Skocz do zawartości

[Który rower wybrać] Riverside 120 LF czt 500 LF niska rama?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

Nie mogę zdecydować się między dwoma rowerami Reverside, modelem 120 LF i modelem 500 LF (obydwa z niską ramą) i mialam nadzieję, że ktoś może poradzi lub podzieli się doświadczeniem.

120 LF: https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-120-lf-niska-rama/_/R-p-323601?mc=8577927

500 LF: https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-500-lf-niska-rama/_/R-p-336198?mc=8669962

Testowałam w sklepie obydwa i miałam wrażenie, ze kierownica w modelu 500 jest wygodniejsza. Ale ten model ma amortyzator, który był mi odradzany. Różnica w cenie jest 800zł między tymi modelami, co nie jest problemem, jeśli droższy, czyli 500, bylby lepszy. Model 500 jest też trochę lżejszy. Kierownica może być bardziej regulowana w 500. W 120 bardziej podoba mi sie kolor ;) Ale jednak bardziej zależy mi na wytrzymałości roweru.

Z rad wyczytałam, że konieczna będzie i tak wymiana opon, bez względu na model, oraz dołożenie błotników.

Nie mogę zdecydować się, ponieważ obydwa modele są wygodne i całkiem przyjemnie się jeździło (choć to tylko w alejce z rowerami). 120 ma przewagę cenową, nieruchomy widelec i kolor. 500 jest 800zł droższy i zastanawiam się, czy ta cena jest warta udogodnień, jakie posiada (kierownica, amortyzator, lżejszy, krótszy).

Rower będzie do jazdy okazjonalnej, proste trasy, niedużo kilometrów. Rekreacyjnie. Roziar S, mam 163cm, 53kg.

Jeśli ktoś ma doświadczenie z tymi rowerami, to będę ogromnie wdzięczna za radę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"do jazdy okazjonalnej" to bierz tańszy. 

Moja ma tak zrobiony. 

Jeździ każdego dnia do pracy. 

Rower jest słabo poskładany i trzeba kilka spraw zrobić do dzień dobry. 

Ale jak Ty czasami się nim przejedziesz to gdyby coś się działo serwis Decathlon na gwarancji bez problemu. 

20230203_174920.jpg

Edytowane przez XC100S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mihau_ napisał:

Dzięki za odpowiedź i link, przyjrzę się temu rowerowi, choć martwią mnie trochę jego opinie i zgłaszane problemy. Ale zobaczyć nie zaszkodzi, warto mieć alternatywę

2 godziny temu, XC100S napisał:

"do jazdy okazjonalnej" to bierz tańszy. 

Moja ma tak zrobiony. 

Jeździ każdego dnia do pracy. 

Rower jest słabo poskładany i trzeba kilka spraw zrobić do dzień dobry. 

Ale jak Ty czasami się nim przejedziesz to gdyby coś się działo serwis Decathlon na gwarancji bez problemu. 

20230203_174920.jpg

W sumie po zastanowieniu "jazda okazjonalna" nie jest trafne, miałam na myśli, że nie będę robiła długich wycieczek i kilkudziesięciu kilometrów na raz, ale będę jeździć regularnie na krótkich trasach, do pracy, rekreacyjne wycieczki itp.

Czyli ten model 500 na zdjęciu jest słabo poskładany i wymaga poprawek codziennie? W sumie jeśli są to drobne rzeczy, to nie powinno być problemu, ale byłabym wdzięczna za więcej info.

A jak się sprawuje ten amortyzator? Wiele osób odradza tanie amortyzatory w tańszych modelach, ale w tym rowerze kierownica jest o tyle wygodniejsza, niż w tańszym, że poważnie go biorę pod uwagę mimo tego amortyzatora.

Miałam czas przemyśleć sobie jeszcze i skłaniam się teraz do droższego modelu 500, ze wględu na komfort jazdy. Jeśli mógłbyś coś jeszcze o nim powiedzieć, wady lub zalety, to będę ogromnie wdzięczna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower po zakupie może mieć wady, fabryczne. 

Nasz był z fabryki w Rumuni. 

Trzeba zwrócić uwagę na koła. Tylne czy bębenek normalnie pracuje. Czy koła normalnie się kręcą. Bez oporu, nie skokowo przy początku obrotu. 

Po kilkuset kilometrach można sprawdzić widelec, tzn luz między goleniami. 

To wszystko możesz też zgłosić serwisowi po zakupie. Serwis zerowy albo poczekaj i po dłuższym czasie to zlec. Masz chyba pół roku na taki darmowy przegląd. 

Co kolwiek wyjdzie serwis nie zabierze roweru, zamówi części i umówicie się na naprawę. Raczej jeden dzień starcza. 

Np koło na wymianę jest już od innego producenta, nie ma z nim problemu na starcie. Widelec też wymieniają na nie fabryczny. 

To może wyglądać zniechęcająco ale nie ma się czego obawiać, serwis jest nastawiony "dobro klienta". 

U innych producentów też takie sytuacje występują. 

Tu na forum ktoś w innym temacie śmiał się z wymianą części w Naszym rowerze i pisał że u niego 800 kilometrów i wszystko gra. 

Może Ty będziesz miała rower nie wymagający serwisu. 

Bagażnik jest w Decathlon do tego roweru, stopka i błotniki też. 

Sprawdzaj dostępność części bo Decathlon wstrzyma wysyłkę roweru bo np stopka ma nie dwa dni a 12 i cała wysyłka wstrzymana. 

Hamulce mogą zostać na początek tak jak opony. 

Można na tym jeździć. 

Gdyby jednak to komplet hydraulicznych od 250 PLN, opony Kenda od 55 PLN. 

Opony mogą być MTB 29 cali ale maks dwa cale. 

Gdyby trzeba było mieć bardziej wyprostowaną pozycję to jest w Decathlon za stówkę mostek regulowany. 

Dętki polecam też od Decathlon z płynem uszczelniającym. Bierz zawory samochodowe. 

W przyszłości można zmienić sztycę na amortyzowaną Zoom, około 80 PLN. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...