Skocz do zawartości

[Opony] Dobór ciśnienia


tomryd

Rekomendowane odpowiedzi

Opona rowerowa  trekkingowa SCHWALBE Silento II 28 x 1.60 (42-622)

Zalecane ciśnienie mieści się w przedziale 3.0 - 5.0 bar. Bardziej zależy mi na komforcie, dużo jeszcze po nierównych drogach, kamieniach, drogach leśnych. Chciałbym jeździć na względnie niskim i bezpiecznym ciśnieniu. Jak sądzicie, czy jeżdżąc np. na 2.5 Bar znacząco ryzykuję dobiciem dętki?

Edytowane przez tomryd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ci nie odpowie na to pytanie bo zależy od zbyt wielu czynników, wagi rowerzysty, całego zestawu, stylu jazdy. Musisz sam eksperymentować, zacząć od wyższego ciśnienia i pomału schodzić niżej. Niestety przy dętkach jazda z niskim ciśnieniem zawsze wiąże się z ryzykiem złapania Snake. Jak chcesz jeździć na niskich ciśnieniach musisz przejść na mleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiemy jak jeździsz i ile ważysz a nawet jak byś powiedział, to nikt ci gwarancji nie da. Ja robiłem takie eksperymenty - podjeżdżałem bez odciążenia pod krawężnik filmując to w zwolnionym tempie telefonem - by zobaczyć jak się ugina opona i połączyć to z odczuciem uderzenia. Stopniowo zmniejszałem ciśnienie. Jak raz przebijesz to będziesz wiedział - w miejskim rowerze na podobnych oponach zdarzało mi się mieć niższe - jak zapomniałem dopompować i nic nie uszkodziłem, ale na asfalcie to nie na kamieniach. Wniosek - próbuj, woź ze sobą łatki i pompkę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomryd napisał:

Bardziej zależy mi na komforcie, dużo jeszcze po nierównych drogach, kamieniach, drogach leśnych.

Najlepiej byłoby założyć szersze opony. 1,6 to za mało na takie warunki. Pytanie tylko czy masz taką możliwość. A oporami toczenia się nie przejmuj. Wpływ na nie ma rodzaj bieżnika i mieszanka z której jest zrobiona opona a nie szerokość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chrismel napisał:

Wpływ na nie ma rodzaj bieżnika i mieszanka z której jest zrobiona opona a nie szerokość.

Powiedzialbym ze wplyw maja takze rodzaj bieżnika i mieszanka z której jest zrobiona opona. Cisnienie w oponach ma duzy wplyw na opory toczenia. Widac to bardziej przy waskich szosowych oponach. Jest wyczuwalna roznica pomiedzy 4 a 7 barow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie też jaki masz manometr. Ja w swojej pompce do 5 -ciu pompuję. A jak sprawdzam na stacji benzynowej to mi 3,5-4  pokazuje... Więc też nie zawsze trzeba pompować z tabelkami ale z wyczuciem i na podstawie doświadczenia. Z przodu zawsze można  trochę mniej napompować.

Edytowane przez bob555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomryd napisał:

1,75 planuję założyć. 2,0 to już mógłby być problem.

Jak już zdecydujesz to zmierz wewnętrzną szerokość Twojej obręczy. Od tego zależy realna szerokość opony po założeniu. Wtedy możesz sprawdzić tutaj: http://www.reifenbreiten-datenbank.de/ lub zapytać na forum. Może ktoś będzie miał identyczną lub zbliżoną kombinację i zmierzy Ci ten parametr. Różnice nie są małe. U mnie ta sama opona w zależności od obręczy ma 40 lub 43 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...