Skocz do zawartości

[Hamulec] Sram Level TL - kiepskie działanie hamulca


iwan82

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, jestem początkującym użytkownikiem roweru elektrycznego Shengmilo MX02S. W rowerze były słabe hamulce. W mieście mamy taki sklepik rowerowy, prowadzony przez pasjonata rowerów. Doradził mi, by wymienić hamulce na mocniejsze, które dadzą radę z tak ciężkim rowerem. Ustaliliśmy, że wpierw wymieni mi tylni hamulec, bym mógł sprawdzić jak działa a jak hamulec się sprawdzi - przedni. 

Bazując na mojej niewiedzy sprzedawca rowerowy wcisnął mi hamulec Sram Level TL. Podobno świetnie się sprawdza na codzień w jego rowerze kolarzowym. 

Pierwsza jazda i tragedia. W mojej ocenie działa gorzej niż ten chiński. Wróciłem do sprzedawcy. Podobno taki jest urok tego hamulca, o czym nie raczył mnie wcześniej poinformować. Aby zahamować na terenie prostym, muszę dość mocno wcisnąć klamkę. Z górki trochę boję się zjeżdżać szybciej, bo o wiele mocniej muszę zacisnąć klamkę a efekt jest po 2-3 sekundach, gdzie przy bezpieczeństwie liczy się każda sekunda. 

Czytałem, że może pomóc wymiana klocków. Zmieniłem na klocki ceramiczne (tyle potrafię zrobić będąc świeżakiem w tych sprawach). Trochę lepiej, hamulec reaguje szybciej ale sama klamka działa nadal kiepsko. Muszę dość mocno ją naciskać. 

Najłatwiej byłoby zmienić hamulec na inny. Owszem, ale nie ukrywam, że trochę dałem za tego SRAM  Level TL. 

Proszę Was o poradę : czy jest szansa, aby poprawić działanie obecnego hamulca? Problemem jest ta nieszczęsna klamka i sprężyna w niej umiejscowiona, która powoduje to, że trzeba mocno ściskać klamkę. Czy w tym modelu jest możliwość wymiany klamki na inną? Czy ktoś bawił się z wymianą sprężyny? Lub co innego moglibyście mi doradzić? 

Powiem Wam, że jestem trochę wkurzony. Teraz już co nieco poczytałem o hamulcach. Będąc całkowicie zielony sprzedawca wcisnął mi takie dziadostwo, gdzie w tej cenie mógłbym mieć klamkę z 4 tłokami. 

 

Edytowane przez iwan82