Skocz do zawartości

[Hamulec] Sram Level TL - kiepskie działanie hamulca


iwan82

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, jestem początkującym użytkownikiem roweru elektrycznego Shengmilo MX02S. W rowerze były słabe hamulce. W mieście mamy taki sklepik rowerowy, prowadzony przez pasjonata rowerów. Doradził mi, by wymienić hamulce na mocniejsze, które dadzą radę z tak ciężkim rowerem. Ustaliliśmy, że wpierw wymieni mi tylni hamulec, bym mógł sprawdzić jak działa a jak hamulec się sprawdzi - przedni. 

Bazując na mojej niewiedzy sprzedawca rowerowy wcisnął mi hamulec Sram Level TL. Podobno świetnie się sprawdza na codzień w jego rowerze kolarzowym. 

Pierwsza jazda i tragedia. W mojej ocenie działa gorzej niż ten chiński. Wróciłem do sprzedawcy. Podobno taki jest urok tego hamulca, o czym nie raczył mnie wcześniej poinformować. Aby zahamować na terenie prostym, muszę dość mocno wcisnąć klamkę. Z górki trochę boję się zjeżdżać szybciej, bo o wiele mocniej muszę zacisnąć klamkę a efekt jest po 2-3 sekundach, gdzie przy bezpieczeństwie liczy się każda sekunda. 

Czytałem, że może pomóc wymiana klocków. Zmieniłem na klocki ceramiczne (tyle potrafię zrobić będąc świeżakiem w tych sprawach). Trochę lepiej, hamulec reaguje szybciej ale sama klamka działa nadal kiepsko. Muszę dość mocno ją naciskać. 

Najłatwiej byłoby zmienić hamulec na inny. Owszem, ale nie ukrywam, że trochę dałem za tego SRAM  Level TL. 

Proszę Was o poradę : czy jest szansa, aby poprawić działanie obecnego hamulca? Problemem jest ta nieszczęsna klamka i sprężyna w niej umiejscowiona, która powoduje to, że trzeba mocno ściskać klamkę. Czy w tym modelu jest możliwość wymiany klamki na inną? Czy ktoś bawił się z wymianą sprężyny? Lub co innego moglibyście mi doradzić? 

Powiem Wam, że jestem trochę wkurzony. Teraz już co nieco poczytałem o hamulcach. Będąc całkowicie zielony sprzedawca wcisnął mi takie dziadostwo, gdzie w tej cenie mógłbym mieć klamkę z 4 tłokami. 

 

Edytowane przez iwan82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Levele (dowolny model) nie są rewelacyjne. Ale założyłem levela do drugiego elektryka z tyłu, z tarczą 160 mm. 

Nie wiem co znaczy "dość mocno naciskać", jednak w moim przypadku zestaw 100 kg bez problemu zatrzymywany jest z prędkości 30-40 kmh dwoma palcami. Porównanie mam do wielu hamulców i ten działa przynajmniej akceptowalnie. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@toboDość mocno naciskać = dość mocno klamkę muszę wcisnąć, by zadziałała. Poza tym na górce dość trudno zatrzymać koło tylne w miejscu. Słychać tylko ocieranie klocków przy naciśnięciu klamki i dopiero gdy wcisnę o wiele mocniej to efekt pojawia się po kilku sekundach.

Dwoma palcami zatrzymujesz? Kurczę, dziwne że taka różnica między Twoim zestawem a moim. 

Tak, obecnie już wiem, że Sram to chłam (nawet się zrymowało). Tylko mając je już kupione, czy można je zmodyfikować? Czy pod zestaw Sram Level TL podejdzie inna klamka? 

Może dobicie hamulca na opór płynem hamulcowym rozwiąże problem mocnego naciskania klamki? Jak myślicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt Sram Level T nie jest wybitny ale koło powinien  blokowac bez problemu. Miałem 2 komplety i o ile do Xt im sporo brakuje to tragedii też nie ma. Nie masz czasem tłustej tarczy i klockow ?? Na początek ja wyczyść odtłuszczaczem do hamulców. Spróbuj też odtluscic klocki, nie wiem jak z ceramikami, może się da bo jak nie to wymiana na nowe. 

Zrób tak z 100 km i zobacz czy pomogło.

Jeśli efekt będzie mizerny trzeba odpowietrzyc hamulce. Sram ma do tego instrukcje. Robi się to 2 strzykawkami. Pamiętaj że one chodzą na DOT a nie minerał. Po odpowietrzeniu możesz lekko ruszyć klamka z otwartym odpowietrznikiem, wtedy tłoczek wciągnie trochę płynu i mozna im dolac jeszcze ze 2 krople do zbiorniczka. Stana sie twardsze i beda szybciej brac. 

Na koniec zostaję ci wymiana tarczy na większą.

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy kupiony - więc na 99% fabryczne czyli całkiem bezproblemowe.  

8 godzin temu, iwan82 napisał:

@toboDość mocno naciskać = dość mocno klamkę muszę wcisnąć, by zadziałała. Poza tym na górce dość trudno zatrzymać koło tylne w miejscu. Słychać tylko ocieranie klocków przy naciśnięciu klamki i dopiero gdy wcisnę o wiele mocniej to efekt pojawia się po kilku sekundach.

Dwoma palcami zatrzymujesz? Kurczę, dziwne że taka różnica między Twoim zestawem a moim. 

Tak, obecnie już wiem, że Sram to chłam (nawet się zrymowało). Tylko mając je już kupione, czy można je zmodyfikować? Czy pod zestaw Sram Level TL podejdzie inna klamka? 

Może dobicie hamulca na opór płynem hamulcowym rozwiąże problem mocnego naciskania klamki? Jak myślicie? 

Czy to chłam? Wg mnie są bardzo dobre jak na podstawowy hamulec, mam wersję T. Założyłem ich kilka kompletów klientom. 

U mnie jest z tyłu w bardzo szybkim elektryku. Zestaw waży ze mną nawet więcej niż 100 kilogramów, okolice 110 a używany jest w zdecydowanie niezbyt płaskim miejscu.  

Tarcza 160, również tył. 

Jeśli twój nie jest wadliwy (w takim przypadku wróć do sklepu) to powinien działać bez zastrzeżeń, tym bardziej że to tył. 

Oczywiście trzeba nowy hamulec/klocki dotrzeć. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulec był wymieniony razem z tarczą? jak bez tarczy to patrząc co to za wynalazek ten rower to bym wymienił jeszcze tarcze na coś średniej klasy. Po drugie nowe klocki trzeba dotrzeć, choć miałem kiedyś takie co hamowały od razu jak wściekłe :D

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, iwan82 napisał:

Będąc całkowicie zielony sprzedawca wcisnął mi takie dziadostwo

Nie oskarżałbym zbyt pochopnie sprzedawcy. Mam ten model i złego słowa nie mogę powiedzieć.

 

10 godzin temu, iwan82 napisał:

Podobno świetnie się sprawdza na codzień w jego rowerze kolarzowym. 

🤔

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sznib napisał:

A w ogóle hamulec dotarłeś?

Sprzedawca z rowerowego podobno działał w tym temacie, bo miał kilka dni rower. 

 

10 godzin temu, PawelW84 napisał:

 

Zrób tak z 100 km i zobacz czy pomogło.

Na razie to boję się nimi jeździć. 

 

9 godzin temu, KNKS napisał:

Jakie tarcze ? Jakie klocki ?

Tarcze oryginalnie zamontowane w Shengmilo MX02S, wybacz, nie znam się co to za model, wymiar. Klocki oryginalne wymieniłem po kilku dniach po zakupie na : SzajBajk ceramiczne 04-C-SB bo oryginalne kiepsko hamowały. 

8 godzin temu, tobo napisał:

Tarcza 160, również tył. 

Jeśli twój nie jest wadliwy (w takim przypadku wróć do sklepu) to powinien działać bez zastrzeżeń, tym bardziej że to tył. 

Oczywiście trzeba nowy hamulec/klocki dotrzeć. 

U mnie nie wiem jaka średnica tarczy. To oryginalna, zamontowana przez producenta. Rozmawiałem ze sprzedawcą w sklepiku. Podobno są ok i taki kiepski efekt przez modulację w klamce. Podobno sprzedawca docierał hamulce po instalacji. 

 

7 godzin temu, Rafał87 napisał:

Hamulec był wymieniony razem z tarczą? jak bez tarczy to patrząc co to za wynalazek ten rower to bym wymienił jeszcze tarcze na coś średniej klasy. Po drugie nowe klocki trzeba dotrzeć, choć miałem kiedyś takie co hamowały od razu jak wściekłe :D

 

Nie, sam hamulec był wymieniany, sprzedawca nic nie wspominał, że konieczna jest wymiana tarczy. Był pewien, że będę zadowolony z hamulców. Nie jestem. I super, że nie wpakowałem się w drugi hamulec przedni. Mmm marzę o takich hamulcach, o jakich piszesz. Naciskasz klamkę i hamulec zatrzymuje koło w miejscu. Tak też sobie wyobrażałem, że będzie działać hamulec tej klasy. 

 

7 godzin temu, Enadxx napisał:

@iwan82 Też mam te hamulce w jednym z rowerów. Nie są one najwyższych lotów, ale jako podstawowy model 2-tłoczkowy swoje zadanie spełniają.  Powiedz prosze ile ważysz?

100 kg. Plus ok 30 kg rower.

Dziękuję Wam za taki odzew ❤️ czyli co - myślicie, że wymiana tarczy polepszy hamowanie? Co byście doradzili z dobrych tarcz? 

Zastanawiam się jedynie czemu oryginalne hamulce chińskie działały o wiele lepiej, mimo że z tego co czytałem od Was, tarcza nie jest wysokich lotów. Też były olejowe, takie no name. Nie chciałem ich wymieniać ale zgrzytały okropnie po naciśnięciu klamki, że było mnie słychać po drugiej stronie osiedla. I w miejscu się koło kręciło, mimo naciśnięcia klamki na maksa (tak jakby coś przeskakiwało). Ale sam nacisk był mega. Lekkie dotknięcie i rower stał w miejscu. Nagrałem filmik, ukazujący problem z tymi chińskimi hamulcami, na filmiku ten odgłos trochę inaczej brzmi niż realnie : https://files.fm/u/ws5ff93cr

A da radę wymienić samą klamkę na inną? Ona mnie najbardziej denerwuje. Sprzedawca wczoraj też napisał mi, że możemy dolać na maksa oleju, wtedy podobno klamka będzie twardsza (już dokręcałem śrubkę w klamce by lepiej działała ale efekt mizerny). Ale czytałem w temacie poniżej że "Sramy często są zalane za dużą ilością płynu lub po jakimś czasie od wyprodukowania puchną im elementy gumowe i płyn nie ma miejsca". Czy zatem ma sens dolewanie płynu "po korek"? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś wcześniej jakis rower, jeździłeś nim przed zakupem ?. Może problem nie jest tylko w hamulcach, a poprostu odzwyczailes się od jazdy stad lek odnosnie hamulców, ze nie zdążysz zahamować ?

Oczywiście bez złośliwości ale opisywana sytuacja jest dziwna. Odtlusciles tarcze i klocki ? Co to za ceramiki od SB. ? Czytałeś o nich opinie ? Ktoś testował te chinole i był zadowolony ?.

Co jest złego w klamce Sram ?

Co ma dolanie oleju do nowych hamulców do puchnięcia uszczelek ?

Przeczytaj porady które tu padły, eliminuj po kolei możliwe przyczyny a dojdziesz z nimi do ładu lub jeśli brak ci cierpliwości wiedzy czasu oddaj te Sramy i kup Shimano SLX lub Xt I bedzie po temacie lub zweryfikujesz swoje oczekiwania względem możliwości hamulców rowerowych.

 

 

Edytowane przez PawelW84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PawelW84rowerem jeździłem okazjonalnie w weekendy u rodziców dziewczyny ale mam dwie hulajki elektryczne , jeżdżę, nimi często i dość szybko. Nie mam zatem obaw przed hamowaniem bo w hulajnodze nacisnę klamkę i pojazd stoi. Mam obawy przed hamowaniem tym hamulcem Sram w rowerze bo już dwa razy nie zareagowały na czas.

Hamulec wymieniał mi sprzedawca w profesjonalnym sklepie więc ufam, że wykonał tak podstawowe czynności jak odtłuszczanie. 

Klocki ceramiczne polecali osoby na innym forum, dlatego zakupiłem. 

Co jest złego w klamce Sram? No to, że wymaga użycia dużej siły, by zahamować. 

Łatwo się pisze. Oddaj hamulce. Jak to sobie wyobrażasz, że sprzedawca przyjmie ode mnie używane hamulce? Oczywiście, chciałem je reklamować ale sprzedawca mówi, że nie można bo one tak działają, taki ich urok. Jakbym miał możliwość zwrotu to owszem, nie byłoby tematu. A tak mam problem, dlatego poprosiłem o pomoc co można zrobić już z zakupionymi hamulcami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sprzedawca docierał hamulce po instalacji to byłby jedyny na świecie.  

Zakładając że dotarł to musialby spędzić na twoim bajku z godzinę. Wątpię. 

Oleju się nie dolewa. Cokolwiek to znaczy. Hamulec się odpowietrza. Tylko tyle. Jeśli dolejesz co rozumiem jako dodanie więcej niż być powinno być to uszkodzisz hamulec. 

Przy 130 kilo założyłbym 180tkę, nawet tarczę 200. 

Czy łatwo się pisze oddaj hamulce? Musiałbyś mieć punkt odniesienia w postaci innej sztuki.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
2 godziny temu, iwan82 napisał:

Co jest złego w klamce Sram? No to, że wymaga użycia dużej siły, by zahamować.

Siła hamowania nie zależy od klamki. Tylko od tarcia klocki/tarcza.

Mi się wydaje ze sprzedawca ściemnia i nie docierał hebla, ewentualnie nie odtłuścił. Na pewno mała siła nie jest przez klamkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, to co radzicie? Zainwestowałem w ten hamulec więc na razie nie mam budżetu na nowy. 

Rozumiem, że spróbować odtłuścić tarczę (klocki mają kilka dni - są nowe) + dotrzeć tarczę? Czy możecie opisać po krótce jak wykonać te czynności? Czym można wykonać odtłuszczanie i w jaki sposób wykonać dotarcie? Jak na filmiku Sram czyli kilka mocnych hamowań? 

Jaki ewentualnie inny rodzaj klocków byście polecili? Tak, aby nie musiały się nagrzać, by działać mocno a zeby siła była od 1 pociągnięcia klamki? 

Edytowane przez iwan82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zaraz. Bo ja rozumiem, że ty wymieniłeś jedynie zacisk z no-name na SRAM. A klamka dalej zostałą stara. Tak?  Zasadniczo siła hamowania bierze się bezpośrednio ze średnicy słoka i ich ilości w zacisku. Czyli można się spodziewać, że noname był poprostu taki-sam jak ten Level pod tym względem.

Klamka powinna być zalana olejem do oporu. pod sam koreczek. Nie może być absolutnie żadnego powietrza w układzie. Nawet tego rozpuszczonego w oleju - warto o o tym pamiętać. Możesz to łatwo sprawdzić jeżeli przepompujesz szybko klamką 4-5x i jest różnica na plus no to powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Electronitenieee, jest cały nowy hamulec Sram Level TL. Klamka, przewód, hamulec przy kole.

Ale tak swoją drogą, klamka w chińskich hamulcach o wiele lżej działała. Lekki nacisk i hamulec ładnie hamował. 

A propos klamki, już chyba 3 raz pytam. Czy jest fizycznie możliwość zmiany klamki z modelu Sram Level TL na inny? Czyli czy reszta, przewód, hamulec podejdzie po inną klamkę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest możliwość mieszania przenajróżniejszych modeli i producentów klamek i zacisków. Jedyne co jest wyznaczniekiem to rodaj płynu jaki w to lejesz. Masz 2 do wyboru albo Mineralny olej hydrauliczny, albo DOT jak w samochodach.

Próbowałeś pompować klamką? Hamulec może być "słaby' na wiele sposobów. Czy on jest jak gąbka? że ciągniesz klamkę do końca i nic? Czy jest tak że jest luźna i przy 90% ruchu zaczyna łapać? ile cm skoku ma teraz klamka? Powinna mieć gdzieć 3cm max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Electronitedziękuję.

Czyli mając hamulec SRAM nie mogę zmienić klamki na np. tak wychwalany przez innych Shimano Deore bo on pracuje na oleju mineralnym? ☹️ A DOT ma głównie SRAM, no nie? 

Ale jeszcze zastanawiam się nad jedną sprawą. Raczej każda klamka ma swoją średnicę wejścia na przewód. Tak samo pewnie w SRAM LEVEL TL. Jeśli kupię inną klamkę to pewnie oryginalny przewód z Level TL nie będzie pasować? Jeśli użyję przewodu dopasowanego do nowo zakupionej klamki to pewnie znów nie będzie pasować do wejścia hamulcowego SRAM LEVEL TL przy kole?

Próbowałem pompować nie raz. Próbowałem podkręcać śrubką na klamce. Nie, do końca nie muszę naciskać ale dość sporo. Nie wiem ile cm, sprawdzę jutro i dam znać. 

Edytowane przez iwan82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
6 godzin temu, iwan82 napisał:

rozumiem, że spróbować odtłuścić tarczę (klocki mają kilka dni - są nowe) + dotrzeć tarczę? Czy możecie opisać po krótce jak wykonać te czynności? Czym można wykonać odtłuszczanie i w jaki sposób wykonać dotarcie? Jak na filmiku Sram czyli kilka mocnych hamowań? 

Odtłuszczenie i dotarcie to najważniejsze czynności. Do odtłuszczania są specjalne środki, ale można też wodą z płynem do naczyń, szmatką dobrze przetrzeć i potem ręcznikiem papierowym do sucha. Albo izopropanolem.

Docieranie, jak na filmiku zrób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, iwan82 napisał:

@PawelW84rowerem jeździłem okazjonalnie w weekendy u rodziców dziewczyny ale mam dwie hulajki elektryczne , jeżdżę, nimi często i dość szybko. Nie mam zatem obaw przed hamowaniem bo w hulajnodze nacisnę klamkę i pojazd stoi. Mam obawy przed hamowaniem tym hamulcem Sram w rowerze bo już dwa razy nie zareagowały na czas.

Hamulec wymieniał mi sprzedawca w profesjonalnym sklepie więc ufam, że wykonał tak podstawowe czynności jak odtłuszczanie. 

Klocki ceramiczne polecali osoby na innym forum, dlatego zakupiłem. 

Co jest złego w klamce Sram? No to, że wymaga użycia dużej siły, by zahamować. 

Łatwo się pisze. Oddaj hamulce. Jak to sobie wyobrażasz, że sprzedawca przyjmie ode mnie używane hamulce? Oczywiście, chciałem je reklamować ale sprzedawca mówi, że nie można bo one tak działają, taki ich urok. Jakbym miał możliwość zwrotu to owszem, nie byłoby tematu. A tak mam problem, dlatego poprosiłem o pomoc co można zrobić już z zakupionymi hamulcami. 

 

W takim razie jeśli nie ma szansy na zwrot hamulca zacznij po kolei 

W dniu 30.03.2023 o 06:30, PawelW84 napisał:

 Na początek ja wyczyść odtłuszczaczem do hamulców. Spróbuj też odtluscic klocki, nie wiem jak z ceramikami, może się da bo jak nie to wymiana na nowe. 

Zrób tak z 100 km i zobacz czy pomogło.

Jeśli efekt będzie mizerny trzeba odpowietrzyc hamulce. Sram ma do tego instrukcje. Robi się to 2 strzykawkami. Pamiętaj że one chodzą na DOT a nie minerał. Po odpowietrzeniu możesz lekko ruszyć klamka z otwartym odpowietrznikiem, wtedy tłoczek wciągnie trochę płynu i mozna im dolac jeszcze ze 2 krople do zbiorniczka. Stana sie twardsze i beda szybciej brac. 

Na koniec zostaję ci wymiana tarczy na większą.

 

 

 

Od dwóch kropli oleju więcej w zbiorniczku wyrównawczym nic się nie uszkodzi, to znana praktyka która powoduje że hamulec się utwardza chociaż podobno kosztem modulacji. Poradzono mi to kiedyś na tym forum. Praktykowałem to w SRAM i faktycznie sprawia że hamulec jest twardszy a klamka szybciej łapie, co daje wrażenie że hamulec jest mocniejszy.

Nie wiem czy klocki ceramiczne da się odtłuścić czy czasem nie chłoną one tłuszczu jak pumeks tak jak jest to w przypadku organików. Skoro już się ożeniłeś z tym hamulcem po odtłuszczeniu spróbuj metalicznych EBC gold. Miałem, jedyny minus to że piszczą w deszczu

https://allegro.pl/oferta/klocki-hamulcowe-rowerowe-ebc-sram-level-t-xo-xx-11139806476

Jak odpowietrzenie i ewentualne dodanie oleju nic nie da to pozostaje ci jeszcze wymienić tarcze na coś markowego i większego ale będzie się to wiązać z zakupem adaptera pod zacisk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2023 o 00:01, iwan82 napisał:

Poza tym na górce dość trudno zatrzymać koło tylne w miejscu. Słychać tylko ocieranie klocków przy naciśnięciu klamki i dopiero gdy wcisnę o wiele mocniej to efekt pojawia się po kilku sekundach.

Przy każdym sprawnym hamulcu tylne koło blokuje się.

 

16 godzin temu, iwan82 napisał:

I w miejscu się koło kręciło, mimo naciśnięcia klamki na maksa (tak jakby coś przeskakiwało). Ale sam nacisk był mega.

🤔

Jeżeli nie masz żadnego punktu odniesienia w stosunku do innych hamulców rowerowych to poproś kogoś obeznanego żeby przejechał się tym Twoim pojazdem roweropodobnym albo Ty przejedz się innym rowerem żebyś wiedział jak to ma się odbywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PawelW84 napisał:

 

W takim razie jeśli nie ma szansy na zwrot hamulca zacznij po kolei 

 

Od dwóch kropli oleju więcej w zbiorniczku wyrównawczym nic się nie uszkodzi, to znana praktyka która powoduje że hamulec się utwardza chociaż podobno kosztem modulacji. Poradzono mi to kiedyś na tym forum. Praktykowałem to w SRAM i faktycznie sprawia że hamulec jest twardszy a klamka szybciej łapie, co daje wrażenie że hamulec jest mocniejszy.

Nie wiem czy klocki ceramiczne da się odtłuścić czy czasem nie chłoną one tłuszczu jak pumeks tak jak jest to w przypadku organików. Skoro już się ożeniłeś z tym hamulcem po odtłuszczeniu spróbuj metalicznych EBC gold. Miałem, jedyny minus to że piszczą w deszczu

https://allegro.pl/oferta/klocki-hamulcowe-rowerowe-ebc-sram-level-t-xo-xx-11139806476

Jak odpowietrzenie i ewentualne dodanie oleju nic nie da to pozostaje ci jeszcze wymienić tarcze na coś markowego i większego ale będzie się to wiązać z zakupem adaptera pod zacisk.

 

Nadmiar płynu może spowodować uszkodzenie membrany . Poza tym ocieranie klocków o tarczę 

8 godzin temu, iwan82 napisał:

@Electronitedziękuję.

Czyli mając hamulec SRAM nie mogę zmienić klamki na np. tak wychwalany przez innych Shimano Deore bo on pracuje na oleju mineralnym? ☹️ A DOT ma głównie SRAM, no nie? 

Ale jeszcze zastanawiam się nad jedną sprawą. Raczej każda klamka ma swoją średnicę wejścia na przewód. Tak samo pewnie w SRAM LEVEL TL. Jeśli kupię inną klamkę to pewnie oryginalny przewód z Level TL nie będzie pasować? Jeśli użyję przewodu dopasowanego do nowo zakupionej klamki to pewnie znów nie będzie pasować do wejścia hamulcowego SRAM LEVEL TL przy kole?

Próbowałem pompować nie raz. Próbowałem podkręcać śrubką na klamce. Nie, do końca nie muszę naciskać ale dość sporo. Nie wiem ile cm, sprawdzę jutro i dam znać. 

Bezpieczną opcją jest podpięcie do innej klamki przewodu za pomocą oliwki i insertu dedykowanego przez producenta klamki. Czyli np zakładając dźwignię hope używasz akcesoriów hope. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Electronite napisał:

 

Próbowałeś pompować klamką? Hamulec może być "słaby' na wiele sposobów. Czy on jest jak gąbka? że ciągniesz klamkę do końca i nic? Czy jest tak że jest luźna i przy 90% ruchu zaczyna łapać? ile cm skoku ma teraz klamka? Powinna mieć gdzieć 3cm max.

Dziś zrobiłem 32 km. Super uczucie. Prócz oczywiście hamowania. Zrobiłem pomiary, o które pytałeś. Klamka przy najdłuższej części do kierownicy ma 7 cm, przy tej, co dotykam ręką ma 6 cm. Wybacz za bazgroły, poniżej ręczny rysunek :

Screenshot_20230331_201239_com.huawei.notepad.thumb.jpg.9dc05cc16fbdedd443193e30efdcdb54.jpg

Dziś zauważyłem, że po dzisiejszej i środowej jeździe (29 + 32,5 km) klamka chodzi jeszcze słabiej, pomierzyłem i gdy w ogóle chcę zacząć hamować i naciskam klamkę to zaczyna ona reagować przy naciśnięciu 4 cm (czyli jak jest 2 cm do kierownicy. Wtedy tylko słychać ocieranie klocków o tarczę i efekt jest bardzo słabiutki. Nagrałem Ci filmik, na którym słychać to ocieranie, link https://files.fm/u/xa9fxynqv

Efekt jako taki hamowania (czyli po kilku sekundach a z górki ciężko zatrzymać rower) pojawia się  gdy nacisnę klamkę 4,5 cm (zostaje 1,5 cm do kierownicy), foto :

Screenshot_20230331_202555.thumb.jpg.6fde9cead7bcee58ad3cae667539c2f2.jpg

Dlatego za każdym razem hamowanie to mordęga. 

@sznibi @PawelW84dziękuję Wam za cenne porady. Owszem, odtłuszczanie zrobię ale klamka jest kiepska więc nie sądzę, że czyszczenie rozwiąże do końca problem. 

@chudzinkitak sobie wyobrażałem, że naciskam hamulec a koło staje w miejscu. W praktyce jest inaczej. Mam porównanie bo jeżdżę u dziewczyny w weekend u jej rodziców na rowerze i mam hulajnogi elektryczne. Hamują jak brzytwa. 

@tobo czyli jednak można poskładać inną klamkę i to jakość poskładać, super wieść. Bo sprzedawca mi wmawiał, że nie można. No nic, będę na niego naciskał, aby to zrobił. Spartolił sprawę, wciskając mi taki hamulec więc teraz niech podziała z wymianą kłami na inną. Co byś polecił? Da radę podłączyć klamkę któregoś z modelu Shimano Deore? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...