Skocz do zawartości

[opony] Jaki rozmiar full do XC, co z obręczami ?


seba8121

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pierwszy sezon będę startował w maratonach na rowerze typu full. Trasy raczej łatwe, kilka edycji górskich. Teraz założone są Maxxis Recon Race 29x2.4 TLR EXO. Na takich oponach też kupiłem mojego pierwszego HT do ścigania tylko w rozmiarze 2.25. Opony były szybkie na twardych ubitych podłożach, gdy pojawiały się jakieś luźne nawierzchnie bądź błoto, opony nie istniały. Same opony myślę, że z czasem zmienię, chodzi mi o rozmiar, czy jeżeli to full do XC to zakładać 2.25 ? Czy jednak ze względu na koła karbonowe trzymać się 2.4 ? Nie chciałbym, żeby opona była spowolnieniem, ale również nie chciałbym uszkodzić felg. Oczywiście jeżdżę na mleku. Czy ze względu na koła karbonowe pompować więcej ? W HT jeździłem czasem na dość niskim ciśnieniu, też na mleku i potrafiłem dobić obręcz. Czy ze względu na fulla, amortyzator będzie dużo zbierał, a koło mniej obrywało ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny zestaw, seryjnie montowany w Sparku RC czyli Rekon Race EXo TLR na obręczach 30mm. Początkowo byłem sceptyczny zarówno co do rozmiaru, jak i modelu opony. Od razu po zakupie zmieniłem koła na set z moimi ulubionymi oponami, czyli BARZO TNT 2,25 (na obręczach 25mm). Zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów i założyłem z powrotem zestaw fabryczny. Wynik porównania jest taki, że obecnie jeżdzę na Rekon Race. 

Dlaczego ? Dlatego, że wględem Bardzo TNT są szybsze na równym, czyli na szutrach, ścieżkach itp. Na sypkim, czyli piachu czy drobnym szuterku również. Tutaj może to być zasługa szerokości 2,4 vs 2,25, szerokości obręczy i innego profilu bieżnika.  Gorsza są w błocie i na glinianym podłożu, ale przy takiej głębokości bieżnika to raczej oczywiste.

Reasumując, w moim odczuciu,  Rekon Race 2,4 jest szybszy niż Barzo TNT 2,25 zarówno na twardym jak i sypkim. Na sucho oczywiście, bo do brodzenia w błocie trzeba założyć cos o innej specyfikacji. Poza tym można RR użytkować przy niższym ciśnieniu, poprawiając trakcję nie zwiększając tym samym oporów toczenia. Dobijania nie zanotowałem, ale ja nie schodzę poniżej 1,5 bar. Wcześniej w Sparku RC 2019 miałem Maxxis IKON 2,35 i z tych opon nie byłem zadowolony. Zostały zmienione na wspomniane wcześniej Barzo TNT, które wydawały się lepsze pod każdym względem.

Barzo jeżdze przeważnie na cisnieniu 2,0-2,1 bar. Rekon Race pompuje w granicach 1,8-1,9 bar. oczywiście mleko.

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby było jasne, ja nie startuję w żadnych zawodach. Ale opon na wyścigach się nie dobiera w zależności od warunków? 

Jak mają być do startów, szybkie i uniwersalne to może Rocket Ron? Tylko z tyłu po 1000km to powoli trzeba myśleć o nowej.
Schwalbe ma akurat fajną tabelkę, do czego która opona służy, aż dziw, że inni tak nie robią.

https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/rocket-ron

Albo Vittoria Barzo, ta wytrzymuje znacznie dłużej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kipcior napisał:

Żeby było jasne, ja nie startuję w żadnych zawodach. Ale opon na wyścigach się nie dobiera w zależności od warunków? 

Jak mają być do startów, szybkie i uniwersalne to może Rocket Ron? Tylko z tyłu po 1000km to powoli trzeba myśleć o nowej.
Schwalbe ma akurat fajną tabelkę, do czego która opona służy, aż dziw, że inni tak nie robią.

https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/rocket-ron

No tak. Na 10 minut przed startem, w lokalnym maratonie, zespół mechaników zacznie przekładać zamleczone opony bo właśnie zachmurzyło się i chyba będzie padać 😁

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, KNKS napisał:

No tak. Na 10 minut przed startem, w lokalnym maratonie, zespół mechaników zacznie przekładać zamleczone opony bo właśnie zachmurzyło się i chyba będzie padać 😁

Pro tip. Możesz mieć ze sobą dwa i więcej kompletów kół. Przekładka to nie 10 minut a dwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Aktualnie stoję przed podobnym dylematem jak autor wątku. Mam CST jack rabbit 2 2.25 Chcę zmienić na coś o podobnym szybkim bieżniku, ale trochę szerszą. Obecne gumy na szybkich wirażach są mocno niestabilne niestety. Pytanie, czy jeżdżąc raczej proste, przede wszystkim suche trasy typowych Polskich maratonów (oraz kilka startów w tychże w ciągu sezonu) nie zrobi mi to więcej krzywdy niż pożytku.

Widzę, że tendencja jest zarówno u producentów rowerów, jak i w stawkach na maratonach, aby zakładać właśnie gumy 2.4. Nie wiem na ile to jednak moda - nowe rowery, szczególnie fulle xc zrobiły się wizualnie mocno masywne w porównaniu do ich starszych odpowiedników co za tym idzie także szersza guma która "fajniej" wygląda na takim rowerze.

W prasie fachowej natomist opinie że 2.25 vs 2.4 przy tej samej oponie (szczególnie lekkie i szybkie do XC) opory toczenia bardzo podobne, ale już komfort i bezpieczeństwo zdecydowanie na plus. Jak myślicie?

Dodam że wiem jakie są róznice między typowym XC a typowym maratonem, gdybym jezdził to pierwsze już dawno miałbym gumy szersze. Tutaj jednak jest dylemat...


W oko wpadły mi Wolfpack Race na przód oraz Speed na tył. Obie zarówno występują w wersjach 2.25 i 2.4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na Wolfpackach Race 2,4 i Speed (tył) 2,25. Jak jadę trasę XC to mniej pompuję opony ( zależy mi na bardzo dobrej trakcji) jak jadę maraton to troszkę więcej pompuję opony.

Jeździłem na rożnych oponach, ale Wilczki mi pasują najbardziej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem, nawet na stronce mają z dodatkową wersją z oplotem 170 tpi ale jeszcze bez kodu EAN, pewnie jakaś nowość która pojawi się na dniach. Ze względu na kiepską trwałość tylniej gumy jednak spróbuje czegoś innego ;) podobają mi się jeszcze Pirelli Scorpion w najwyższej wersji ale cena jest absolutnie zaporowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przypadkiem Maxissy nie są drozsze i cierpiące na nadwage? Jak z trwałością? w tej klasie klasyka czy może coś dają od siebie na plus?

Miałem RR na pierwszy montaż w swoim Scale w roz. 2.25 i ogólnie byłem z nich zadowolony patrząc że raczej wysokich wersji nie ładują do sprzedawanych rowerów. na pewno w zakrętach trzymały trochę lepiej od królików.

Niestety ile ludzi tyle opinii...

Obręcze standard 25mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Maxxisy do lekkich nie należą. Ale mają dobre opinie jeśli chodzi o zastosowanie na suchym podłożu. Będę je miał w nowym rowerze i z jednej strony kusi mnie, żeby przetestować, a z drugiej, by od razu zdjąć i sprzedać póki nowe. ;)

Wolfpacki zbierają dużo pozytywnych opinii i recenzji, ale wiele z nich to zapewne pokłosie zakrojonej na szeroką skalę akcji marketingowej. Moim znajomi trochę na nie narzekali, tylko jestem tak zaspany, że za cholerę nie mogę sobie przypomnieć, na co konkretnie... 😅 Jeden kumpel na pewno powiedział wprost, że wraca do JRII, bo na Wolfpackach czuje się bardzo niepewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
11 godzin temu, Lezia napisał:

Jeżdżę na Wolfpackach Race 2,4 i Speed (tył) 2,25.

Ważyłeś te Wolfpacki? Jak z trwałością i odpornością na przebicie wersji Speed? Słyszałem, że nie jest za dobrze. Jaka jest realna szerokość opony?

9 godzin temu, adamsanders napisał:

Ze względu na kiepską trwałość tylniej gumy jednak spróbuje czegoś innego ;) 

Pod względem trwałości zwróć uwagę na Vittorię, odporność na przebicia na wysokim poziomie. Bardzo niskie opory toczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KNKS napisał:

Zasadnicza wada Vittoria Barzo to masa dobijająca do 800gr. (TNT). 

A druga to fakt że włosi nie umieją przeliczać cali na cm i Barzo 2,35 ma na boku opony napisane 57mm a 2,25 ma 55mm. Ogólnie bardzo lubię i polecam ale trza mieć tego świadomość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bogus napisał:

Tyle, że tą masę rekompensują niskie opory toczenia.

... które mają się do masy jak pięść do nosa. 

Godzinę temu, Alsew napisał:

A druga to fakt że włosi nie umieją przeliczać cali na cm i Barzo 2,35 ma na boku opony napisane 57mm a 2,25 ma 55mm. Ogólnie bardzo lubię i polecam ale trza mieć tego świadomość. 

Dokładnie, z wymiarowanie bywa różnie...

Świetna opona, sam jej używam, ale na trudniejsze warunki. Na latanie maratonów i wycieczki w koło komina lepiej wybrać cos lżejszego.

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie gumy z wagą powyżej 700g z miejsca odrzucam. Pół roku temu przeszedłem całą litanię ze zmiana kół i napędu żeby coś zrzucić więc teraz ładować się w ciężkie opony nie ma sensu. Dla mnie wszystkie systemy ze wzmocnionymi ściankami bocznymi także niepotrzebne, jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się boczne przecięcie opony. Jack rabbit'y mierzone metodą partyzancką bez użycia suwmiarki nie mają chyba nawet 54mm szerokości. Wolfpack dla 2.4 podaje 60-61mm więc jeśli pomiary realne to sporo gumy więcej.

Ciekaw jestem jeszcze wersji 2.35 od tych jacków ale tendencja będzie taka że bliżej 2.25 innych producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
27 minut temu, KNKS napisał:

... które mają się do masy jak pięść do nosa. 

Nie będę dyskutował, ale niskie opory mają ogromny wpływ na odczucia z jazdy. Przesiadłem się z Maxxisa Ikon na Mezcala i mimo, że Vittoria jest cięższa to jedzie się dużo lżej.

@adamsanders skąd takie info o szerokości  Wolfpacków? Jak kupisz to zdaje relację bo sam od dłuższego czasu interesuje się tymi oponami, ale sensownych opinii brak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info z recenzji team29er.

Wolfpack speed 29x2.25 - Suwmiarka pokazała 57mm szerokości mierzone na bocznych klockach i 55mm na balonie. Wolfpack gwarantuje nam wagę 590g w rozmiarze 29" x 2.25", jednak moja waga pokazała zgoła inny wynik: 610g jednej opony i 615g dla drugie.

 

Z innej polskiej stronki dla Wolfpack Race wyniki podobne, tam chyba było 56.5mm dla ciesnienia 1.6 bar.

 

Tutaj macie podane szerokości opony https://www.westernbikeworks.com/product/wolfpack-tires-29-inch-mtb-race-tire

 

Jeszcze foto z jakiejś zagranicznej recenzji Speed w szerokości 2.25 ale dla obręczy 29mm

Wolfpack-6.jpg&c=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...