Skocz do zawartości

[10000zł] mtb rower do jazdy po lesie/zjazdy asfal


Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym się was poradzić, mianowicie chodzi mi o rower który ma mi posłużyć do zjazdów powiedzmy delikatnych ale też dobry do warunków asfalt czy ścieżki leśne . Zaczynam swoja przygodę  i naczytałem się w Internecie i mam lekki mętlik. Mój wybór chyba padnie na :  

https://www.scott.pl/produkt/1275/8706/Rower-Scale-930-Wakame-Green

Myślicie że to dobry wybór a może znajdę coś w tej cenie lepszego lub cos podobnego tylko tańszego. Jako laik na co zwracałem uwagę :  przed wszystkim rama carbon, przerzutki xt i amor foxa.

Mam wrażenie że złapie bakcyla i chciałbym zacząć  z sprzętem który wiarę sprosta oczekiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak z dostępnością rowerów ale tańszego na podobnym osprzecie na pewno by sie znalazło wiele pozycji w katalogach, scott do tanich nigdy nie należał.
przerzutki chcesz xt, czemu? to tylko przerzutka i pewnie pomiędzy slx a może i nawet deore różnicy byś nie poczuł, bardziej byś odczuł wymieniając manetkę deore na xt.
czemu amor fox? RS wysokie modele też są spoko.
rama carbon dla niższej wagi?

No i chyba wiesz że rower który linkujesz to typowy rower do ścigania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca  w scott powiedział że taka rama inaczej oddaje drgania i jest o niebo lepsza np od X-Caliber 9 którego oglądałem na żywo. Tak jak mówiłem jestem w tym laikiem na co zwracałem uwagę co do amora wydawało mi się że po prostu to jest klasa wyższa  tak samo jak xt przerzutki. A to że on jest typowo do ścigania to ogranicza go w czymś czy po prostu jest to rower typowo dla lepszych osiągów.?

To co byście polecili dla mnie na początek przygody, z tym że tak jak mówię szybko złapie bakcyla bo mam do taki rzeczy dryg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten rower to się wypowiem. Kupiłem go na ten sezon, w zeszłym roku jak powróciłem do jazdy na rowerze to dobijałem mój stary złom. Przez ten czas upewniłem się, że zajawkę złapałem (nawet śnieg zimą mi nie przeszkadzał), upewniłem się jak jeżdżę (XC plus czasami spokojniej jakieś wycieczki, czasami po mieście do kogoś też się przejadę zamiast autem).

W lesie daje radę wszędzie, oczywiście większe hopki zbudowane przez tych co jeżdżą na fullach z większym skokiem omijam, ale mniejsze hopki, każdy zjazd ze wszystkim sobie radzi. Komfort też jest super, nieporównywalnie większy od mojego poprzedniego roweru. Nie wiem na ile to zasługa ramy, na pewno po dużej części amortyzatora Fox (szczególnie, że amortyzator w poprzednim rowerze ledwo mi działał). Opony tu i tu mam 2.25, więc to dużej różnicy nie ma, ewentualnie z średnicy kół (26 vs 29). Najważniejsze, że skończyły się bóle pleców od wybojów. Na pewno karbon ma lepsze właściwości, ale nie uważam, że to coś co wsiądziesz i odczujesz, tylko po dłuższej jeździe (np po kostce i podobnych nierównościach) nie będziesz czuł takiego zmęczenia (głównie w tyłku i nadgarstkach) jak na aluminium byś czuł (albo może ten ból pleców co kiedyś miałem, ale powtarzam, że nie wiem na ile od czego był).

Co do amortyzatorów. Na pewno się nie zgodzę, że ten Fox działa źle, może w porównaniu do topowych Foxów (bo to jest po prostu ich najtańszy model), na pewno nie w porównaniu do amortyzatorów w tej cenie. Co do RockShox. Serwis będzie tańszy. Ale z dużych marek do 10k będą oferować tylko Judy i Reckon. Są one zauważalnie gorsze od Foxa w Scale 930. Sam się z początku zastanawiałem nad tańszym rowerem z Judy, ale po przejechaniu 10 metrów na Foxie wiedziałem, że powrotu nie ma. Reba pewno już jakoś podobnie działa do Foxa ale mało rowerów ma ją, zwykle po Judy dają SiD w rowerach za kilkanaście tys. zł. Ewentualnie jakieś tańsze marki typu Kross, Decathlon - tam znajdziesz Rebę do 10k. Na plus w Scott zaliczam jeszcze blokadę amortyzatora o 3 pozycjach. Poza otwartym miękkim i zablokowanym twardym jest jeszcze pośrednia utwardzona opcja. Rzadko używam opcji zablokowanej ze względów komfortowych, ale na podjazdach często używam utwardzonej, aby nie stracić całkowicie komfortu ale też szybciej wjechać. Czuć różnicę między wszystkimi trybami jak się mocno ciśnie po pedałach.

Jedyny mankament tego roweru jak dla mnie to słabe hamulce. Ale to mankament każdego roweru do 10k zł. Niektórzy mówią, że ten model nie jest zły, że zależy od wagi rowerzysty powinien starczyć, ale to tylko kwestia jak kto jeździ. Ja na zjazdach chcę jechać jak najszybciej i hamować jak najpóźniej więc pierwsze co zmieniłem hamulce na lepsze. Ale jak Tobie nie zależy jakoś na wynikach, biciu swoich rekordów to mogą Ci starczyć. Szczególnie, że jak mówisz dopiero zaczynasz swoją przygodę. Ja w zeszłym roku wracałem tylko po przerwie.

Plusem dla mnie były akcesoria Syncros. Ich lampki są naprawdę fajne, dobre i w dobrych cenach (o ile nie porównujemy do tanich marek co zamawiają produkty z doklejonym swoim logiem z Chin czego pełno w polskich sklepach, tylko do innych markowych produktów), przednią kupiłem zanim wybrałem rower, bo wg mnie była najlepsza. Co prawda przednia lampka podejdzie do każdego roweru, to tylna już wymaga ich siodełka, ale miejsce to na lampkę jest super i wygląda też naprawdę dobrze. Cały ten system mocowania do siodełka jest ciekawy. Ale o akcesoriach jeszcze dużo można pisać.

Żeby jakoś to podsumować to pół roku szukałem roweru i raz byłem bardziej zdecydowany na jeden, potem na drugi, wiele opcji się przewijało. Ostatecznie postawiłem na Scotta i z wyboru jestem zadowolony. Ani razu nie przeszło mi przez myśl, że może jednak coś innego lepiej było. Ale też jeśli nie jeździsz tak sportowo jak ja może co innego Ci lepiej będzie pasować. Nie jeżdżąc na wyniki skupiałbym się, żeby jak najwięcej Deore było, nie XT.

10 godzin temu, Minsche napisał:

A to że on jest typowo do ścigania to ogranicza go w czymś czy po prostu jest to rower typowo dla lepszych osiągów.?

Każdy rower zależnie od przeznaczenia będzie miał inną geometrię, która wymusi na tobie inną pozycję. Więc jeśli nie będziesz się ścigał (chociażby sam ze sobą) to może lepiej będzie ci pasować rower trailowy zamiast XC. Ale to kwestia indywidualna, na XC też może być Ci wygodnie podczas rekreacyjnej jazdy, ale nie musi.

No i znajdą się marki co tak jak @Rafał87 mówi będą miały lepszy osprzęt i może w niższej cenie. I co z tego? Problemy, wady. Unibike ma przestarzałą geometrię sprzed 10 lat. Przeczytaj opisy rowerów Kross i powiedz mi czy mają Boost czy nie mają. Oni sami chyba nie wiedzą bo raz tak piszą raz tak. Decathlon ma dobry deal z Sram i tylko jego osprzęt mają. Więc na Shimano roweru tam nie znajdziesz. Co do napędu to kwestia bardzo indywidualna (osobiście wolałem Shimano) to co do hamulców ciężko mi powiedzieć, że Sram byłby lepszym wyborem. Chociażby przy serwisowaniu utrudnieniem jest, że mają olej DOT zamiast mineralnego jak Shimano.

Edytowane przez Karolx97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego Scott-a miałem już zarezerwowanego ale pojawił się XC 900 i wybrałem Deca. Wygrało trochę lenistwo bo po Scota musiałem jechać do Gdyni

https://www.decathlon.pl/p/rower-mtb-xc-900-29-carbon/_/R-p-300807?mc=8643985

Zwróć uwagę że masz w nim już kasetę 10-52, chociaż Scott daje chyba 10-51 więc różnica niewielka

Wyboru nie żałuję bo za różnicę w cenie od razu wymieniłem hamulce na XT Shimano i jeszcze zostało na pedały spd i kilka innych duperszmitów. Wtedy ta różnica w cenie była większa.

Jeśli chodzi o eksploatację samych hamulców, nie widzę różnicy między mineralnymi a dot. Mineralny wszystko brudzi i tłuści, DOT jest dość suchy, łatwiej się go pozbyć.

Oba rowery to typowe XC więc siedzi się na nich dość agresywnie. Świetnie nadają się do lasu, szutry piachy itp.

Zastanów się jednak czy na zjazdy nie szukać jakiegoś fula ? 

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-500-s-29-karbonowy/_/R-p-325050?mc=8614814

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za różnicę w cenie nie kupisz hamulców XT (klamka + zacisk + przewód) nie mówiąc o tarczach i ewentualnej wymianie klocków na ożebrowane lub metaliczne. 

Różnicę są takie, że DOT jest hydrofilny, bardzo wciąga wilgoć z otoczenia. DOT nie powinno się długo trzymać bo będzie miał gorsze właściwości, bo wodę z atmosfery wchłonął. Plus teoretycznie każdy olej powinno zdawać się do utylizacji, ale DOT bardziej niż mineralny się powinno.

XC900 jest też bardziej agresywny pozycją od Scotta - mostek bardziej wygięty w dół i podkładek też chyba mniej. Na Scott pozycję sobie później można obniżyć, ale Decathlon mniej tu możliwości daje. Plus kwestie estetyczne, kwestie gustu, ale dla mnie Scott jest nieporównywalnie ładniejszy. Nowy Rockrider Race 900 na rok 2022 wygląda zdecydowanie ładniej niż poprzednik, ale nie jest jeszcze dostępny (gdyby szybciej go wypuścili, zanim Scotta kupiłem, może sam bym się zastanowił). Plus nadal jest ta bardziej agresywna pozycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zastanów, się, czy na dłuższą matę będzie Ci pasować pozycja na ścigaczu XC. 

 

Rozważ rower klasy trail:

https://velo.pl/gorskie/gorskie-sztywne/trail-29/dartmoor/primal-pro-29-3

https://velo.pl/gorskie/gorskie-zawieszone/trail-29-fs/dartmoor/bluebird-pro-29-2

W porównaniu do tego Scotta są to klocki, ale oferują większy komfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odp, co do fula to zastanawiałem się na tym ale powiem tyle tych zjazdów może sie okazać że będzie z 5% tego co będę jeździł(zawsze można sprzedać i wymienić) koledzy mają właśnie treki albo scott coś podobnego do tego co wysłałem więc chce sie do nich dostosować bo to z nimi będę jeździł. Zaciekawił mnie też ten z Decathlona  x 900 tyle że też nie będę okłamywał no nie powala mnie swoim wyglądem(a jednak dla mnie za takie pieniądze chciałbym żeby chodź trochę mi się podobał ). Jeździłem trochę na innych rowerach i jak przejechałem się na sclale 930 miałem wrażenie że jest to level wyżej co do wygody. Tamte rowerki to jakie kross kellys cube do 3000 -4000 k. Użytkownik Karolx97 a byłeś kiedyś  w Bielsku Białej na enduro trails. Czy ten rowerek zda w ogóle tam egzamin. Oczywiście to bedzie na pewno jednorazowy wypad ale może kolega tam był i jest w stanie cos opowiedzieć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/nowosci_sprzetowe/18957/rockrider_2022_francuskie_premiery_mtb

Chcesz możesz czekać na nowe modele Decathlona, są dużo ładniejsze od poprzedników. 

Ne Enduro Trails nie byłem, jestem ze Szczecina więc daleko mam do takich ośrodków. Kiedyś na pewno się wybiorę i to z moim rowerem, nie wiem czemu miałby się nie sprawdzić tam. Idealny rower do tego to nie jest, ale idealny rower pod te trasy nie będzie idealny na asfalt i trzeba iść na kompromisy. Jak mówisz, że zjazdów dużo nie będzie to nie kupuj roweru pod nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Minsche napisał:

posłużyć do zjazdów powiedzmy delikatnych ale też dobry do warunków asfalt czy ścieżki leśne

12 godzin temu, Minsche napisał:

tak jak mówię szybko złapie bakcyla bo mam do taki rzeczy dryg

Godzinę temu, Minsche napisał:

powiem tyle tych zjazdów może sie okazać że będzie z 5%

Dartmoor`y to kloce do ostrego "łomotania", a z tego co piszesz to kompletnie nie pod Twoje jazdy...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karolx97 napisał:

Za różnicę w cenie nie kupisz hamulców XT (klamka + zacisk + przewód) nie mówiąc o tarczach i ewentualnej wymianie klocków na ożebrowane lub metaliczne. 

Różnicę są takie, że DOT jest hydrofilny, bardzo wciąga wilgoć z otoczenia. DOT nie powinno się długo trzymać bo będzie miał gorsze właściwości, bo wodę z atmosfery wchłonął. Plus teoretycznie każdy olej powinno zdawać się do utylizacji, ale DOT bardziej niż mineralny się powinno.

XC900 jest też bardziej agresywny pozycją od Scotta - mostek bardziej wygięty w dół i podkładek też chyba mniej. Na Scott pozycję sobie później można obniżyć, ale Decathlon mniej tu możliwości daje. Plus kwestie estetyczne, kwestie gustu, ale dla mnie Scott jest nieporównywalnie ładniejszy. Nowy Rockrider Race 900 na rok 2022 wygląda zdecydowanie ładniej niż poprzednik, ale nie jest jeszcze dostępny (gdyby szybciej go wypuścili, zanim Scotta kupiłem, może sam bym się zastanowił). Plus nadal jest ta bardziej agresywna pozycja.

Napisałem że różnica w cenie wtedy była większa, bo było to przed podwyżkami w Decu. 

Obecnie różnica między rowerami to 700 zł i jak się trochę poszuka to w tej okolicy uda się zmieścić.

Za komplet łącznie wychodzi 900 zł  

https://biostern.abstore.pl/hamulce-tarcze-adaptery-ham-tarcz-xt-br-m8100-tyl-okl-zyw-,c65,p4686,pl.html

https://biostern.abstore.pl/hamulce-tarcze-adaptery-ham-tarcz-xt-br-m8100-przod-okl-zyw-,c65,p4685,pl.html

Tarcz wymieniać nie trzeba, Pasują Sram.

Jak wymienisz hamulce na XT raczej zbyt szybko nie przyjdzie ci do głowy żeby wymieniać oryginalne klocki zywiczne na metaliki czy spieki, ale to wiadomo jak kto jezdzi.

Płyty hamulcowe DOT cechują się higroskopijnością czyli podatnością na wiązanie wody. O hydrofilności nie słyszałem

Proponuję poczytać https://auto.brakeparts.pl/blog/ogolna/plyny-hamulcowe-ate-porownanie-klasy-najwazniejsze-parametry-i-ktory-wybierac

O spadku wydajności płynu DOT w użytku rowerowym raczej można zapomnieć przy normalnej eksploatacji. Temperatura wżenia nawet mokrego płynu sięga okolic 170-180 stopni.

O utylizacji "bardziej" Dot niż minerała, przemilcze. Szczególnie że ich ilości w układzie rowerowym są na poziomie jakichś 50 ml - 100ml 

W Decu mostek fabrycznie montowany jest w negatywie - 20 stopni. Zawsze można obrócić lub kupić z innym kontem. Nie pojeździsz się nie dowiesz.Podkładek raczej ruszać nie ma potrzeby. Zresztą w obu rowerach są chyba po 2 szt. 

Scott 6  stopni. Nie wiem w jakiej orientacji 

Odnośnie wyglądu oba mi się nie podobają.

Powyższe nie zmienia faktu że ten Scott to bardzo dobry rower w bardzo dobrych pieniądzach. 

Acha Dec nie wymaga płatnych serwisów gwarancyjnych, Scott z tego co pamiętam obliguje to tego użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, PawelW84 napisał:

Płyty hamulcowe DOT cechują się higroskopijnością czyli podatnością na wiązanie wody. O hydrofilności nie słyszałem

To miałem na myśli, tylko miałem problem sobie przypomnieć i coś takiego nie wiedzieć czemu mi przyszło do głowy. Próbowałem wymyślić naprzeciwieństwo hydrofobości😄

Scott mostek fabrycznie ma w dół. Dec jak sobie obrócisz w górę to jest bardzo do góry, moim zdaniem brakuje czegoś pośredniego wtedy do nie bardzo sportowej jazdy.

Za komplet hamulców wychodzi 900zł, ale osobiście nie montowałbym dobrych hamulców zostawiając słabe tarcze. Już wolałbym wszystko wymienić na np. Deore niż hamulce XT a tarcze najtańsze zostawić. Trzeba też wziąć pod uwagę, że do Deca tarcz XT nie założysz bo Center Lock. Więc ewentualnie jakiś model Sram tylko pytanie czy to tak samo dobrze współgra. Plus ten rower i tak odpada, bo autorowi wątku się nie podoba. Musi nam się podobać, wtedy bardziej zachęca więcej czasu na nim spędzać.

Serwisy co prawda są płatne ale to są grosze w porównaniu do całych kosztów roweru, więc nie powinien być to czynnik decydujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Minsche napisał:

Witam chciałbym się was poradzić, mianowicie chodzi mi o rower który ma mi posłużyć do zjazdów powiedzmy delikatnych ale też dobry do warunków asfalt czy ścieżki leśne .

To może gravel? Delikatne zjazdy, asfalt, leśne ścieżki pasuje idealnie;)

 

Cytat

Jako laik na co zwracałem uwagę :  przed wszystkim rama carbon, przerzutki xt i amor foxa.

Przerzutka jest nieistotna, za to manetka już tak, a tymczasem Scott stosuje klasyczne chwyty - przerzutka XT a manetka Deore, zamiast na odwrót.

A ogólniej - Scotta i innych marek które stosują swoje niestandardowe patenty typu mostki z dziurami na przewody, czy inne knock bloki nie brałbym pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze Srama idealnie pasują do tych XT. Mam tak złożone hamulce. Tarcza zużywa się równo, zero rantów. Klocek też. Zresztą ktoś na forum też użytkuje taki set i jest OK.

Tarcze mam Sram Centerline na żywicznych klockach i chodzi to w mojej ocenie bardzo bardzo dobrze.

Mi się oba te rowery nie podobają pod względem kolorystyki ale nie przeszkadza mi to w jeździe na XC 900. Wcześniej miałem XC 500 w jakimś różu więc i tak jest o niebo lepiej.

Na rower się nie patrzy nim się jeździ ;) To nie auto 

Tak czy inaczej w mojej ocenie oba rowery warte są swojej ceny i warto je rozważyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciorra napisał:

A ogólniej - Scotta i innych marek które stosują swoje niestandardowe patenty typu mostki z dziurami na przewody, czy inne knock bloki nie brałbym pod uwagę.

W Scale nie ma takich rozwiązań. Spark ma mostek chowający przewody. Ale w czym problem? Rozumiem, że przy wymianie może być ciężej, trochę więcej roboty, ale tak często się to robi, że...

@PawelW84No to jak pasuje to jest OK, nie mówiłem, że kategorycznie nie. Takie kombinacje zawsze wypada przed zbadać czy pasuje. Plus z droższych rzeczy płynie wiele różnych korzyści. Tarcze XT dużo się mówi o tym, jak mają odprowadzać ciepło, ale ich dużą zaletą jest sztywność i małe szanse, że kiedykolwiek będzie trzeba je prostować. Więc tak jak wymieniałem same hamulce, najtańsze tarcze RT10 też wymieniłem. 

Na zdjęciach w internecie ten Scott Scale 930 też mi się nie podobał. W ogóle byłem bardzo zablokowany na wszelki kolor zielony. Ale gdy zobaczyłem go na żywo... Spodobała mi się ta zieleń. Aktualny XC900 jest dla mnie zbyt pstrokaty, te wszystkie napisy itp. Ja się trochę uważam za estetę, jak coś kupuję, to musi mi też cieszyć oko. Nie mógłbym jeździć rowerze, który mi się nie podoba, a na pewno nie tyle pieniędzy wydać. Nowy Dec biały fajnie wygląda tylko do napędu Sram musiałbym się przekonać. Jak przymierzałem rowery to kuł mnie odstęp między dźwigniami w manetce (zdecydowanie większy niż w Shimano), nie wiem jak przy prawdziwej jeździe ale w sklepie wydawało mi się to nie wygodne. Plus Sram ma coś na wzór instant release Shimano? Chodzi o to, że przerzutka zmienia bieg po wciśnięciu dźwigni manetki, nie czeka do jej zwolnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

W Scale nie ma takich rozwiązań. Spark ma mostek chowający przewody. Ale w czym problem? Rozumiem, że przy wymianie może być ciężej, trochę więcej roboty, ale tak często się to robi, że...

Słusznie, nie przyjrzałem się dokładnie, w Scale nie poszaleli tak bardzo.

Ogólnie problem w tym, że w razie chęci zmiany takich komponentów na coś innego/dłuższego/krótszego etc. jesteś ograniczony do jednego producenta. A jeśli ten producent np za dwa lata ogłosi, że właśnie wynalazł nową reweleacyjną rzecz czyli zewnętrzne prowadzenie kabli i te mostki znikną ze sklepów, a Twój akurat pęknie, albo z innego powodu będziesz chciał go wymienić to... Sam wiesz co:)

Ogólnie trzymam się z dala od rozwiązań zbyt customowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Galvatron napisał:

Ma lepsze hamulce i napęd niż Bluebird, ale tez kosztuje więcej, a w obecnej sytuacji może być trudno zejść poniżej ceny katalogowej.

Na Allegro jest parę sztuk za 9999, tutaj 29" M https://primal.pl/pl/p/MARIN-full-RIFT-ZONE-3-29-2021/1076 też poniżej ceny katalogowej myślę że dało by się znaleźć do 10000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ciekawe za ile da radę kupić teraz 930 -tkę ?  Mam go prawie pół roku, a kupiłem bez żadnych negocjacji z rabatem 15%, tyle że już wtedy w innych sklepach raczej nie było dużego pola manewru, i np. firmowy salon oferował bon na bodajże 330 zł...

Ogólnie fajnie się jeździ - nie napinam się zbytnio, ale można nim dość szybko się przemieszczać.  U mnie w większości są to przelotowe trasy leśno -polne.  Tu niektórzy mogliby z przekąsem wspomnieć o gravelu, ale baranek mnie kompletnie nie interesuje, a sztywnego widelca na razie nie szukam.  Poza tym przeciętny użytkownik nie będzie na gravelu szybszy - chyba, że będziemy non stop jeździć po asfalcie... ;)

PS  kolor jest mniej więcej taki : Klik  ( na szczęście WTB nie są sraczkowate jak Schwalbe )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Metalik - nigdy o nim tak nie myślałem, a kolor jest ciemny, i potrzeba dobrego światła, żeby wyszedł zielony.  Dobrze, że nie ma takiej mieniącej się "masy perłowej" jak np. w 940 -tce, bo wtedy dużo by stracił według mnie.  Kwestia gustu, ale uważam, że fajniejszy jest taki lekki "stealth", i dzięki temu rower zyskuje wizualnie - dla mnie nawet spód dolnej rury mógłby być ciemny, bez napisu, i nie obraziłbym się :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...