Skocz do zawartości

[do 7000zł] używana szosa endurance/ przełaj


Rekomendowane odpowiedzi

Ciągle się zastanawiam, widzę, że moje "chciejstwo" może być ciężkie do zrealizowania. Mogę szukać Focusa Paralane, może ktoś będize się pozbywał po zakupie. Kilkuletnie Orbee, Gianty Defy i Treki Domane- raczej ok, tyle, że jeśli wejdzie mi tam opona 33C/35C- to też mnie do końca nie ustawia, najlepiej jeździ mi się na mixie 35C i 38C. Kolejna kwestia- czy znajdę coś w sensowynych pieniadzach. Niektóre szosy były jeszcze kilka lat temu zdroworozsądkowo wycenione (min. Giant). Z kolei nowa Orbea Avant 9000zł, rama alu. Trochę brak słów, oczywiście można mówić, że tanio już było- jednak uważam, że 9000zł za rower z aluminiową ramą to przesada. A stożki zawsze mi się podobały i muszą być, taka fanaberia, oczywiście będzie łatwiej utrzymać prędkość powyżej 30km/h, jednak to głównie z powodu wyglądu. 

Ogólnie może i zostawię Speca, pozwoli mi to mieć trzy rowery dostępne przez cały rok, większa dowolność tras, może się to przełoży na większy "fun". 

Poinformuję co wybrałem. 

Edytowane przez cord628
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, cord628 napisał:

oczywiście będzie łatwiej utrzymać prędkość powyżej 30km/h,

Ciekawe ludzie mają wyobrażenia o prędkości do której są dedykowane koła aero... i jakie mają pojęcie o dobieraniu szerokoścu opon (35-38c sic!), żeby to był zestaw aero.

Edytowane przez abdesign
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, cord628 napisał:

a, najlepiej jeździ mi się na mixie 35C i 38C. (...) oczywiście będzie łatwiej utrzymać prędkość powyżej 30km/h, jednak to głównie z powodu wyglądu. 

No tak. Na 700x38C będziesz leciał jak strzała. Stożki są niezbędne.

🙄

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem to głównie z myślą o jeżdzeniu latem na szosowych oponach, nie na przełajowych :d 

@KNKS jeśli mam ochotę na stożki, to je po prostu kupię i będę na nich jeździć, jeśli da radę to i na rowerze przełajowym jesienią i wiosną. Naprawdę nie rozumiem sprucia wobec tej kwesti :d. 

Edytowane przez cord628
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt się nie pruje, tylko w tej kwocie:

1. Masz małe szanse

2. Lepiej mieć normalne koła i lepszy rower, niż stożki i gorszy osprzęt

Stożki mają także wady. Już przy 30mm można się zdziwić gdy zawieje.

Co do 38c. Niezależnie kiedy będziesz jeździł, ten rozmiar to nie jest coś, co występuje w rowerze szosowym. Koniec, kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tak szerokich opon warto dobrać koła z odpowiednią szerokością wewnętrzną - akurat w Centrum Rowerowym jest dobra oferta na takie koła https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-zipp-303-firecrest-tubeless-disc-pd25123/. Może warto skorzystać? 

Potem tylko dokupić rower, opony i można śmigać.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25-32mm to wciąż jest rozmiar, który można określić jako "szosowy". W kategorii typowych opon szosowych, producenci nie wychodzą poza 32c. Wyjątkiem który znam, jest Vittoria z Corsa N.EXT 34c, która realnie ma 33.5mm na obręczy ID 22.5mm. Jest jeszcze Schwalbe PRO One 35c. Jednak jeżeli mówimy o TYPOWEJ szosie do robienia wyników, to mało kto decyduje się na więcej niż 28c.

Jakiś czas temu pojawiło się coś, co zostało określone jako Road+ lub Allrounder. Czyli taka szosa, ale z miejscem pod nieco szersze opony. Na ogół nie więcej jak 35c.

Rower szosowy to rower responsywny, dynamiczny. Po co pakować tam flaka 38mm z ciśnieniem 2.5 Bara? Istnieje już taki rower. Nazywa się Gravel. Przecież znaczna część Graveli, ma napęd typowo szosowy, a dość często geometria idzie właśnie w kierunku szosy.

Co zrobił Ridley? Zmniejszył ilość miejsca na oponę w stosunku do Gravela, a zwiększył w stosunku do szosy. Swoją drogą, jak ktoś kupi ten rower i zapragnie jednak wrzucić 28c, to w przerwę w widelcu i ramie wsadzi rękę. Bardzo aerodynamiczne rozwiązanie.

Sam kupiłem Road+, wrzuciłem nowe opony 34c które miały być w Gravelu, a teraz się zastanawiam po co mi taki wielki balon. Gdyby nie to że są bardzo lekkie, a realnie mierzą wspomniane 33.5mm, to bym ich nie założył do szosy.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę na siłę te zarzuty. 

Ridley akurat ma bezkompromisowe przecinaki jak Helium czy Noah.

Opony sa dla roweru, a nie rower pod opony.

Nie przykładał bym uwagi do szerokości opon tak wielkiego przywiązania. jeszcze 15 lat temu kolarze na widok opony 25c dostawali spazmów.

Szerokie opony sa do jazdy w gorszych  mokrych warunkach, takich jak jesień i zima.  Na 25c czy 28c fajnie sie lata ale w lato. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@clavdivs to powiedz mi czym jest jak nie Gravelem ten model Grifn, jeżeli mieści opony 38c i można go zamówić na pełnym GRX.

To że producent ma coś w ofercie, kompletnie niczego nie zmienia. Zrobili Gravela ze sportową geometrią, a teraz próbują do niego dopisać marketingowy bełkot różniący się od tego co mają inni.

Kiedy ostatni raz widziałeś szosę z kierownicą z Flare 16 stopni? Bo Grifn właśnie taką ma.

Jest taki rower Rondo Ruut. Czy to nie jest przypadkiem bliźniaczy rower? Dlaczego Rondo nazywa go Gravelem?

To robienie z dowolnego roweru Gravela, Gravela z szosy, a szosy z Gravela, zaczyna przypominać tą dzisiejszą "poprawność". Nie można niczego napisać, ani przypisać do danej kategorii, bo zaraz ktoś się oburzy i poczuje urażony.

Także nie. Szosa z oponami 38c to nie jest szosa. Tak samo jak Ridley Grifn nie jest rowerem szosowym. Jest po prostu Gravelem, jak dziesiątki innych modeli na tym świecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szerokość opon szosowych? Obecnie jest to jak to @ChuChu zauważył nieformalny zakres - 25-32*.

*W mojej opinii jedynym co definiuje "szerokość opony szosowej" to profesjonalny sport czyli zawodnicy protourowi - bo nie oszukujmy się czy tego chcemy czy nie, nas amatorów i "lajt-sportowców" z licencjami wszelkiej maści i nasze rowery określają jednak prosi protourowi... a my ich w swoich rowerach kopiujemy. Żadne formalne ograniczenie dla definiowania opon szosowych nie istnieje, to nie CX. UCI nie ogranicza szerokości dla szosy - możesz sobie teoretycznie startować na "gumie od traktora" byle nie przekraczała szerokości - 50cm! A to i tak wynika z innych przepisów, nie tych dla opon (bo takich nie ma) tylko dla całego roweru - nic nie może w rowerze szosowym przekroczyć 50cm szerokości. Pro peleton liczy opory liczy waty - to się "auto-reguluje" i nie trzeba tego zapisać jako jakąś wartość graniczną. Obecnie na wyścigach pokroju Paryż-Roubaix, Ronde van Vlaanderen albo nawet Strade Bianche spokojnie da się zobaczyć gumy 30-32C z drugiej strony guma 25C (na równi z 28C) jest najczęstszą guma w peletonie na normalnej trasie.

Na węższych gumach obecnie jeździ się tylko na torze na szerszych tylko amatorsko. 

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, ChuChu napisał:

@clavdivs to powiedz mi czym jest jak nie Gravelem ten model Grifn, jeżeli mieści opony 38c i można go zamówić na pełnym GRX.

Także nie. Szosa z oponami 38c to nie jest szosa. Tak samo jak Ridley Grifn nie jest rowerem szosowym. Jest po prostu Gravelem, jak dziesiątki innych modeli na tym świecie.

No nie do końca takim jak wszystkie. Jak można poznać na ich stronie, to ma być nowy model sprzedaży. Bazą jest rama a resztę sobie konfigurujesz, czy to ma być w kierunku lekkiego gravela, czy szosy endurance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mały update, kupiłem Focus Izalco Race 9.8 z 2018 na karbonowych kołach lambda racing 55/65mm, rower w bdb stanie, praktycznie brak rys itp. Zapłaciłem 5800zł. 

Jedyny minus- przednie koło ma przegrzane kilka cm bieżni z jednej strony, przy jeździe nie ma bicia, jedynie przy lekkim hamowaniu czuć, że nie jest idealnie płaskie.  

Tak więc dzięki za pomoc, Specialized zostaje jako wiosenno-jesienny przełaj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...