Skocz do zawartości

[6000] MTB, Górski,full, cross who knows


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim, 

Dwa lata temu nabyłem Cube Attention , pojeździłem rok i sprzedałem. Po tej przygodzie ''chyba'' wiem czego chcę. Szukam roweru do jazdy po asfalcie,polach,lesie, czasem wypad w góry. Czyli w sumie, rower do wszystkiego. Odrzucając jakiekolwiek zawody, ściganie, zjazdy na czas...  Generalnie lubię zjechać sobie w bok z utwardzonej drogi. Ale chcę przede wszystkim wygody.. Mieszkam blisko gór, dlatego mając na myśli zjazd z utwardzonej drogi, ładuję się naprawdę w wyboiste bezdroża :P Chciałbym coś z tylną amortyzacją. Czy jest coś co da mi możliwość jazdy w wygodnej pozycji, z amortyzacją 4 liter i gdzie nie będzie ważyć 100kg, a będzie tak zwanym złotym środkiem ? I zapewne w przyszłości dołożenia/przebudowy o jakiś silnik elektryczny? Sprzęt używany wchodzi w grę ale czy jest sens czy lepiej szukać czegoś nowego i dołożyć?  

Z attentiona byłem średnio zadowolony, koła 29, rama 19''. Jakoś tak, dziwnie mi się na nim jeździło... nie był nowy bo modelowo chyba z 15roku

wzrost 186cm

waga 87-92kg zależy .. lubi się wahać 

budżet: 5-6 tyś. zł

https://www.rowertour.com/p/193024/rower-mtb-ghost-kato-fs-base-al-29-srebrno-czerwony#rozmiar-l   może coś takiego ? 

Rozglądam się też za 2 kółkami dla żony, z którą mógłbym gdzieś wyskoczyć na bardziej lajtową przejażdżkę. Zdecydowanie nie lubi ostrzejszego terenu więc w grę wchodzi asfalt, szuterek, delikatne bezdroża tym bardziej naciskając na komfort jazdy. Nie jest zwolennikiem sportów ani aktywnego spędzania czasu (powoli trzeba to zmienić :P )Czy dobrze myślę o rowerze typu cross dla niej? szukam czegoś naprawdę lajtowego w jej przypadku. Ma mieć przerzutki i hamulce tarczowe, nic więcej nie doceni więc i wydawać kupy kasy też nie  ma sensu. Wkręci się to kupimy coś lepszego. 2000zł będzie ok?

Napisano

Masz zbyt wygorowane oczekiwania w stosunku to budzetu jaki chcesz przeznaczyc.

Ponizej propozycja roweru, ktory spelni wszystkie Twoje oczekiwania, ale...

https://www.scott.pl/produkt/1289/9059/Rower-Axis-eRide-FS

 

Crossowka dla zony bedzie bardzo dobrym wyborem, ale tu znowu cena.

Za 2k nie kupisz nic sensownego, ale w przyladku takiego roweru nie musi to kosztowac az tyle.

Od 3k zaczyna to mieć rece i nogi.

Napisano

Szkoda pieniędzy na tego Ghosta. Sprężyowy XCR to atrapa amortyzatora, a napęd SX jest do niczego. 

 

Najtańsze sensowne fulle to Bluebird Evo i Rockrider AM100 S:

https://velo.pl/gorskie/gorskie-zawieszone/trail-29-fs/dartmoor/bluebird-evo-29-1 (ostatnie sztuki z rocznika 2021)

https://velo.pl/gorskie/gorskie-zawieszone/trail-29-fs/dartmoor/bluebird-evo-29-2

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-all-mountain-rockrder-am-100-s/_/R-p-309661

Napisano
4 godziny temu, boskiturysta1994 napisał:

zapewne w przyszłości dołożenia/przebudowy o jakiś silnik elektryczny

Te Dartmoory są ok., ale powyzsze zdanie przekresla każdy współczesny rower w pelni zawieszony.

Napisano

Mała aktualizacja. Przeglądam forum od paru dni i zaczynam mieć lekki rozjazd.. sam zaczynam się gubić czego chce.

Założenia: 

Użytek z roweru będzie typowo rekreacyjny, żadnych dojazdów do pracy, sklepu, ścigania się. Ma mi pozwolić pojechać z dala od ludzi i się zrelaksować w bardziej lajtowym terenie

-rower dla amatora, który lubi zjechać sobie szybciej z większej góry usłanej kamieniami - wcześniej nie wypluwając płuc wjeżdżając na nią w miare sprawnie,

skoczyć polnymi drogami do lasu(30% asfalt, 70% las i drogi polne), wybrać się bardziej lajtową drogą (asfalt, pół utwardzona polna) z żoną na przejażdżkę. Przejażdżkę z żoną po asfalcie czy utwardzonej polnej drodze, możemy ew. odrzucić bo mam w garażu stary sztywny rower na wąskich oponach, który od biedy mi wystarczy po lekkim serwisie na taki wypad 

Miejsce zamieszkania Południe, Wzrost 186, waga 85-92kg, przekrok 80/81cm

Moje aktualne typy to rowery zaczynające się od Merida Big nine 300 po XTRADA 7 dalej Marin Team Marin 1 kończąc na  Bluebird Evo 29

Dlaczego taki rozstrzał? bo zastanawiam się czy mały upgrade w postaci https://www.rowertour.com/p/26347/sztyca-amortyzowana-suntour-sp12-ncx?gclid=CjwKCAiAqt-dBhBcEiwATw-ggMOhA1tVF6KfLirp22DTt6LhJWsMH-_bq5PFuXrFSC9GgX2CdtH1TxoC5PgQAvD_BwE#rozmiar-27,2 x 350mm nie załatwi tematu lepszego komfortu a i waga będzie dużo mniejsza więc wszelakie podjazdy będą lżejsze. W przypadku pozostania przy ht. 

Idąc dalej, dobrze by było gdyby jednak ten przód pracował tylko pytanie czy laik przy takim zastosowaniu odczuje różnice pracy sprężyny a taniego powietrznego powiedzmy w zakresach cenowych meridy , a np różnicą między 100/120 skoku idąć cenowo wyżej? 

Rzuciłem propozycję Meridy bo znalazłem info,że to MTB o typowo rekreacyjnej geometrii i może taki w zupełności by wystarczył a nie potrzebnie szukam powodu na wywalenie x2,x3 tyle kasy na inny dopasiony sprzęt. Płynność: wybierania przodu, zmiany przełożeń, skuteczność hamowania i geo która nie zarżnie przy podjazdach i zjazdach amatorskich - taki passat w śród aut :D

Liczę na jakieś sugestie bo im więcej czytam to głupieje. 

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Mam dwa takie rowery. 

Jeden L a drugi XL. 

Mam 182 cm wzrostu i nawet dzisiaj jeździliśmy. 

Sprawa jest prosta, jeżeli tylko jeździsz bierz XL a jeżeli próbujesz, czy już "skaczesz" to bierz L. 

Jakiekolwiek "sztuczkowanie" na rowerze potrzebuje mniejszej ramy a jeżeli tylko jeździsz, w dół czy w górę to przy + 180 cm można brać większą ramę. 

 

Napisano
26 minut temu, boskiturysta1994 napisał:

Zastanawiam się teraz tylko nad rozmiarem 186cm, przekrok 79-80

Wydaje mi się, że źle zmierzyłeś przekrok. Przy takim wzroście powinien być większy. Jeżeli faktycznie masz „krótkie nogi”. To będziesz mail problem z ustawieniem siodełka. W L sztyca regulowana ma 15 cm skoku. W pozycji  gdy  cześć montażowa jest całkowicie wsunięta w rurę podsiodłową, aby mieć wygodnie i ergonomicznie ustawione nogi to przekrok powinien wynosić ok 85-86 cm. 

Napisano
31 minut temu, boskiturysta1994 napisał:

186cm, przekrok 79-80

Przy tym przekroku (o ile jest prawidłowy, bo jest baaardzo mały) nie ma opcji żebyś się wpasował w sztycę XL `ki. Myślę, że L` ka będzie na styk.

EDIT. Przedmówca mnie ubiegł ☺️.

Napisano

To już drugi forumowicz, który podaje tak mocno zaniżony przekrok (nie pamiętam czy ten drugi był też tu czy u konkurencji), tamten przy 181 cm wzrostu miał przekrok niby 82 cm. Podejrzewam, że ludzie jakoś źle to mierzą. Ja przy 183 cm wzrostu mam przekrok 87 cm a jestem proporcjonalnej budowy ciała, ktoś gdzieś wcześniej podawał dla podobnego wzrostu 86 cm, więc coś jest nie tak z tym przekrokiem

Napisano
2 minuty temu, boskiturysta1994 napisał:

to 81 to jest maks totalny

To albo szukaj innego roweru albo się nastaw na wymianę sztycy. Ja mam 180 cm i ~ 80.5 cm i na L` ka mi nie podeszła...

Napisano
Cytat

Może mierzą od ziemi, do worka

I różnica pomiarów da nam wielkość wyobrażenie o worku :D

Ja klasycznie ostrzegam przed Marin Team - rama jest ekstremalnie odchudzona i pozbawiona poprzeczki w tylnych widełkach, przez co pęka. Marin wymienia ramy i na bieżąco kombinuje (wstawia mostki) ale na oficjalnej stronie ciągle chwali się prześwitem:

1124724971_MarinTeam.thumb.png.721241447f2707b3bddf9f845ccf6311.png

1407436297_TeamMarin2.png.7cca782e94c982e8b946c9a6aee5fc6b.png

401766008_TeamMarin3.png.585faaf28edb3fd20959ab2ace63dc11.png

 

Więcej pikantnych szczegółów

Napisano
33 minuty temu, Enadxx napisał:

Może mierzą od ziemi, do worka ;) 

wychodzi, że i ja się w takim razie zaliczam do tych ludzi.. no coment.. 

czy poniżej podana inst. jest prawidłowa? :

stań w butach sportowych przy ścianie, pomiędzy nogi włóż książkę grzbietem do góry i dosuń ją maksymalnie w górę. Odległość mierzona od grzbietu książki do podłogi to Twój przekrok.

Jeżeli,tak to wyszło mi 85cm

Napisano

Tak. Metoda z książka jest ok. Mozna jeszcze poziomice włożyć miedzy nogi, tylko potrzeba jest druga osoba żeby skontrolować oczko(poziom) i zmierzyć.
p.s przy 186cm wzrostu pewnie   uda Ci się znaleźć jeszcze kilka centymetrów. 

p.s. 2 mierząc do worka trzeba uwzględnić temperaturę :)

B5DF9978-201E-4049-A2A6-7B0F9E177B2E.jpeg.179d8696c5c6b8307bd316d6fb4bed55.jpeg

Napisano
1 godzinę temu, boskiturysta1994 napisał:

czy poniżej podana inst. jest prawidłowa? :

stań w butach sportowych przy ścianie, pomiędzy nogi włóż książkę grzbietem do góry i dosuń ją maksymalnie w górę. Odległość mierzona od grzbietu książki do podłogi to Twój przekrok.

Instrukcja prawidłowa. Ja nawet czytałem/słyszałem, że mierzy się bez butów.

1 godzinę temu, boskiturysta1994 napisał:

Jeżeli,tak to wyszło mi 85cm

Brzmi bardziej prawdopodobnie niż 79-80 cm 😁

Cytat

Mozna jeszcze poziomice włożyć miedzy nogi, tylko potrzeba jest druga osoba żeby skontrolować oczko(poziom) i zmierzyć.

Gorzej jak oczko (poziom) jest przykryte workiem 😁

Napisano

Przed chwilą sprawdzałem i mam 88 cm.

Tak jak pisałem wcześniej, L do "sztuczkowania" a XL do jazdy w każdą stronę. 

Gdybyś był blisko Łodzi to u mnie można przymierzyć oba rozmiary ramy.  

Napisano

Bierzecie pod uwagę że to wszystko pracuje, w sensie zawieszenia roweru, nie kroku męskiego choć zależy kto pomaga mierzyć. 

Ugięcie wstępne, praca podczas jazdy na miękko z wolnym powrotem, czy do skakania z szybkim powrotem czy jakie kolwiek inne kombinacje ustawień. 

To wszystko ma znaczenie więc najlepiej jest przymierzyć się na danym rowerze po wstępnym ustawieniu zawieszenia. 

Chyba coś jest na rzeczy nie ? 

Ustawianie się w pozycji gdy rower stoi nie będzie dobrym ustawieniem gdy rower jedzie i to jeszcze zależeć będzie co jedzie. 

Każde nawet dwa, trzy milimetry ugięcia wstępnego ma dużą rolę w czasie jazdy. 

Napisano
12 godzin temu, boskiturysta1994 napisał:

Jeżeli,tak to wyszło mi 85cm

To według mnie nie wpasujesz się w fabryczną XL `kę chyba, że jeździsz na wyprostowanych kolanach.

Pisał już o tym @Enadxx.

Napisano
16 minut temu, XC100S napisał:

Bierzecie pod uwagę że to wszystko pracuje, w sensie zawieszenia roweru, nie kroku męskiego choć zależy kto pomaga mierzyć. 

Ugięcie wstępne, praca podczas jazdy na miękko z wolnym powrotem, czy do skakania z szybkim powrotem czy jakie kolwiek inne kombinacje ustawień. 

To wszystko ma znaczenie więc najlepiej jest przymierzyć się na danym rowerze po wstępnym ustawieniu zawieszenia. 

Chyba coś jest na rzeczy nie ? 

Ustawianie się w pozycji gdy rower stoi nie będzie dobrym ustawieniem gdy rower jedzie i to jeszcze zależeć będzie co jedzie. 

Każde nawet dwa, trzy milimetry ugięcia wstępnego ma dużą rolę w czasie jazdy. 

Nie zgodzę się - przekrok (długość nóg) ma znaczenie w dwóch momentach - ustawienie siodła - tu nie ma znaczenia praca zawieszenia, bo w większości fulli odległość od suportu do siodła nie jest stała (nie zmienia się z ugięciem zawieszenia). Nie ustawia się siodła względem ziemi tylko względem pedałów. Drugi moment to schodzenie z siodełka do przodu - bezpieczeństwo tych delikatnych części w kroku - tu z kolei trzeba liczyć się z wysokością ramy przy nie ugiętym zawieszeniu, bo nikomu nie życzę wciśnięcia SAGu kroczem przy zeskoku na ramę. Oczywiście ustawienie zawieszenia jest bardzo ważne, ale nie jest wprost związane z długością nóg i nie trzeba go brać pod uwagę przy wyborze rozmiaru roweru.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...