Skocz do zawartości

iwan82

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika iwan82

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. @Michal_288 bardzo Ci dziękuję za odpowiedź i pomoc. W piątek znajdę więcej czasu to pobawię się z odkręcaniem amortyzatora, jak opisałeś. Chciałbym jeszcze tylko dopytać. Użyć smarów do goleni, dostępnych do rynku? Co Ty byś polecił? Często ogólnie powinno smarować amortyzator? Jak tylko piszczy czy też profilaktycznie? Jak pisałem, jestem świeżakiem w sprawach rowerowych ale dzięki Wam dużo się nauczyłem 🙂
  2. Witajcie. Miesiąc temu kupiłem sobie rower elektryczny Shengmilo MX02S. Ostatnio miałem problem z hamulcami w rowerze i byłem mega pozytywnie zaskoczony pomocą tu na forum. Tyle osób się odezwało, pomogło, doradziło. Dziękuję ❤️ Chciałbym skonsultować z Wami inny temat. Nie ukrywam, że jestem nowicjuszem w sprawach rowerowych. Chciałem po pierwsze dopytać co oznaczają symbole na amortyzatorzs na przednim kole + uzyskać pomoc. Niestety nie znam nazwy amortyzatora. Rower elektryczny dotarł częściowo złożony, część złożyłem sam. Amortyzator ma takie oto oznaczenia, których nie zmieniałem (były tak oryginalnie ustawione przez producenta roweru) : Po drugiej stronie : Możecie proszę wyjaśnić co oznaczają literki open, lock i 2 x "W", co oznacza "reload" i które ustawienie jest do jakiej jazdy. Rowerem zrobiłem już ok 4 x po 30 km. Od 3 jazdy amortyzator zaczął piszczeć. Po dzisiejszej 4 jeździe jest gorzej. Przy każdym nacisku kierownicy słychać pisk. Nagrałem filmik, tylko podglośnijcie sobie proszę dźwięk, bo ciężko nagrać video samemu. Link do filmu : https://files.fm/u/9yjhw5295. Proszę o Waszą pomoc. Z czego wynika pisk? To dopiero 4, dłuższa jazda rowerem. Czy wynika z błędnego ustawienia amortyzatora (zostawiłem tak jak było oryginalnie), szybkiego zużycia czy czegoś nie dokręciłem, czegoś nie zrobiłem właściwie? Prosiłbym też o poradę co mógłbym zrobić w tej sytuacji, dziękuje 🙂
  3. @toboto powiedz mi, bo już trochę nie wiem co robić z tymi hamulcami. To, że nadal po odpowietrzeniu klamka nadal dość "odlegle" odstaje od kierownicy (foto w jednym z poprzednich postów) to wina złego odpowietrzenia, uroku hamulców i nie da się z tym nic zrobić, czy usterki hamulców? Reklamowałbyś w takiej sytuacji? Powtórzę się. Gdyby Sram a głównie ich klamka działały w takim stopniu jak te hamulce, które otrzymałem niedawno z Chin, to nie byłoby w ogóle tematu. A tak okazało się, że pomimo działań ze strony sprzedawcy pierwsze, lepsze hamulce z Azji działają lepiej niż te markowe. Więc Sramy schowane głęboko w szafie.
  4. @KNKSno podobno ten chłop, u którego kupowałem hamulec jest ogarnięty. Dwa razy działał z nimi - podczas zakupu i obecnie. Zastanawiam się, czy nie jest coś z hamulcami, że mimo odpowietrzania działają kiepsko. Albo, jak pisał przedmówca, jednak nie zrobił tego prawidłowo. Spróbuję może z tą reklamacją. Może uda się odzyskać kasę. Trudno mi już obecnie zaufać marce Sram bo ostatnich perypetiach więc na pewno na rower nie będę już ich montować.
  5. @tobo @sznib @Pawel84 @Electronite @Daimos77 Dziś odebrałem rower. Sprzedawca powiedział, że odpowietrzył hamulce i dolał plynu. Wszedłem na rower. Bardzo niewielka różnica w działaniu. Przed wizytą, gdy chciałem na maksa zahamować, klamka była zbliżona ok 1,5 cm do kierownicy. Dziś nie miałem linijki ale odległość może 2,5 - 3 cm. Hamowanie dalej dość trudne i słabe (dalej muszę mocno wciskać klamkę). Sprzedawca powiedział, że więcej nic nie jest w stanie zrobić. Jakiś czas temu interweniowałem u chińskiego sprzedawcy roweru. Napisałem, że hamulec słaby, nie działa jak powinien. Okazało się, że sprzedawca, oficjalny sklep Shengmilo, wysłał mi pocztą nowy, tylni hamulec. Wysłał mi też filmik na maila, jak wymienić hamulec. Przesyłka dotarła wczoraj. Wysłał całkiem inny hamulec. Wcześniej bez żadnej nazwy, obecnie jakaś marka Simaers. Wyszedłem dziś zdenerwowany ze sklepu od sprzedawcy hamulców i pomyślałem: a czemu nie spróbować tych chińskich hamulców. Wpierw odkręciłem tylko zacisk Sram Level, w jego miejsce włożyłem zacisk Simaers + włożyłem klamkę nowego hamulca na kierownicę. Pierwsza próba : mega. Klamka dość twarda, koło zatrzymuje się w miejscu. Pierwsza próba jazdy - super. Zupełna inna jakość hamowania. Stwierdziłem - mam dość. Włączyłem filmik od chiniola, zdemontowałem Sram Level TL, zainstalowałem Simaers, podkręciłem jeszcze nową klamkę. Tym samym pierwszy raz sam coś zrobiłem w rowerze 😍 Efekt : wow, wow, wow. Tego oczekiwałem. Można skutecznie hamować? Można. Szkoda tylko, że w praktyce okazało się jednak, że przy takim rowerze chińskie hamulce o wiele, wiele lepiej sprawdzą się niż markowy Sram. Szkoda, że sam musiałem do tego dojść a nie doradził mi dobrze sprzedawca z lokalnego sklepu. Dziękuję Wam wszystkim raz jeszcze za pomoc. Odtłuszczę jeszcze tarczę, jak radziliście i pobawię się w wolnym czasie, aby przesunąć klamkę w głąb kierownicy. Ostatnie pytanie. Pisaliście, że Sram jest czasem awaryjny. Czym objawiają się problemy? Czy też niskim poziomem hamowania i miękką klamką? Pytam, bo zastanawiam się, czy mogę reklamować zakupione hamulce. Nawet po odpowietrzaniu hamulec nie działał zbyt rewelacyjnie, czy jest to podstawą by zwrócić się do producenta o zwrot środków?
  6. Dzięki. Ale trochę inaczej wyobrażałem sobie hamowanie w hamulcach tarczowych. Może po prostu zbyt wiele wymagam, wybaczcie. A o tym, że będę miał płyn Dot w hamulcach dowiedzieć się już po zakupie. Gdzie mam zapas oleju mineralnego bo próbowałem odpowietrzać te chińskie hamulce. Nie chciałem innego, ale pozostałem przy fakcie dokonanym. Nic, czekam na poprawę tym nieszczęsnych Sramów. Ale i tak niemal jestem przekonany, że nie zostawię ich. Zniechęciłem się strasznie do tej marki. Marzę o tym, by okazało się po naprawie, że są uszkodzone. Miałbym pretekst, by je reklamować i odzyskać kasę. Jak nie to widziałem, że mamy tu giełdę więc jak uzbieram kasę, to upchnę Levele, pewnie znajdzie się chętny za ułamek ceny, jak tak je chwalicie i kupię sobie hamulce Shimano na normalnym płynie mineralnym, który łatwo samemu odpowietrzyć a nie samochodowym.
  7. @PawelW84 @tobo @pawel2208 @KNKS @Daimos77 dzięki za porady. Rower u sprzedawcy hamulców, na jutro max środę mają być zrobione. Słuchajcie a są jakieś dobre hamulce, które nie mają modulacji w klamce? Mi jest ona w zupełności nie potrzebna a wręcz podnosi mi ciśnienie. Niby hamulce olejowe są takie super, mega. Ja tego nie zauważyłem. Czy serio mając tego typu hamulec zawsze jest dostępna modulacja czy są prostsze modele bez tej opcji działające na kształt zwykłych hamulców linkowych, gdzie naciskasz i koło stoi w miejscu? Albo może inny rodzaj hamulców niż olejowe? Co byście polecili?
  8. Rozmawiałem ze sprzedawcą. Okazało się, że nie odpowietrzał hamulców przed montażem. Zrobił "test pod swoją wagę" (waży ok. połowę mniej niż ja) i według niego hamulec działał prawidłowo. Podczas dwóch kolejnych wizyt, gdzie reklamowałem, że hamulec nie hamuje prawidłowo wmawiał mi, że taki jego urok, że tak jest prawidłowo. Wreszcie udało mi się ustalić z nim, że poprawia bez dopłaty (w cenie, którą już zapłaciłem) hamulec - czyli odpowietrza + dolewa płynu. @sznibdzięki, postaram się to ogarnąć po wizycie u sprzedawcy. @tobonie miał ns stanie. Sprawdził mi je, bo według niego są takie super. Jak już teraz wchłonąłem trochę wiedzy i zarzuciłem mu, że mając tak rzekomo szeroką wiedzę, czemu nie polecił mi czegoś z 4-tłoczkowych hamulców, np Deore, które lepiej sobie by poradziły przy takim rowerze, to powiedział, że nie chciałbym korzystać z Shimano. Według niego to sh*t a nie hamulce, gdzie ciągle czytam w necie same dobre rzeczy o nich a złe opinie czytałem o Sram level TL. Ale ok. Tylko czekam na poprawę hamulców i wszystko opiszę w ocenie jego sklepu w Google, by ostrzec innych, by nie dali się naciągnąć na jego złote porady. Do prostych czynności jak wymiana opony w hulajce nie miałem zastrzeżeń, no może jedynie do tego, że zapomniał dokręcić hamulców i nie działały ale spostrzeglem to od razu, jak chciałem ruszyć więc wkręcił je na miejscu. Do większych czynności jak doradztwo w zakresie roweru i samego montażu to niestety chłop nie ma pojęcia choć myśli, że ma.
  9. @tobodziękuję. W poniedziałek zanoszę rower do sklepu na odpowietrzanie. Mam nadzieję, że to pomoże. Choć nie ukrywam też, że wolałbym aby okazało się, że hamulec ma wadę. Wtedy mógłbym go reklamować, zwrócić i kupić coś innego. Zastanawiam się tylko, jeśli ta firma jest taka awaryjna czemu sprzedawca sam jej używa i dodatkowo mi ją polecił. @sznibmasz na myśli odsunięcie klamki na bok, jak narysowałem? Jeśli tak to spieszę z wyjaśnieniem, że w dalszej części kierownicy, gdzie biegnie strzałka nie ma miejsca na przesunięcie. Są przyciski do przełączania biegów elektrycznych itp.
  10. @Electronite @KNKS @Pawel84 @tobo tylko ja zgłaszałem sprzedawcy od razu po pierwszym użyciu, że coś jest nie tak z tym hamulcem. Chłop przejechał się, stwierdził że jest ok, u niego działa identycznie, taki urok hamulca i tak działa modulacja w SRAM. A że sklep jest na rynku wiele lat a sprzedawca podobno ma wiedzę i poważanie wśród cyklistów to uwierzyłem, dlatego ciągle piszę o tej klamce i tak się na nią wkurzam. Po dwóch dłuższych przejażdżkach hamulec tylko traci na sile. Sprawdzałem dziś i wycieków brak. No cóż, to w takim razie atakuję po weekendzie sprzedawcę, że ma mi odpowietrzyć tego hamulca. Bo tylko wspominał o dolaniu płynu. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Zastanawiam się tylko. Co w przyszłości. Każda taka trudniejsza jazda, gdzie częściej używam hamowania będzie powodować spadek działania? Nie mówię ofc o klockach bo wiadomo, zużycie. Płyn gdzieś się zużywa intensywnie hamując stąd klamka coraz miększa?
  11. Dziś zrobiłem 32 km. Super uczucie. Prócz oczywiście hamowania. Zrobiłem pomiary, o które pytałeś. Klamka przy najdłuższej części do kierownicy ma 7 cm, przy tej, co dotykam ręką ma 6 cm. Wybacz za bazgroły, poniżej ręczny rysunek : Dziś zauważyłem, że po dzisiejszej i środowej jeździe (29 + 32,5 km) klamka chodzi jeszcze słabiej, pomierzyłem i gdy w ogóle chcę zacząć hamować i naciskam klamkę to zaczyna ona reagować przy naciśnięciu 4 cm (czyli jak jest 2 cm do kierownicy. Wtedy tylko słychać ocieranie klocków o tarczę i efekt jest bardzo słabiutki. Nagrałem Ci filmik, na którym słychać to ocieranie, link https://files.fm/u/xa9fxynqv. Efekt jako taki hamowania (czyli po kilku sekundach a z górki ciężko zatrzymać rower) pojawia się gdy nacisnę klamkę 4,5 cm (zostaje 1,5 cm do kierownicy), foto : Dlatego za każdym razem hamowanie to mordęga. @sznibi @PawelW84dziękuję Wam za cenne porady. Owszem, odtłuszczanie zrobię ale klamka jest kiepska więc nie sądzę, że czyszczenie rozwiąże do końca problem. @chudzinkitak sobie wyobrażałem, że naciskam hamulec a koło staje w miejscu. W praktyce jest inaczej. Mam porównanie bo jeżdżę u dziewczyny w weekend u jej rodziców na rowerze i mam hulajnogi elektryczne. Hamują jak brzytwa. @tobo czyli jednak można poskładać inną klamkę i to jakość poskładać, super wieść. Bo sprzedawca mi wmawiał, że nie można. No nic, będę na niego naciskał, aby to zrobił. Spartolił sprawę, wciskając mi taki hamulec więc teraz niech podziała z wymianą kłami na inną. Co byś polecił? Da radę podłączyć klamkę któregoś z modelu Shimano Deore?
  12. @Electronitedziękuję. Czyli mając hamulec SRAM nie mogę zmienić klamki na np. tak wychwalany przez innych Shimano Deore bo on pracuje na oleju mineralnym? ☹️ A DOT ma głównie SRAM, no nie? Ale jeszcze zastanawiam się nad jedną sprawą. Raczej każda klamka ma swoją średnicę wejścia na przewód. Tak samo pewnie w SRAM LEVEL TL. Jeśli kupię inną klamkę to pewnie oryginalny przewód z Level TL nie będzie pasować? Jeśli użyję przewodu dopasowanego do nowo zakupionej klamki to pewnie znów nie będzie pasować do wejścia hamulcowego SRAM LEVEL TL przy kole? Próbowałem pompować nie raz. Próbowałem podkręcać śrubką na klamce. Nie, do końca nie muszę naciskać ale dość sporo. Nie wiem ile cm, sprawdzę jutro i dam znać.
  13. @Electronitenieee, jest cały nowy hamulec Sram Level TL. Klamka, przewód, hamulec przy kole. Ale tak swoją drogą, klamka w chińskich hamulcach o wiele lżej działała. Lekki nacisk i hamulec ładnie hamował. A propos klamki, już chyba 3 raz pytam. Czy jest fizycznie możliwość zmiany klamki z modelu Sram Level TL na inny? Czyli czy reszta, przewód, hamulec podejdzie po inną klamkę?
  14. Dobrze, to co radzicie? Zainwestowałem w ten hamulec więc na razie nie mam budżetu na nowy. Rozumiem, że spróbować odtłuścić tarczę (klocki mają kilka dni - są nowe) + dotrzeć tarczę? Czy możecie opisać po krótce jak wykonać te czynności? Czym można wykonać odtłuszczanie i w jaki sposób wykonać dotarcie? Jak na filmiku Sram czyli kilka mocnych hamowań? Jaki ewentualnie inny rodzaj klocków byście polecili? Tak, aby nie musiały się nagrzać, by działać mocno a zeby siła była od 1 pociągnięcia klamki?
  15. @PawelW84rowerem jeździłem okazjonalnie w weekendy u rodziców dziewczyny ale mam dwie hulajki elektryczne , jeżdżę, nimi często i dość szybko. Nie mam zatem obaw przed hamowaniem bo w hulajnodze nacisnę klamkę i pojazd stoi. Mam obawy przed hamowaniem tym hamulcem Sram w rowerze bo już dwa razy nie zareagowały na czas. Hamulec wymieniał mi sprzedawca w profesjonalnym sklepie więc ufam, że wykonał tak podstawowe czynności jak odtłuszczanie. Klocki ceramiczne polecali osoby na innym forum, dlatego zakupiłem. Co jest złego w klamce Sram? No to, że wymaga użycia dużej siły, by zahamować. Łatwo się pisze. Oddaj hamulce. Jak to sobie wyobrażasz, że sprzedawca przyjmie ode mnie używane hamulce? Oczywiście, chciałem je reklamować ale sprzedawca mówi, że nie można bo one tak działają, taki ich urok. Jakbym miał możliwość zwrotu to owszem, nie byłoby tematu. A tak mam problem, dlatego poprosiłem o pomoc co można zrobić już z zakupionymi hamulcami.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...