keltu Napisano 1 Marca 2023 Napisano 1 Marca 2023 Zabrałem się ostatnio za serwis tylnego koła i natrafiłem na lekkiego zonka bo wydawało mi się że mam tarcze hamulcowe w standardzie Center Lock które to teoretycznie powinno dać się odkręcić kluczem do kaset a u mnie ta nakrętka ma znacznie większa średnicę wewnętrzną od klucza do kaset. Żeby je odkręcić kluczem do kaset potrzebuje jakiejś specjalnej nakładki czy co tu się odpiermandoliło? Koniec końców pewnie nie obejdzie się bez klucza do misek suportu?
chudzinki Napisano 1 Marca 2023 Napisano 1 Marca 2023 Nie obejdzie się, chyba, że żabką jak tutaj: 😀 Tak na marginesie to ciekawi mnie dlaczego masz takie nakrętki przy takich osiach, o ile to oryginalny montaż ... Chętnie się dowiem od kogoś mądrzejszego . PS. Wąskawy ślad po klockach.
abdesign Napisano 1 Marca 2023 Napisano 1 Marca 2023 są dwa typy nakrętek do tarcz cl wewnętrzna średnica ma ząbkowanie - tu pasuje klucz do kaset zewnętrzna średnica ma ząbkowanie - tu pasuje klucz do suportu HT2 o kolega wyżej uprzedził.
Sobek82 Napisano 1 Marca 2023 Napisano 1 Marca 2023 Miałem to szczęście dziś rano w przednim kole poszło łatwo, w tylnym trochę rozjechałem nakrętkę bo było mocno skręcone, koniec końców udało się, od razu zamówiłem dwie pod klucz do kaset, w swoim rowerze składanym w 2k15 tarcze przyszły właśnie z nakrętką pod klucz do kaset, do teraz nie wiedziałem że są dwa standardy.
abdesign Napisano 1 Marca 2023 Napisano 1 Marca 2023 Cytat do teraz nie wiedziałem że są dwa standardy. Wystarczy sobie wyobrazić piastę na oś 15 i 20mm. Gdzie miałby wejść klucz do kasety?
Sobek82 Napisano 1 Marca 2023 Napisano 1 Marca 2023 Faktycznie, ale są one też montowane do tanich rowerów na QR, że ja nie przepadam za sztywnymi osiami to nie miałem z tym styczności. 😉
Sobek82 Napisano 1 Marca 2023 Napisano 1 Marca 2023 @keltuBtw, masz chyba złe klocki do tej SMrt10 coś mało zbierają.
keltu Napisano 1 Marca 2023 Autor Napisano 1 Marca 2023 Klocki jeszcze oryginalne jakie przyszły z rowerem.. 😐 Edit: K03S
abdesign Napisano 1 Marca 2023 Napisano 1 Marca 2023 To niestety nie jest rzadkość. Zaciski (a co za tym idzie klocki) masz dedykowane tarczom sm-rt6x i wyższym numerom (czyli tarczom o grubości 1,8mm i wąskiej powierzchni przeznaczonej pod klocki) a producent roweru (nagminna praktyka) montuje sm-rt5x i niższe numery czyli tercze o grubości 2,0mm o szerokiej powierzchni pod klocki.
keltu Napisano 1 Marca 2023 Autor Napisano 1 Marca 2023 Na szczęście nie ważę dużo i w sumie na siłę hamowania nie narzekam. 🤣
uzurpator Napisano 2 Marca 2023 Napisano 2 Marca 2023 11 godzin temu, Sobek82 napisał: No to cuś jest źle ustawione. Działa dokładnie tak jak powinno. Klocki są pod ślad 16mm, tarcza jest pod 20mm, to siłą rzeczy 4mm szerokości tarczy zostanie nietknięte. Problem czysto kosmetyczny. Ważne, że okładzina równo schodzi.
Punkxtr Napisano 2 Marca 2023 Napisano 2 Marca 2023 Nakrętkę tarczy, którą widać na zdjęciu z pierwszego posta odkręca się przeznaczonym do tego kluczem Shimano TL-LR11. Wielowpust pod klucz do kaset jest w innych modelach. Od zewnątrz masz jeszcze mikroskopijne podejście na klucz od misek zewnętrznych suportów Shimano w najbardziej popularnej wersji. Niemniej jeśli nakrętka jest mocno dokręcona to nie polecam tego rozwiązania, klucz może się łatwo omsknąć. Swoją drogą zauważyłem, że wielu "mechaników" nie ma w ogóle pojęcia o tym, że wewnątrz jest podejście na właściwe narzędzie. I odkręcają lockring kluczem do misek, złoszczą się, że nakrętka jest wąska i zalecają takie działania innym.
chudzinki Napisano 3 Marca 2023 Napisano 3 Marca 2023 @Punkxtr, czytałem to kilka razy i analizowałem (bo jesteś doświadczonym rowerzystą 😉), ale gdzieś popełniłeś błąd... Jak kluczem, który ma ząbki po zewnętrznej odkręcić nakrętkę, która ma ząbki po zewnętrznej?
Punkxtr Napisano 3 Marca 2023 Napisano 3 Marca 2023 @chudzinki ta nakrętka (skrajnie prawa na poniższej grafice) ma wielowypust na właściwy klucz w środku. Kiedy użyjesz wspomnianego TL-RL11, lockring odkręca się wygodnie i łatwo. Niestety Shimano zrobiło też podejście na klucz zewnętrzny. Niestety dlatego, że kołnierz jest bardzo wąski; dodatkowo niektóre klucze haczą o nitowanie tarczy i w efekcie łapią nakrętkę samym końcem. Już nie mówiąc o tym, że większość takich narzędzi nie jest splanowana na końcu co dodatkowo utrudnia opasanie lockringu. Używanie zewn. narzędzia jest możliwe, ale skrajnie niewygodne w porównaniu z wewnętrznym.
chudzinki Napisano 3 Marca 2023 Napisano 3 Marca 2023 Powiem szczerze, że z taką się nie spotkałem... Tylko czy na pewno ta z pierwszego zdjęcia jest właśnie tego typu? Wg mnie to ona wygląda jak moje, gładkie w środku 🙂.
Punkxtr Napisano 3 Marca 2023 Napisano 3 Marca 2023 Stary, gdyby przedstawiciele wielu zawodów postępowali wg wskazówek klientów "wg mnie", nie wyszłoby z tego nic dobrego. Tak, to tak nakrętka 🙂
chudzinki Napisano 3 Marca 2023 Napisano 3 Marca 2023 Ponieważ masz większe doświadczenie i skoro z jakiegoś źródła wiesz, że ma w środku wypustki to przyjmuję to do wiadomości, ale będzie mnie to nurtować 😀. Przynajmniej się dowiedziałem, że istnieje trzeci rodzaj nakrętek. EDIT. To po wypowiedzi @keltu już mnie nie będzie nurtować 😉.
keltu Napisano 3 Marca 2023 Autor Napisano 3 Marca 2023 Potwierdzam są tam wypustki w środku na zdjęciu trochę słabo widać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.