokonany bez wu 🙃🙃🙃.  Więc skończ już z tymi teoriami z mchu i paproci.  Są one tak samo zasadne jak to że lepiej brać większy rower niż mniejszy. Potem widzisz głównie kobiety walczące z tymi źle dobranymi  kobyłami na trasach.   

Skok jest fajny a rower trzeba dobrać do siebie żeby był wygodny. Waga? Waga jest istotna ale nie kluczowa. Pomijam że nieraz lżejsze rowery mają opony które nie nadają się do jazdy w górach bo to lekkie szmaty są. I nagła zmiana opon zmienia diametralnie wagę roweru.  I masz lekki rower na oponie na ścieżki w parku 🙃.  A 1,5 -2kg więcej masz rower który zjedize wszystko w Bielsku na jakichś sensownych oponach do dh 🙃🙃🙃 z skokiem dającym frajdę na korzonkach a nie zmuszającym do walki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przeczytałeś tytuł postu który napisał autor ?

"[do 8300zł] las, górki - w tym szlaki piesze - 1x/tydz), single tracki - 3x/rok"  że tu z enduro wyskakujesz i bredzisz coś o sekcjach skalnych i schodach dla gościa, który chce wszechstronny rower aby pojeździć w terenie?

Czy ja gdzieś napisałem, że to ma być HT ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem 🤣 

single tracki - 3x/rok. 

I już wiadomo że to musi być rower z sensownym skokiem i hamulcami.  W innym wypadku można brać gravela i też obskoczy 🙃.  Sorry ale pojedzie na takim pseudo fullu do Bielska i będzie się męczył. Wyda 8k będzie średnio zadowolony ale za to podjedzie ciut łatwiej szlak...  Potem będzie się bał na zjeździe zamiast się cieszyć? 

Oczywiście górki mogą być pod Gdańskiem pod Kielcami albo Beskidy ale... Wszędzie wykorzystasz porządny skok kwestia doboru trasy.  Jeśli by nie chciał tego wykorzystywać może brać.... Gravela 🤣🤣🤣.  Demonizujesz podjazdy. Trza nogę robić a nie biadolić. Tak na marginesie to pod Kielcami może większy szkół być bardziej potrzebny niż w niejednych górach.  W głupim Łasku Wolskim wykorzystasz ten skok do zabawy 🙃

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...